Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door Magic
Vandaag om 22:23:21
LokSound 4 decoders, files verbeteren (voor Roco b.v. TEE RAm, NS2400, etc) door Biesje
Vandaag om 22:06:44
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Rob Bennis
Vandaag om 21:54:12
Engelse wagon uit 1930 opgegraven in Antwerpen door willem2
Vandaag om 21:52:45
NS GLY omspuiten en opschriften door Rob Ellerman
Vandaag om 21:45:55
De Hondsrugbaan door cor_b
Vandaag om 21:40:07
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
Vandaag om 21:36:50
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 21:22:18
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 21:15:13
Bouw van materieel 40 treinstellen door Rob Bennis
Vandaag om 21:09:04
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door Menno
Vandaag om 20:58:29
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door basjuh1981
Vandaag om 20:54:43
US diorama in H0 door basjuh1981
Vandaag om 20:52:48
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
Vandaag om 20:32:41
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door eemstede
Vandaag om 20:31:17
Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief? door Ronald69
Vandaag om 20:00:39
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door arnout
Vandaag om 19:53:27
Punt- en hartstukken door Klaas Zondervan
Vandaag om 19:41:21
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door bord4kop
Vandaag om 19:34:37
De (3d) knutsels van Ronald. door gdh
Vandaag om 19:22:56
Piko NS 2015 stroomafname probleem door Ben
Vandaag om 19:08:30
Bauarbeiten im gange door ruudns
Vandaag om 18:50:26
HSM D1715 door vpeters1984
Vandaag om 17:34:25
Beekdaelen in H0 door Stieven76
Vandaag om 17:17:41
Al mijn goede ideeën... door Monobrachius
Vandaag om 17:10:33
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:58:15
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 15:06:14
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door Jelmer
Vandaag om 14:58:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 14:33:00
N spur scenery elementen maken van gips of klei? door Dave.......
Vandaag om 14:30:06
  

Auteur Topic: (Hoontje's Beursbaan) "Kamp Rijen"  (gelezen 34937 keer)

Hoontje

  • Offline Offline
  • Berichten: 348
  • "Sik'nLeuren" in O & Station Rijen 1980 1:160
    • Hoontje.nl - 3D modellen van (hulpverlenings)voertuigen in 1:160 en 1:87
Re: (Hoontje's Beursbaan) "Kamp Rijen"
« Reactie #45 Gepost op: 02 augustus 2019, 14:05:35 »
Bouwupdate:

Afgelopen dagen in een heus Frans Chateau mogen verblijven ivm een bruiloft. Dus lagen de bouwwerkzaamheden even stil. Gisteren eindelijk m'n gepieker over hoe de achterplaat op de derde bak te bevestigen, doorbroken en aan de slag gegaan!



Met behulp van lomp lange schroeven zitten de hoeken nu toch vast in hout. Ze moesten daarvoor wel door 45mm dik schuim heen wat vrij vlot beschadigd als je er een scherpe schroef doorheen wil draaien. (of ik was te lomp ;) )



De hoek die de achterwand maakt op deze bak is wat ongelukkig om vast te kunnen zetten. Een combinatie van houtlijm en schroeven leverde niet het juiste resultaat. De boel 'afkitten' wel. Met behulp van hot glue zitten de 2 delen nu muurvast...



De achtergrondfoto is ook geplaatst...



Alleen voor de doorgang moet ik nog wat verzinnen. Nu kijk je wel echt in een 'gat' Mogelijk dat dit straks allemaal al mee valt als de bovenleiding is gespannen en aangebracht, maar voor nu oogt het niet heel mooi. Misschien maak ik erachter nog een plaatje met wat restdelen van de achtergrond foto, zodat je niet 'de diepte' in kunt kijken...

Nu de discipline gaan vinden om draadjes te solderen en aan te gaan sluiten... Zucht...

Tot zover,

Groetjes,

Hoontje

Hoontje

  • Offline Offline
  • Berichten: 348
  • "Sik'nLeuren" in O & Station Rijen 1980 1:160
    • Hoontje.nl - 3D modellen van (hulpverlenings)voertuigen in 1:160 en 1:87
Re: (Hoontje's Beursbaan) "Kamp Rijen"
« Reactie #46 Gepost op: 06 augustus 2019, 01:27:24 »
Bouwupdate:

Kleine primeur vanavond! Na gisteren een hele dag (10u - 21u) bezig geweest te zijn met de bedrading van de laatste module (en dus ook de middelste en rechter, want de nieuwe draden moesten natuurlijk wel doorgevoerd worden), was het vanavond tijd om test te rijden. Uiteraard 2 draden vergeten aan te sluiten, dus eerst wilde het allemaal niet. De wissel in Gilze Vijf Eiken - Aansluiting was nu namelijk niet gevoed. Dus de treinen liepen daar stuk. Gelukkig zitten alle electronische componenen op 1 module en hoefde ik niet nog draden aan stekkers te gaan zetten. Dus in 5 minuten was het opgelost. En... Reden de locs probleemloos over Gilze Vijf Eiken Aansluiting van en naar kamp Rijen.

