Doel:€250.00
Donaties:€107.50

Per saldo:€-142.50

Steun ons nu!
Actie: steun €2.50 via de Wim Vink kalender 2021!

Laatst bijgewerkt
op 23-11-2020
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door ReneN
Vandaag om 23:45:52
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 23:37:22
NS huisstijl jaren zeventig / jaren tachtig door Duikeend
Vandaag om 23:36:08
BNLS werkspoor - NS 3908 door roadster36
Vandaag om 23:32:19
Messing laddertje met precies gelijke sporten door Duikeend
Vandaag om 23:31:14
Staalrollen in België: NMBS Shis, Shmmns en Shx wagens, begin jaren 80 met coils door T.Spat
Vandaag om 23:10:22
Rondom Charlois door Frans8800
Vandaag om 22:56:43
Frans loodsje et cetera door NS1220
Vandaag om 22:54:30
Projekt 083-338 door Noordernet
Vandaag om 22:52:18
Roco NS 200/300 Sik groen, model 2020, bedrijfsnummer 288 door 1200blauw
Vandaag om 22:50:27
Een modelspoorbaan in het Hollandsche veld door Scratchbuilt
Vandaag om 22:37:38
Werkplaats - (Baanplan H0) door Rondje_HO
Vandaag om 22:17:40
EifelBurgenBahn door Krokodil68
Vandaag om 22:05:24
Dinamo, wisselmotor werkt niet met PM32 en DMD917-v3. door Remco_Nzo
Vandaag om 22:02:56
Raadplaatje door GerardvV
Vandaag om 22:00:17
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door St00mboy
Vandaag om 21:46:58
Piekstroom bij inschakelen servo's? door Menno
Vandaag om 21:43:14
Havenbaantje, Duitse havenstad, periode 2e wereldoorlog. door Frycio82
Vandaag om 21:34:30
Baanbouw Frycio; eindelijk ruimte door Frycio82
Vandaag om 21:31:09
MB-module: "Charleroi Route de Mons" door Tjalling
Vandaag om 21:16:42
Lima IRM versleten tandwiel + reparatie door MarkSpoor
Vandaag om 21:15:05
Nieuwe baan, nu nog zonder naam... door Frank 123
Vandaag om 21:12:45
Albert's fantasie in schaal 0e door Noordernet
Vandaag om 21:00:05
Zimo decoder MX633, CV60 verandert niet de lichtintensiteit. door VvKan
Vandaag om 20:56:09
Metrostel schiet door en wordt kunstwerk door Hendrik Jan
Vandaag om 20:55:10
Ermehuizen anno 1974 door Duikeend
Vandaag om 20:44:35
BMB 00-modulebaan, Algemeen. door St00mboy
Vandaag om 20:42:55
Producent gezocht, Mat '46, 4-delig door Duikeend
Vandaag om 20:42:01
Wie heeft een adventskalender en/of prijsvraag? door ROANSBNS
Vandaag om 20:02:59
Sfeertopic voor toekomstige module door ingenium secundus
Vandaag om 19:52:17

Auteur Topic: Corona en modelbouw  (gelezen 37283 keer)

Pauldg

• Offline Offline
Corona en modelbouw
« Gepost op: 10 maart 2020, 19:47:45 »
I survived Ontraxs....
Boomshanka!

Marc tramt

• Offline Offline
Re: Corona en modelbouw
« Reactie #1 Gepost op: 10 maart 2020, 19:52:27 »
Not yet.  8)
Trambaantje in h0
Rosestraat in 0/0m 
Tea Tray Depot in 0
www.modulebaan.nl  Charleroi - Route de Mons

Rolando

• Modelspoorbaan Fleischmann
  • Offline Offline
  • Het kind in jezelf blijven
    • Modelspoorbaan Fleischmann
« Reactie #2 Gepost op: 10 maart 2020, 20:06:22 »
Het zal waarschijnlijk ook een stuk rustiger zijn, nu de Brabanders niet meer mogen komen  ;D
Dus meer te zien op de vierkante mm  (y)

Komen we stiekem via de achteringang, ziet niemand ons. Moeten we natuurlijk wel onze mondkapjes thuis laten ;D
Groet van Roland

Mijn HO analoge Fleischmann modelbaan volgen  : http://modelspoorbaan.jouwweb.nl/
Bezig met : 2e en 3e module van 120 cm x 60 cm (houtzagerij)
1ste module Rangeerterrein met laden en lossen kolenwagons

Floris

• Offline Offline
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
« Reactie #3 Gepost op: 10 maart 2020, 23:22:17 »
toch kun je er een hoop grapjes over maken; feit is dat in Noord Brabant de "ouderen" echt voorzichtig zijn. Kom net van de modelspoorclub en daar was vooral het aandeel aanwezige oudere leden minder dan de helft van normaal. En modelspoor moet het toch vooral van de ouderen hebben.....

