Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Wim Vink
Vandaag om 09:36:22
On traXS 15 t/m 17 maart Spoorwegmuseum Utrecht door Martin Welberg
Vandaag om 09:29:33
Foto's gevraagd Den Haag CS, oude toestand door Pauldg
Vandaag om 09:22:33
Handmatige bediening van wissels d.m.v. stangen door spoorijzer
Vandaag om 09:04:33
Vraag over 20 voets container met vlakke zijwanden door henk
Vandaag om 09:02:16
01TREFF 2024, 26&27 OKTOBER door Ronald Halma
Vandaag om 08:50:11
Modelbaan Beltheim. door Hans GJ
Vandaag om 08:39:25
Perronhoogte TP3 door Ronaldk
Vandaag om 08:36:50
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 08:31:57
Bahnstrecke 5867 door Wim Vink
Vandaag om 08:29:34
De spoorhaven van Zuidbarge. door mass am see
Vandaag om 08:25:21
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 08:18:33
BR 44 1263 UK Mit Borsig versuchs Wannentender 2'2'T 34. door Basilicum
Vandaag om 08:12:20
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 08:07:49
Mijn Ned. N. Spoorbaan ''Echthoven'' door NS264
Vandaag om 07:49:38
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Thom
Vandaag om 02:40:57
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 00:54:59
Bouw Bührtal III door Schachbrett
Vandaag om 00:36:33
Schneidersein door MartinRT
Vandaag om 00:00:05
NS/32 door RK
18 maart 2024, 23:49:38
Ijzeren Rijn: militair transport door ijzeren rijn
18 maart 2024, 23:03:28
Kranenberg, een exercitie in code 70 door wob
18 maart 2024, 22:14:45
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
18 maart 2024, 22:07:31
Loconet over TCP/IP door bask185
18 maart 2024, 22:00:49
bezetmelder aantal lengte en treinstellen door Bobos
18 maart 2024, 21:36:41
Les Billards du Vivarais door Hans1963
18 maart 2024, 21:36:19
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
18 maart 2024, 21:34:50
Resetten decoder via Twin Center Fleischmann door Pieter Bregman
18 maart 2024, 21:33:18
Zee. Land. door Huup
18 maart 2024, 21:23:57
Digikeijs DR80010 door TBBW
18 maart 2024, 20:03:37
  

Auteur Topic: (Hoontje's Beursbaan) "Kamp Rijen"  (gelezen 34879 keer)

Hoontje

  • Offline Offline
  • Berichten: 348
  • "Sik'nLeuren" in O & Station Rijen 1980 1:160
    • Hoontje.nl - 3D modellen van (hulpverlenings)voertuigen in 1:160 en 1:87
Re: (Hoontje's Beursbaan) "Kamp Rijen"
« Reactie #60 Gepost op: 15 augustus 2019, 00:12:51 »
Bouwupdate:

Deze week is het werkende leven weer begonnen en dus is de woensdag-knutsel&studiedag ook van kracht. Na de nodige studie (binnenkort weer toetsen voor de opleiding) vandaag lekker kunnen freubelen. Op het programma stonden het MCC traject opnieuw testen en daarna van een kleurtje voorzien en de aanleg van de overweg in de Oosterhoutseweg én de toegangspoorten van Kamp Rijen...



Eerst is het wegdek van de Oosterhoutseweg (in 1:160) voorzien van vers asfalt...



In de spoorwegovergang lagen 2 betonblokken. Omdat de zelfgemaakte kartonnen varianten niet werkte, met Alabastine en betonverf deze versies gemaakt. Dat werkt wel...



Nadat het wegdek gedroogd en van meerdere lagen was voorzien, heb ik de boel afgeplakt . De bedoeling is om zo strakke belijning te krijgen...



Meerdere lagen witte verf worden aangebracht. Natuurlijk nadat de eerste laag gedroogd is, dan de tweede, dan drogen, de derde... etc. In totaal zitten er 5 lagen op...



