Is het Nederlands Transport Museum in Nieuw Vennep geen goede locatie om e.e.a. te stallen?
Zeker alles kan!Alleen leg de kosten voor het opknappen voor het stel en de onderhoudskosten eens tegen elkaar aan. Dan blijkt het ondoenlijk om de 180 nog een kans te geven.Er moet zoveel in geinvesteerd worden om het stel weer rijvaardig te krijgen en toegelaten op het spoornet dat dit als eerxte punt al niet reeel meer is.Daarnaast, zou je dit wel doen, wat zouden dan de opbrengsten zijn?Het is leuk om te roepen dat andere museumorganisaties het stel misschien wel over kunnen nemen maar ook die organisaties zitten met problemen van stalling en onderhoudskosten.Haalhet ding leeg en geef het aan een camping, dan hebben die nog en leuk object (zie de 375).We hebben in NL nog twee van die stellen staan, waarvan één rijvaardig maar zonder geschikte ATB en de andere in afwachting van ......Dat is genoeg.
Ik maak me nog het meest zorgen over het fraaie restant Haarlemse locloods... en er is al zo weinig overdekte stalling.En voor de rest: tsja, toch een leuk clubje op een locatie met veel spoorhistorie. Gelukkig zijn er in alle jaren veel goede dingen gebeurd.
Of wat dacht je geven aan een grote speeltuin?Motoren eruit, deuren open zetten.Kids genieten er dan van... in DL vaak loks gezien in speeltuinen in mijn jeugd, dan zou dit ook in NL kunnen!
Ik heb eens ergens een krantenartikel uit het Haarlems Dagblad gelezen over de BSH, waarin stond dat niemand de kosten voor afbraak van het loodsje op zich wilde nemen in verband met de ligging (en dus niet per goedkope vrachtauto bereikbaar)