ingenium

• TM
  • Offline Offline
    • Modeltrein projecten
« Reactie #4 Gepost op: 10 maart 2020, 23:50:14 »
Mooi toch kunnen de jonkies lekker doorwerken.
Ben geitjes voeren en bloemetjes plukken, doei...

roadster36

• Offline Offline
  • Team Mitropa
« Reactie #5 Gepost op: 11 maart 2020, 00:27:40 »
Hee Floris zaai ff lekker paniek pfff >:(
321 mensen die een griepje hebben op 17mln inwoners
« Laatst bewerkt op: 11 maart 2020, 00:29:47 door roadster36 »

Pauldg

• Offline Offline
« Reactie #6 Gepost op: 11 maart 2020, 07:45:45 »
Ik kon in ieder geval naar Anthraxs 2020 Jan, ik weet alleen nog niet welke dag!

Mvg, Paul
Boomshanka!

henk

• Offline Offline
« Reactie #7 Gepost op: 11 maart 2020, 07:54:34 »
Waar is er paniek dan? Volgens mij ook niet in Brabant hoor. Alleen hebben ze daar voor het eerst wat breder getest en dan blijkt het virus wat meer verspreid dan gedacht. Niks mis mee om je een beetje in acht te nemen. En volgens mij doen mensen dat ook wel. Al is het effect maar dat de verspreiding wordt vertraagd, zodat de ziekenhuiscapaciteit voldoende blijft voor de ernstige gevallen.

Als ik niet snotter, kom ik zaterdag even kijken.  :)
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Hans Reints

• हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
    • sleutelspoor
« Reactie #8 Gepost op: 11 maart 2020, 08:28:39 »
Lees dit eens, misschien ga je er wel anders over denken!

Geacht Nederland, Geacht Belgie,
ik heb besloten om een brief aan jullie te schrijven, want ik kan niet rustig blijven in de uitzonderlijke situatie waarin wij allemaal leven met betrekking tot de nieuwe infectie COVID-19.
Ik ben in een bevoorrechte positie deze laatse weken gezien mijn voorgeschiedenis: ik ben Italiaans, geboren en opgegroeid in een mooi dorpje in Lombardije, ik woon nu sinds 9 jaar in Nederland, in Eindhoven en werk sinds 6 jaar in België als huisarts
Ik durf dus een paar vragen te stellen: zijn jullie echt opde hoogte van wat er aan het gebeuren is in Italie? Quarantaine, “zona rossa”, beperkingen in mobiliteit van de burgers, overvolle ziekenhuizen, continue stijging van het aantal zieken en doden, enzo verder?
Zien jullie ook dat de situatie van twee weken geleden in Lombardije identiek is aan de situatie van vandaag in België en in Nederland? En ten derde, waarop zijn jullie aan het wachten voordat jullie iets krachtigsgaan doen?
De situatie hier baart me best veel zorgen: het stijgen van nieuwe COVID-19 casussen in patienten die nooit in een risico-gebied zijn geweest en nooit contacten hebben gehad met patienten; het vergeten van basis hygiënemaatregelen in openbare plaatsen; het negeren van de dramatische situatie, op weinig kilometer van onze landsgrenzen, plaatsen waar wij allemaal op vakantie zijn geweest; het tekort aan medische materialen (vooral maskers en regentenvoor de testen). Maar vooral het continu verkleinen van het nieuws alsof er niks aan de hand is, ondanks de grote problemen die er nu in Italië zijn. Uiteindelijk nog een provocatief vraagje: denken jullie dat de Italianen dit drama aan het spelen zijn?
Jammer genoeg is dit nu geen spel! Er zijn duizen mensen die ziek zijn, honderden die op de IC liggen en en gestorven zijn! Er zijn zorgverleners, collega’s en vrienden artsen en verpleegkundigen die non stop werken sinds weken met groot gevaar voor hun eigen gezondheid en de gezondheid van hun families. Het is geen grap, het komt niet door de “Italiaanse chaos” of een slechte organisatie! Het is een epidemie en in Lombardie zijn zij al aan het vechten en aan het sterven!
En wat doen wij? Wij, die de luxe hebben om een maand op voorhand de epidemie te kunnen bestuderen?
Wij wachten! Wij blijven wachten! Wij wachten om mensen te isoleren, om kinderen thuis te laten blijven en om ouders thuis te laten werken, omniet meer kunnen reizen en niet meer van onze leven te kunnen genieten. Wij blijven ook elke dag de nieuwe casussen tellen, elke dag meer en meer tot iemand zal zeggen dat het te laat isen het een erg dringende zaak is geworden! Waarom gaan we dit niet voorkomen? Waarom wachten?
We zouden van de geschiedenis moeten leren en nu is het nog op tijd om te schrijven.. Leren wij niks van de fouten van de anderen? Zijn wij zo trots en verwaand om de ogen vrijwillig te willen sluiten voor wetenschappelijk bewijs? Willen wij vasthouden aan onze vooroordelen? Willen wij nog altijd geen verband leggen tussen Lombardije en ons Nederlands of Belgisch zorgsysteem en levensstijl? Lombardije is zo groot als een van de 2 landen: als het instort, zijn er nog andere 20 regio’s kunnen helpen. Wie gaat ons helpen wanneer iedereen in een keer in bed ligt of indien alle Intensive Care afdelingen vol zijn? Wie gaat er voor onze bejaarden zorgen?
Willen wij echt nog langer blijven wachten om de moed te vinden om moeilijke beslissingen te nemen? Zijn wij als maatschappij en als overheid voldoendeonbevreesd of willen wij wachten tot het hier een tweede Lombardije wordt?
Ik ben geen epidemioloog, geen onderzoeker en geen infectioloog en zeker geen politicus; ik weet niet hoe het gedaan moet worden. Maar ik ben een huisarts, een Europese burger die houdt van haar oude en haar nieuwe huizen, en ook een moeder en ik vraag aan jullie om geen tijd meer te verliezen en snel verdere stappen te zetten om het Coronavirus te stoppen!
Wat gaan jullie nu eindelijk doen?
Met vriendelijke groeten,
Tatiana Poni,
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Pauldg