Als de tape verwijderd is, en het wegdek wat toch hier en daar losliet (stuk ongeduld!) bijgewerkt is, is dit het resultaat. Natuurlijk moet alles nog verouderd worden en komen er nog bermen etc. Dan zal het een mindere speelgoed look krijgen... (Hoop ik)



Met behulp van lijmklemmen worden kleine onderdelen vastgehouden totdat de superlijm droog is. De poort staat in een messing buisje wat op zijn beurt is verlijmd in de servokop...



2e poort wordt geplaatst. Eveneens met een lijmklem weer om hem op zijn plaats te houden, zolang de lijm droogt...



De agent sluit de weg af...



De lok wilt het terrein al oprijden, maar de poorten zijn nog niet goed vastgezet, dus ze blijven gesloten...

https://youtu.be/U0i-_MANY6Q

Later op de avond was er dan toch succes! De poorten kunnen open en dicht! Klik op de foto hierboven voor een filmpje ervan.



Overzicht van de huidige situatie...



Totaaloverzicht van deze module. Er moet nog behoorlijk wat gebeuren voordat deze klaar is...

Tot zover,

Groetjes,

Hoontje

NS264

  • En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8472
    • Midland
Re: (Hoontje's Beursbaan) "Kamp Rijen"
« Reactie #61 Gepost op: 15 augustus 2019, 09:14:59 »
Hoi,

Citaat
Als de tape verwijderd is, en het wegdek wat toch hier en daar losliet (stuk ongeduld!) bijgewerkt is, is dit het resultaat. Natuurlijk moet alles nog verouderd worden en komen er nog bermen etc. Dan zal het een mindere speelgoed look krijgen... (Hoop ik)

Geeft de weg een authentiek karakter.

Gr Koen.

Voor meer interactie voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#

Hoontje

  • Offline Offline
  • Berichten: 348
  • "Sik'nLeuren" in O & Station Rijen 1980 1:160
    • Hoontje.nl - 3D modellen van (hulpverlenings)voertuigen in 1:160 en 1:87
Re: (Hoontje's Beursbaan) "Kamp Rijen"
« Reactie #62 Gepost op: 18 augustus 2019, 17:59:38 »
Bouwupdate:

Vandaag tussen het studeren door (lees: mijn boek lag op het bureau in dezelfde ruimte als waar ik aan het knutselen was), nog wat kunnen knutselen aan de baan. Op het programma stonden enkele zaken, die ik aan de hand van de onderstaande foto's aan jullie toon.



Na alle tips her en der over het wegdek, de belijning en de "Paint-look", heb ik Paint Pro gekocht... :lol:
Zonder gein, het kon wel wat strakker en minder opvallend. Dus aan de slag.
De wegdektape die ik bij MCC-modelcarparts gekocht had, bleek niet te werken helaas. Dus wist ik niet goed, hoe verder.
Mijn vriendin was zoals altijd weer redder in nood en bleek voor haar knutselwerken 1mm afplaktape te hebben liggen. Nadat de oude witte belijning van verf weggekrabd was en het wegdek weer opnieuw van asfalt was voorzien, kon er geplakt gaan worden...



De wegenwiki hielp ook mee en nu is het bovenstaand resultaat...



Ook is een begin gemaakt met het 'dichtmaken' van de doorgang...



Een restje van de achtergrond foto is op maat gesneden en buigt met de weg mee de achtergrond in, waardoor je niet meer door de opening kunt kijken. Ook beperkt de foto de lichtinval, dus is het vrij donker. Enige nadeel, de lichten van de auto's weerkaatsen op de mat glanzende foto als ze erop afrijden. Bomen en bossages moeten de doorgang aan de scenery zijde verder verhullen...



Om de servo die de agent bestuurt wat te verbergen, heb ik een start gemaakt met het bouwen van een afscherming. Simpel uit 2 lagen luciferhoutjes...



Ze komen net boven het spoor uit. Dat is niet erg, met groen straks ziet het er glooiend uit en valt het allemaal niet zo op...



Een afdekplaatje van visitekaartjes karton...



Ook de servo's bij de poort van Kamp Rijen krijgen een dergelijk deksel...



