Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:29:29
Göhrener Viaduct door aad52
Vandaag om 15:19:20
booster vraag door Montanbahn
Vandaag om 14:35:52
Module vliegveld Jan van Mourik door Wim Vink
Vandaag om 14:34:05
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 14:07:46
't Boemeltje door RobVille
Vandaag om 13:42:11
Her-(her-)beginnen door Montanbahn
Vandaag om 13:29:49
Vreemd probleem door Treintje_komt_zo
Vandaag om 13:14:28
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 13:02:05
N-Wagen; Brawa, ESU of Piko door wob
Vandaag om 12:41:02
Aachenau West door Wim Vink
Vandaag om 12:41:01
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 12:37:12
Bauarbeiten im gange door Wim Vink
Vandaag om 12:22:25
LS Models CIWL LX slaapwagens door sncf231e
Vandaag om 12:19:06
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Montanbahn
Vandaag om 11:43:25
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door VAM65
Vandaag om 11:09:35
Update: baan in de tropen door Hans Grasmaijer
Vandaag om 10:58:31
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
Vandaag om 10:46:10
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV door wob
Vandaag om 10:45:55
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 10:45:55
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Vislijn
Vandaag om 10:35:31
Wat was jullie allereerste loc? door AdLoc
Vandaag om 10:28:24
Modelbaan Beltheim. door Bertje B
Vandaag om 10:10:38
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 09:52:39
MoBaBro.de door Marco1044
Vandaag om 08:20:47
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
Vandaag om 07:47:45
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door dennie
Vandaag om 00:25:50
Wat te doen met oude catalogi door Hasenwald
05 August 2025, 23:42:19
Site DTS Modelspoor uit Ermelo doet het (bij mij) niet meer... door Martin Domburg
05 August 2025, 21:40:59
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
05 August 2025, 21:40:36
  

Auteur Topic: Herkenning locplaten  (gelezen 2834 keer)

chefnijntje

  • Offline Offline
  • Berichten: 10
Herkenning locplaten
« Gepost op: 29 March 2019, 09:27:47 »
Goedendag, Zoals eerder vermeld verkoop ik in opdracht van mijn ouders een gedeelte van de spoorverzameling van mijn vader.
aangezien mijn vader ziek is heeft hij niet de mogelijkheid om mij alles uit te leggen, een locplaat van een 2200 of werkspoorplaat van een 1200 kom ik nog wel achter.
Waar ik mee zit en hoop op hulp van dit forum is dat er platen zijn waar ik denk dat ik weet waar ze uit komen....maar niet zeker  ???
Het gaat om de volgende platen:


Vreemde is dat de achterste twee cijfers zijn weggehaald.
Het plaatje van de Noord Nederlandse machinefabriek: het komt mij voor dat dit bedrijf destijds heeft meegebouwd aan aan de conducteurswagens, de Dg-tjes.
Noord Nederlandse machine fabriek.  komt waarschijnlijk van een Scharfenberg kopeling af. Deze worden gebruikt bij meerder materieel. Vermoed dat deze van een blauwe engel komt.




Uit een mat 46/Blauwe engel/hondekop of een 2200?
-Het Allan plaatje komt naar alle waarschijnlijkheid uit een DE1 of DE2;
Is een bordje dat op veel trams en treinen is gebruikt. Bij ns in ieder geval mat 46  mat 54, blauwe engel



Totaal geen idee....
Grootste snelheid vermoedelijk van een 2400.
grootste snelheid 80 km/h deze komt 100 % uit een cabine van een ns 2400.




ook de vraag hier is komt hij uit een TEE treinstel/of iets anders
Het plaatje van werkspoor 1957: hoogstwaarschijnlijk van een goederenwagen
Werkspoor komt van Plan E. Bezit div. exemplaren.
Deze platen zijn ook veel gebruikt bij NS.  Verchroomde versie zou van een Benelux hondekop af kunnen komen
De verchroomde versie zoals die op de beneluxstellen zat, mist het kader om het jaartal.



Komt uit Oostenrijk, maar uit een trein of tram ?
De plaat van SGP is hoogstwaarschijnlijk van een Oostenrijkse e-loc van de Reihe 1042



Wat losse plaatjes, horen bij ,komen uit hetzelfde als de volgende foto.
Zaten die rode plaatjes niet op de schortplaten van mat 46 en plan E?
Wel is de geribbelde uitvoering vaak afkomstig van een blauwe engel .