• Offline Offline
« Reactie #9 Gepost op: 11 maart 2020, 08:35:39 »
Oké Hans en dan moet je nu even je journalistieke pet opzetten en jezelf een paar vragen stellen:

Wat was de bron? Waar heb je dit gelezen?
Zou je dit een betrouwbare bron noemen?
Kan je vaststellen of er inderdaad een Tatiana Poni bestaat?
Zijn er meerdere brieven met een zelfde stijl verschenen in verschillende media

Het kan een authentieke brief zijn hoor, maar trolfabrieken maken ook overuren tijdens een crisis, altijd al zo geweest :)
Boomshanka!

Marty

• Offline Offline
  • team Mitropa
    • Team Mitropa
« Reactie #10 Gepost op: 11 maart 2020, 08:36:11 »
Nee Sorry Hans, ik denk er nog steeds hetzelfde over
Mvg Marty,

BartvD

• Offline Offline
  • Relax, it is only a hobby.
« Reactie #11 Gepost op: 11 maart 2020, 08:38:00 »
@Hans, en wat bedoel je er mee om dit op he forum te plaatsen?? Dat wij naïef zijn, niet weten wat er in de wereld speelt??
Ik dacht dat dit draadje over Ontrax ging.

Groeten uit Zeeuws Vlaanderen

www.flickr.com/photos/bvdoorn
Bij voorkeur in Schaal 0.

Martijn de Kuiper

• Bestuur
  • Offline Offline
« Reactie #12 Gepost op: 11 maart 2020, 08:43:21 »
Precies. Even los van wat ik van die hele heisa vind, dit draadje gaat over Ontrax. Dus zal ik vragen om het draadje te schonen.
Martijn

henk

• Offline Offline
« Reactie #13 Gepost op: 11 maart 2020, 08:43:40 »
In China en Italië hebben ze het probleem eerst genegeerd en zijn draconische maatregelen nodig nu de boel uit de hand is gelopen. Hier wordt niets genegeerd. We krijgen keurig te horen hoe het virus zich verspreidt en wat we kunnen doen om de boel in de hand te houden.
En mensen houden zich er ook heel behoorlijk aan. Ik kan me vergissen, maar volgens mij kom ik in de trein en op mijn werk vrijwel geen snotterende en hoestende mensen tegen. Dat was een maand geleden heel anders. Die mensen blijven nu kennelijk thuis.
« Laatst bewerkt op: 11 maart 2020, 08:45:13 door henk »
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Hans Reints

• हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
    • sleutelspoor
« Reactie #14 Gepost op: 11 maart 2020, 08:52:55 »
Ik bedoel alleen maar dat je niet voorzichtig genoeg kan zijn zonder in paniek te raken. +Volgens mij is deze discussie hier wel op zijn plaats daar Ontrax  een manifestatie waar, als het goed is, veel mensen bij elkaar komen.
En al mocht de bedoelde brief "fake" zijn, dan is het toch een waarschuwing die je ter harte mag nemen.
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.