Alles met acrylverf opnieuw vol gekwast. Ditmaal gekozen voor de kleur "Burnt Sienna" in plaats van 'poepbruin'...



Met de vertrouwde Alabastine® 2 fietspaden aangelegd. Deze krijgen later een beton-look. De spleten tussen de betonplaten hier en daar wat groen en vuil. Ben heel benieuwd of me die fijne details gaan lukken. Maar wie niet waagt, die niet wint...



Voordat met groenen begonnen kan worden, het laatste stuk hekwerk rondom Kamp Rijen geplaatst én de oude commandantswoning. Een Artitec huisje wat ik nog had liggen...



Detailopname van de poort voor het wegverkeer. Deze laat ik niet bewegen, helaas geen ruimte. Ik ga er wel gewapende militairen bijplaatsen, dan heb je toch nog iets van scenery die het aantrekkelijk maakt om naar te kijken...



De situatie van bovenaf. De oude commandantswoning staat omringd door een zelfde hekwerk als het gehele kampement. Waarom dat is weet ik niet, maar het is al zo sinds de late jaren '70 als ik de foto's bekijk. Heden ten dage is dit gebouw, zoals de meeste gebouwen, allang gesloopt...



Ok, op deze baan ook een kleine hint naar mijn andere hobby... Een geblust huis wat reeds dichtgetimmerd is...

Binnenkort gaat het groenen van deze module beginnen. Ook moet de toegangsweg naar het kamp, de Broodbaan, verder gedetailleerd worden, fietsers op de fietspaden, wat wegverkeer en bomen... heel veel bomen, geplaatst worden. En natuurlijk nog soldaten, waakhonden etc. etc.

Voor nu, tot zover,

Groetjes,

Hoontje

Reeks77

  • Offline Offline
  • Berichten: 1343
  • Rhb is Cool !! HOm Bernina
Re: (Hoontje's Beursbaan) "Kamp Rijen"
« Reactie #63 Gepost op: 18 augustus 2019, 22:11:54 »
Het is heel herkenbaar zo , in het verleden kwam ik daar regelmatig omdat ik toen in Rijen werkte .De situatie is goed weergegeven zo .

MOVisser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6109
    • Modelbouw in't algemeen. 3D printen etc..
Re: (Hoontje's Beursbaan) "Kamp Rijen"
« Reactie #64 Gepost op: 18 augustus 2019, 22:15:32 »
 (y) (y)
Je kunt me vinden op diverse treinenbeurzen. Houten 30 maart sta ik er weer. Ook met N-schaal.

Hoontje

  • Offline Offline
  • Berichten: 348
  • "Sik'nLeuren" in O & Station Rijen 1980 1:160
    • Hoontje.nl - 3D modellen van (hulpverlenings)voertuigen in 1:160 en 1:87
Re: (Hoontje's Beursbaan) "Kamp Rijen"
« Reactie #65 Gepost op: 18 augustus 2019, 22:20:14 »
Het is heel herkenbaar zo , in het verleden kwam ik daar regelmatig omdat ik toen in Rijen werkte .De situatie is goed weergegeven zo .

Heel erg bedankt voor het mooie compliment. Ik moet helaas wat concessies doen (het fietspad slingert behoorlijk bijvoorbeeld om de agent te kunnen verbergen).

@M0Visser, jij ook bedankt! :)

Vanavond nog wat details aangebracht. Misschien dat ik nog wat foto's upload, anders doe ik dat morgen.

Groetjes,

Hoontje

Hoontje

  • Offline Offline
  • Berichten: 348
  • "Sik'nLeuren" in O & Station Rijen 1980 1:160
    • Hoontje.nl - 3D modellen van (hulpverlenings)voertuigen in 1:160 en 1:87
Re: (Hoontje's Beursbaan) "Kamp Rijen"
« Reactie #66 Gepost op: 19 augustus 2019, 02:03:00 »
Bouwupdate:

Kon het niet laten om nog wat details aan te brengen, dus nog even wat foto's...



De fietspaden geverfd in een betonkleur. Het groen volgt later...



Van een FALLER setje heb ik enkele fietsers geplaatst...



