Doel:€250.00
Donaties:€65.00

Per saldo:€-185.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 17-03-2020
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Proxxon soldeerbrander en andere merken door roadster36
Vandaag om 03:02:40
Update: baan in de tropen door Hans Grasmaijer
Vandaag om 02:53:30
BNLS Werkspoor - Mesu models NS 2000 door roadster36
Vandaag om 02:46:52
De fabriek - Spoor 0 door roadster36
Vandaag om 02:39:03
NTM goederenwagens in Spoor-0 door roadster36
Vandaag om 02:28:41
Treinongeval Rijnstrecke door Thom
Vandaag om 01:33:52
Probleem: ramen 'beslaan' door Duikeend
Vandaag om 01:13:13
[H0] De Spoorstraat door Joren
Vandaag om 01:02:00
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 00:04:19
BMB-Module: "Blackwater Goods Yard" door sdz1976
Vandaag om 00:00:31
Bouwen van modellen bestaande uit gips door MOVisser
02 april 2020, 23:53:40
Havenbaantje, Duitse havenstad, periode 2e wereldoorlog. door AndréDev
02 april 2020, 23:50:03
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
02 april 2020, 23:32:04
Rivarossi Panoramarijtuig, door MTE, wordt niet geproduceerd. door Silvolde
02 april 2020, 23:18:31
Frans loodsje et cetera door Piet Groot
02 april 2020, 23:14:47
Projekt 083-338 door 44
02 april 2020, 23:13:59
Wie levert schroefterminals, voor op printplaten? door dennie
02 april 2020, 23:12:09
Old England door sdz1976
02 april 2020, 23:05:20
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
02 april 2020, 22:35:04
MB-module: "Charleroi Route de Mons" door St00mboy
02 april 2020, 22:32:11
Kellerstein; een nieuwe baan in H0 door Romavami
02 april 2020, 22:31:00
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door bosje77
02 april 2020, 22:22:17
Tram valt stil op wissel door Marc tramt
02 april 2020, 22:02:11
Doornvliet door cor_b
02 april 2020, 22:01:52
Digikeijs DR4018, bij schakelen valt spanning op baan weg, knippert verlichting door GertW
02 april 2020, 21:49:46
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door jerrytrein
02 april 2020, 21:31:27
Waar kan ik een geluidsbestand vinden voor de Brawa 0201 / E 95 ? door Sandopie
02 april 2020, 21:25:40
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door MathynK
02 april 2020, 21:20:18
Fleischmann Profi Engels wissel problemen door 72sonett
02 april 2020, 21:19:51
BRAWA 0210 /E 95.02 ombouw naar digitaal door Gerard
02 april 2020, 21:15:40
  

Auteur Topic: Nederlandse baan in voorbereiding genaamd Anninkshoeve  (gelezen 8985 keer)

valkyrienineball

  • Offline Offline
  • Berichten: 94
Re: Nederlandse baan in voorbereiding genaamd Anninkshoeve
« Reactie #90 Gepost op: 20 februari 2020, 22:10:39 »
Goeienavond allen, ik ben weer eens verder opgeschoten en heb eerst maar eens de hoek van het blad rondgezaagd waar de R4 linksvoor loopt.

Dit dus om een betere doorgang in mijn mancave te krijgen.

Daarna ben ik eens gaan experimenteren door even tijdelijk een van mijn kruiswissels te gebruiken op de plek waar straks de 18 graden kruising moet komen.

Dit ziet er al heel wat strakker uit, veel minder rommelig.





Hier een gedeelte waar een klein kopstationnetje kan maar ook een klein rangeerterreintje.



Genoeg ruimte voor drie sporen naast elkaar.



Hier word ik al vrolijker van....



Ik moet gauw rails en de kruising gaan bestellen....

groeten,  Bart

spoorijzer

  • Offline Offline
  • Berichten: 83
Re: Nederlandse baan in voorbereiding genaamd Anninkshoeve
« Reactie #91 Gepost op: 21 februari 2020, 13:23:36 »
Ziet er inderdaad al een stuk beter uit!

Wel ben ik benieuwd hoe je straks uit het station wil komen met je treinen. Volgens mij rij je dan namelijk de gehele route tegen het verkeer in. Of heb je nog ergens een kruiswissel gepland zodat je van de buiten naar de binnenbaan kan gaan?

valkyrienineball

  • Offline Offline
  • Berichten: 94
Re: Nederlandse baan in voorbereiding genaamd Anninkshoeve
« Reactie #92 Gepost op: 21 februari 2020, 13:44:00 »
klopt, de 6163 kruising komt er in de plaats waar ik nu even, als proef, de kruiswissel heb gelegd.

