Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief? door Ronald69
Vandaag om 20:00:39
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 19:54:20
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door arnout
Vandaag om 19:53:27
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 19:52:07
Punt- en hartstukken door Klaas Zondervan
Vandaag om 19:41:21
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door bord4kop
Vandaag om 19:34:37
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 19:23:35
De (3d) knutsels van Ronald. door gdh
Vandaag om 19:22:56
Piko NS 2015 stroomafname probleem door Ben
Vandaag om 19:08:30
Bauarbeiten im gange door ruudns
Vandaag om 18:50:26
HSM D1715 door vpeters1984
Vandaag om 17:34:25
Beekdaelen in H0 door Stieven76
Vandaag om 17:17:41
Al mijn goede ideeën... door Monobrachius
Vandaag om 17:10:33
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door Rsd1000
Vandaag om 17:07:59
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:58:15
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 15:06:14
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door Jelmer
Vandaag om 14:58:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 14:33:00
N spur scenery elementen maken van gips of klei? door Dave.......
Vandaag om 14:30:06
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door RK
Vandaag om 14:28:54
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door mass am see
Vandaag om 14:18:46
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 14:07:52
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
Vandaag om 13:40:42
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30) door MacArthur
Vandaag om 12:55:30
NTM P1 in Schaal-1 door MaraNCS
Vandaag om 11:39:38
Rio Grande Southern - Lizard Head Pass door Hans GJ
Vandaag om 11:30:20
Variaties op Station Zetten Andelst in HO door Duikeend
Vandaag om 10:54:40
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:42:29
Internationale Spoor 0 en 1 dagen in Gießen, 23 en 24 maart, 2024 door bernhard67
Vandaag om 08:42:53
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 08:15:11
  

Auteur Topic: Rivarossi Panoramarijtuig, door MTE, wordt "niet" geproduceerd: toch wel  (gelezen 75486 keer)

Sicco Dierdorp

  • Nostalgist
  • Offline Offline
  • Berichten: 3394
    • Flickr
Re: Rivarossi Panoramarijtuig, door MTE, wordt niet geproduceerd.
« Reactie #45 Gepost op: 31 maart 2020, 21:43:37 »
Ja prima, ook als dat over de rug van iemand persoonlijk gaat (die als als de dood is omdat hij tot de risicogroep behoort)

Dijkhuizen

  • Offline Offline
  • Berichten: 43
Re: Rivarossi Panoramarijtuig, door MTE, wordt niet geproduceerd.
« Reactie #46 Gepost op: 31 maart 2020, 21:55:05 »
Het is geen 1-april-grap. Was het dat wel geweest, dan had er een verwijzing naar die datum in gestaan. Bijvoorbeeld: "we zullen morgen aan de fabrikant laten weten dat de order niet doorgaat" of "het hoogteverschil zou 1,4 mm bedragen".

Het is dus ernst en dat maakt het bijzonder pijnlijk voor mensen zoals Sicco en het is diep triest dat er zo naar dit forum wordt uitgehaald.

Ronald69

  • Online Online
  • Berichten: 2206
  • Duitsland TP III
Re: Rivarossi Panoramarijtuig, door MTE, wordt niet geproduceerd.
« Reactie #47 Gepost op: 31 maart 2020, 21:56:54 »
Waarom reageert Chris nog steeds niet dan?
Grt, Ronald.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Online Online
  • Berichten: 12301
    • sleutelspoor
Re: Rivarossi Panoramarijtuig, door MTE, wordt niet geproduceerd.
« Reactie #48 Gepost op: 31 maart 2020, 21:59:43 »
Hoe zo, is HIJ dan MTE?
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Sicco Dierdorp

  • Nostalgist
  • Offline Offline
  • Berichten: 3394
    • Flickr
Re: Rivarossi Panoramarijtuig, door MTE, wordt niet geproduceerd.
« Reactie #49 Gepost op: 31 maart 2020, 22:04:05 »
Het is geen 1-april-grap. Was het dat wel geweest, dan had er een verwijzing naar die datum in gestaan. Bijvoorbeeld: "we zullen morgen aan de fabrikant laten weten dat de order niet doorgaat" of "het hoogteverschil zou 1,4 mm bedragen".