Fietser no. 1...



Fietser no. 2. Tevens zijn al enkele verkeersborden te zien...



Enkele verkeersborden geplaatst...



Ook op dit gedeelte van het hekwerk rond Kamp Rijen zitten waarschuwingsborden dat er met honden bewaakt wordt...



Viessmann heeft bouwpakketten voor hun bekende lantaarnpalen. Een 4 tal in elkaar gezet vanavond en geplaatst. Aansluiten gebeurd later van de week...



Stiekem wordt het echt al een zooi in de berm van verkeersborden en lantaarnpalen. Hopelijk helpt het groen straks om een en ander wat te breken...



Ook de eerste wissel op kamp Rijen heeft zijn wisselsteller terug. Helaas geen functionele, van de andere kant, teveel beweging is ook teveel van het goede denk ik...



Totaal overzicht van het gebied waar vanavond nog aan geknutseld is. De plaatsen waar groen moet komen, zijn weer voorzien van "Burnt Sienna" acryl verf van de ACTION...

Zo, nu slapen!

Tot zover,

Groetjes,

Hoontje

Hoontje

  • Offline Offline
  • Berichten: 348
  • "Sik'nLeuren" in O & Station Rijen 1980 1:160
    • Hoontje.nl - 3D modellen van (hulpverlenings)voertuigen in 1:160 en 1:87
Re: (Hoontje's Beursbaan) "Kamp Rijen"
« Reactie #67 Gepost op: 25 augustus 2019, 23:30:02 »
Bouwupdate:



Storm op de middelste module...



Na stofzuigen, weer mooi wildgras wat langs het fietspad omhoog komt...



Nieuwe boompjes. Ik was volledig door mijn voorraad groenspul heen, dus in Houten nieuwe Heki Flör gekocht in verschillende tinten en grote zakken met grassen in verschillende lengtes en kleuren...



Kleine voorraad van boompjes. Deze zijn op een basis van electradraad met Anita Decor Schorspasta en dus Heki Flör en wat fine turf...



Geplaatst op de baan...



De opa kan lekker langs de bomen fietsen...



Helaas te weinig boompjes gemaakt voor de beschutting van deze jonge dame, ze zal nog even moeten wachten...



Agentje op de weg is goed te zien...



Agentje weg...



Totaaloverzicht. Ook de doorgang naar de achterzijde voor de MCC Auto's valt zo geheel weg. De combinatie met de achtergrondfoto maakt dat het wel een diepe tunnel lijkt of een heel donker bos. Wellicht steek ik er nog een LED achter, om te kijken of het wat minder een 'zwart gat' is...

Dat was hem weer. Komende week examens dus eigenlijk had ik moeten studeren. Het bouwtempo zal wat lager komen te liggen door drukte...

Groetjes,

Hoontje

MOVisser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6109
    • Modelbouw in't algemeen. 3D printen etc..
Re: (Hoontje's Beursbaan) "Kamp Rijen"
« Reactie #68 Gepost op: 26 augustus 2019, 09:27:59 »
De witte tornado........
 (y) (y)

Ronald Visser
(o, nee de groene...)
Je kunt me vinden op diverse treinenbeurzen. Houten 30 maart sta ik er weer. Ook met N-schaal.

Hoontje

  • Offline Offline
  • Berichten: 348
  • "Sik'nLeuren" in O & Station Rijen 1980 1:160
    • Hoontje.nl - 3D modellen van (hulpverlenings)voertuigen in 1:160 en 1:87
Re: (Hoontje's Beursbaan) "Kamp Rijen"
« Reactie #69 Gepost op: 28 september 2019, 19:33:01 »
Bouwupdate:

*Uche Uche* wat een stof hier! Logisch ook, als het plotsklaps een dikke maand stilligt. Mijn examens, werk en gewoonweg het leven waren even teveel om ook nog te kunnen bouwen aan de baan. Dit weekend eindelijk weer een paar uurtjes tussen de diensten door en zonder huishoudelijke verplichtingen, dus heb lekker details zitten kliederen...
[mention]Krab[/mention] Dat was geen brandweerduikpak wat je zag ;) We hebben geen duikers aan deze kant van de regio, slechts oppervlakteredders. Dat ben ik dus sinds kort ook.



