Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Liliput L382003 Wagen set Rheingold HO - Handleiding
door
martr
Vandaag
om 21:16:38
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan
door
Ronald Halma
Vandaag
om 21:16:15
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim1969
Vandaag
om 21:06:22
Microstepper motoren voor armseinpalen
door
Dennis1984
Vandaag
om 21:01:37
Swalbenburg, N modulebaan
door
NS264
Vandaag
om 20:43:05
Dönsdorfer Bauberichte
door
Frank 123
Vandaag
om 20:40:18
Au bord de la Cèze
door
Frank 123
Vandaag
om 20:22:56
Bahnstrecke 5867
door
Frank 123
Vandaag
om 20:05:35
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0
door
nighttrain1
Vandaag
om 20:01:32
Wegfrezen ballastgewicht t.b.v. ruimte voor decoder
door
Herb73
Vandaag
om 19:59:55
Trix DXI van DC naar AC
door
wob
Vandaag
om 19:49:25
Aachenau West
door
wob
Vandaag
om 19:43:06
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer
door
Wim Vink
Vandaag
om 19:17:44
Mooi weer om buiten te spelen
door
puntenglijder
Vandaag
om 18:03:55
Heeft de nieuwe oplage reeks 55 van B-models verbeterde aandrijving ?
door
Benelux795
Vandaag
om 18:03:23
Stichting 3rail 20 jaar jubileumwagen!
door
Sascha [St. 3rail]
Vandaag
om 17:59:18
Cornfield Junction / Boulder Crossing - Afsluiten Topic
door
Frank 123
Vandaag
om 17:45:38
Rocrail terugstel tijd wissels
door
AlbertG
Vandaag
om 17:37:43
Een secundair lijntje in de Puy de Dome en de (Haute) Loire anno 1968
door
Wim Vink
Vandaag
om 17:24:50
Rheinburg, TP V/VI
door
Wim Vink
Vandaag
om 17:13:46
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 17:12:55
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
Dave.......
Vandaag
om 16:37:20
23 augustus modelspoorbeurs Houten
door
Erwin 054
Vandaag
om 16:29:08
Artitec goederenwagen
door
henk
Vandaag
om 16:17:39
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht
door
janw
Vandaag
om 15:50:32
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2
door
Wim Vink
Vandaag
om 15:42:58
De Projecten van RetroJack
door
Wim Vink
Vandaag
om 15:38:28
365 "Het is weekend foto's"
door
Wim Vink
Vandaag
om 15:34:59
Lenz 66 001 (artnr 30200) zit vast
door
wob
Vandaag
om 15:16:14
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
puntenglijder
Vandaag
om 15:03:35
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Zeehaven Moerdijk ontvangt Europese subsidie voor uitbreiding railterminal
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Zeehaven Moerdijk ontvangt Europese subsidie voor uitbreiding railterminal (gelezen 1232 keer)
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Online
Berichten: 12473
Zeehaven Moerdijk ontvangt Europese subsidie voor uitbreiding railterminal
«
Gepost op:
28 March 2019, 10:19:54 »
De haven van Moerdijk krijgt dit jaar 3,7 miljoen euro subsidie uit Brussel voor de uitbreiding van de capaciteit van de spoorterminal. Deze terminal beschikt op dit moment over drie korte sporen. Treinen moeten daardoor opgeknipt worden om te kunnen laden en lossen. Met de verkregen subsidie kan het havenbedrijf de sporen verlengen naar 740 meter. Dit is de Europese maatstaf voor goederentreinen. Opknippen is dan niet langer nodig, waardoor de overslagcapaciteit van containers flink vergroot. De subsidie komt uit het Europese programma voor het Trans-Europese Vervoersnetwerk (TEN-T). Dit programma heeft als doel om binnen de Europese Unie tot één grensoverschrijdend hoofdnetwerk voor het
vervoer over land, water en door de lucht te komen Deze subsidie komt naast de 7 miljoen euro die de minister en Staatssecretaris eind vorig jaar beschikbaar stelde voor optimalisatie van het spoor. Deze middelen worden ingezet om de overbelasting van het spoor in Moerdijk op te heffen. Bij het huidige emplacement aan de Zuidelijke Randweg gaan ProRail en het havenbedrijf twee nieuwe sporen van 740 meter realiseren. Tevens komt er een extra wisselverbinding, zodat de containerterminal zonder extra rangeerwerk bereikbaar is vanaf het emplacement. Het voordeel hiervan is dat treinen sneller afgehandeld kunnen worden, processen op het emplacement versnellen en de veiligheid wordt vergroot.
Beide projecten hebben als doel om de groei van multimodale goederenstromen mogelijk te maken en 740 meter lange treinen te faciliteren. Zo maakt Moerdijk slim gebruik van de mogelijkheden, stimuleren we het gebruik van spoor als duurzame modaliteit om goederen te vervoeren en werken we aan de veiligheid op het terrein.
Bron: DAILY COLLECTION OF MARITIME PRESS CLIPPINGS 2019 – 087
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Genralrik
Gast
Re: Zeehaven Moerdijk ontvangt Europese subsidie voor uitbreiding railterminal
«
Reactie #1 Gepost op:
28 March 2019, 14:48:13 »
Kan niet snel genoeg gebeuren. Bijna dagelijks staan vervoerders soms uren te wachten voordat ze van of naar Mdk kunnen vanaf Zlw.
Gelogd
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Zeehaven Moerdijk ontvangt Europese subsidie voor uitbreiding railterminal