Het is dus ernst en dat maakt het bijzonder pijnlijk voor mensen zoals Sicco en het is diep triest dat er zo naar dit forum wordt uitgehaald.

Dank daarvoor en dat lijkt mij ook.

En inderdaad. De mail is meer dan passief-agressief, beledigend en door de laatste zin zelfs bedreigend. Ik voel dat zo omdat het aangehaalde voorbeeld rechtstreeks naar mij wijst. Dus ik voel me beledigd en bedreigd.
Als dit een grap blijkt te zijn, uitgerekend in deze stresstijden, is de kans aanwezig dat ik deze business helemaal vaarwel zeg.
Ja, zo grijpt het me aan.

Ik heb mij nooit zo geprofileerd met wat ik doe, sterker nog, ik zou hebben gewild dat ik het in stilte had kunnen blijven doen. Dat is nu dus nog een reden waarom ik er nu misschien wel mee ophou.

(Ach, gelukkig zijn de varianten van de 25.5 bijna uitgeput, toch? Je zou eens moeten weten hoeveel tijd daar in gezeten heeft, om daar zoveel unieke versies - ja ze zijn allemaal anders met allemaal hun eigen kenmerken - van te maken opdat die, hopelijk, zoveel mogelijk voldoen aan de kritische Nederlandsche klant.)
« Laatst bewerkt op: 31 maart 2020, 22:06:33 door Bert van Gelder. Reden: Sub niet leesbaar op kleine schermen.. »

Martijn193

  • Bestuur
  • Offline Offline
  • Berichten: 3818
Re: Rivarossi Panoramarijtuig, door MTE, wordt niet geproduceerd.
« Reactie #50 Gepost op: 31 maart 2020, 22:39:38 »
En zullen we dit forum niet gaan gebruiken om met modder te gaan gooien naar elkaar?

Dank.

Martijn, Voorzitter Beneluxspoor

Edsko Hekman

  • Team Beurzen & PR / BNLS Forumbaan
  • BNLS trambaan-deelnemer
  • Offline Offline
  • Berichten: 8386
  • Nooit uitgeklust....
Re: Rivarossi Panoramarijtuig, door MTE, wordt niet geproduceerd.
« Reactie #51 Gepost op: 31 maart 2020, 23:12:48 »
Jammer om één bepaald forum aan te vallen.
Ik lees niet dat BNLS aangevallen wordt.

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6506
  • Spaar ze allemaal.
Re: Rivarossi Panoramarijtuig, door MTE, wordt niet geproduceerd.
« Reactie #52 Gepost op: 31 maart 2020, 23:20:18 »
Lees nog eens goed.

En blijkbaar wordt dit forum dus serieus genomen.
Het doet mij goed dat er dankzij dit forum mankementen aan een model besproken worden en als er daardoor potentiële kopers afhaken hebben we deze dus behoed voor een model waar ze na aanschaf spijt van zouden hebben gekregen.

Of die ene millimeter het kantelpunt van wel of niet kopen zou zijn lijkt mij dan weer sterk en helemaal als het van te voren gecommuniceerd zou zijn.

Stephan.
« Laatst bewerkt op: 31 maart 2020, 23:29:07 door prutser »

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 7361
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: Rivarossi Panoramarijtuig, door MTE, wordt niet geproduceerd.
« Reactie #53 Gepost op: 31 maart 2020, 23:25:42 »
Sicco zegt een van zijn (op dit forum geuite) bewoordingen in het bericht te herkennen, onder andere.
Iemand anders merkte op dat bnls wel het grootste forum is, dus dat het logisch als dat bedoeld wordt.