Vorige week nam mijn broertje me mee naar de treinbeurs in Tilburg. 's Ochtends en 's avonds had ik verplichtingen waardoor ik dus niet meekon naar Lochem. Hopelijk kan dat volgend jaar wel!
Bovenstaand boek voor een prikkie en een 'zo-lelijke-dat-hij-mooi-is-wagon' gekocht voor mijn militaire trein...



Vandaag was er weer een kleine groene tornado. Het meeste groffe groenwerk komt nu echt wel tot een einde. Alleen de tuin van de commandantenwoning verdiend nog aandacht...



Na stofzuigen...



Na plaatsen van boompjes...



De bomen heb ik afgelopen weken af en toe zitten draaien en voorzien van details. Vandaag was het zover dat ze geplant konden worden!
Het gras in het wissel is een probeersel. De bewegende delen zijn gewoon vrij.
Victor Lansink heeft ooit een foto gemaakt vanaf de andere kant van het hek. Klik op bovenstaande foto om die te zien. Lijkt het een beetje?







Enkele doorkijkjes en detailopname, nadat de bomen geplant zijn. In werkelijkheid stonden er aan weerszijden van het spoor 3 bomen bij binnenkomst. Echter heb ik daar niet voldoende ruimte voor. Dit ziet er ook wel prima uit eigenlijk...





Een 2e Marechaussee busje in de maak. Alleen de nummerplaten moeten er nog op, dan krijgt deze een plekje. Waar precies weet ik nog niet...



Totaal overzicht van de baan, met alle bomen en groen ziet het er echt leuk uit zo, al zeg ik het zelf!

Wanneer een volgende update komt, weet ik niet precies, de komende weken heb ik de laatste 2 maanden van m'n opleiding en daarin moet een compleet nieuw iets geleerd worden. Dat is erg pittig en bovenal tijdrovend. Naast het personeelstekort en huishouden, niet de beste ingrediënten voor het nieuwe modelspoorseizoen helaas :'(

Tot zover,

Groetjes,

Hoontje

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 11765
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: (Hoontje's Beursbaan) "Kamp Rijen"
« Reactie #70 Gepost op: 29 september 2019, 11:49:13 »
Ziet er goed uit zo.
En het is hobby,t eet geen brood en je verdient er je brood ook niet mee,je kan dus in een RUSTIG tempo doorgaan  ;)
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Hoontje

  • Offline Offline
  • Berichten: 348
  • "Sik'nLeuren" in O & Station Rijen 1980 1:160
    • Hoontje.nl - 3D modellen van (hulpverlenings)voertuigen in 1:160 en 1:87
Re: (Hoontje's Beursbaan) "Kamp Rijen"
« Reactie #71 Gepost op: 29 september 2019, 20:42:37 »
Dank je. En inderdaad, Rustig aan. Doch ben van mezelf al een onrustige. En wil zelf dat ik ermee kan gaan rijden! :)

Hoontje

  • Offline Offline
  • Berichten: 348
  • "Sik'nLeuren" in O & Station Rijen 1980 1:160
    • Hoontje.nl - 3D modellen van (hulpverlenings)voertuigen in 1:160 en 1:87
Re: (Hoontje's Beursbaan) "Kamp Rijen"
« Reactie #72 Gepost op: 07 oktober 2019, 00:13:59 »
Bouwupdate:

Vandaag ouderwets kunnen knutselen. De middelste module had nog veel niet aangesloten scenery, zoals de straatverlichting, Marechaussee bus en de verlichting in de barakken. Kortom, het was draadjes-tijd... Blegh!





Ondanks dat het maar enkele draden zijn, ben je daar stiekem toch veel meer tijd mee kwijt dan dat je altijd denkt. Het resultaat mag er echter zijn...



De straatverlichting werkt en wordt aangestuurd door de OC32...







