Welke winkels in Nederland bieden het merk Bachmann aan?
ter info: in de UK en de USA is schaal O 1:48
Even tippexen allemaal in mijn eerder bericht
In schaal N is Graham Farish altijd de grootste speler geweest. Sinds een jaar of twee heeft ook Dapol zich op die schaal gericht en met veel succes (goede modellen).
Je zult erg vaak de termen 4mm scale zien bij baanplannen.Gewoon 304,8 (mm in een voet) delen door het aantal mm (2, 3,5, 4, 7 en groter) dan krijg je de schaal.2=N=1:1523,5=H0=1:874=00=1:767=0=1:43,5
Persoonlijk vind ik dit een buitengewoon slecht plan. Duitse lokomotieven lijken totaal niet op engelse lokomotieven. Veel stoomlocs daar hebben binnenliggende schuifbeweging. De PVR is stuk lager als bij ons. Kijk maar eens naar Class 66 loks die hier in nederland rijden. Die zijn een stuk kleiner.Ik weet niet wat voor wagons en rijtuigen je op het oog hebt. Maar als je die ook gaat omschilderen dan zul je niet snel de bekende engelse sfeer op je modelbaan aantreffen.Het aanschaffen van engels materieel zal je portemonai minder snel legen als het aanschaffen van de bekende duitse merken.
Als ik op een treinenbeurs aan het struinen ben en ik zie een engelse baan, dan weet ik meteen dat er nog heel wat te leren valt voor mij.Het zijn altijd juweeltjes op modelbouw-gebied.Jaap
Eens. Daar hebben ze er 'verstand' van. Vaak mooie evenwichtige en doordachte banen. Jammer dat het in Nederland en dus ook op dit forum een zeer ondergeschikte rol heeft. Maar wie weet....