Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Schrootplaats door ruudns
Vandaag om 23:38:00
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door Ronald Halma
Vandaag om 23:25:57
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 22:54:44
NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
Vandaag om 22:52:21
Oude metalen trafo's gebruiken....... door bask185
Vandaag om 22:11:18
Rheinburg, TP V/VI door Chris Westerduin
Vandaag om 22:10:56
Raadplaatje door Arjen52
Vandaag om 22:09:50
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 22:07:08
firm ware voor 3 D printer door jerrytrein
Vandaag om 21:17:24
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door bigboynl
Vandaag om 21:15:26
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein? door orientexpress
Vandaag om 21:11:47
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Biessendorf
Vandaag om 21:02:48
RhB H0m, Albulisch door Overlast
Vandaag om 20:21:53
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 20:09:36
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door prutser
Vandaag om 19:57:45
Motorpost ombouwen ? door hmmglaser
Vandaag om 19:55:38
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE door Rob Bennis
Vandaag om 19:54:05
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door orientexpress
Vandaag om 19:29:26
19 Toen door defender
Vandaag om 19:22:04
Laag-Baarlo door Mark Lin
Vandaag om 19:02:20
Les Billards du Vivarais door Hans1963
Vandaag om 17:51:03
Gewoon wat busfoto's door Joost O
Vandaag om 17:47:03
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Keska
Vandaag om 17:39:07
Piko lok digitaal rijdt direct weg door Ronaldk
Vandaag om 17:15:48
Kortsluiting bij wissels door Voske
Vandaag om 16:57:37
Meedhuizen in H0 door Scratchbuilt
Vandaag om 16:31:17
diorama, voor lange treinen. door FritsT
Vandaag om 16:29:17
Amerikaanse "old timer" rijtuigen in spoor 1 door sncf231e
Vandaag om 15:37:10
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
Vandaag om 15:29:26
"Nederlandse" modellen door spoorijzer
Vandaag om 15:14:16
  

Auteur Topic: Nedstaal; van sloop tot vrije vertaling H0  (gelezen 11720 keer)

KNed

  • Offline Offline
  • Berichten: 3216
    • nederlof.net
Re: Nedstaal; van sloop tot vrije vertaling H0
« Reactie #15 Gepost op: 14 december 2019, 22:28:16 »
Is Nedstaal helemaal gestopt? Gaat de fabriek compleet verdwijnen?

Koen
H0: Periode: 1980-heden, vooral NL, 3-rail digitaal | LGB
Beheerder van: NL in Model | modelspooradressen | Marklin dipswitch

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10571
Re: Nedstaal; van sloop tot vrije vertaling H0
« Reactie #16 Gepost op: 15 december 2019, 10:52:54 »
Google is uw vriend: <KLIK>.
Fabriek is dus sinds 2017 dicht en de sloop is inmiddels begonnen.
No dress rehearsel, this is our life.

MDG

  • Offline Offline
  • Berichten: 253
  • Voor elk probleem bestaat een oplossing
Re: Nedstaal; van sloop tot vrije vertaling H0
« Reactie #17 Gepost op: 16 december 2019, 07:53:26 »
Dat is zeker zo voor strikt het Nedstaal gedeelte, een aantal jaar geleden heeft OVAKO een overname gedaan wat later is omgedoopt in FN Steel, welke fabriek nog coils maakt op het zelfde terrein.

Max
Max de Groot

Mijn draadje; Vrije vertaling Nedstaal H0
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=91123.0

MDG

  • Offline Offline
  • Berichten: 253
  • Voor elk probleem bestaat een oplossing
Re: Nedstaal; van sloop tot vrije vertaling H0
« Reactie #18 Gepost op: 16 december 2019, 13:25:42 »
Bouwupdate;

Vandaag een begin gemaakt met de binnenwand, de achterwand in dit geval. In het geval van het origineel zitten hier ramen in de achterwand. Heb er voor gekozen deze niet doorzichtig te maken omdat deze loods in de toekomst naar alle waarschijnlijkheid tegen de achterkant van de baan zal staan.

