Doel:€250.00
Donaties:€107.50

Per saldo:€-142.50

Steun ons nu!
Actie: steun €2.50 via de Wim Vink kalender 2021!

Laatst bijgewerkt
op 23-11-2020
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door barry1972
Vandaag om 23:53:32
BNLS werkspoor - NS 3908 door St00mboy
Vandaag om 23:52:01
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door ReneN
Vandaag om 23:45:52
NS huisstijl jaren zeventig / jaren tachtig door Duikeend
Vandaag om 23:36:08
Messing laddertje met precies gelijke sporten door Duikeend
Vandaag om 23:31:14
Staalrollen in België: NMBS Shis, Shmmns en Shx wagens, begin jaren 80 met coils door T.Spat
Vandaag om 23:10:22
Rondom Charlois door Frans8800
Vandaag om 22:56:43
Frans loodsje et cetera door NS1220
Vandaag om 22:54:30
Projekt 083-338 door Noordernet
Vandaag om 22:52:18
Roco NS 200/300 Sik groen, model 2020, bedrijfsnummer 288 door 1200blauw
Vandaag om 22:50:27
Een modelspoorbaan in het Hollandsche veld door Scratchbuilt
Vandaag om 22:37:38
Werkplaats - (Baanplan H0) door Rondje_HO
Vandaag om 22:17:40
EifelBurgenBahn door Krokodil68
Vandaag om 22:05:24
Dinamo, wisselmotor werkt niet met PM32 en DMD917-v3. door Remco_Nzo
Vandaag om 22:02:56
Raadplaatje door GerardvV
Vandaag om 22:00:17
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door St00mboy
Vandaag om 21:46:58
Piekstroom bij inschakelen servo's? door Menno
Vandaag om 21:43:14
Havenbaantje, Duitse havenstad, periode 2e wereldoorlog. door Frycio82
Vandaag om 21:34:30
Baanbouw Frycio; eindelijk ruimte door Frycio82
Vandaag om 21:31:09
MB-module: "Charleroi Route de Mons" door Tjalling
Vandaag om 21:16:42
Lima IRM versleten tandwiel + reparatie door MarkSpoor
Vandaag om 21:15:05
Nieuwe baan, nu nog zonder naam... door Frank 123
Vandaag om 21:12:45
Albert's fantasie in schaal 0e door Noordernet
Vandaag om 21:00:05
Zimo decoder MX633, CV60 verandert niet de lichtintensiteit. door VvKan
Vandaag om 20:56:09
Metrostel schiet door en wordt kunstwerk door Hendrik Jan
Vandaag om 20:55:10
Ermehuizen anno 1974 door Duikeend
Vandaag om 20:44:35
BMB 00-modulebaan, Algemeen. door St00mboy
Vandaag om 20:42:55
Producent gezocht, Mat '46, 4-delig door Duikeend
Vandaag om 20:42:01
Wie heeft een adventskalender en/of prijsvraag? door ROANSBNS
Vandaag om 20:02:59
Sfeertopic voor toekomstige module door ingenium secundus
Vandaag om 19:52:17

Auteur Topic: 1/32 schaal, 'Papier Berken", andere bomen , grassen en meer.  (gelezen 35306 keer)

Daniel Caso

• Gast
Re: 1/32 schaal, 'Papier Berken", andere bomen , grassen en meer.
« Reactie #300 Gepost op: 23 januari 2020, 22:20:24 »
Het lijkt dat deze draad is ineens en zonder waarschuwing verhuisd naar 'no man's land'. Dus jhet is geen baan en geen diorama meer.
Nou, zulke dingen zijn altijd goed om mijn ego klein te houden. Dat kan geen kwaad en is altijd welkom. (y)

Meer belangrijke nieuws: het lijkt dat de Flickr team gaat wel een weg openen zodat na twee jaar ik weer bij mijn oude Flickr kan in-logen.
Als dat werkt zal een geweldige gebeurtenis zijn en Mr. Wallet zal dan vieren.

Het enige probleem is dat ze willen dat ik een hoop details over de privé foto's van toen bescrhrijf en de 'elastische' geheugen functie van mijn 'lone brain cell' is nu in paniek. Maar het zal wel goed komen... hoop ik.

