Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Zee. Land. door AB 7216
Vandaag om 10:05:01
Schneidersein door W.Broere
Vandaag om 10:04:53
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 10:02:34
Perronhoogte TP3 door Rob Ellerman
Vandaag om 10:00:51
US diorama in H0 door MOVisser
Vandaag om 09:58:15
On traXS 15 t/m 17 maart Spoorwegmuseum Utrecht door MOVisser
Vandaag om 09:56:58
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 09:52:10
01TREFF 2024, 26&27 OKTOBER door sncf231e
Vandaag om 09:49:28
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Wim Vink
Vandaag om 09:36:22
Foto's gevraagd Den Haag CS, oude toestand door Pauldg
Vandaag om 09:22:33
Handmatige bediening van wissels d.m.v. stangen door spoorijzer
Vandaag om 09:04:33
Vraag over 20 voets container met vlakke zijwanden door henk
Vandaag om 09:02:16
Modelbaan Beltheim. door Hans GJ
Vandaag om 08:39:25
De spoorhaven van Zuidbarge. door mass am see
Vandaag om 08:25:21
BR 44 1263 UK Mit Borsig versuchs Wannentender 2'2'T 34. door Basilicum
Vandaag om 08:12:20
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 08:07:49
Mijn Ned. N. Spoorbaan ''Echthoven'' door NS264
Vandaag om 07:49:38
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Thom
Vandaag om 02:40:57
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 00:54:59
Bouw Bührtal III door Schachbrett
Vandaag om 00:36:33
NS/32 door RK
18 maart 2024, 23:49:38
Ijzeren Rijn: militair transport door ijzeren rijn
18 maart 2024, 23:03:28
Kranenberg, een exercitie in code 70 door wob
18 maart 2024, 22:14:45
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
18 maart 2024, 22:07:31
Loconet over TCP/IP door bask185
18 maart 2024, 22:00:49
bezetmelder aantal lengte en treinstellen door Bobos
18 maart 2024, 21:36:41
Les Billards du Vivarais door Hans1963
18 maart 2024, 21:36:19
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
18 maart 2024, 21:34:50
Resetten decoder via Twin Center Fleischmann door Pieter Bregman
18 maart 2024, 21:33:18
Digikeijs DR80010 door TBBW
18 maart 2024, 20:03:37
  

Auteur Topic: Van Biervliet/B Models 2019, nieuws van de fabrikant  (gelezen 74016 keer)

Maurik

  • Offline Offline
  • Berichten: 100
Re: Van Biervliet/B Models 2019
« Reactie #195 Gepost op: 19 maart 2020, 10:45:29 »
Erg jammer dit. Ik juich zulke initiatieven altijd toe.
Zou de sets best willen hebben maar voor die prijs verwacht je dan natuurlijk wel perfecte modellen.
Ik wacht wel op een andere juiste batch of op een overspuit actie. Ik ben normaal echt niet zo'n klinknagelteller maar dit is voor mij net te fout.(Zeker voor deze prijs)

Maurik

Thowra

  • Offline Offline
  • Berichten: 2575
Re: Van Biervliet/B Models 2019
« Reactie #196 Gepost op: 31 maart 2020, 19:01:14 »
Ach neen, de oranje bakken komen toch wel hé!?
Ik heb een afbeelding van een oranje Tads UKF Meststoffen voor mij liggen, en ben het met Wil (RodeDuivel) eens dat de verhoudingen kloppend zijn.
Gedoe weer om niets, potdomme!

Laat maar komen Chris. Let dan wel op de stand van het rode NS embleem. Deze valt net aan de onderkant over 'die knik' heen.
 (y)

Jeroen
« Laatst bewerkt op: 31 maart 2020, 19:04:18 door Thowra »
We're all riders on this train.

ronnyvdv

  • Offline Offline
  • Berichten: 38
Re: Van Biervliet/B Models 2019
« Reactie #197 Gepost op: 31 maart 2020, 21:29:39 »
Ik vind als het model afwijkt met wat oorspronkelijk besteld werd, er twee mogelijkheden zijn :
- ofwel gaan de wagens retour naar China
- ofwel geef je een korting naar de klanten toe. In dit geval zou ik op een set 20,00 euro korting geven.

Als je een auto bestelt en deze wijkt af van uw bestelling, dan ga je ook zeggen : ik wil een nieuwe of een serieuze korting.
Dat is juist hetzelfde.

RodeDuivel

  • Offline Offline
  • Berichten: 792
Re: Van Biervliet/B Models 2019
« Reactie #198 Gepost op: 31 maart 2020, 22:33:28 »

De werkelijkheid is weerbarstiger. Zaken doen met China kun je niet vergelijken met zaken doen in Nederland. Diverse  importeurs hebben vervelende ervaringen opgedaan met het produceren in China. De producten worden pas vrijgegeven nadat je betaald hebt.

In deze casus was zowel bij MTE als van Biervliet het uitgangspunt dat de productie pas werd opgestart, nadat zij hun fiat hadden gegeven aan de samples. De fabrikant in China heeft echter deze afspraak niet opgevolgd. Bestellingen in China gaan gepaard met het plaatsen van een bankgarantie. Een weg terug was er niet, omdat de hele bestelling reeds op transport was gezet door de fabrikant. Door een van de medewerkers van MTE is heel netjes uitgelegd hoe de vork in de steel zat  op dit forum. In die zin is sprake van transparante informatie door een vertegenwoordiger van MTE.