Even wat plaatjes:



secties en blokken bepaald en naast de sporen beschreven. Lengtes en bloknamen schrijf ik er gewoonweg naast. Met verf verdwijnt dat straks allemaal weer en het scheelt onthoud werk. Daarna met de dremel doorgeslepen...



Voor de scenery alle basiskleuren al aangebracht. Binnenkort maar eens met de greenkeeper aan de slag...



Deze modulebak heeft tot op heden de minste draden. Hij bevat dan ook slechts 2 blokken en een korte wisselstraat. Al bij al heb ik toch nog zo'n 25 draden moeten solderen en weg mogen werken. Servo's moeten er nog onder, ik ontdekte dat ik geen schroeven meer heb om printplaten te bevestigen onder de bak, dus de SPR04R kon niet geplaatst worden. De wissels doen het nu dus met de hand. De benodigde relais zijn al wel aangesloten namelijk, dus rijden kan gewoon...



Beetje matige foto, maar het is inmiddels al later op de avond. Boven de laptop zie je een extra geplaatste blokkaart (zonder zwarte cijfers), hierop zitten de blokken van de laatste module. Rechtsboven zie je de relaiskaart waarvan nu alle relais in gebruik zijn. Rechtsonder de OC32, die, zoals je kunt zien, nog wel wat draden kan hebben. Gelukkig, want op zowel de middelste als deze laatste (linker) module moet nog een en ander qua scenery komen...

Goed, nadat alles was aangesloten, kwam het treinverkeer vlot op gang...



De Railion 6416 loopt als LLT terug richting Tilburg Goederen vanaf Gilze Vijf Eiken Aansluiting...





Daarna komt de 6408, eveneens van Railion, voorbij met een afvaltrein aan de haak. Het vreemde is wel dat hij afremt...



De rangeerder legt het wissel op Gilze Vijf Eiken Aansluiting om en de trein duwt de drie wagens tellende trein langzaam richting kamp Rijen.
Wat raar, wat moet een afvaltrein nou bij defensie?



Jup de wagens staan echt binnen de poorten van het defensie terrein, wat zouden zij ermee moeten?



Dichterbij komen lukte niet, vooralsnog is er niets te zien rond de wagens...



Ook met de drone vond ik geen aanwijzingen waarom deze wagens nu hier staan. Ach er zijn vanaf hier wel vreemdere transporten op pad gegaan...

(binnenkort filmpjes hopelijk, maar ik ga eerst de scenery op bak 3 aanpakken en de doorgang in de achterwand dus camoufleren!)

Tot zover,

Groetjes,

Hoontje

Ronaldk

  • Offline Offline
  • Berichten: 8641
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
Re: (Hoontje's Beursbaan) "Kamp Rijen"
« Reactie #47 Gepost op: 06 augustus 2019, 17:07:45 »
Hoi,

Wordt een leuk baantje  (y) Als je nog aan de gang gaat met het zeeschuim: Spuit de boom eens eerst zwart (bijvoorbeeld action-verf) eventueel wat afmaken met wat bruine verf. en dan bestrooien. Dan krijg je een mooier effect. Kijk ook maar eens bij mijn bouwdraadje.

Groet Ronald.
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

Hoontje

  • Offline Offline
  • Berichten: 348
  • "Sik'nLeuren" in O & Station Rijen 1980 1:160
    • Hoontje.nl - 3D modellen van (hulpverlenings)voertuigen in 1:160 en 1:87
Re: (Hoontje's Beursbaan) "Kamp Rijen"
« Reactie #48 Gepost op: 06 augustus 2019, 18:08:18 »
Ha Ronald, dank voor de tip. Ik ga het eens proberen. Heb nog een paar boompjes te gaan.