Time-lapse rond de loodsen. Het groen is geplant, de bossages links en rechts aangevuld en dus de verlichting in orde gemaakt. In de originele bouwpakketten zit geen bordes boven het trappetje. Ik heb het gemaakt van restjes karton en een 0402 LED warm-wit eronder geplakt met Kristal-Clear. Ze schakelen mee op de straatverlichting van het Kamp...



Een slaapplaats van een militair is zichtbaar gemaakt door een deel van het dak weg te halen...



Een van de Marechaussee bussen staat nabij de loods waar agenten een hoop gedumpte troep hebben gevonden. De decals heb ik zelf gemaakt. Ik teken ze in Inkscape, een gratis vector-teken programma. Printen met de thuisprinter. Alleen het uitsnijden had netter gemogen -schaam-







Enkele details van de scene. Eindelijk is die af!





Links en rechts nog wat groen aangebracht...



De Marechausseebus op zijn plaats nabij de spoorwegovergang in de Oosterhoutseweg. De lichtbak is gemaakt van plasticafval. Zo'n 'been' uit een skelet wat bouwpakket onderdelen vasthoud. Ik heb het op maat gesneden en gevijld, uitgeboord en voorzien van 2 0402 LED's blauw. In het midden zit een stukje styreen wat de 2 lichtbakken scheidt. Een en ander is met REVELL 90 op kleur gebracht. In de jaren '80 waren die bakken enorm hoog en breed. Dat zie je hier ook mooi!



De bus in actie... De LED's zijn lekker fel!

Tot zover,

Groetjes,

Hoontje

Hoontje

  • Offline Offline
  • Berichten: 348
  • "Sik'nLeuren" in O & Station Rijen 1980 1:160
    • Hoontje.nl - 3D modellen van (hulpverlenings)voertuigen in 1:160 en 1:87
Re: (Hoontje's Beursbaan) "Kamp Rijen"
« Reactie #73 Gepost op: 15 oktober 2019, 14:43:12 »
Bouwupdate:

Enkele foto's met de nieuwe camera geprobeerd te maken. Daarnaast is de middelste module nu qua groenwerk helemaal af, de tuin van de commandantswoning is aangekleed. Alleen moeten er ooit nog wat soldaatjes komen en hier en daar een verdwaalde 40-tonner.



De tuin is opgevuld met wat boompjes van zeeschuim/strooisels en wat HEKI Flör...



Doorkijkje vanaf de Oosterhoutseweg richting de woning. Ook heb ik een extra agent geplaatst die het verkeer op het fietspad regelt...



Eindresultaat tot nu toe. Deze module is technisch nu ook helemaal goed ingesteld. Op naar de derde (en laatste module)



Op de derde en laatste module is Gilze Vijf Eiken Aansluiting al helemaal af, ook qua detaillering. Dit soort foto's helpen mij om de laatste puntjes op de i te zetten. Zo zie ik dat de achterzijde van het ATB bord nog wat te wit is en ontbreekt de tekst onder het S bord. Ook hangt de bovenleiding nog niet goed. Daar ben ik nog mee bezig...



Mijn nieuwste aanwinst, de 1207 NS Benelux mat '56 van Rob Bisschop, maakte een proefrit op deze baan. Natuurlijk een beetje vreemd zo zonder bovenleiding, maar voor de foto niet minder aantrekkelijk!



Een HERPA/ROCO Minitankje geplaatst in kamp Rijen. Het geeft een heel andere sfeer. Dit is nog een kale, plastic versie. Ooit wil ik wat Artitec Leopards 'gevechtsklaar' gaan plaatsen. Voor nu doe ik het even met de plastic look-a-like die op een wagon thuishoort. Uiteraard ook met de nieuwe camera instellingen zitten spelen. Dit soort foto's blijven mogelijk, want de zijkant van de baan ga ik aan deze zijde niet dichtmaken...

Tot zover,

Groetjes,

Hoontje

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Re: (Hoontje's Beursbaan) "Kamp Rijen"
« Reactie #74 Gepost op: 15 oktober 2019, 16:56:58 »
Mooie plaatjes, het ziet er allemaal heel leuk uit hoor!  (y)

Leen.