De kruiswissel komt op een andere plek wel weer terug.

Ik ben nu een beetje aan het uitvogelen hoe ik uit ga komen met de portalen.
Aan de rechterkant waar de twee sporen overgaan straks in een uitneembaar stuk kom ik heel mooi uit.
Daar kan ik een volle lengte rijdraad van 50 cm kwijt.

Hoe ik de verbinding op dat stuk verder maak moet ik nog uitdenken.

Verder wil ik geen uitgebreide wisselstraten gaan maken, geen schaduwstations etc.
Ik vind het rijden over lange stukken met zo groot mogelijke bochten eigenlijk veel leuker dan rangeren eigenlijk.
« Laatst bewerkt op: 21 februari 2020, 14:02:28 door valkyrienineball »

spoorijzer

  • Offline Offline
  • Berichten: 83
Re: Nederlandse baan in voorbereiding genaamd Anninkshoeve
« Reactie #93 Gepost op: 21 februari 2020, 15:16:31 »
Hoi Bart,

Met een kruiswissel bedoel ik niet het Engelse wissel  ;). Een kruiswissel is officieel een combi van 2 wissels achter elkaar, zodat je van het ene naar het andere spoor kan. Dus.... in jouw geval dat je het station uitrijdt en dan weer van de buiten naar de binnenbaan kan.

Groeten,
Rogier

valkyrienineball

  • Offline Offline
  • Berichten: 94
Re: Nederlandse baan in voorbereiding genaamd Anninkshoeve
« Reactie #94 Gepost op: 21 februari 2020, 15:26:30 »
Okee, zo bedoel je het.

Het is mijn bedoeling om iedere keer rechts te houden, er komen gedeeltes in die stroomloos gemaakt kunnen worden.
Alle wissels zijn zelfdenkend gemaakt door de vorige eigenaar.

Ik heb zat Fleischmann schakelaars in huis om secties stroomloos te maken.

Het begint te komen in ieder geval.

Ik heb toch de groene vezelplaten er op gelegd, daar kan ik gemakkelijk slootjes uit snijden.
Vastgeplakt heb ik het niet, de portalen houden alles wel op z'n plek.
Mijn rails schroef/prik in in de vezelplaat, ik heb nog een doosje met railschroefjes, ik heb gemerkt dat dat wel wil.

De eerste portaal staat ook al op de plek.... ;D


valkyrienineball

  • Offline Offline
  • Berichten: 94
Re: Nederlandse baan in voorbereiding genaamd Anninkshoeve
« Reactie #95 Gepost op: 21 februari 2020, 15:56:09 »
Even een vraagje over ringleidingen.

Ik wil dat ook gaan doen voor mijn rails en mijn bovenleidingen.
Hoeveel ruimte word er doorgaans tussen gelaten tussen de aansluitpunten ?

Ik hoor het wel.

spoorijzer

  • Offline Offline
  • Berichten: 83
Re: Nederlandse baan in voorbereiding genaamd Anninkshoeve
« Reactie #96 Gepost op: 21 februari 2020, 16:37:33 »
Ik hou zelf ongeveer elke meter a 1,5 meter aan, meestal merk je na 1 meter al dat de spanning afneemt, dan voorkom je dat was mijn eigen gedachte ;D.

Groeten,
Rogier

valkyrienineball

  • Offline Offline
  • Berichten: 94
Re: Nederlandse baan in voorbereiding genaamd Anninkshoeve
« Reactie #97 Gepost op: 23 februari 2020, 16:59:40 »
De oversteek gaat gemaakt worden, het is de bedoeling dat dit gedeelte uitneembaar gaat worden.....



Hier een insteekbare constructie van maken:



Ondertussen met de bekabeling begonnen en de wisselaandrijvingen omgedraaid.
Helaas heb ik er een aantal waar de zwarte draad van verdwenen is, maar eens kijken of ik er genoeg heb.


Even afgeplakt tegen het stof.

Leuk dat je ze "zelfdenkend" kunt maken met een kleine handeling.
Voor de zekerheid bewaar ik de brugjes wel......

Voor de voeding van mijn rails ben ik verder gegaan met de methode die mijn vader gebruikte. draden onder de raillasjes.
Hiermee is ook dat geheel uit het zicht.

De grote R4 bocht heb ik al van een verkanting voorzien, bij wijze van proef.
Kunststof stripjes van 1 mm.
Resultaat is een niet te overdreven verkanting, mij bevalt het wel eigenlijk.

En doorrrrr.......