Groetjes

Hoontje

MOVisser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6130
    • Modelbouw in't algemeen. 3D printen etc..
Re: (Hoontje's Beursbaan) "Kamp Rijen"
« Reactie #49 Gepost op: 06 augustus 2019, 22:16:00 »
Hoontje,
ik volg dit draadje al een tijdje met stijgende verbazing.
Al dat groen, de hei en dan ook nog het verhaal erbij!

Misschien heb ik het gemist: maar zijn die containers eigen bouw of heb je die ergens kunnen verkrijgen?
 (y)

Ronald Visser
Je kunt me vinden op diverse treinenbeurzen. Houten 30 maart sta ik er weer. Ook met N-schaal.

Hoontje

  • Offline Offline
  • Berichten: 348
  • "Sik'nLeuren" in O & Station Rijen 1980 1:160
    • Hoontje.nl - 3D modellen van (hulpverlenings)voertuigen in 1:160 en 1:87
Re: (Hoontje's Beursbaan) "Kamp Rijen"
« Reactie #50 Gepost op: 07 augustus 2019, 01:35:41 »
Hoi Ronald, via het n-spoorforum heb ik contact gekregen met iemand die veel met design doet. Die bood deze wagens laatst aan.
Ik zat in Tilburg op school in de jaren '90 en dan stond deze trein vaak p het nabijgelegen emplacement.
Kortom, tis aangekochte zelfbouw.

Groetjes

Hoontje

MOVisser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6130
    • Modelbouw in't algemeen. 3D printen etc..
Re: (Hoontje's Beursbaan) "Kamp Rijen"
« Reactie #51 Gepost op: 07 augustus 2019, 09:01:00 »
 (y)
OK en dat allemaal in schaal 1:160.
Ik blijf volgen.
Mocht je speciale onderdelen willen kan ik in 3D ontwerpen voor je.

Ronald Visser
« Laatst bewerkt op: 08 augustus 2019, 23:41:07 door MOVisser »
Je kunt me vinden op diverse treinenbeurzen. Houten 30 maart sta ik er weer. Ook met N-schaal.

Hoontje

  • Offline Offline
  • Berichten: 348
  • "Sik'nLeuren" in O & Station Rijen 1980 1:160
    • Hoontje.nl - 3D modellen van (hulpverlenings)voertuigen in 1:160 en 1:87
Re: (Hoontje's Beursbaan) "Kamp Rijen"
« Reactie #52 Gepost op: 07 augustus 2019, 16:15:09 »
 Hoi Ronald, da's een aanbod wat ik ga proberen te onthouden. Voor nu heb ik vooral nog veel wensen in m'n hoofd. Ooit moeten er nog wat brandweerauto's op mijn vaste baan komen. Maar dat is allemaal van latere zorg. Eerst deze baan afwerken.

Modellbahnwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 2994
Re: (Hoontje's Beursbaan) "Kamp Rijen"
« Reactie #53 Gepost op: 07 augustus 2019, 16:54:47 »
Hier een bericht van een stille bewonderaar, het is knap hoe je in deze schaal al dit moois creëert. Het Brabantse sfeertje zit er goed in, ook die andere baan van je (y)
Groeten,
Richard

Hoontje

  • Offline Offline
  • Berichten: 348
  • "Sik'nLeuren" in O & Station Rijen 1980 1:160
    • Hoontje.nl - 3D modellen van (hulpverlenings)voertuigen in 1:160 en 1:87
Re: (Hoontje's Beursbaan) "Kamp Rijen"
« Reactie #54 Gepost op: 07 augustus 2019, 23:03:48 »
Dankjewel!

Hoontje

  • Offline Offline
  • Berichten: 348
  • "Sik'nLeuren" in O & Station Rijen 1980 1:160
    • Hoontje.nl - 3D modellen van (hulpverlenings)voertuigen in 1:160 en 1:87
Re: (Hoontje's Beursbaan) "Kamp Rijen"
« Reactie #55 Gepost op: 08 augustus 2019, 18:29:44 »
Bouwupdate:

Vandaag weer eens een dagje vrij en een dag aan mezelf. Dus  lekker knutselen! Doel is om het basisgroen rondom Gzva af te krijgen, evenals de poort die dit korte lijntje afsluit van de hoofdbaan. Zo mogelijk ook de bovenleidingportalen plaatsen etc. etc. Kortom, een lijst aan klusjes.
Tijdens het knutselen verschillende foto's gemaakt;



Gzva voordat ik begon met knutselen...



