Doel:€250.00
Donaties:€150.00

Per saldo:€-100.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 08-12-2019
Algemeen

De stichting

Recente berichten

locadres achterhalen door Martijn de Kuiper
Vandaag om 08:20:41
De Wim Vink 2020 H0 treinen kalender komt eraan. door MOVisser
Vandaag om 08:12:36
Groterdamse projecten door Hielke
Vandaag om 08:11:28
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Patrick1975
Vandaag om 07:58:00
Nedstaal; van sloop tot vrije vertaling H0 door MDG
Vandaag om 07:53:26
Backer & Rueb in LGB door JaJo
Vandaag om 07:37:32
Ostmühle, rangeerbaan in spoor 0 door g-j
Vandaag om 07:24:42
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Zilte
Vandaag om 07:12:03
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door jandejager
Vandaag om 05:46:42
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door Den Zoeterdam
Vandaag om 05:40:57
DDM-1 & DD-AR; de laatste loodjes. Fotodraadje. door Sander.
Vandaag om 02:08:37
1/32 schaal, 'Papier Berken", andere bomen , grassen en meer. door Floris Dilz
Vandaag om 00:37:22
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door mardig23
Vandaag om 00:25:49
Projekt 083-338 door GerardvV
15 december 2019, 23:34:16
Een klein stukje Scotland door Daniel Caso
15 december 2019, 23:31:05
Montage bouwkit Weinert BR 93 door wob
15 december 2019, 23:07:47
DDM-1 afscheid door Modellbahnwagen
15 december 2019, 23:02:15
Falkensteiner bockerl door Krokodil68
15 december 2019, 23:01:25
Spanning meten digitale baan door Krokodil68
15 december 2019, 22:58:12
MB-module: Stukje Frankrijk door Tjalling
15 december 2019, 22:56:07
Nieuwe rail en rail bevestigingen op aanbruggen Kaagbrug, Rvbr-Btk. door nighttrain1
15 december 2019, 22:44:37
Rijpe modellen door Floris Dilz
15 december 2019, 22:43:43
Trix (Marklin) wissels te strak voor Marklin aandrijving door NL-modelspoor
15 december 2019, 22:37:45
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Benrail
15 december 2019, 22:05:46
Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0 door Overet
15 december 2019, 21:44:11
Lima 1310 locomotief heeft onderhoud nodig, hoe kap demonteren? door Carl
15 december 2019, 21:29:40
Kerst- en nieuwjaarswens door Jeronimos
15 december 2019, 21:23:39
Videoserie: Rocrail voor beginners door AlbertG
15 december 2019, 21:08:58
Spoor nul RijGroep NoordOost/Nederland door bernhard67
15 december 2019, 21:08:16
Nieuwe modelbaan....de start. door Ronald Koerts
15 december 2019, 20:59:56
  

Auteur Topic: Aansluiting en werking ROCO 10764 o.a. als booster  (gelezen 36549 keer)

Locofiel

  • Offline Offline
  • Berichten: 122
Re: Aansluiting en werking ROCO 10764 o.a. als booster
« Reactie #75 Gepost op: 12 augustus 2019, 18:58:38 »
Ronald bedankt voor je antwoord.
Klopt wat de voedingskabel betreft. Beide uitvoeringen heb ik.
De kortsluitbeveiligng is dus aanwezig begrijp ik.
Dan ga ik ze zo gebruiken. (y)


Gr,

Dirk
Van duw- via opwind- naar elektrische trein.
Straks naar een rollator 🤪

Ronald Koerts

  • Offline Offline
  • Berichten: 7634
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
Re: Aansluiting en werking ROCO 10764 o.a. als booster
« Reactie #76 Gepost op: 12 augustus 2019, 20:50:25 »
De kortsluitingsvastheid is bij de eerste versies wel een dingetje. :) Ik begreep ook dat ze iets minder vermogen hebben dan de 10764. Ik zal eens op die van mij gaan kijken.

Groet Ronald.
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

Locofiel

  • Offline Offline
  • Berichten: 122
Re: Aansluiting en werking ROCO 10764 o.a. als booster
« Reactie #77 Gepost op: 13 augustus 2019, 09:50:46 »
Goedemorgen Ronald,

Qua vermogen zijn de 10761-ers gelijk: zo'n 40 VA.
Bij beide kreeg ik de 10718 trafo als voeding.
Later werd dat de 10725, welke, meen ik, lichter was: 32 VA.

