Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Kortsluiting bij wissels door Spoorloos
Vandaag om 14:09:39
"Nederlandse" modellen door TonM
Vandaag om 14:00:40
Piko lok digitaal rijdt direct weg door henk
Vandaag om 13:32:54
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door AlbertG
Vandaag om 13:26:02
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
Vandaag om 13:20:27
Les Billards du Vivarais door MaraNCS
Vandaag om 13:14:04
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door sncf231e
Vandaag om 13:03:50
RhB H0m, Albulisch door R.C.Grootveld
Vandaag om 12:59:03
Toon hier je (model)TRAM foto's. door hervé
Vandaag om 12:32:19
Gewoon wat busfoto's door hervé
Vandaag om 12:10:47
h0 diorama USA “The Paintshops” door Mudhen
Vandaag om 11:58:57
Doornvliet door mass am see
Vandaag om 11:44:10
BNLS modules: de groeten uit Berkel door Hans van de Burgt
Vandaag om 11:42:40
03-05-2024 - afscheidsrit NS ICMm 4011 door Modellbahnwagen
Vandaag om 11:34:24
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:14:38
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 11:14:03
19 Toen door PlanU
Vandaag om 11:01:05
Schrootplaats door Kees (NS Blokpost 21 Klein Bruntendijk, Friesland)
Vandaag om 10:45:54
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg door Eric v C
Vandaag om 10:42:29
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door TonM
Vandaag om 10:09:06
20 en 21 april MobExpo door MOVisser
Vandaag om 09:52:38
Baan 'begroenen', hoe, wat en waarmee? door RBlok
Vandaag om 09:52:13
2nd Dutch US Convention, DRU Ulft NL 6/7 april 2024 door D_Loc
Vandaag om 09:38:55
Station Roodeschool door spoorijzer
Vandaag om 08:36:23
diorama, voor lange treinen. door Benelux795
Vandaag om 07:54:29
Raadplaatje door Benelux795
Vandaag om 07:51:23
US diorama in H0 door puntenglijder
Vandaag om 07:31:13
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door prutser
25 april 2024, 23:33:55
NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
25 april 2024, 23:04:33
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door Bob R.
25 april 2024, 22:40:14
  

Auteur Topic: Modelspoorbeurs Houten 29 juni 2019 voor/nabeschouwing  (gelezen 22797 keer)

ingenium

  • TM
  • Offline Offline
  • Berichten: 4238
    • Modeltrein projecten
Re: Modelspoorbeurs Houten 29 juni 2019 voor/nabeschouwing
« Reactie #45 Gepost op: 29 juni 2019, 08:29:12 »
Ik zal opletten, ga ik wat eerder van huis. Misschien zie je me niet maar ik ben er heus wel hoor ;) ;D

Vergeten te toeteren, zat zo lekker muziek te luisteren...
Ben geitjes voeren en bloemetjes plukken, doei...

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5198
Re: Modelspoorbeurs Houten 29 juni 2019 voor/nabeschouwing
« Reactie #46 Gepost op: 29 juni 2019, 08:47:06 »
Veel ophalen bij verschillende standhouders en nog op zoek naar vegetatie.
Dus ja, ik ga ook (samen met de Chef Staf ;D)

P.S.: wie weet waar Modelbouw Visser staat?
Groet, Frank

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8137
Re: Modelspoorbeurs Houten 29 juni 2019 voor/nabeschouwing
« Reactie #47 Gepost op: 29 juni 2019, 09:12:24 »
Vergeten te toeteren, zat zo lekker muziek te luisteren...


En ik maar wachten  :( ::)


 ;D   

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12332
    • sleutelspoor
Re: Modelspoorbeurs Houten 29 juni 2019 voor/nabeschouwing
« Reactie #48 Gepost op: 29 juni 2019, 10:12:04 »
op zoek naar vegetatie.

Vegetatie kan je ook bij mij uit de tuin komen halen. Staat genoeg tussen de stenen ;D
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

VAM65

  • Omroep Modelspoor Club. Elke laatste donderdag gratis toegankelijke rij-avond. Zie ook onze website door op het groene bolletje onder "Nederland 1949-1963" te drukken.
  • Offline Offline
  • Berichten: 4145
  • Nederland 1949-1963 in h0
    • Omroep Modelspoor Club - Hilversum
Re: Modelspoorbeurs Houten 29 juni 2019 voor/nabeschouwing
« Reactie #49 Gepost op: 29 juni 2019, 10:54:58 »
P.S.: wie weet waar Modelbouw Visser staat?