Als eerste aan de slag met de afrastering tussen de hoofdbaan en het Kleine Vospad. Ook hier heb ik het als zandpad uitgevoerd. Het hek bij Gzva kan helaas niet automatisch open en dicht. Had er niet genoeg ruimte voor en zo op de rand van de modulebak vind ik het te kwetsbaar. Zeker wanneer ik naar beurzen ga, verwacht ik af en toe transportschades, dus dan maar een openstaand hek...



Eerst passen of de funderingen (luciferhoutjes, geverfd met REVELL 394 betongrijs) kloppen onder het hekwerk. Het hekwerk zelf is een aangepaste versie van een Ndetail.de geëtst hekwerk. Die vind je hier: Ndetail.de hekwerk







Dan allerlei kleine details, zoals relaiskasten, telefoonpaal en andere paaltjes voor de afrastering straks. Dit doe ik al voordat ik met groen ga strooien, zodat een en ander straks mooi in elkaar overgaat. De schakelkasten en telefoonpaal komen uit een ARTITEC setje...



Met behulp van Olba superlijm gel het hekwerk geplaatst. Ditmaal staat het dus wel open...



Eindresultaat. Het mag er al zijn. Straks met groen zal het er nog aantrekkelijker uit komen te zien hoop ik...



Nu ik toch lekker met details bezig ben, maar gelijk de bovenleidingportalen van 3DBuilder geplaatst. Hij heeft een set Brabantse Bogen ontworpen. Deze heb ik al in gebruik op mijn vaste baan en nu dus ook op mijn beursbaan. Ze zijn gemonteerd op M4 boutjes met ronde kop. De koppen zijn geverfd en dienen nu als ronde sokkel. Als dat niet passend is, kun je van DAS klei ook nog andere sokkels boetseren natuurlijk.
Door deze portalen weet je meteen dat je in het Brabantse vertoefd. Geeft een toffe sfeer af!



Daarna met de RTS Greenkeeper 35Kv aan de slag. Hier is de groene grassprieten bom zojuist ontploft. Even laten drogen en dan stofzuiger eroverheen. De groentinten komen uiteraard met de aangrenzende module overeen. Daarom staat die er ook naast, als referentie...



Ook het dijkje tussen de Curver en de spoorlijn aangekleed. Er staan 3 'draadbomen' op, soort wilgjes. Dit is dichterlijke vrijheid, de boompjes die er eigenlijk op stonden in 1:1 vond ik niet mooi genoeg...



Groene woestenij...



In dat groen komt de poort wel mooi uit. Boompjes en bossages volgen later...



Na stofzuigen zien we de deplorabele staat van het stamlijntje richting Oosterhout Vijf Eiken. Ondanks dat in dit tijdperk (IV-V) er bijna dagelijks nog zware treinen overheen gingen, is op foto's uit de 1:1 situatie uit die tijd toch al veel groen en vegetatie te zien tussen en naast de spoorstaven. Hier dat na proberen te maken...



Zichtlijn onder de portalen door over de hoofdbaan. Hier rijdt veel treinverkeer en komt de sproeitrein wel, dus geen groen tussen de rails...



Links de nieuw begroende module, rechts de middelste module met de hei en bosgrond. De kleuren lopen mooi in elkaar over...



Nogmaals het hekwerk op Gzva... (Uiteraard gaan straks de modules passend tegen elkaar, zal dan nog meer foto's maken. Nu ziet het er raar uit  met die opening en niet aansluitende railsen...)



Ook het spoordijkje en het Curver spoortje van groen voozien. De dijk heb ik eerst met strooiseltjes en matten van Heki Flör bekleed, daarna de open plekken voorzien van gras mbv de RTS Greenkeeper. Het wegdek is voorzien van een Alabastine basis en geverfd met NOCH verf voor wegen...



Detailopname van het groen in het Curver spoortje...



De 'Curverzijde' van de dijk, ook voorzien van verschillende bossages (Heki Flör) en strooiseltjes, als ook gras natuurlijk...



Totaaloverzicht hoe eerder vanmiddag de module erbij stond. Het lege gebied links gaat straks de fabriekshal van de Curver huisvesten. Hiervoor maak ik in sketch-up een tekening die dan via een bevriende forumgenoot omgezet gaat worden in styreen onderdelen uit de plotter...