Deze hoort dus bij het andere plaatje.
Zaten die rode plaatjes niet op de schortplaten van mat 46 en plan E?
Wel is de geribbelde uitvoering vaak afkomstig van een blauwe engel .


En wie kan zijn licht laten schijnen op deze foto  :)
vermoed dat hij afkomstig is van Mat 36, 40,46,54
Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen, mijn vader lukt het helaas niet meer.
Alle artikelen gaan apart op Marktplaats en op Beneluxspoor.

Gaat mij dus op dit moment om het herkennen van de artikelen!


 ::) Helaas zitten op marktplaats mensen die menen €20,- een goede prijs vinden voor een locplaat.  ;D

Wie kan en wil mij helpen,mag in een privebericht.
Op advies van het beneluxspoorforum verkopen wij niet alles in 1 keer.

Er komen nog speldjes,stickers,materiaalgidsen,opleidingsboeken en veel meer.

Met vriendelijke groet
Chef
« Laatst bewerkt op: 29 March 2019, 17:55:13 door chefnijntje »

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8159
Re: Herkenning locplaten
« Reactie #1 Gepost op: 29 March 2019, 09:51:43 »
...
Vreemde is dat de achterste twee cijfers zijn weggehaald.
...


Of hebben ze er nooit op gestaan? Is het plaatje misschien nooit gebruikt?


Waarschijnlijk ben je nog wel even bezig met deze verkoop. Als je inderdaad eerst een idee hebt van wat sommige spullen waard zijn, en dan gewoon telkens op Marktplaats zetten. En dan net zo lang tot alles verkocht is. Zo zou ik het doen denk ik tenminste  :)  Ik weet niet of er ook beurzen zijn voor dit soort dingen?

Met vr. groet, Martijn.

Hobojohn

  • Offline Offline
  • Berichten: 451
Re: Herkenning locplaten
« Reactie #2 Gepost op: 29 March 2019, 11:47:21 »
Een aanzet :)

-Het Allan plaatje komt naar alle waarschijnlijkheid uit een DE1 of DE2;
-Het plaatje van de Noord Nederlandse machinefabriek: het komt mij voor dat dit bedrijf destijds heeft meegebouwd aan aan de conducteurswagens, de Dg-tjes.
-Het plaatje van werkspoor 1957: hoogstwaarschijnlijk van een goederenwagen.

Rest komt vast wel vanandere forumleden.  :laugh:

Groet
Jan.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12462
    • sleutelspoor
Re: Herkenning locplaten
« Reactie #3 Gepost op: 29 March 2019, 12:01:54 »
Werkspoor komt van Plan E. Bezit div. exemplaren.
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Gvz

  • Offline Offline
  • Berichten: 651
Re: Herkenning locplaten
« Reactie #4 Gepost op: 29 March 2019, 12:16:22 »
Plaatje met schicht en nummer 69 komt van een bvl portaal.
Gr Hans

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5378
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re: Herkenning locplaten
« Reactie #5 Gepost op: 29 March 2019, 13:13:10 »
Grootste snelheid vermoedelijk van een 2400.

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

thonis

  • Offline Offline
  • Berichten: 449
Re: Herkenning locplaten
« Reactie #6 Gepost op: 29 March 2019, 13:40:38 »
Zaten die rode plaatjes niet op de schortplaten van mat 46 en plan E? Je zag meestal de rode kleur niet door het vuil...

chefnijntje

  • Offline Offline
  • Berichten: 10
Re: Herkenning locplaten
« Reactie #7 Gepost op: 29 March 2019, 16:11:35 »
Iedereen alvast hartelijk dank voor de antwoorden.
Heb ze in het donker onder de foto's gezet.

 (y)

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11649
    • Mijn fotoarchief
Re: Herkenning locplaten
« Reactie #8 Gepost op: 29 March 2019, 17:43:22 »


ook de vraag hier is komt hij uit een TEE treinstel/of iets anders
Het plaatje van werkspoor 1957: hoogstwaarschijnlijk van een goederenwagen
Werkspoor komt van Plan E. Bezit div. exemplaren.
Deze platen zijn ook veel gebruikt bij NS.  Verchroomde versie zou van een Benelux hondekop af kunnen komen

De verchroomde versie zoals die op de beneluxstellen zat, mist het kader om het jaartal.

Eelco