De mensen achter de informatiebalie  ;)

JaJo

  • Offline Offline
  • Berichten: 11147
  • Spoor-0 & Spoor-1
    • Modeltreinbaan.nl
Re: Modelspoorbeurs Houten 29 juni 2019 voor/nabeschouwing
« Reactie #50 Gepost op: 29 juni 2019, 14:08:57 »
Met een beetje klein spul, waarvan het meeste gereedschap, weer naar huis.
Live de laatste twee messing modellen van FritsT bewonderd. Leuk!
Groet Jaap
Duits/NL, Spoor-0 en Spoor-1.Tijdperk II en III.
http://www.modeltreinbaan.nl

R v/d Hoven

  • Offline Offline
  • Berichten: 931
  • De 162: Terug van weggeweest!
    • Foto's van treinen
Re: Modelspoorbeurs Houten 29 juni 2019 voor/nabeschouwing
« Reactie #51 Gepost op: 29 juni 2019, 16:45:56 »
Pas tegen 11.00 binnen na een rij van wel 1 personen voor de kassa, doorgelopen, rechts aanhoudend, naar hal 3, en bij de eerste de beste open staande laad/losdeur, de SRV-wagen gescoord. (door die open deuren, een prima klimaat in de grote hal. Die kleine (Kuijpers en omgeving) was benauwd). Daarna Hunerbein uit Aken ontdekt, dus ook de Brand vrachtwagen is binnen. Onder een tafel elders lag een LIMA TEN NS-rijtuig voor € 10,00, dus ook in de tas gestopt (na het juiste briefje aan de vorige eigenaar te hebben overhandigd, voor dat dáár weer vragen over komen).

Bij weer een andere stand het heugelijke nieuws ontvangen dat mijn bestelde locomotief nu echt gaat komen. Daarna nog wat gestruind bij bekende handelaren en bij Artitec wat rommel in doosjes gezien (en daarom waren ze ook afgeprijsd). Dus 12.20 al weer buiten en na zo'n 15 minuten rustig fietsen weer thuis. Het is veel te warm dus foto's van het gekochte zoek je maar op het web. Ik ga een biertje open maken.

Groet, Raymond v/d Hoven
"EXPO Houten" is nog niet met het klimaataccoord bezig. 8 fietsenklemmen voor ruim 30 fietsen (stand 12.30).... Maar wel minimaal 6 man/vrouw inhuren om die CO-2 fabrieken een plaatsje te wijzen.
http://www.stichting162.nl = alles over de NS-162 !

arnout

  • Offline Offline
  • Berichten: 1679
Re: Modelspoorbeurs Houten 29 juni 2019 voor/nabeschouwing
« Reactie #52 Gepost op: 29 juni 2019, 16:55:02 »
Toch fijn dat jegoed kan parkeren

FritsT

  • Offline Offline
  • Berichten: 9611
    • nulpunt
Re: Modelspoorbeurs Houten 29 juni 2019 voor/nabeschouwing
« Reactie #53 Gepost op: 29 juni 2019, 16:56:28 »
Altijd leuk, even naast elkaar H0 en 1,
IMG_2520 by Nulpunt0, on Flickr
« Laatst bewerkt op: 29 juni 2019, 16:58:48 door FritsT »

Frans Peeters

  • Offline Offline
  • Berichten: 1410
  • Gelukkig voor mij zit de laatste gek nog niet vast
Re: Modelspoorbeurs Houten 29 juni 2019 voor/nabeschouwing
« Reactie #54 Gepost op: 29 juni 2019, 17:01:40 »
Ook even gaan zweten in de hallen na een 1,5 uur karren met een boel kemels op de weg die nooit van rechts rijden gehoord hebben.
Mocht me een nieuwe compressor en luchtspuit aanschaffen, dus bij deze ook gedaan.
Verder wat klein spul gescoord en natuurlijk met de vrijwilligers van BNLS staan lollen en gelijk ook een SRV-kar meegenomen.
We zien wel waar die zijn plekje krijgt op Den Overslag, maar waarschijnlijk eerder bij Marchan'Dix.
Het 1,5 uurtje terug dan maar les (het voorbeeld) gegeven in rechtervak-rijden  ;)
« Laatst bewerkt op: 29 juni 2019, 19:38:58 door Frans Peeters »
Frans
2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes
MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be -
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem (B) op 19 & 20 Oktober 2024