Om het Curver spoortje af te maken een stootblok geplaatst. 1 Poot ontbreekt, die brak af en sprong weg, ik ga daar nog iets voor terugzetten. Hoewel dit er ook wel ok uitziet eigenlijk. In de verte een oud NS karretje wat ik ooit bij H@NS meenam uit zijn rommelbak om op te oefenen met wheateren. Nu staat hij voor eeuwig naast de Curver te wachten om gelost te worden.
Overigens is ook dit dichterlijke vrijheid, sinds 1979 lag er al geen wissel meer richting het terrein van de Curver in Rijen. Ook daarvoor is er nagenoeg geen treinverkeer geweest. Het aansluitend wissel heeft er nog geen 10 jaar ingezeten. Ik vond wel dat er een wagon mocht staan, dus ik doe alsof het wissel er nog wel is...



Proefpassen van de bovenleidingsportalen met behulp van de mat '64 (TRAWOS op basis van de Fleischmann 7430)...



De bovenleidingsdraden zijn van 0,3mm messingdraad. Matzwart gespoten met verf van de ACTION...





De uitligger zit vastgesoldeerd aan de rijdraad. De hangdraden worden gelijmd op de portalen. Om te zorgen dat de lijm kan hechten, heb ik kleine lijmklemmen aan de hangdraad gehangen. Het dubbel uitvoeren van de rijdraad heb ik geprobeerd, echter werd dat te grof. Dus dan maar de 'modelbaan-oplossing' en dus maar 1 draad...



Van bovenaf is de draad moeilijk waar te nemen. Hij hangt overigens tussen de spoorstaven, maar de hoek van de foto is wat ongelukkig...



Op deze foto is de waslijn alom aanwezig. Toch eens kijken of ik dunner messingprofiel kan vinden. Of met koperdraad aan de slag. Later vandaag eens proberen...



Zo valt het dan wel weer mee. Inmiddels een rolletje messingdraad hier gevonden, dat is vele malen dunner. Vanavond eens kijken of ik daar rijdraden van kan maken mét dubbele uitvoering en de juiste hangdraden enzo...

Tot zover,

Groetjes,

Hoontje





« Laatst bewerkt op: 09 augustus 2019, 00:02:38 door Hoontje »

MOVisser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6130
    • Modelbouw in't algemeen. 3D printen etc..
Re: (Hoontje's Beursbaan) "Kamp Rijen"
« Reactie #56 Gepost op: 08 augustus 2019, 23:44:50 »
 (y) (y)
Je kunt me vinden op diverse treinenbeurzen. Houten 30 maart sta ik er weer. Ook met N-schaal.

Hoontje

  • Offline Offline
  • Berichten: 348
  • "Sik'nLeuren" in O & Station Rijen 1980 1:160
    • Hoontje.nl - 3D modellen van (hulpverlenings)voertuigen in 1:160 en 1:87
Re: (Hoontje's Beursbaan) "Kamp Rijen"
« Reactie #57 Gepost op: 09 augustus 2019, 00:01:15 »
Dank.

Bouwupdate en vraag aan het publiek :

Vanavond nog even verder gestoeid met de rijdraad voor de bovenleiding. Een mooi detail op de baan, maar het stelt me wel voor een aantal problemen.
Zo vind ik het eerste probeersel uit 0,3 messingdraad veel te grof eigenlijk en bovenal te eentonig. Er zitten zoveel details in die wirwar van kabels boven de spoorbaan, ik wil echt proberen die na te bootsen.
Met behulp van messingdraad een en ander qua detaillering aan kunnen brengen, maar hier loop ik tegen het probleem aan dat de draad niet heel strak blijft staan... Kijkt en oordeel zelf:



Op een plankje van resthout een paar schroeven ingedraaid om de draad langs af te spannen. Dat vergemakkelijkt het solderen aanzienlijk...



Met een spuitbus ACTION verf, de draden mat zwart gespoten...



Ophangen van de draad. Op de voorgrond de veel stuggere, maar ook grovere 0,3mm draad van eerder vandaag...



De versie met messingdraad is met een dubbele rijdraad uitgevoerd. Het verschil in dikte is goed te zien op deze foto...



Aan de schaduwstationzijde span ik de messingdraad af met behulp van deze schroeven. Hier soldeer ik vervolgens de draad op vast...



Detail wat in de messingdraad variant wel mogelijk is en in de 0,3 mm variant niet...



Een gewone pantograaf duwt de messingdraad echter gewoon weg/omhoog...



Waar hij tegen de 0,3mm versie amper beweging erin krijgt...



Afspannen en nog maals proberen met de messing rijdraad op nieuwe punten vast gesoldeerd aan de uitleggers, maakt het resultaat wel iets beter...



