De Deutsche Bundesbahn houdt er, in principe, van om treinen samen te stellen uit gelijksoortig materieel. Maar ja, dat doe je wel voor een hoogwaardige internationale trein, maar niet voor een sullig zijlijntje. Hoppa: vierassige Umbauwagen, relatief nieuwe Silberling en vervolgens een koppeltje drieassige Umbaurijtuigena. Ach, machinist Heinrich Stohm vind het allemaal best. Hij zit in z'n eveneens relatief nieuwe 211 diesellok en bromt gezellig door het mooie Eifellandschap richting Kelberg. Kort na Berenbach-Ulmen (1:03 in de video) zit er een leuke insnijding met daarna een blik op het Ulmener Maar. Altijd mooi. Vooral als de laaghangende herfstzon de gelige bladeren van de bomen in een goudgele gloed zet.Na aankomst in Kelberg (2:30) loopt hij eerst om met z'n lok (2:57) om zo netjes klaar te zijn voor de terugreis. Maar eerst alle tijd voor een kopje koffie bij Fahrdienstleiter Jakob Bodemann. En natuurlijk kater Moritz achter z'n oren krabben. Daarna weer naar z'n lok, netjes op tijd voor het vertrek (3:31).Mit freundlichen Grüße,Bahnhof Kelberg
Om problemen met auteursrecht te voorkomen, zorg ervoor dat je aan één van deze drie voorwaarden voldoet:- je hebt de foto zelf genomen;- je hebt toestemming om het plaatje te gebruiken of te bewerken;- het plaatje is rechtenvrij.Aangezien punt b en c meestal niet goed te controleren zijn, is het het beste om alleen je eigen foto's te gebruiken.