.........Testdag:Zondag stond er een bak in de baan met uiterst brakke overgangen. De maker van deze bak kan nog een lesje elementaire spoorbouw gebruiken. En dat had onderkend moeten worden tijdens jullie rijdag. Dan had het ter plekke, samen met de bouwer, opgelost kunnen worden........
............ps. Koen, je kan altijd nog overgaan
......Als dat de holygrail zou zijn zou iedereen het wel gebruiken en niet al jaren geleden afgeschaft hebben. maar ga gerust het wiel opnieuw uit vinden.
Alles staat of valt met nauwkeurig en netjes bouwen..
Omdat het gemier met raillassen in slecht verlichte beurshallen nu niet het je van het is. Koude overgangen kun je nog voelen..
Het gaat ook in de eerste plaats om het plezier wat de deelnemers met elkaar en de baan hebben en niet wie er het mooiste en het beste is.
We hebben 9 jaar geleden hier op het forum al eens een discussie had over modulebaan-bakovergangen, en laten we die asjeblieft hier niet gaan herhalen. Het staat iedereen bij mijn weten vrij om voor zijn eigen bakovergang te kiezen.Het gaat ook in de eerste plaats om het plezier wat de deelnemers met elkaar en de baan hebben en niet wie er het mooiste en het beste is. Ik heb dit weekend in Rijswijk met mijn fiddle yard met de BNLS Forumbaan meegedaan. Daarom weet ik wat er allemaal beter had gekund, maar ook, dat de groep deelnemers zeer binnenkort stappen gaat nemen om tot betere bakovergangen te komen. Of dat koude of warme zullen zijn, dat weet ik niet. Ik heb, ondanks dat het technisch beter had gekund, met de overige deelnemers een heel prettige Rijswijk show beleefd. Alleen zaterdagochtend was een minpuntje, dat geef ik toe.Leen.
Volgens mij gaat het wat de aanwezigheid op de beurs betreft niet primair om het onderling plezier maar om het optreden voor publiek, je moet performen en het moet er technisch en optisch gelikt uitzien. Publiek betaalt geld om iets te zien, lukt dat niet of maar ten dele blijf dan weg met je bak of bakken. Of baan / baantje want daar geldt natuurlijk hetzelfde voor.Zo zit ik er in als betalende beurs bezoeker. Gr, Ben.
Martin, kom nou eens een keer op een BMB rijdag langs en voel zelf even. Snel gemonteerd. Past perfect. Glad.Thijs
in slecht verlichte beurshallen
Nja, daar kan je ook anders tegenaan kijken.Het idee van de baan is ook om juist te laten zien dat je de hobby op andere manieren kan beleven (dus modulair in samenwerking). En levert het een wat minder hoge drempel op om met de hobby aan de gang te gaan/door te gaan omdat je weet dat het niet perfect hoeft.De perfecte baantjes staan verderop....
Nja, daar kan je ook anders tegenaan kijken.Het idee van de baan is ook om juist te laten zien dat je de hobby op andere manieren kan beleven (dus modulair in samenwerking). En levert het een wat minder hoge drempel op om met de hobby aan de gang te gaan/door te gaan omdat je weet dat het niet perfect hoeft.....
De raillasjes zijn een uitermate goede oplossing voor in de Blind Boxen van de modulebanen.Echter zodra er modules gekoppeld worden met verschillende railhoogte (Bijv. Code 83 en Code 75) ...