Doel:€250.00
Donaties:€40.00

Per saldo:€-210.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 15-08-2019
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door ATB
Vandaag om 22:30:48
Mijn baan (Erwin) door erwin janssens
Vandaag om 22:27:48
Klepperen van de wissels door Heiko
Vandaag om 22:24:26
Geisoleerd puntstuk of niet? Ik twijfel. door Te 2/2
Vandaag om 22:23:16
Testbaan om kennis op te doen door wjmeijer1986
Vandaag om 22:11:28
wissels eerst vastlijmen en daarna servo's monteren? door Haradigi
Vandaag om 22:11:01
Fleischman 434x onderdelen, maar waar door Te 2/2
Vandaag om 22:03:04
Vloerbaan op een studentenkamer... door NS1220
Vandaag om 21:58:47
Raadplaatje door GerardvV
Vandaag om 21:49:08
Draglinebak en andere grijpmiddelen in h0. door WimM
Vandaag om 21:34:08
CityNightLine 1:1, 1:87 en 1:160 door Michiel 80
Vandaag om 21:09:26
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Floris
Vandaag om 20:57:06
Bröckenbahn door Frank 123
Vandaag om 20:55:14
NS 2264 van het NSM door Landsee
Vandaag om 20:36:22
Projekt 083-338 door 44
Vandaag om 19:52:30
Artitec 2019 door Falkenberg
Vandaag om 19:39:32
Bouw NS 2200 in spoor-0 door Joran
Vandaag om 19:08:35
Neutraal Moresnet in H0 door André 1976
Vandaag om 18:49:54
Update: baan in de tropen door Hans Grasmaijer
Vandaag om 18:19:51
BNLS werkspoor NS 8100 van Werps Modelbouw door Ivo tB
Vandaag om 17:57:30
NS SLT in 1:45 door Mitchell
Vandaag om 17:50:05
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Ruud K
Vandaag om 17:45:23
Spoor op industrieterrein Lage Weide door zuylen
Vandaag om 17:23:35
Nog iets voor de modelbouwer. helikopter vliegt op een hoogte van ongeveer 190 door MOVisser
Vandaag om 17:18:41
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Falcon10
Vandaag om 16:40:56
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door St00mboy
Vandaag om 16:35:44
Website die leeftijd gebouwen/wijken laat zien door gruspoor
Vandaag om 15:23:33
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:16:46
Roco BR23, motor maakt veel geluid na decoderinbouw door Mechiel_
Vandaag om 14:06:13
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door grove den
Vandaag om 12:47:55
  

Auteur Topic: Aansluiting en werking ROCO 10764 o.a. als booster  (gelezen 35353 keer)

Locofiel

  • Offline Offline
  • Berichten: 101
  • Van duw- via opwind- naar elektrische trein.
Re: Aansluiting en werking ROCO 10764 o.a. als booster
« Reactie #75 Gepost op: 12 augustus 2019, 18:58:38 »
Ronald bedankt voor je antwoord.
Klopt wat de voedingskabel betreft. Beide uitvoeringen heb ik.
De kortsluitbeveiligng is dus aanwezig begrijp ik.
Dan ga ik ze zo gebruiken. (y)


Gr,

Dirk

Ronald Koerts

  • Offline Offline
  • Berichten: 7542
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
Re: Aansluiting en werking ROCO 10764 o.a. als booster
« Reactie #76 Gepost op: 12 augustus 2019, 20:50:25 »
De kortsluitingsvastheid is bij de eerste versies wel een dingetje. :) Ik begreep ook dat ze iets minder vermogen hebben dan de 10764. Ik zal eens op die van mij gaan kijken.

Groet Ronald.
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

Locofiel

  • Offline Offline
  • Berichten: 101
  • Van duw- via opwind- naar elektrische trein.
Re: Aansluiting en werking ROCO 10764 o.a. als booster
« Reactie #77 Gepost op: 13 augustus 2019, 09:50:46 »
Goedemorgen Ronald,

Qua vermogen zijn de 10761-ers gelijk: zo'n 40 VA.
Bij beide kreeg ik de 10718 trafo als voeding.
Later werd dat de 10725, welke, meen ik, lichter was: 32 VA.