04 stand van zaken


Heb de uitgesneden delen van de ramen beplakt met grijs karton, hier overheen een lamineerhoes voor het ribbeleffect van de ramen. Omdat de plaat iets krom trekt staat de folie iets bol. Zodra deze tegen de achterwand gemonteerd zit is dit weg en oogt het mooi strak.
Raamproef 1 voor de binnenzijde staat onderin. Verticale banen getrokken met een edding 1.0mm stift op 0.8mm van elkaar en
daarover worden later nog strips bevestigd met KristalKlear om zo wat meer body te geven.

Hier komt nog wat staalwerk voor te staan en zou afdoende moeten zijn voor de achtergrond.
Zie hier het live voorbeeld;


Straks als er geairbrushd kan worden en alles word lekker vies en vervuild moet het aanblik hiervan gaan kloppen, echter komt dat pas in een veel later stadium te pas.

Max

Max de Groot

Mijn draadje; Vrije vertaling Nedstaal H0
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=91123.0

djharry

  • Offline Offline
  • Berichten: 126
Re: Nedstaal; van sloop tot vrije vertaling H0
« Reactie #19 Gepost op: 17 december 2019, 16:38:23 »
Goede dag.
Als je nog vragen hebt over hoe het  binnen in de gebouwen was  ik heb daar 20 jaar gewerkt tot aan de sluiting to.
Heb veel foto materiaal en filmpjes van productie en andere dingen.
Geef een gil als je wat wilt weten.


en heb nog 400 + fotos en veel film materiaal
« Laatst bewerkt op: 17 december 2019, 21:40:30 door djharry »

MDG

  • Offline Offline
  • Berichten: 253
  • Voor elk probleem bestaat een oplossing
Re: Nedstaal; van sloop tot vrije vertaling H0
« Reactie #20 Gepost op: 17 december 2019, 19:48:38 »
Kijk dit is super!
Voel je vrij om wat van dit soort fantastische foto’s in het draadje te plaatsen.
Tot nu toe veel moeten doen met foto’s van internet maar dit is natuurlijk de creme de la creme.

Hoop dat het tot voldoende herkenningspunten leidt.
Alvast bedankt!

Max
Max de Groot

Mijn draadje; Vrije vertaling Nedstaal H0
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=91123.0

djharry

  • Offline Offline
  • Berichten: 126
Re: Nedstaal; van sloop tot vrije vertaling H0
« Reactie #21 Gepost op: 17 december 2019, 21:39:15 »





KNed

  • Offline Offline
  • Berichten: 3216
    • nederlof.net
Re: Nedstaal; van sloop tot vrije vertaling H0
« Reactie #22 Gepost op: 18 december 2019, 22:38:54 »
Aha, Nedstaal failliet dus maar er is nog andere bedrijvigheid op het terrein. Ik kom er weleens langs en had inderdaad het idee dat er nog wel wat gebeurde.
Gebruikt FNSteel nog een groot deel van het terrein of is maar heel weinig?
En wordt het spoor-gebeuren nu niet meer gebruikt? Was dat puur Nedstaal?

Koen
H0: Periode: 1980-heden, vooral NL, 3-rail digitaal | LGB
Beheerder van: NL in Model | modelspooradressen | Marklin dipswitch

MDG

  • Offline Offline
  • Berichten: 253
  • Voor elk probleem bestaat een oplossing
Re: Nedstaal; van sloop tot vrije vertaling H0
« Reactie #23 Gepost op: 19 december 2019, 20:30:43 »
Hoi Harry, Bedankt voor de foto's zitten zeer bruikbare exemplaren tussen.
Mochten er nog meer foto's zijn waar ik dergelijke constructie van het gebouw goed kan zien is dat altijd welkom.

Koen, helaas weet ik niet of de sporen nu nog in gebruik zijn. Toen Nedstaal failliet verklaard werd zijn de loc's ook weggegaan en weet niet of daar iets voor teruggekomen is.

Bouwupdate;
Heb de vorige ramen aangepast, de folie begon te bobbelen, lijnen waren te dik en het was niet naar mijn zin. Alles er uit gesloopt en een alternatief bedacht. Dat ziet er nu zo uit; Uiteraard word in een later stadium alles aangepakt met de airbrush en poeders.


Het blijft trial en error zeker omdat veel dingen een eerste keer zijn, ondertussen ook contact gehad met Wim Mesu voor kooiladders van messing.
Dat word ook een nieuwe ervaring.

