Een traxx kan met dezelfde stuurstanden communiceren als een taurus, dus dat is het probleem niet. De taurus kan ook niet communiceren met de NS stuurstanden, misschien had men een paar 1700en moeten tunen
Wat ik me afvraag. Zijn de problemen naar verwachting opgelost als het nieuwe intercitymaterieel beschikbaar is?
ik zie het probleem niet, laatst bijna 700 km gereden met een BR186 en geen problemen zoals gewoonlijk, maar met een paar rijtuigen ertussen is het natuurlijk veel moeilijker : Alle gekheid op een stokje, de software versie 7.3 had misschien veel stabieler geweest en veel betrouwbaarder, waarom alles gelijk naar de nieuwste versie zonder dat die zich heeft bewezen?.
Niet onder alle machinisten hoor. De standplaatsen waar machinisten HSL diensten doen tellen in totaal geen 1200 man Ik weet dat er wel overleg is, met de werkgroep HSL. En ik weet ook dat er keihard gewerkt wordt, zowel door Bombardier als door Nedtrain om de problemen te tackelen. Dat er gezegd wordt dat er niets gedaan wordt aan onderhoud, of mondjesmaat, klopt dus niet.
Maar hoe vergelijkbaar is dat, zonder multiple rijdende lok en zonder tig keer spanningswisselen op een dag?Ongetwijfeld is de Traxx best een betrouwbare lok, maar misschien komt dat wel omdat je een deel van de beoogde functionaliteit niet gebruikt.
Maar de zogenaamde "Meesters" van NS vinden het normaal om onder volle belasting de HS uit te gooien, vind je het gek dat de boel daar niet tegen kan?
Dat is onzin, ook in de goederendienst wisselt een 186 meerdere keren van spanning en van beveiligingssysteem, tevens wordt er nog met meerdere systemen gereden dan met alleen ATB en ERTMS. Maar de zogenaamde "Meesters" van NS vinden het normaal om onder volle belasting de HS uit te gooien, vind je het gek dat de boel daar niet tegen kan? Veel strandingen zijn niet nodig, als je maar weet hoe er mee om te gaan.