Reinout
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 7361
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: Rivarossi Panoramarijtuig, door MTE, wordt niet geproduceerd.
« Reactie #54 Gepost op: 31 maart 2020, 23:26:38 »
Ik heb zelf ook nog even wat beter gelezen ( :) ) en ik zie nu ook dit in het bericht staan:

Citaat
Dat werd besproken op beneluxspoor.net

Reinout
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

Albert.H0

  • Offline Offline
  • Berichten: 1867
  • Roco Fccpps vriend
Re: Rivarossi Panoramarijtuig, door MTE, wordt niet geproduceerd.
« Reactie #55 Gepost op: 31 maart 2020, 23:40:39 »
Ik geloof niet dat het Sicco was die als eerste de afwijkingen constateerde, dus of het zo persoonlijk tegen hem gericht is kan ik niet uit de berichten halen. Als er privé andere communicatie geweest is ligt het misschien anders, maar heb ik en met mij vele anderen hier geen inzicht in.

Waar het in principe fout gegaan is kunnen we allemaal wel uit de berichten halen. Het proefmodel met fouten is gestuurd, en voor dat hierop gereageerd kon worden is de totale productie al gedaan en richting NL gestuurd. Jammer, maar de consequentie van produceren in China. Alleen op te lossen door iemand met de kennis van een Sicco ter plekke in de fabriek te zetten die het in de gaten houdt. Maar dat is kwa kosten voor een kleine opdracht als modeltreinen niet haalbaar (bestel je als Apple vele miljoenen apparaten kan zoiets wel).

Nu is het model, voor zover ik hier lees, voornamelijk op basis van foto's hier behoorlijk afgekraakt. Of dat terecht is weet ik niet, zie ook het Van Biervliet/B Models 2019 draadje met de opmerkingen van Rode Duivel, dat er ook in het echt verschillen in de bouw zijn. Ja, de opschriften zitten te hoog maar voor de rest? Het is misschien ook de toon geweest waarop.
Als de winkelier n.a.v. de reacties hier geconfronteerd wordt met een relatief hoog aantal annuleringen, "want op Beneluxspoor schrijven ze dat er geen hout van klopt", kan ik zijn reactie ook wel begrijpen.

Al eerder geschreven, ondanks de "afwijkingen" neem ik ze wel af. Voor mij geven ze een voldoende goede indruk van de werkelijkheid. Maar ja, ik heb ook die NS kalkwagens die niet kloppen, en nog wel wat meer dat meer optisch klopt dan als je het op de millimeter beschouwd. Toch ben ik er wel blij mee.

Neemt niet weg, als fouten voorkomen kunnen worden, graag, maar 't is voor mij niet altijd de reden om iets links te laten liggen.

(Ach, gelukkig zijn de varianten van de 25.5 bijna uitgeput, toch? Je zou eens moeten weten hoeveel tijd daar in gezeten heeft, om daar zoveel unieke versies - ja ze zijn allemaal anders met allemaal hun eigen kenmerken - van te maken opdat die, hopelijk, zoveel mogelijk voldoen aan de kritische Nederlandsche klant.)
Gewoon mee doorgaan, hier is een paar dagen geleden de 3e variant afgeleverd (2552, 2557 en nu 2556)!

En ook richting de winkelier(s) zou ik willen zeggen, gewoon mee doorgaan met die speciale uitgaven.
NS, NMBS. En daarnaast moderne EU cargo loks en werkmaterieel.

Edsko Hekman

  • Team Beurzen & PR / BNLS Forumbaan
  • BNLS trambaan-deelnemer
  • Offline Offline
  • Berichten: 8386
  • Nooit uitgeklust....
Re: Rivarossi Panoramarijtuig, door MTE, wordt niet geproduceerd.
« Reactie #56 Gepost op: 31 maart 2020, 23:55:20 »
Ik heb zelf ook nog even wat beter gelezen ( :) ) en ik zie nu ook dit in het bericht staan:

Reinout
Daar word nog steeds BNLS niet aangevallen. En dit model word heus niet alleen op BNLS besproken.  ;)

barry1972

  • Offline Offline
  • Berichten: 1956
  • A-C
Re: Rivarossi Panoramarijtuig, door MTE, wordt niet geproduceerd.
« Reactie #57 Gepost op: 01 april 2020, 00:03:51 »
De mail ook ontvangen.
Ik bestel regelmatig bij MTE ik weet niet of ik dit nu nog ga doen.