Gr,

Dirk

Locofiel

  • Offline Offline
  • Berichten: 101
  • Van duw- via opwind- naar elektrische trein.
Re: Aansluiting en werking ROCO 10764 o.a. als booster
« Reactie #78 Gepost op: 13 augustus 2019, 10:31:40 »
Ik heb even de "bakjes" geopend.
Hierbij een plaatje.



De kleinste printplaat is de oudste, omdat er Digital is Cool opstaat. Ik kocht 'm met een BR294 met Dig koppelingen in 2004.
De ander met een MM op de beurs in Houten in 2009.

Gr,

Dirk

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 18283
Re: Aansluiting en werking ROCO 10764 o.a. als booster
« Reactie #79 Gepost op: 13 augustus 2019, 10:49:06 »
Er staat me bij dat het werd afgeraden om de oude en de nieuwe 10761 op deze manier te combineren. Beide versterkers verschillen nog behoorlijk. Veel meer dan de nieuwe 10761 en de 10764. Dan heeft de 10764 eigenlijk vooral zwaardere eindtrappen, zodat die minder kwetsbaar is.

Komt overigens uit een oud Duits ombouwverhaal (waarbij er nog een busje bij werd geplaatst) dat ik niet meer kan vinden.

In Duitsland hebben ze kennelijk nog steeds de gewoonte om een busje bij te plaatsen in plaats van een externe splitter te gebruiken. Althans in dit recente verslag over de 10764 wel.
https://www.schulze-modellbau.de/2018/01/07/umbau-der-roco-zentrale-zu-einem-booster/
« Laatst bewerkt op: 13 augustus 2019, 10:58:52 door henk »
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Ronald Koerts

  • Offline Offline
  • Berichten: 7542
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
Re: Aansluiting en werking ROCO 10764 o.a. als booster
« Reactie #80 Gepost op: 13 augustus 2019, 11:24:53 »
Goedemorgen Dirk,

Dank voor de foto's!  (y)

Ik heb nog een link naar een oud draadje op het TT-Board gevonden. Ze geven echt aan dat de kortsluitbeveiling brak is ;)

Citaat
Du brauchst den alten 10761 Verstärker nicht wegzuschmeisen, sondern kannst ihn auch als Booster umbauen. Aber auch hierbei gilt - wie Arcon schon sagte - dass der 10761 einen Kurzschluss nicht richtig an die Zentrale (egal ob 10761 oder 10764) weiterleitet.

Dus ... Hoe lang het dan goed gaat is de vraag. Maar goed dat heb je ook met één ding aan de baan hangen  ::)

Qua vermogen zijn de 10761-ers gelijk: zo'n 40 VA. Bij beide kreeg ik de 10718 trafo als voeding. Later werd dat de 10725, welke, meen ik, lichter was: 32 VA.

De 10718 is een lichtere variant, deze levert 15 volt en 2,7A voor de baan. De 10725 is de zware. ;) Die levert 16 Volt en 3,2A voor de baan. Dit was de eerste trafo voor de multimaus-setjes. Daarnaast heb je nog de 10850 die levert een spanning van 18V en 2,0A voor de baan. De 10850 zit bij de nieuwste Multimaus-setjes en de z21start-setjes.

Groet Ronald.
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

Locofiel

  • Offline Offline
  • Berichten: 101
  • Van duw- via opwind- naar elektrische trein.
Re: Aansluiting en werking ROCO 10764 o.a. als booster
« Reactie #81 Gepost op: 13 augustus 2019, 14:29:08 »
Ronald, bedankt voor de link en de moeite om mij op het juiste spoor te zetten  (y)
De link is zeker verhelderend.
Al met al zijn de trafo's te licht (15 V bij 2,47 A).
Wel is 15V eeneiige waarde voor decoders  ;)

Ik heb nog wat na te denken voor de stormachtige zomerse dagen ;D

Gr,

Dirk