Gr,

Dirk
Van duw- via opwind- naar elektrische trein.
Straks naar een rollator 🤪

Locofiel

  • Offline Offline
  • Berichten: 122
Re: Aansluiting en werking ROCO 10764 o.a. als booster
« Reactie #78 Gepost op: 13 augustus 2019, 10:31:40 »
Ik heb even de "bakjes" geopend.
Hierbij een plaatje.



De kleinste printplaat is de oudste, omdat er Digital is Cool opstaat. Ik kocht 'm met een BR294 met Dig koppelingen in 2004.
De ander met een MM op de beurs in Houten in 2009.

Gr,

Dirk
Van duw- via opwind- naar elektrische trein.
Straks naar een rollator 🤪

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 18543
Re: Aansluiting en werking ROCO 10764 o.a. als booster
« Reactie #79 Gepost op: 13 augustus 2019, 10:49:06 »
Er staat me bij dat het werd afgeraden om de oude en de nieuwe 10761 op deze manier te combineren. Beide versterkers verschillen nog behoorlijk. Veel meer dan de nieuwe 10761 en de 10764. Dan heeft de 10764 eigenlijk vooral zwaardere eindtrappen, zodat die minder kwetsbaar is.

Komt overigens uit een oud Duits ombouwverhaal (waarbij er nog een busje bij werd geplaatst) dat ik niet meer kan vinden.

In Duitsland hebben ze kennelijk nog steeds de gewoonte om een busje bij te plaatsen in plaats van een externe splitter te gebruiken. Althans in dit recente verslag over de 10764 wel.
https://www.schulze-modellbau.de/2018/01/07/umbau-der-roco-zentrale-zu-einem-booster/
« Laatst bewerkt op: 13 augustus 2019, 10:58:52 door henk »
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Ronald Koerts

  • Offline Offline
  • Berichten: 7634
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
Re: Aansluiting en werking ROCO 10764 o.a. als booster
« Reactie #80 Gepost op: 13 augustus 2019, 11:24:53 »
Goedemorgen Dirk,

Dank voor de foto's!  (y)

Ik heb nog een link naar een oud draadje op het TT-Board gevonden. Ze geven echt aan dat de kortsluitbeveiling brak is ;)

Citaat
Du brauchst den alten 10761 Verstärker nicht wegzuschmeisen, sondern kannst ihn auch als Booster umbauen. Aber auch hierbei gilt - wie Arcon schon sagte - dass der 10761 einen Kurzschluss nicht richtig an die Zentrale (egal ob 10761 oder 10764) weiterleitet.

Dus ... Hoe lang het dan goed gaat is de vraag. Maar goed dat heb je ook met één ding aan de baan hangen  ::)

Qua vermogen zijn de 10761-ers gelijk: zo'n 40 VA. Bij beide kreeg ik de 10718 trafo als voeding. Later werd dat de 10725, welke, meen ik, lichter was: 32 VA.

De 10718 is een lichtere variant, deze levert 15 volt en 2,7A voor de baan. De 10725 is de zware. ;) Die levert 16 Volt en 3,2A voor de baan. Dit was de eerste trafo voor de multimaus-setjes. Daarnaast heb je nog de 10850 die levert een spanning van 18V en 2,0A voor de baan. De 10850 zit bij de nieuwste Multimaus-setjes en de z21start-setjes.

Groet Ronald.
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

Locofiel

  • Offline Offline
  • Berichten: 122
Re: Aansluiting en werking ROCO 10764 o.a. als booster
« Reactie #81 Gepost op: 13 augustus 2019, 14:29:08 »
Ronald, bedankt voor de link en de moeite om mij op het juiste spoor te zetten  (y)
De link is zeker verhelderend.
Al met al zijn de trafo's te licht (15 V bij 2,47 A).
Wel is 15V eeneiige waarde voor decoders  ;)

Ik heb nog wat na te denken voor de stormachtige zomerse dagen ;D

Gr,

Dirk
Van duw- via opwind- naar elektrische trein.
Straks naar een rollator 🤪