Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 02-05-2022

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 13:19:06
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door 741230
Vandaag om 12:58:12
Roco digitaal met eerste lokmuis door Remunj
Vandaag om 12:54:02
NTM goederenwagens in Spoor-0 door Eric B
Vandaag om 12:47:19
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Floris
Vandaag om 12:45:50
Aansturing via Arduino werkt niet goed door wimk
Vandaag om 12:45:14
Vraagje Marklin 60760 decoder format door Bahn-AG
Vandaag om 12:38:09
Numansbaan, TT, 310x125 door tonp7
Vandaag om 12:35:07
Raadplaatje door Benelux795
Vandaag om 12:15:14
Dg spoor 0 door FritsT
Vandaag om 11:19:06
Restauratie TEE-treinstel, verplaatsing naar NTM en sponsoren gezocht. door Bob R.
Vandaag om 11:18:47
Nederdam, H0 1970 - 1990 door Pascal77
Vandaag om 11:08:00
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door Jelmer
Vandaag om 10:58:42
Station Amsterdam Weesperpoort 1940-1975 door Modellbahnwagen
Vandaag om 10:55:47
Kruising Blauwkapel verdwijnt door Peter Kleton
Vandaag om 10:55:35
BNLS-Werkspoor - Pimp my hondekop door Jeroen Water
Vandaag om 10:51:24
Bouw van de NS zandwagens GZM, GZZ en GZL van Seinarm door MathynK
Vandaag om 10:48:11
Roco NS Vectron in NS-flow design door wob
Vandaag om 10:43:36
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Willem1951
Vandaag om 10:40:45
Roco 1601 verenstaal aandrijving vervangen voor cardan as door Duikeend
Vandaag om 10:38:29
Blauwe verf gezocht voor Venice-Simplon-Oriënt-Express H0 van Rivarossi door sncf231e
Vandaag om 10:04:38
vreemd gedrag decoder door VvKan
Vandaag om 09:38:46
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin. door Benelux795
Vandaag om 09:30:37
Roco NS plan V door VulcanRaven
Vandaag om 09:15:56
25 jaar geleden door Willem1951
Vandaag om 08:26:16
Rijverlichting verkeerd om door dijkstra_jasper
16 mei 2022, 23:40:15
Rijdag bij Wullum NS door Wim Rosbender
16 mei 2022, 23:22:51
Midland Industriebaan, NS Tijdperk IV, HO. door NS264
16 mei 2022, 23:22:44
BNLS modulebaan Werkspoor-Kathedraal hervat. door MOVisser
16 mei 2022, 23:21:56
De CanBus komt naar Kranenberg, Arduino's en de CanBus door meino
16 mei 2022, 22:58:22
  

Auteur Topic: BREXBACHTALBAHN-Duitsland's mooiste zijlijn.  (gelezen 6482 keer)

Nullem

  • Offline Offline
  • Berichten: 333
  • Bouwt Rhätische Bahn in spoor 0m
Re: BREXBACHTALBAHN-Duitsland's mooiste zijlijn.
« Reactie #30 Gepost op: 21 januari 2022, 22:52:58 »
Idd een prachtig lijntje, zou mooi zijn als daar weer gereden kan worden. Ik ben er begin jaren 90 mee geconfronteerd via de MIBA, waarin Michael Meinhold een baanontwerp van het Brexbachtalspoor met de nodige achtergrondinformatie voorstelde. Later is dat gecomprimeerd weergegeven in MIBA Report Vom Vorbild Zum Modell 1. Op 4 bij 3,5 meter waren de stations Grenzau en Hillscheid en de Haltepunkte Brexbachtal en Hundsdorf verwerkt. Ik heb serieus overwogen met dat plan als basis in H0 te gaan bouwen, maar het is er nooit van gekomen. Dit draadje kriebelt dan toch weer.....