Max
Max de Groot

Mijn draadje; Vrije vertaling Nedstaal H0
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=91123.0

NS264

  • En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8530
    • Midland
Re: Nedstaal; van sloop tot vrije vertaling H0
« Reactie #24 Gepost op: 19 december 2019, 20:50:41 »
Hoi,

Dat ziet er al goed uit.

Gr Koen.
Voor meer interactie voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#

djharry

  • Offline Offline
  • Berichten: 126
Re: Nedstaal; van sloop tot vrije vertaling H0
« Reactie #25 Gepost op: 20 december 2019, 19:27:00 »
Als het goed is heb ik een cd  van de bouw in 1939  op cd staan  en nog wat meer fotos op cd

MDG

  • Offline Offline
  • Berichten: 253
  • Voor elk probleem bestaat een oplossing
Re: Nedstaal; van sloop tot vrije vertaling H0
« Reactie #26 Gepost op: 04 januari 2020, 14:18:35 »
Ben benieuwd harry. Voor wat ik nu heb kan ik voorlopig verder.

Heb weer wat maten uitgetekend en het tweede gesloten deel waar de letters op staan ga ik voorbereiden om te zagen.
Om de totale diepte te beperken komen niet alle 7 maar 4 'letters' er op. 20x 5,7cm = 114cm + de 48.2ish die we nog hadden.

Of dit voldoende is om de look en feel goed te houden moet blijken. Ondertussen contact gehad met Wim Mesu voor messing kooiladders welke een deze dagen op de mat zullen vallen, ook wat platen 0,5mm styreen bijgekocht zodat er op de grote loods mooi deuren en andere details bij gefabriekt kunnen worden.
Plannen voor aankomende vrije dagen zijn voornamelijk detailwerk en sokkels van de schoorstenen bouwen. Heb hiervoor Auhagen schoorstenen gekocht welke opvallend goed overeenkomen met wat er in het echt staat.


Complex staat er wel treurig bij zo, maar zal ooit op mijn baan herleven, binnenkort update met foto's.

Max.
Max de Groot

Mijn draadje; Vrije vertaling Nedstaal H0
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=91123.0

NS264

  • En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8530
    • Midland
Re: Nedstaal; van sloop tot vrije vertaling H0
« Reactie #27 Gepost op: 04 januari 2020, 14:38:07 »
Hoi,

Ik heb hier een levensgevaarlijk linkje: Herr Otto Scrap.

Ook diverse filmpjes op YouTube.
Veel levendigheid op de baan.

Inspiratie 100% gegarandeerd.

Gr Koen.
« Laatst bewerkt op: 04 januari 2020, 14:44:57 door NS264 »
Voor meer interactie voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#

MDG

  • Offline Offline
  • Berichten: 253
  • Voor elk probleem bestaat een oplossing
Re: Nedstaal; van sloop tot vrije vertaling H0
« Reactie #28 Gepost op: 07 januari 2020, 16:15:03 »
Bouwupdate;

Vandaag gewerkt aan de schoorstenen en basis.
De schoorsteen is van Auhagen, vond de basis goed genoeg al wijken de bakstenen wel af.

Eerst de basis getekend en gesneden uit 1.0mm styreen, de basis is minder breed en diep omdat ik deze compromis ook in de breedte doorgevoerd heb van het pand. Dit om de altijd nodige ruimte concessie te kunnen doen....


Geschuurd en bijgewerkt slaters plasticard er op. Zo op de inzoom is de camera altijd vernietigend maar ze ogen zo prima.


Zo staat het dan totaal voor het gebouw. De N-spoor ballast van woodland die ik nog in kilo's had liggen dient hier mooi als grind. Alles staat hier nog los om later goed bevestigd te kunnen worden maar ook om nog goed te kunnen schilderen. Verdere details volgen.


t.o.v. het voorbeeld...


Tot de volgende update!
Max

Max de Groot

Mijn draadje; Vrije vertaling Nedstaal H0
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=91123.0

djharry

  • Offline Offline
  • Berichten: 126
Re: Nedstaal; van sloop tot vrije vertaling H0
« Reactie #29 Gepost op: 07 januari 2020, 16:43:33 »
Voor meneer mdg
Waar woon je is misschien handiger als ik een keer naar je toe komt heb zelf video van de bouw in 1939 en zoveel foto's en filmpjes  beetje teveel om te plaatsen
http://prive.hp-gaming.nl/Nedstaal  kijk hier eens