Ter info, Ik heb de modellen waar het over gaat niet voorbesteld

Maar wil toch reageren omdat ik de toon van de mail eigenlijk vrij onbeschoft vind en weg van de werkelijkheid .

Als ik een bmodels zou kopen verwacht ik een top product daar is de prijs ook naar, en zo zetten ze zichzelf ook in de markt als kwalitatief hoogstaand.
Dan mag er ook kritisch naar gekeken worden.

Als ik een rivarossi koop verwacht ik dit niet zo, ik heb een virm, daar deugt heel veel niet aan maar deze verkoopt als een tirelier ook vanwege de prijs.

Conclusie; Het gaat hier om het (zelf? gecreëerde) verwachtings patroon.
En daar slaat MTE de plank finaal mis  :angel:

En ik krijg bij de mail een gevoel dat er een verwijt is naar iets of iemand waar ik geen kennis of weet van heb, die kunnen zich daartegen niet verweren.
Onprofessioneel  :-\ en MTE onwaardig  :-[
« Laatst bewerkt op: 01 april 2020, 00:13:02 door barry1972 »
hedde gij nie al genoeg spullekes?
Uuuh nee 😂

Biesje

  • Offline Offline
  • Berichten: 2169
    • Biesje.nl
Re: Rivarossi Panoramarijtuig, door MTE, wordt niet geproduceerd.
« Reactie #58 Gepost op: 01 april 2020, 00:05:40 »
Ik kreeg de mail ook binnen en was ook wat verbaasd. Ik heb geen interesse in de panorama wagen of zelflossers en heb dus ook de desbetreffende draadjes niet gelezen.

Wat we wel moeten onthouden is dat het voor de meesten van ons 'maar' een hobby is. Voor MTE is het hun bron van inkomsten. Dus als de verkoopcijfers tegenvallen en mensen geven aan 'jamaar ik heb gelezen dat er niks van de wagens klopt op beneluxspoor' dan is dat natuurlijk, zeker in deze tijd van gesloten winkeldeuren, jammer en komt de investering in gevaar. De mail had wat diplomatieker opgesteld kunnen worden. Maar voor een ondernemer die de omzet ziet kelderen lopen de emoties soms ook even hoog op en wil je dit even luchten.

We blijven allemaal mensen, dus iedereen kan fouten maken. De een maakt een fout bij het positioneren van een logo, de ander klikt misschien net iets te snel op 'verzenden' voordat de mail is teruggelezen en tot 10 is geteld.

Bij de nieuwe Roco Sik vond ik de uitleg van hoe en waarom deze toch eigenlijk net iets te breed bleef best wel prima, en heb er dus ook een gekocht. Dat een panorama koepel net een mm en een haar te hoog is ten opzichte van het origineel, en het interieur niet aangepast wordt, valt volgens mij ook prima uit te leggen. Dat een Logo net verkeerd zit of te puntig is, is dan natuurlijk jammer, 99% van de mensen zal dit niet opvallen bij de aanschaf, maar is natuurlijk wel een fout die voorkomen had kunnen worden. Dat er daardoor mensen afhaken die dit toevallig hier lezen is ook jammer. Dan moeten andere investeringen even wachten. Maar wie heeft er nou de schuld? De mensen die op de fout wijzen of diegene die de fout heeft gemaakt?

Mvg,

Robert


Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 7361
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: Rivarossi Panoramarijtuig, door MTE, wordt niet geproduceerd.
« Reactie #59 Gepost op: 01 april 2020, 00:08:41 »
Edsko: op basis van dit citaat...

Maar wij durven dan helaas de gok met dit rijtuig niet aan om ze te laten maken in model, omdat we geen zin hebben om wederom op beneluxspoor.net te staan met de mededeling dat van deze wagen niks klopt omdat de glazen koepel 9 mm te hoog is.

...kan ik de opmerking begrijpen dat bnls specifiek aangevallen wordt. Toch?

Reinout
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)