bollen neus

  • Offline Offline
  • Berichten: 4082
Re: Modelspoorbeurs Houten 29 juni 2019 voor/nabeschouwing
« Reactie #55 Gepost op: 29 juni 2019, 17:46:21 »
Nen plezanten dag gehad daar in Houten.
Eric
Groeten vanuit de atelier van de bolle neuzen en Nohabs,Eric.

Andries

  • Offline Offline
  • Berichten: 434
Re: Modelspoorbeurs Houten 29 juni 2019 voor/nabeschouwing
« Reactie #56 Gepost op: 29 juni 2019, 17:58:21 »
Ondanks de warmte een goede dag gehad.

Kit 6100 (GM&S)
Bij een Duitse handelaar zag ik een Bavaria-kit voor 70 euro liggen (hij wilde helaas niets van de prijs afdoen :));
Van Artitec (verschillende handelaren): een digitale DE-1 en een blauw postrijtuig.



Andries

Edsko Hekman

  • Team Beurzen & PR / BNLS Forumbaan
  • BNLS trambaan-deelnemer
  • Offline Offline
  • Berichten: 8406
  • Nooit uitgeklust....
Re: Modelspoorbeurs Houten 29 juni 2019 voor/nabeschouwing
« Reactie #57 Gepost op: 29 juni 2019, 18:03:30 »
Zo, voor het eerst eens met een standje op Houten gestaan, namens BNLS dan.  Leuk om te doen, grappig om al die mensen langs je stand met één product te zien struinen. :D

Leuke dag gehad, veel mensen gesproken. Ene Frans uit België bleef dan wel weer plakken.... ;)

Geintje Frans, vind het erg leuk je eens in het echt gesproken te hebben, was erg gezellig en ik heb vol bewondering naar je foto's van je mini dio's zitten kijken. Prachtig gewoon!  (y)

Velen hebben vandaag na lang wachten hun DAF SRV opgehaald. Menig een deelde ook nog even kort wat hun link met SRV was, ook leuk om die persoonlijke verhalen te horen.
De reacties zijn positief en er waren er meerderen die vol belangstelling naar een volgende project vroegen...
De vrije verkoop ging ook prima, mede daardoor zijn we nu wel de grens van 250 stuks genaderd, dan wel gepasseerd.

Mijn dank gaat uit naar Visser modelbouw voor het plekje op de stand. Heel fijn naast de laaddeur die open kon. Heerlijk briesje dat er langs ons stroomde. Zo was het prima uit te houden. alleen jammer van de mensen die meteen voor de deur gingen staan roken. Die rook kwam net zo hard weer naar binnen...  ::)
Tevens grote dank aan Jake en Dirk voor het helpen verkopen én inpakken (100 dozen, 119 DAF's) van de DAF SRV wagens. Morgen de stickers er eens op plakken, dan kunnen ze komende week op de post.

Ik vond het leuk om dit zo eens te doen.

Graag zie ik de foto's van de DAFjes op de verschillende banen op deze site terug!

Groet,

Edsko

Falcon10

  • Offline Offline
  • Berichten: 2659
  • Wel Belg, niet gek !
Re: Modelspoorbeurs Houten 29 juni 2019 voor/nabeschouwing
« Reactie #58 Gepost op: 29 juni 2019, 18:49:10 »
Na goed 100 minuten karren omstreeks 10.30u aangekomen, en warempel : 2 man voor me aan de kassa.
Verontrustend ..... eenmaal binnen : nog meer paniek ! De man met de ijsjes blijkt niet in de inkomhal te staan !!!!! ( had ik maar niet mogen zeggen vanochtend hier !!! )

