Doel:€250.00
Donaties:€70.00

Per saldo:€-180.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 04-12-2019
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Haardvuurtje in de hut door jerrytrein
Vandaag om 21:21:48
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Klaas Zondervan
Vandaag om 21:14:30
Spoorhumor door Klaas Zondervan
Vandaag om 21:10:53
Loodvrije soldeertin, hoe te verwerken? door Klaas Zondervan
Vandaag om 21:09:43
Bouwsels van Rik in schaal 0 (1:43.5) door Rik
Vandaag om 20:44:30
Piko 2019 door ruudns
Vandaag om 20:41:26
Wensendraadje Nederlands 2020 door Eric B
Vandaag om 20:40:59
Gezocht, boek over Blokkendozen groen/blauw door Modellbahnwagen
Vandaag om 20:37:15
Bouw Bührtal III door MartinWelberg
Vandaag om 20:28:17
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door St00mboy
Vandaag om 20:22:09
Roco ICE BR 405, heeft deze bestaan? door Sander.
Vandaag om 19:58:04
Onderdeel losmaken Roco br23 door Mechiel_
Vandaag om 19:56:00
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Ruud K
Vandaag om 19:53:05
Modelspoorbeurs te Hoogeveen 29 februari 2020 door Martin Hornis
Vandaag om 19:46:26
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Eric B
Vandaag om 19:45:06
Depot + vervolg Vlieringen-2 door Nulspul
Vandaag om 19:35:24
Van Dapol spoor 0 class 08 naar NS 500/600 door Jamie
Vandaag om 19:28:20
Uit Smalspoorcompagnies werkplaats. door smalspoorcompagnie
Vandaag om 19:22:09
BMB 00-modulebaan, Algemeen. door St00mboy
Vandaag om 19:21:02
Baanbouw Bosje77 door Wim Vink
Vandaag om 18:50:27
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Joost O
Vandaag om 18:29:36
7 december 2019 modelspoorbeurs Houten voor/nabeschouwing door cor_b
Vandaag om 18:17:02
Nieuwe baan, nieuwe schaal van N naar H0e door Sven
Vandaag om 18:14:17
Midland Industriebaan, NS Tijdperk IV, HO. door Alewijn
Vandaag om 18:07:46
Videoserie: Rocrail voor beginners door hgr
Vandaag om 17:58:44
Proznitz - DDR [H0] door Bluestrain
Vandaag om 17:49:54
BR 94 Trix rijdt niet meer door Bahn-AG
Vandaag om 17:35:42
Projekt 083-338 door 44
Vandaag om 17:32:05
Stilvallen lok in s88 sectie door Klaas Zondervan
Vandaag om 16:27:38
NCS 7/8 tot NS 61 62 Maffei lok in spoor 0 door FritsT
Vandaag om 16:18:25
  

Auteur Topic: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam, inzet huidig materieel  (gelezen 13204 keer)

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 18512
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam, inzet huidig materieel
« Reactie #120 Gepost op: 17 juli 2019, 10:20:34 »
Maar de 1700'en die nu worden gesloopt, zijn dat dezelfde die de trein richting Berlijn trekken?  ;D
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

dennie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1149

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 18512
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam, inzet huidig materieel
« Reactie #122 Gepost op: 17 juli 2019, 13:46:21 »
Aha.
Ik wil hem in H0.  :D
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Jelmer

  • Offline Offline
  • Berichten: 705
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam, inzet huidig materieel
« Reactie #123 Gepost op: 17 juli 2019, 14:05:52 »
Ik ook wel, hoewel ik die meer dan 2 meter (zo rond 2,50 meter bij 1:87 lengte) niet echt makkelijk kwijt kan.
En dan ook nog met dubbele tractie, want die electrolok blijft er met alle stuurelectronica aan hangen (als een treinstel, net zoals bij de IC2 composities) en dan moet je  wel nog even een diesel inzetten voor het laatste stukje naar Oberstdorf en/of Sylt.

Nou, nog maar even doorsparen dan... voor een ander huis waar ik voorbeeldgetrouw kan rijden  ;)

Gelukkig is die er nog niet in model als ECx uitvoering

Groeten,
Jelmer
Pfarrerwinkel de bouw:
Pfarrerwinkel

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 18512
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam, inzet huidig materieel
« Reactie #124 Gepost op: 17 juli 2019, 14:36:24 »
Aha. Zonder bovenleiding gaat een dieselloc de hele set (inclusief electrische trekkracht) meesleuren?

Märklin en Electrotren (Hornby) hebben ervaring met Talgotreinen in model.
« Laatst bewerkt op: 17 juli 2019, 14:40:14 door henk »
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Jelmer

  • Offline Offline
  • Berichten: 705
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam, inzet huidig materieel
« Reactie #125 Gepost op: 17 juli 2019, 15:53:25 »
Dat lees ik inderdaad in de link die Dennie had geplaatst, mogelijkheid tot koppeling met Diesellok.

Marklin model is mij bekend, heb een ICN 9 delig (dus veel te kort, die was 22 wagens of zo..)

Jelmer
Pfarrerwinkel de bouw:
Pfarrerwinkel

dennie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1149
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam, inzet huidig materieel
« Reactie #126 Gepost op: 17 juli 2019, 21:01:25 »
Op zich nog best lang 17 wagons,waarvan laatste stuurstand is en dan een meerspanningssysteem loc.
Stond ook artikel in railmagazine nummer 362 en363.
Ik zag in railmagazine 362 pagina 31 wel foto staan van andere producten van talgo zag er ook goed uit

martijn v m

  • Henk de Rode Rattenslang
  • Offline Offline
  • Berichten: 4167
  • Heerwijk in H0
    • vames
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam, inzet huidig materieel
« Reactie #127 Gepost op: 17 juli 2019, 21:36:46 »
Valt mee. Talgo wagons zijn erg kort.

Stam van 17 rijtuigen inclusief stuurstand is 235M

Ongeveer 13M per rijtuig.
Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

ivanzon

  • Offline Offline
  • Berichten: 1434
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam, inzet huidig materieel
« Reactie #128 Gepost op: 17 juli 2019, 22:01:48 »
Aha. Zonder bovenleiding gaat een dieselloc de hele set (inclusief electrische trekkracht) meesleuren?

Märklin en Electrotren (Hornby) hebben ervaring met Talgotreinen in model.
Als de hele bestelling bij Talgo geplaatst is zou je een Renfe 730 oplossing kunnen verwachten, met motor wagons die de loc voeden. Dan kan je gewoon doorrijden zonder locwissel

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 2976
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam, inzet huidig materieel
« Reactie #129 Gepost op: 17 juli 2019, 22:25:51 »
Het was al duidelijk dat er gewoon een normale E-lok mee besteld word en geen hybride oplossing zoals je noemt.

Zou ook onzinnig zijn, want dan rij je 3/4e van de diensten met een onnodig ingewikkelde lokomotief.

Maar de 1700'en die nu worden gesloopt, zijn dat dezelfde die de trein richting Berlijn trekken?  ;D
Nee, dat zijn de voormalige laag genummerde DDAR lokken en een aantal ander overbodig geworden lokken.
« Laatst bewerkt op: 17 juli 2019, 22:28:03 door Thom »