Daniel

Tulpendaal

• Offline Offline
  • Westlandbaan-Delft
    • DELFT
« Reactie #301 Gepost op: 24 januari 2020, 06:51:42 »
morgen Daniel

Ben zelf aan het kijken of ik de gel hier kan vinden, ze is niet langer meer in tube maar in een pot. Ver der zag ik dat Amsterdam ook een multicolor glitter flocken heeft, zeer fijn poeder, heb je die al eens geprobeerd?

Gr Joke

Daniel Caso

• Gast
« Reactie #302 Gepost op: 24 januari 2020, 08:26:49 »
Goedemorgen Joke,

Je zal nu lachen maar Ik heb glitter permanent uit mijn materialenlijst verwijderd.
Om aan een lange uitleg te voorkomen: vanaf dag toen ik het probeerde te gebruiken en we het hier op het forum over hadden, beginnen de supermarktkassiers te glimlachen als ze me zien en ik merkt dat het komt omdat nog steeds de resten van de verdomde glitter op mijn gezicht zien, of op mijn kleren of schoenen. Het spreekt voor zich dat noch het water (uit de kraan), noch de wasmachine, noch de stofzuiger het uit mijn huis hebben kunnen verwijderen, en vanaf de kamer waar ik het gebruikte de (...!) is uitgespreed naar de rest van het huis incl de inloop kleren kast ... en de trap!
In iedere geval ik vondt het, ook in super kleine doses, een veel te dominant materiaal. Niet iets voor mij.
Natuurlijk dat betekent niet dat je of iemand anders geen wonderen er mee zal kunnen maken.

Wat betreft de gel: ik had een vooraadtje gekocht een paar jaar geleden toen waren hier in aanbieding voor half de normale prijs dus heb geen idee hoe is dat verder gegaan.
Ik heb wel daarna een antaal andere merken geprobeerd en de variaties zijn van belang voor mijn schaal vanwege de grotere volumes waarvoor een stevig gel nodig is; maar voor de schaal van jouw werk ik denk dat niet dat de duurdere en steviger dat ik eerder in mijn berichten heb genoemd echt nodig zijn... (...ten minste zo lang als je niet een XVI eeuwse zeeslag ga modelleren!)
Een pot is voor mij veel beter dan de tube omdat maakt het gemakkelijker om met een paar drupels acryl verf of acryl inkt zeer subtiele tonen voor de verschillende lagen glacis te maken en bewaren.
Eventueel je kan altijd in een kunstof spuit gebruiken zoals ik deed voor de top van zommige kleine golven.

Ook voor het modeleren van boomschors gebruik ik zwarte gel (gel+zwart verf of inkt+ zaagsel) en daarna gewoon meerdere lagen drybrush waarmee, zeer subtiele dieptes in de schoors zwart blijven...
Maar materialen -zoals ook gereedschap- blijven altijd een zeer persoonlijke keuze waar te veel variabelen betroken zijn om tot een vaste formule te komen.
In mijn geval is nog erger: wat een daag geweldig werkt vindt ik andere keer helemaal niks...en ook omgekeerd. Maar ik heb al geleerd dat is de moeite waard aan materialen altijd 'nog een kans' te geven.

Als je toch de tubes wil gebruiken, ik denk dat bij Van der Linde (op loop afstand van mijn huis) ze nog hebben dus kan een paar voor jou kopen en posten (maar ik weet niet als zoiets mag Switzerland binnen.)

Daniel

Whis

• текстура древесины
  • Offline Offline
« Reactie #303 Gepost op: 26 januari 2020, 10:01:03 »

Dank voor de vele platen en beschrijvingen! Het is genieten :)
« Laatst bewerkt op: 26 januari 2020, 10:23:34 door Bert van Gelder. Reden: GIF niet gewenst.. »

Ric

• Offline Offline
« Reactie #304 Gepost op: 30 januari 2020, 16:03:09 »
Mooie verzameling Daniel. Interessant opbergsysteem trouwens (y)

Grt. Ric

Carel Ruysink

• Offline Offline
« Reactie #305 Gepost op: 30 januari 2020, 16:52:16 »
Een heel mooi projekt. mooi gemaakt mooie schier onuitputtelijke voorraad en erg handig en overzichtelijk opgeborgen.  (y)
 En erg veel huzarensalade gegeten aan de bakjes te zien??? ;D

Carel
...Vroeger moest je je best doen om beroemd te worden, nu moet je je best doen om anoniem te blijven... Peter Pannekoek in =Dit was het nieuws=.

Scratchbuilt

• Offline Offline
« Reactie #306 Gepost op: 30 januari 2020, 17:13:19 »
Nou Daniel, rook je dat spul allemaal puur of met tabak?  ;D ;D

Zelf houd ik het liever bij cognac.

Albert

Daniel Caso

• Gast
« Reactie #307 Gepost op: 30 januari 2020, 18:56:02 »
Sorry, hier, zonder waarschuwing, heeft de censuur de schaar gebruit.
Ik vindt censuur, en zeker onaangekodigd, hier totaal misplaats: ik had het over een genezen kanker, niet over een misdrijf.
Vrijheid van meningsuiting: heb onze moderator er nog nooit van gehoord?
Woorden bijten niet. Misplaats censuur wel.

Was niet veel netter een prive boodschaap: 'Daniel, ik heb moeite ermee, zou je dat a.j.b. willen veranderen?'

Ineens voel ik me erg ongemakkelijk en begint me af te vragen waar is mijn jas?

Daniel

« Laatst bewerkt op: 31 januari 2020, 00:09:15 door Daniel Caso »

NS1220

• Offline Offline
« Reactie #308 Gepost op: 31 januari 2020, 00:16:55 »
Mooie bomen, Daniel  (y)
Dat is toch kroos, dat je als blad gebruikt?
de groeten van Jacob
Modelbouwer in H0 en H0e. Tijdperk ongeveer '65~'75.
Vervoer van goederen met gewone wagons en 20' containers op platte wagens.
En iets in LGBschaal:
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=88776.0

Patrick1975

• Offline Offline
    • Ons plan, Bramsburg-Otisdorf
« Reactie #309 Gepost op: 31 januari 2020, 06:26:07 »
Daniel, je hebt gelijk. Ik begin me er ook meer aan te ergeren.
Maar hoop dat je de jas niet aan doet ;)
Zal het erg missen.

Gr.Patrick
Have fun every day, before you know it's..........

Bert van Gelder

• Team forummoderators
  • Offline Offline
« Reactie #310 Gepost op: 31 januari 2020, 09:00:39 »
Hallo Daniel,

We kregen deze melding over jouw draadje: "Goedemorgen, Over deze topic is gisteren klaarblijkelijk de 'bezem' gehaald en het één en ander in het persoonlijk levensverhaal van de heer Caso verwijdert."

Ik heb alle verwijderde bijdragen nagezien, en het moderatielog doorlopen tot en met de 25e, maar er is door ons geen actie geweest.

Dus bij ons is onduidelijk wat je bedoelt, wil je het even in een Pb aan één van de mods toelichten?
In principe modereren we niet in 'eigen' draadjes (zoals deze), tenzij de algemene regels van het forum worden overschreden. Maar dat is hier zeker niet het geval geweest.

Wel één ding (alhoewel hier niet van toepassing): vrijheid van meningsuiting geldt voor de relatie burger-overheid, en niet op forums, etc.

Vriendelijke groet,

Bert van Gelder

Scratchbuilt

• Offline Offline
« Reactie #311 Gepost op: 31 januari 2020, 09:12:35 »
Daniel,

Misschien was het een actie van Magoo of Wallet? Anyway, ik voel me verantwoordelijk omdat ik over dat roken begon. Sorry daarvoor. Wordt niet boos en loop niet weg. Er is vast een logische verklaring voor.

Hang on there Daniel, we all love you,

Albert

Daniel Caso

• Gast
« Reactie #312 Gepost op: 31 januari 2020, 17:26:16 »
Hallo Daniel,

We kregen deze melding over jouw draadje: "Goedemorgen, Over deze topic is gisteren klaarblijkelijk de 'bezem' gehaald en het één en ander in het persoonlijk levensverhaal van de heer Caso verwijdert."

Ik heb alle verwijderde bijdragen nagezien, en het moderatielog doorlopen tot en met de 25e, maar er is door ons geen actie geweest.

Dus bij ons is onduidelijk wat je bedoelt, wil je het even in een Pb aan één van de mods toelichten?
In principe modereren we niet in 'eigen' draadjes (zoals deze), tenzij de algemene regels van het forum worden overschreden. Maar dat is hier zeker niet het geval geweest.

Wel één ding (alhoewel hier niet van toepassing): vrijheid van meningsuiting geldt voor de relatie burger-overheid, en niet op forums, etc.

Vriendelijke groet,

Bert van Gelder

Bert:

Nou, ik heb een paar e-mails van verschillende mensen ontvangen dat hebben wel de verandering aan mijn originele bericht gemerkt, voor dat ik het weg haalde en zijn plaats mijn klacht achterliet.

Om uit te leggen heb ik aan die mensen de tekst hier onder geemaild.
De volle tekst van mijn originele bericht heb ik natuurlijk zelf weg gehaald. De reden was dat 'iemand' had wel het woord 'kanker' door '***' vervangen en meerdere dingen voelden al echt niet goed:

1)
Ten eerste dat iemand wat aan mijn tekst veranderd zonder niet eens mij een berichtje te sturen. Dat is een inbreuk in mijn privacy dat ik zeker niet accepteert.

2)
Het woord 'kanker' is geen insult maar de officiele naam van een ziekte. Als door de ene of andere reden iemand het verkeerd vondt zou die persoon contact met mij kunnen nemen in plaats van zich met mijn tekst te gaan bemoeien.

3)
Ook een paar dagen geleden heeft de moderator, weer zonder waarschuwing, mijn draad van "DIORAMAS" naar "AL HET ANDERE" verplaats.

4)
Nog eerder, toen ik mijn draad begon, was ook zo'n situatie: Ik had als titel de woorden "Papier Berken" gezet, wat de naam is van de specifieke soort berken dat ik was aan het maken. Volgende dag was ineens, weer zonder waarschuwing, 'Papier Berken' door 'Berken bomen van papier'  vervangen.
Ik heb toen meteen dat weer vervangen maar leuk was het niet.

... ... ...

... maar dan heb ik mijn jas al aan en ik vertrekt.

Het spijt me erg maar het voelt niet lekker en ik hoeft zo iets echt niet."

En nu:

door wat gebeurde maar ook omdat ik heb gisteren met Flickr kunnen regelen dat ze mijn oude account weer gebruikbaar zetten (staan meer dan twintigduizend foto's daar) zo dat ik niet meer twee PRO accounts elke jaar hoeft te betalen.
Het nadeel is dat de zo iets als achtduizend fotos van de laatste paar jaar (mijn nieuwe account) zullen werdwijnen en vervangen door de ene of andere Flickr tekst. (Ik had al over zo iets hier of in mijn andere draad -beide?- gepost.)

Dus ik ben nu bezig beide mijn draaden aan het schoon te maken.

Het probleem is dat de functie 'Verander' -boven rechts op de berichten- , staat alleen maar op een aantal (laatse pagina's) berichten en ik geen toegang heb tot de inhoud van alle mijn andere 'oude' berichten met foto's.
Ik zou fijn vinden als we dat netjes kunnen oplossen.
Is dat mogelijk?

Het makkelijkste manier zou zijn beide mijn draaden gewoon te verwijderen maar als dat te veel vragen is, ten minste wil ik de foto's kunnen werwijderen.

Bedankt.

Daniel

Daniel Caso

• Gast
« Reactie #313 Gepost op: 31 januari 2020, 17:41:05 »
Daniel,

Misschien was het een actie van Magoo of Wallet? Anyway, ik voel me verantwoordelijk omdat ik over dat roken begon. Sorry daarvoor. Wordt niet boos en loop niet weg. Er is vast een logische verklaring voor.

Hang on there Daniel, we all love you,

Albert

Maar Albert...!!!
Zo vroeg en al stoned?

Het heeft helemaal niks met jou te maken en zeker ook niet met jouw leuke bericht.
Soms is het leven gewoon iets ingewikelder dan wat we zouden graag willen en danks dat blijven we groeien.
Ik ben niet boos op jou en ook niet met iemand anders.
Dingen zijn zoals ze zijn en dat is het.

Ik vond mijn korte verblijf op dit forum geweldig en het is nu een beetje triest om te vertrekken maar, weer, het is zoals het is.
Ik bedankt je en iedereen voor de geweldige aandacht en feed back en hoop nog veel van jullie in September op Valkenburg te zien.

Een fijne, vooral goede NU voor iedereen. (zonder uitzondering.)  (y) (y) (y) (y)

Daniel

Luit

• Offline Offline
« Reactie #314 Gepost op: 31 januari 2020, 17:53:49 »
Het gaat weer uitstekend. Weer een leuk item wat verdwijnt door anonieme klagers/herschrijvers. :police: :-[