Eerst even door hal 1 gestruind, en dan naar de "oude" hal 3 kant met de bedoeling direct wat spul op te halen dat ging meegebracht worden, echter nogal druk op de betreffende standen, dus dan maar even richting de "oude" hal 2 gegaan voor een stukje ( met nog een tussenstop voor een bijpraatje met een andere beneluxspoorder, want ondertussen was het al bijna 12 uur, en we hadden afgesproken in het restaurant met ene Heer Vink.
Beetje druk in het restaurant, blijkbaar had men het geniale idee op de middga maar 1 kassa open te hebben, en ook het bijbakken van toastis kaas ( of hoe noemt dat ding ook weer bij jullie in NL ? ) ging niet van een leien dakje.
Maar in elk geval de Beneluxspoor tafel gevonden, waar oa puntenglijder zijn omgebouwde Gunther BR03 bijhad. Oogt in het echt mooier dan de fotos doen vermoeden ! Krijg je bijna hartpijn als ie vervolgens 2 andere koopjes toont, die als donor gaan dienen. Mensen die niet in de hobby zitten zouden hem stapelgek verklaren :)
Na de lunch, dan maar verder de "oude" hal 2 verder afgegaan, bij MTE een bestellingkje opgehaald, nog wat leuks gespot, terug richting "oude" hal 3, paar bestellingkjes opgehaald en wat bijgekletst. Terug even richting "oude" hal 2, daar het eerder gespotte leuks ook maar laten inladen, en dan was het bijna half 2, tijd om de Heer Vink weer op te zoeken, die ik nog net in de hal kon spotten en oprapen, om vervolgens hem in een koele airco te droppen en hem de slopende rit met het openbaar vervoer te besparen :)

Anyway de aanwinsten :

Een setje Acme Bahntouristik rijtuigen voor men DPE 27894 Munchen - Lourdes in wording :



Dan een paar VTG silowagons van NME voor men silotrein en nog een ACME setje voor men Milaan - Brussel trein :



Een paar ESU decoders voor nog enkele dames ( waaronder de reeks 20 voor de Milaan-Brussel ), de watertoren van Tilly Models, een paar setjes mooie schapen en koetjes voor de toekomstige baan, en wat olieverfjes om eens wat weathering te testen nadat ik er paar weken geleden een mooie howto van gezien had :



En onderstaande waren eigenlijk reeds afgelopen week binnengekomen, maar vervoledigen de Milaan-Brussel trein, 2 Acme setjes :



Had het idee dat er wel redelijk goed gekocht werd. Bij het buiten gaan bleek ook Rondje Ho ook goed geshopt te hebben.
Enige nadeeltje, de warmte in de halen, heb toch minstens een paar mensen wat horen klagen dat zewat last hadden met ademhalen door de warmte, al was het nu niet dat je over koppen moest lopen. Op dat vlak was het eerder "rustig".
Was in elk geval fijn om weer even tot  in Houten te komen, ook al was vrouwlief er niet bij, wegens dubbele boeking ( mag je dan aan de gekende vrienden/verkopers elke keer uitleggen, aangezien ze er normaal altijd bij is :) ).

Ohja, terugkomend op de ijsjesverkoper, die bleek gevlucht te zijn naar buiten, en had gelukkig binnen een bordje staan dat ie buiten stond :)

En ook nog, blijkbaar zijn er nog van die LS Models Benelusloks te spotten op Houten ( komt wel meer voor ), ik heb er 2 op 1 stand gezien, elk voor 329 euro als ik goed voor heb. Van Lima  heb ik er een 2-tal weten spotten, incl de nodige rood-gele rijtuigen.
« Laatst bewerkt op: 29 juni 2019, 18:54:07 door Falcon10 »

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 7404
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: Modelspoorbeurs Houten 29 juni 2019 voor/nabeschouwing
« Reactie #59 Gepost op: 29 juni 2019, 20:27:54 »
Zo, SRV vrachtwagen opgehaald. Bij de lunch opengemaakt en met wat andere BNLS'ers vastgesteld dat 'ie er mooi en netjes uitziet. Daar ook twee roco 01 loks gezien terwijl ze nog in elkaar zaten. Ze gingen met "puntenglijder" mee naar huis, dus hun laatste uurtje heeft geslagen :)

Naast de SRV (linksboven) nog wat anders meegenomen:





Reinout
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)