Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door NS264
Vandaag om 21:09:27
Welsh Smalspoor in 0-16,5 / NG7 door RobbertJan
Vandaag om 21:08:27
Nieuwe ruimte, nieuw baanplan door Debvd
Vandaag om 21:04:11
Raadplaatje door Charles_
Vandaag om 21:04:00
NS bestelt 36 Flirt Flex treinstellen door Rick
Vandaag om 20:53:07
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 20:49:10
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Sicco Dierdorp
Vandaag om 20:24:56
Spoor Groep Zuid 22-23 november Helmond door dennie
Vandaag om 20:19:55
Vragen over een railplan uit de RRAILHOBBY van sept. 1988 door Klaas Zondervan
Vandaag om 19:57:50
buffers voor Roco 45760/62 door Ronald69
Vandaag om 19:36:59
Station Roodeschool door Huup
Vandaag om 19:36:53
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Huup
Vandaag om 19:35:56
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Dave.......
Vandaag om 19:32:13
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 19:26:50
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 18:30:31
S88N bezetmelder door V421
Vandaag om 18:14:43
Nieuw huis, nieuwe baan door Krazy Dre
Vandaag om 18:14:36
Hulp gezocht bij omwisselen cilinders Franse stoomloc 141R door Hennie
Vandaag om 18:14:32
Lodewickshaven door Ronald Halma
Vandaag om 18:06:22
Stottering Piko 98551BD door Ronald Halma
Vandaag om 17:57:54
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door BrightonBelle
Vandaag om 17:45:45
Piko Eas-z gebracht als Eaos door Arjan6511
Vandaag om 17:14:13
Roco 290 digtaliseren door Henk Veenstra
Vandaag om 17:10:29
Nieuwe baan, nu nog zonder naam... door Paulus1201
Vandaag om 17:05:13
Hobbytrain Taurus en Vectron problemen N-scale door Keessap
Vandaag om 16:26:03
Smeren, vet, olie, enz door Ferdinand Bogman
Vandaag om 16:14:42
NS Mat 35 Maple Leaf door prutser
Vandaag om 16:02:33
De bouw van “Bahnstrecke Lahr” door Peter.v.L
Vandaag om 15:20:19
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 15:09:26
Spelregels 'Raadplaatje' door R1954
Vandaag om 14:27:17
  

Auteur Topic: Bahnstrecke 5867  (gelezen 570270 keer)

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 6495
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #735 Gepost op: 29 December 2020, 19:25:48 »
Mmm goed idee Klaas, mijn echtgenote is binnenkort jarig...... ;D
Bahnstrecke 5867
Am Ende der Strecke
Den gamla sågverket (gepland)

Sikje248

  • Offline Offline
  • Berichten: 366
    • Flickr fotopagina
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #736 Gepost op: 29 December 2020, 21:08:22 »
Leuk plan Frank! (y)
Zit een erg leuke ‘beperking’ in qua aankomst, rangeren en vertrek. Maar dat is de uitdaging die het rijden leuk maakt vind ik.

Toch wel een Engels wissel er in?

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 6495
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #737 Gepost op: 29 December 2020, 21:20:27 »
Hoi Laurens,

Nee, komt hier geen Engelsman in... nav opmerking hier op forum 3x linkse wissel voor de aftakking van de zijlijn .... en 1x Y wissel naar de fabriek. Rangeren moet naar en van station dat laag hoger komt. Is wel omslachtig maar zag laatst nog oude Db stoomloc film waar ze met de stoomloc achterop kilometers verder wat goederen wagons gingen afleveren. Dus onrealistisch is het niet.

Morgen maar eens de benodigde Mein Gleis gaan bestellen....

Gr Frank
Bahnstrecke 5867
Am Ende der Strecke
Den gamla sågverket (gepland)

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 6495
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #738 Gepost op: 29 December 2020, 21:55:31 »
Voor de sfeer nog maar een boompje erbij gezet.


Dak van industrie gebouw gaat wel anders worden... bv één deel hoger dan andere... ik vindt het nu een te groot vlak. Verder is het formaat wel goed op deze plaats.
Volgende maand (als ik toch op de levering van de rails moet wachten) maar eens exact op papier uittekenen.
Bahnstrecke 5867
Am Ende der Strecke
Den gamla sågverket (gepland)

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 6495
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #739 Gepost op: 29 December 2020, 21:57:29 »
Nog even totaal van de baan tot dit moment
Bahnstrecke 5867
Am Ende der Strecke
Den gamla sågverket (gepland)

Sikje248

  • Offline Offline
  • Berichten: 366
    • Flickr fotopagina
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #740 Gepost op: 29 December 2020, 22:22:17 »
Is wel omslachtig maar...

Vaak maakt dat het realistisch ;D
Maar serieus goed plan, ben benieuwd hoe het er straks uit ziet. Succes met de bestelling (y) goed beeld van welke onderdelen je voor het monteren/detailleren nodig hebt?

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 6495
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #741 Gepost op: 29 December 2020, 22:53:33 »
Ik heb het boodschappenlijstje al klaar liggen.. naast de rails en benodigde wissels voor deze laag hele verzameling aan raillassen, iso-raillassen, de speciale bielzen voor de raillassen, de dubbele bielzen, en natuurlijk ook die nep koppelplaten om de railkoppeling na te maken.