Groet!  Frans

Brexbachtalbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 53
  • de BREX, onderweg tussen traditie en toekomst
Re: BREXBACHTALBAHN-Duitsland's mooiste zijlijn.
« Reactie #31 Gepost op: 25 maart 2022, 19:17:50 »
WE MOGEN WEER....................

precies 2 jaar nadat de Open Dag wegens Corona voor de eerste maal werd geannuleerd mogen we weer......
het Brexbachtalbahn-Promotieteam gaat weer "on Tour"
Nieuwsgierig?
Kom dan langs op de Open Dag van Modelspoorclub Veenendaal
zaterdag 2 april 2022 van 10.00 - 16.00 uur
de Smalle Zijde 38, 3903 LP  Veenendaal.
Er wordt een kleine entree gevraagd, geen mogelijkheid tot pinnen
Het gebouw is goed toegankelijk voor rolstoelers, lift aanwezig
Ditmaal met een extra etage voor nog meer modelbanen, verkoop occasions en voorlichting

Ook wij zijn weer aanwezig bij deze altijd gastvrije en gezellige Modelspoorclub-Veenendaal met het laatste nieuws over de reactivering van één van Duitslands mooiste zijlijnen.
Kom langs om alles over de spoorlijn te weten te komen; van de geschiedenis tot de plannen voor de toekomst, om vragen te stellen of gewoon voor een praatje. En natuurlijk vind U in onze stand alles over de omgeving, dagtochten, weekends en vakanties.
Verder in onze BREX-FANSHOP leuke hebbedingetjes en bruikbare artikelen, opbrengst geheel voor de reactivering van de spoorlijn.

Speciaal voor de modelbouwers: een 1:87 uitvoering van station Grenzau, gelegen aan de Brexbachtalbahn met railbus, stoomloc en goederenwagons uit de tijd dat er daar nog volgens dienstregeling werd gereden zal op onze infostand aanwezig zijn.
Bijgaande foto geeft een beeld van station Grenzau in schaal 1:1 Dit station staat op een z.g. eilandperron (Keilbahnhof), aan deze zijde ligt, van links naar rechts de spoorlijn Siershahn-Grenzau-Engers, aan de achterzijde de aftakking Grenzau-Höhr/Grenzhausen van links naar rechts.
Van Harte Welkom!
















« Laatst bewerkt op: 27 maart 2022, 14:30:31 door Brexbachtalbahn »

Brexbachtalbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 53
  • de BREX, onderweg tussen traditie en toekomst
Re: BREXBACHTALBAHN-Duitsland's mooiste zijlijn.
« Reactie #32 Gepost op: 22 april 2022, 16:09:27 »
WAARDERING VOOR HET VELE WERK: HET WINNEN VAN "DE BURGERPROJECTPRIJS 2021"

Vereniging "Brexbachtalbahn e.V." door Lions Club Vallendar (D) als winnaar uitgekozen

De cheque van € 5000,-- werd op zaterdag 16 april 2022 uitgereikt op ons depot in Bendorf/Sayn door de president van de Lions Club Vallendar Dhr. Martin Schäfer. Onze actieve leden waren zichtbaar trots, ze ontvingen de prijs voor hun jarenlange inzet bij de reactivering van de Brexbachtalbahn van Engers via Bendorf, Grenzau, Ransbach/Baumbach naar Siershahn.

Hun komend project betreffende het milieuvriendelijk verwijderen van onkruid tussen- en naast de rails d.m.v. een hydraulische industriële motormaaier i.p.v. met chemische verdelgingsmiddelen werd door de Lions Club als winnaar verkozen uit een lange lijst van andere interessante aanvragen. Martin Schäfer en T. Schneider lichtten de selectie toe en de procedure voor de toekenning en erkenden het langdurige en zware werk van de verenigingsleden. Onze voorzitter, Adi Bongartz informeerde de aanwezigen over de huidige status en het werk dat de komende maanden moet worden gedaan.

Het totale traject over 27 km. is inmiddels gekapt en gesnoeid en is berijdbaar, de overwegen zijn in bedrijf, perrons en haltepunten (opnieuw) ingericht, veiligheidsmaatregelen getroffen, hectometerstenen in de originele staat teruggebracht en muren in water-onderdoorgangen gerepareerd en schoongemaakt. Er wordt nu gewerkt aan de vergunning om te mogen rijden op het traject Grenzau - Bendorf. Ook zal er aan de aftakking Grenzau - Höhr/Grenzhausen een halte met parkeerterrein worden aangelegd.



Hoe het allemaal begon, 15 jaar geleden ergens tussen Grenzau en Bendorf



Tekst: David Davids, Promotieteam
Foto: eigen archief