Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Wim Vink
Vandaag om 23:48:53
Alternatieven voor servo's door Albert de Heer
Vandaag om 23:30:00
Baan in Los Angeles door ArjanB
Vandaag om 23:28:58
Bauarbeiten im gange door Wim Vink
Vandaag om 23:11:16
Aachenau West door Wim Vink
Vandaag om 23:09:52
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Arjen52
Vandaag om 22:49:55
Vraag over vervangmotor Lima-locomotief door Arjen52
Vandaag om 22:38:38
US diorama in H0 door Ronald Halma
Vandaag om 22:35:02
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Donny95
Vandaag om 22:27:04
Raadplaatje door R1954
Vandaag om 21:54:05
Au bord de la Cèze door Sikko
Vandaag om 21:43:53
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 21:29:27
Stalen busjes als lagers voor een Fleischmann rondmotor door Pauldg
Vandaag om 21:15:08
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 20:52:47
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 20:23:21
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door 741230
Vandaag om 20:01:27
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Quinzeedied
Vandaag om 19:57:53
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Sebastiaan Pot -- Big Scale Trains
Vandaag om 19:19:30
ESU locprogrammer door saskia
Vandaag om 19:17:34
Nightjet rijtuigen Zuri-Amsterdam door Servé
Vandaag om 19:06:52
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 17:32:00
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 16:33:03
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 16:31:31
Bahnstrecke 5867 door Wim Vink
Vandaag om 16:20:02
Toon hier je (model)treinfoto's door R1954
Vandaag om 16:17:39
Frans loodsje et cetera door Hans GJ
Vandaag om 16:15:37
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 15:57:16
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 15:29:00
Baanplan Belkamp H0 door jdk
Vandaag om 14:15:36
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 13:03:13
  

Auteur Topic: Brawa V110 versus Roco V114  (gelezen 9561 keer)

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 4776
    • Filmpjes op YouTube
Re: Brawa V110 versus Roco V114
« Reactie #15 Gepost op: 05 February 2008, 14:02:12 »
Gaarne mijn een-na-laatste bericht op pagina 1 lezen voor het antwoord!
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

ReesCees

  • Gast
Re: Brawa V110 versus Roco V114
« Reactie #16 Gepost op: 05 February 2008, 15:00:42 »
Alle Roco's even op een rijtje:

















Bron foto's www.roco.cc

Keuze zat dus om om of te verbouwen.

Kees-jan

mark7758

  • Offline Offline
  • Berichten: 496
    • Rogeville.be
Re: Brawa V110 versus Roco V114
« Reactie #17 Gepost op: 05 February 2008, 16:33:10 »
Of geduld hebben?????????????? ??? ;D
vr gr. Mark7758

RichardK

  • Offline Offline
  • Berichten: 230
Re: Brawa V110 versus Roco V114
« Reactie #18 Gepost op: 05 February 2008, 16:44:20 »
Die DBAG variant is ook wel leuk om samen met een MEG V180 te laten rijden  8).

Dion

  • powerd by Uhlenbrock & Esu
  • Offline Offline
  • Berichten: 6055
  • stationsplein Baden-Baden
    • stationsplein Baden Baden
Re: Brawa V110 versus Roco V114
« Reactie #19 Gepost op: 05 February 2008, 16:49:25 »
Je zou ze bijna allemaal(startsets uitgezonderd) bestellen zo mooie zijn ze.
Het is ook een aangenamen prijs die 79 euro.

Ook nog ledverlichting lees ik, dat moest eigenlijk nu in alle loc's standaard zijn.

Geduld is een schone zaak, echter ik heb het iets te weinig.

Dion
groetjes Dion

Treadstone

  • Gast
Re: Brawa V110 versus Roco V114
« Reactie #20 Gepost op: 05 February 2008, 19:08:18 »
Even een kort vraagje: heeft de roco V114 ook in nederland of op een duits grensstation gereden?

Even een lang antwoord: niet als BR 114. In Zeeuws Vlaanderen rijdt bijvoorbeeld de serie 204. Dat zijn omgebouwde BR 114 uit de voorraad van het voormalige RAW Stendal. In de DDR begon de V100 serie met de BR 110 (DB serie 201). Deze serie werd te zwak bevonden en er werden nieuwere/zwaardere motoren ingebouwd, de BR 112 (DB serie 202). De laatste V100 serie werd volgens mij direkt als BR 114 (DB serie 204) geleverd. Daaruit zijn nog een aantal BR 198 (DB serie 298) voor de rangeerdienst onttrokken. De BR 114 heeft dus als zodanig in Nederland geen dienst gedaan.