Ik weet het nog niet... Ik neig toch naar de messingdraad variant. Morgen proberen de andere eens te maken en op te hangen, kijken of dat dat een beetje wilt smoelen. Er komen geen treinen met panto's tegen de draad te rijden, maar zoals gesteld, de bovenleiding is een onmisbaar detail...
Vind hier zojuist ook nog afspaninrichtingen van Sommerfeldt, misschien kan ik daar ook nog wat mee bereiken.

Welke variant zouden jullie gebruiken? De detailloze, grove 0,3mm messingdraad, of de gedetailleerde, maar minder strakke messingdraad variant?

Morgen weer een dag!

Tot zover,

Groetjes,

Hoontje
« Laatst bewerkt op: 09 augustus 2019, 00:03:25 door Hoontje »

MOVisser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6130
    • Modelbouw in't algemeen. 3D printen etc..
Re: (Hoontje's Beursbaan) "Kamp Rijen"
« Reactie #58 Gepost op: 09 augustus 2019, 08:54:04 »
Ik zou de rijdraad waar de pantograaf tegen aan raakt van een strak blijvend materiaal uitvoeren. Niet een draad, maar meer een messing staaf.
Die zou de vorm erin moeten houden. Ga je elektr. rijden of is het show?

De rest misschien van een garen. Die je zou kunnen verharden en aan elkaar lijmen met secondenlijm.
Weet dat dit soort constructies moeilijk zijn, doordat het een kleine schaal is.

Je zou ook kunnen proberen draad tussen twee planken recht te rollen en dan te bewerken. Ook zijn er forumleden die draad "rechten" door gebruik te maken van een boormachientje. Zoek maar ik heb zo snel niet paraat welk onderwerp dat ook al weer was. (bomen maken??)

Een alternatief is wellicht laserwerk/etswerk. Maar dan nog.

Als je echt wil dat het moet werken zou ik voor koop gaan.

Ronald Visser




Je kunt me vinden op diverse treinenbeurzen. Houten 30 maart sta ik er weer. Ook met N-schaal.

Hoontje

  • Offline Offline
  • Berichten: 348
  • "Sik'nLeuren" in O & Station Rijen 1980 1:160
    • Hoontje.nl - 3D modellen van (hulpverlenings)voertuigen in 1:160 en 1:87
Re: (Hoontje's Beursbaan) "Kamp Rijen"
« Reactie #59 Gepost op: 09 augustus 2019, 16:59:12 »
Hmm handige tips, dank je. Voor nu laat ik het even voor wat het is. Op het n-spoorforum kreeg ik de tip me te verdiepen in de producten van N-train. Dat ga ik nu eerst doen voordat ik voor het 2e spoor de waslijn in elkaar ga frutten.

Bouwupdate:

Na al het bovenleidinggedoe gisteren, vandaag weer even lekker onbezorgd met groenzooi en details aan de slag. Het wordt echter en echter zo!



Eerst een nieuwe voorraad bomen gemaakt van zeeschuim uit de NOCH pakketten...



Met de aansluitende module op veilige afstand ernaast, mooi de punt van het bosgebied aan kunnen kleden...



Doorkijkje vanaf de dijk bij de Curver richting Gzva...

Daarna was het tijd voor nog wat kleine details, zoals seinen en borden. Via een aanbieding hier op het forum enkele weken geleden, kon ik een ARTITEC bouwpakketje met telefoonkast, schakelkasten en kennelijk dus ook onderstaande borden, overnemen. De rest van het bouwpakket gaat naar de vaste baan, maar onderstaande borden sieren vanaf nu de Gzva...



Priegelen...



De borden worden in elkaar geplakt en daarna voorzien van een kleurtje...



Alle borden op maat gesneden...



Klein drupje houtlijm en het geheel ziet er zo uit...



Het 'einde ATB en bovenleiding gebied' bord geplaatst net voor de poort van Gzva...



Het S-bord met opdrachtbord eronder, wanneer de treinen van Gzva de hoofdbaan op willen, zullen zij met de TR contact moeten opnemen. De telefoon staat een eind lopen verderop...



En een totaaloverzichtje van de werken van vandaag. Deze hoek van de module is nu qua scenery helemaal aangekleed. Zag op de foto wel dat het Einde ATB bord nog een veegje verf nodig heeft achterop. Dus dat ga ik nog even doen en dan weer onder de bakken om de laatste techniek aan te sluiten, zoals de wissels...

Tot zover,

Groetjes,

Hoontje