Hele lijst bij elkaar
Bahnstrecke 5867
Am Ende der Strecke
Den gamla sågverket (gepland)

Flevodienst 1976

  • Klein Hertogdom Moresnet, komt als de tijd daar rijp voor is.
  • Offline Offline
  • Berichten: 1007
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #742 Gepost op: 29 December 2020, 23:11:05 »

Beste Frank,

Ik volg je al een tijdje in stilte, het is een flink project, maar het wordt wel mooi.
Ook jou werkwijze is netjes, zodat het gemaakte ontwerp goed uitgevoerd kan worden.

Nu mijn vraag:
Heb je bewust je ontwerp heel basic gehouden, zodat je later wat extra's kan toevoegen, of
is dit zuiver toeval, dat je nu ruimte hebt om dit spoortje aan te leggen?
Fijne dag,
André.

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 6495
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #743 Gepost op: 29 December 2020, 23:56:01 »
Bedankt André,

Ja en nee.....
Ja, heb er bewust voor gekozen om baan niet te vol met rails te krijgen. Wil de verhouding rails, landschap en bebouwing in balans houden. Als je niet uitkijkt ligt het al snel te vol (keuze voor Weinert Mein Gleis helpt wel om sporenplan beperkt te houden 💰💰).

Dit fabrieksspoor heeft al eerder in het plan gestaan en heb ik er toen uitgehaald omdat ik het te krap vond voor het toen bedachte industrie gebouw. Toen ik zotte idee kreeg van half, opengewerkt gebouw op de rand van de baan heb ik het spoor weer een kans gegeven. Daarom vandaag even snel een studie-model in elkaar geplakt (studie bouwkunde-architectuur toch nog van pas gekomen  ;D) om te kijken hoe het er uit komt te zien.

Ben er wel blij mee dus gaan het maar zo maken. Ontwerp van het gebouw ga ik wel nog wat aan sleutelen... volume op zich is prima maar dak is te groot recht vlak. Ga ik dus nog wat op studeren.

Gr Frank
Bahnstrecke 5867
Am Ende der Strecke
Den gamla sågverket (gepland)

Jelmer

  • Offline Offline
  • Berichten: 5539
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #744 Gepost op: 30 December 2020, 10:00:02 »
Wat een fraai overzicht!

Begint al echt vorm te krijgen.
Aansluiting zoals bedacht kan prima in oude bundesbahn tijden.

Overbrengingsrit heeft zelfs een naam: sperrfahrt.

Groeten,
Jelmer


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Pfarrerwinkel de bouw:
Pfarrerwinkel

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 6495
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #745 Gepost op: 30 December 2020, 11:25:57 »
Bedankt voor info Jelmer...

Weer excuus erbij om het plan zo door te zetten ...
Bahnstrecke 5867
Am Ende der Strecke
Den gamla sågverket (gepland)

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 6495
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #746 Gepost op: 30 December 2020, 17:59:37 »
Om straks bij het leggen van de rails alle bezetmeldsecties op juiste plaats te krijgen, icm met de onderdelen rond de baan (seinen, bovenleiding masten) ga ik alles eerst allemaal op de juiste plaats zetten.
Omdat visueel te maken eerst maar even een serie seinen gemaakt.



Ga ik eerst maar eens plaatsen passend in de bloklengtes zoals ik deze nu voor ogen heb. Kan ik daarna kijken of het een beetje gaat passen met de masten van de bovenleiding. Ik verwacht de rails niet voor midden januari dus heb nog wel even de tijd om alles goed te plannen en zo te voorkomen dat het naderhand net niet lekker past..
Bahnstrecke 5867
Am Ende der Strecke
Den gamla sågverket (gepland)

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 6495
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #747 Gepost op: 30 December 2020, 22:10:38 »
Wie weet wat hier de meest logische (en realistische) voor het sein.


Is de aansluiting van de zijlijn op hoofdbaan. Net hiervoor zit nog een aftakking naar rechts naar de industrie. Imdustriespoor zelf krijg een Wartesignaal (de oranje W) voor aansluiting met de zijlijn.

2 seinen zoals nu neergezet lijkt me overdreven. Maar als je er 1 plaatst komt hij dan net voor de aansluiting met de hoofdlijn of voor de wissel naar het industriespoor ?

Nb gaat uiteraard om de rechter 2 seinen,  linker sein in bloksein van de hoofdbaan.

Bahnstrecke 5867
Am Ende der Strecke
Den gamla sågverket (gepland)

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26993
    • Pagina van klaas
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #748 Gepost op: 30 December 2020, 22:17:57 »
Het tweede sein van de twee rechter seinen hoort daar niet. Het zou betekenen dat een trein die voor dat sein stopt bovenop een wissel stilstaat en dat is ongebruikelijk. Bovendien staat de trein dan gevaarlijk dicht bij de vrije ruimte van een trein op de hoofdbaan. Treinen die naar de hoofdbaan gaan of naar het industriespoor stoppen dus voor het voorste sein op de foto.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 6495
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #749 Gepost op: 30 December 2020, 22:25:14 »
Bedankt Klaas  (y)

Ik haal hem 1 januari meteen weg (morgen nog dagje werk om het jaar af te sluiten en wat zaken klaar te zetten voor 1 werkweek van 2021 en daarna familietime).
Ga ik meteen ook even kijken of het bloksein van de hoofdbaan nog wat verder van de wissel kan (ff meten of blok wat korter kan).

Gr Frank
Bahnstrecke 5867
Am Ende der Strecke
Den gamla sågverket (gepland)