Mvg,

David Webb

5166

  • Offline Offline
  • Berichten: 936
Re: Brawa V110 versus Roco V114
« Reactie #21 Gepost op: 05 February 2008, 19:16:23 »
Is het enigsinds realitisch (kijkend naar het 1:1 voorbeeld) deze V114 omtespuiten naar een RRF, Volker of Bam loc?
Tja, niet helemaal. Je moet daarvoor in ieder geval het hekwerk rondom aanbrengen. Verder hebben de gerenoveerde versies die in Nederland rondrijden hebben allemaal andere cabineramen aan de zijkant. Alleen de BR 203-1 en 203-2 van VolkerRail (toen nog Volker Stevin Rail & Traffic) en de 203.101 van Alstom zelf hebben nog rondgereden met de oude ramen zoals ze in de V 114 zitten (die van Alstom overigens nog steeds, zij het dat de loc tegenwoordig geel/zilver en overgenomen door Shunter is).
Het meest afwijkende is nog de neus van de loc aan de motorzijde. Deze is namelijk geheel nieuw en afwijkend aan de niet gerenoveerde versies.
Zelf zou ik ook graag een VR, Spitzke of ITL versie maken, maar ik wacht wel tot Roco uitkomt met deze versie (kan niet anders, want ze kunnen er in Nederland m.i. een hoop van verkopen, zeker voor dit geld), spaart me een hoop verbouw-werk.

Wat wél de doen is, is er een Railion-versie van te maken zoals ze in Zeeuws-Vlaanderen rondrijden. Hier hoef je de loc dan alleen te voorzien van het hekwerk rondom (en natuurlijk in de juiste kleurtjes spuiten)

De Roco-loc vind ik overigens wel erg mooi, zeker voor de prijs die Roco ervoor vraagt. Absoluut waard!

Groeten, Edwin


ReesCees

  • Gast
Re: Brawa V110 versus Roco V114
« Reactie #22 Gepost op: 06 February 2008, 23:25:33 »






Zelfs de verlichting van de Roco is super!



Kees-Jan

jentje

  • Offline Offline
  • Berichten: 247
Re: Brawa V110 versus Roco V114
« Reactie #23 Gepost op: 08 February 2008, 17:36:48 »
Ziet er super uit Kees-Jan! Helaas zal ik er eerst niet een kopen, heb me oog
op een roco ns 2400 laten vallen ;)

Gert-Jan1975

  • Offline Offline
  • Berichten: 66
  • Blauwe Engel in RSN
Re: Brawa V110 versus Roco V114
« Reactie #24 Gepost op: 10 March 2008, 00:20:08 »
Komt ie van Volkerrail uit koop ik hem direkt, maar zit nu ook wel een beetje te twijfelen. Het is wel een mooie loc voor echt heel weinig. Hoe komt Roco nu ineens aan die goedkope modellen, want die 2400 is ook al voor heel weinig. Ander beleid????

Tomas131

  • TraXXer
  • Offline Offline
  • Berichten: 423
  • Br 146.2
Re: Brawa V110 versus Roco V114
« Reactie #25 Gepost op: 10 March 2008, 16:51:25 »
Misschien gebruiken ze voor die modellen hergebruikte mallen en hebben ze lage loonkosten(Oost-Europa).
Project: Rheinland-Pfalz, met rondrijdend spul uit alle Duitstalige landen, Fransen, Belgen, Luxemburgers en wat Hollanders.

vervallen

  • de LAATSTE loodjes!
  • Offline Offline
  • Berichten: 656
Re: Brawa V110 versus Roco V114
« Reactie #26 Gepost op: 10 March 2008, 17:38:40 »
dat is gedeeltelijke onzin, het zijn geen oude hergebruikte mallen. Alles wordt of NIEUW gemaakt of AANGEPAST. En inderdaad goedkope lonen in ex oostbloklanden of het bekende china.

Deze prijzen maken de hobby wel weer betaalbaar, drie ROCO loks tegen een M*****ix of Fleeschmann.
« Laatst bewerkt op: 16 March 2008, 00:56:18 door Peter Korsten. Reden: Citaat van vorig bericht verwijderd. »

Robbert

  • Offline Offline
  • Berichten: 1472
Re: Brawa V110 versus Roco V114
« Reactie #27 Gepost op: 10 March 2008, 20:40:55 »
Is het enigsinds realitisch (kijkend naar het 1:1 voorbeeld) deze V114 omtespuiten naar een RRF, Volker of Bam loc?

Nope, er zijn nogal wat verschillen:

- Andere lichten
- Andere hekwerk
- Andere ramen

Roco is er van op de hoogte dat er varianten voor de Nederlandse markt gemaakt kunnen worden.
Bron: Roco.

Groetjes,

Robbert