Een ander aspect betrof de vorm van de Tads kunstmestwagens. De realiteit is dat er onderling verschillen zijn in de bak opbouw. Enkele foto's illustreren dit:

https://www.flickr.com/photos/bartgrunewold/13588504213/in/photostream/
https://www.flickr.com/photos/trainboy2004/4678165728/in/photostream/lightbox/
https://www.flickr.com/photos/jandecargoman/5009005918/

Gelet op de forse verschillen in de bak opbouw is het ook logisch dat een aantal leden van dit forum hun twijfels hebben op basis van de informatie die zij tot hun beschikking hebben.

Ik heb in het verleden foto's van deze wagens aangeschaft met in het achterhoofd om deze modellen te laten maken door Rocky-Rail. Dat is er om verschillende redenen nooit van gekomen. Deze foto's (die ik heb gescand) heb ik ook gebruikt voor mijn analyses. Op de zijkant van de bakken zijn aantal lasnaden te zien. Door deze lasnaden middels pen te verlengen kun je op basis van de lijnen vaststellen dat er een kleine knik zit in de bak opbouw. Bij een aantal wagens is dat overigens niet het geval.

Door Kristof van Biervliet is in 2012/2013 het plan opgevat om deze wagens te maken voor de Nederlandse markt. In die periode heb ik hierover uitgebreid contact gehad met Kristof. Voor de ontwikkeling van de Tads is één Nacco wagon (die ter beschikking stond voor dit doel) uitgebreid gedocumenteerd en opgemeten. Deze wagon staat derhalve model voor de Tads.

De oorzaak van het rumoer over deze wagen op dit forum ligt feitelijk deels in het niet uniforme productieproces bij Talbot in Aken. 

Kortom op dit moment zijn er een aantal partijen die zich onbegrepen voelen. Laten we hopen dat een goed gesprek tussen deze partijen ervoor zorgt dat de lucht opklaart.

Grtz,

Wil


« Laatst bewerkt op: 01 april 2020, 09:23:39 door Bert van Gelder. Reden: Citaat verwijderd. Graag REAGEER-knop gebruiken, NIET de CITAAT-knop »

Sicco Dierdorp

  • Nostalgist
  • Offline Offline
  • Berichten: 3394
    • Flickr
Re: Van Biervliet/B Models 2019
« Reactie #199 Gepost op: 01 april 2020, 07:02:19 »
Dag Wil,

Allereerst dank voor je uitgebreide, weloverwogen en kalmerende reactie. Het kan gelukkig wel. Uiteraard ook dank voor de tijd en energie die je in dit model hebt gestoken, ik weet als geen ander dat het in deze niet altijd lukt of mogelijk is om wat je weet en ziet over te brengen op ene model. Ik herken de problemen die je schetst die kunnen gebeuren met Chinese producties. Er zijn ook modellen waar ik aan hem bijgedragen en bepaalde zaken meermaals heb aangegeven die mis zijn gegaan, zonder schuld van de winkelier/fabrikant. Het is inderdaad vaak niet mogelijk om zo'n productie maar even opnieuw te laten doen.

Dan even over de wagenbak. Uiteraard kom je kwee verschillende zijkanten tegen op foto's, want de NS Tads was aan beide kanten verschillend vanwege de zwenkdak. Het is dus één en dezelfde wagen, waarvan je soms de linker- en soms de rechterkant ziet.
Maar dat is niet eens waar ik op doelde in mijn opmerking
Ter illustratie:

Ik heb het dus over het aantal knikken. In de echte wagen zitten, welke zijde je ook pakt, drie knikken dus vier vlakken. Het meest in het oog springende vlak, tevens het vlak waarmee deze wagen specifiek anders is dan de standaard Tads, is het vlak 3. Dit is bij de NS Tads een flink recht vlak - hoe flink verschilt dus per kant. Op het model is uitgerekend dit stuk voorzien van een extra knik. Niet alleen de extra knik, waardoor er vier knikken en vijf vlakken zijn, maar ook het feit dat daardoor het meest opvallende, rechte vlak vele kleiner is geworden, geeft mij persoonlijk een verkeerde indruk van de wagen. Net als alle opmerkingen, staat het een ieder vrij daar ene eigen mening over te vormen.
Er is verder nog een aantal punten waarop de wagen niet klopt met de NS variant en eerder met een standaard Tads. Verder lijkt het gekozen blauw me NS goederenwagenblauw en niet DSM blauw. De handwielen waren wit en niet geel. Ik wil het voor wat betreft deze zaken hier opnieuw hierbij laten, net als toen heb ik nooit de intentie gehad het model ongevraagd te reviewen en af te kraken. Ik blijf me daarom beperken tot de bak.

Over het 'goed gesprek'. Ik denk dat sinds gistermiddag de deur naar een goed gesprek, of het nu over de Tads of in algemene zin is, door een andere partij eenzijdig zeer beslist keihard is dichtgeslagen

Nogmaals dank voor het werk dat je hierin hebt gestoken en je uitgebreide en fijne reactie

Bartje81

  • Offline Offline
  • Berichten: 1199
Re: Van Biervliet/B Models 2019
« