Doel:€250.00
Donaties:€345.00

Per saldo:€95.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 21-01-2020
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Fleischmann profi koppelingen monteren op oude Piko wagonnetjes. door EricZmS
Vandaag om 23:30:03
Projekt 083-338 door Silvolde
Vandaag om 23:25:35
Heen, En en Weer door DE-II
Vandaag om 23:08:47
Mat 54 in Schaal 0 door FritsT
Vandaag om 23:08:42
Zolderbaan 5 bij 3 meter, Märklin, C-Rail, Digitaal IB+Win Digipet # De bouw door Klaas Zondervan
Vandaag om 22:57:56
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 22:49:21
Igramodel 2020 door Falcon10
Vandaag om 22:30:29
Bouw- en Rij-dag Modulebaan.nl februari 2020 door Tjalling
Vandaag om 22:29:22
Roßnitz door Dennis.
Vandaag om 22:14:18
Roco NS 200/300 Sik, model 2019 door Chris
Vandaag om 22:07:41
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 22:05:27
Dordrecht jaren 70 door Ponytail
Vandaag om 22:04:44
Treinen op zijlijnen, bij elkaar geraapt spul. door Eric B
Vandaag om 21:59:55
Flickr op zwart? gevolgen voor BNLS.... door Wim Hesselink
Vandaag om 21:44:14
Station Daarhuizen 2.0 door HenkN
Vandaag om 21:42:25
Brekina 2020, DAF annex Volvo 66! door 44
Vandaag om 21:41:26
Van Swarzach naar Swarzburg door MOVisser
Vandaag om 21:24:41
Hoe (of) werkt "Games on Track" bij tunnels en helix ? door Remco_Nzo
Vandaag om 21:09:31
BNLS-actie: Artitec DAF SRV door Hans.F
Vandaag om 21:04:51
Brawa 2020 door Sicco Dierdorp
Vandaag om 20:55:28
CV31 en CV32 ESU Loksound door Norway13
Vandaag om 20:52:15
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 20:52:07
Kelderspoor (H0) - poging tot baanplan door eitreb
Vandaag om 20:51:41
Update: baan in de tropen door Eric B
Vandaag om 20:48:41
NL baan: Frotterdam in h0 door schienenbus2012
Vandaag om 20:44:00
Magoo's geheime archief. VERBODEN TOEGANG door Daniel Caso
Vandaag om 20:41:04
Oost Europa-draadje door dh3201
Vandaag om 20:36:22
Opstelruimte bij ProRail te weinig? door nkob
Vandaag om 20:19:58
Roco 2020 nieuws door VAM65
Vandaag om 19:56:58
Electrotren 1300 Turquoise rijdt niet... door VAM65
Vandaag om 19:54:35
  

Auteur Topic: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam, inzet huidig materieel  (gelezen 13612 keer)

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 18631
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam, inzet huidig materieel
« Reactie #120 Gepost op: 17 juli 2019, 10:20:34 »
Maar de 1700'en die nu worden gesloopt, zijn dat dezelfde die de trein richting Berlijn trekken?  ;D
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

dennie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1169

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 18631
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam, inzet huidig materieel
« Reactie #122 Gepost op: 17 juli 2019, 13:46:21 »
Aha.
Ik wil hem in H0.  :D
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Jelmer

  • Offline Offline
  • Berichten: 773
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam, inzet huidig materieel
« Reactie #123 Gepost op: 17 juli 2019, 14:05:52 »
Ik ook wel, hoewel ik die meer dan 2 meter (zo rond 2,50 meter bij 1:87 lengte) niet echt makkelijk kwijt kan.
En dan ook nog met dubbele tractie, want die electrolok blijft er met alle stuurelectronica aan hangen (als een treinstel, net zoals bij de IC2 composities) en dan moet je  wel nog even een diesel inzetten voor het laatste stukje naar Oberstdorf en/of Sylt.

Nou, nog maar even doorsparen dan... voor een ander huis waar ik voorbeeldgetrouw kan rijden  ;)

Gelukkig is die er nog niet in model als ECx uitvoering

Groeten,
Jelmer
Pfarrerwinkel de bouw:
Pfarrerwinkel

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 18631
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam, inzet huidig materieel
« Reactie #124 Gepost op: 17 juli 2019, 14:36:24 »
Aha. Zonder bovenleiding gaat een dieselloc de hele set (inclusief electrische trekkracht) meesleuren?

Märklin en Electrotren (Hornby) hebben ervaring met Talgotreinen in model.
« Laatst bewerkt op: 17 juli 2019, 14:40:14 door henk »
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Jelmer

  • Offline Offline
  • Berichten: 773
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam, inzet huidig materieel
« Reactie #125 Gepost op: 17 juli 2019, 15:53:25 »
Dat lees ik inderdaad in de link die Dennie had geplaatst, mogelijkheid tot koppeling met Diesellok.

Marklin model is mij bekend, heb een ICN 9 delig (dus veel te kort, die was 22 wagens of zo..)

Jelmer
Pfarrerwinkel de bouw:
Pfarrerwinkel

dennie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1169
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam, inzet huidig materieel
« Reactie #126 Gepost op: 17 juli 2019, 21:01:25 »
Op zich nog best lang 17 wagons,waarvan laatste stuurstand is en dan een meerspanningssysteem loc.
Stond ook artikel in railmagazine nummer 362 en363.
Ik zag in railmagazine 362 pagina 31 wel foto staan van andere producten van talgo zag er ook goed uit

martijn v m

  • Henk de Rode Rattenslang
  • Offline Offline
  • Berichten: 4199
  • Heerwijk in H0
    • vames
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam, inzet huidig materieel
« Reactie #127 Gepost op: 17 juli 2019, 21:36:46 »
Valt mee. Talgo wagons zijn erg kort.

Stam van 17 rijtuigen inclusief stuurstand is 235M

Ongeveer 13M per rijtuig.
Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

ivanzon

  • Offline Offline
  • Berichten: 1442
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam, inzet huidig materieel
« Reactie #128 Gepost op: 17 juli 2019, 22:01:48 »
Aha. Zonder bovenleiding gaat een dieselloc de hele set (inclusief electrische trekkracht) meesleuren?

Märklin en Electrotren (Hornby) hebben ervaring met Talgotreinen in model.
Als de hele bestelling bij Talgo geplaatst is zou je een Renfe 730 oplossing kunnen verwachten, met motor wagons die de loc voeden. Dan kan je gewoon doorrijden zonder locwissel

Thom

  • Online Online
  • Berichten: 3005
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam, inzet huidig materieel
« Reactie #129 Gepost op: 17 juli 2019, 22:25:51 »
Het was al duidelijk dat er gewoon een normale E-lok mee besteld word en geen hybride oplossing zoals je noemt.

Zou ook onzinnig zijn, want dan rij je 3/4e van de diensten met een onnodig ingewikkelde lokomotief.

Maar de 1700'en die nu worden gesloopt, zijn dat dezelfde die de trein richting Berlijn trekken?  ;D
Nee, dat zijn de voormalige laag genummerde DDAR lokken en een aantal ander overbodig geworden lokken.
« Laatst bewerkt op: 17 juli 2019, 22:28:03 door Thom »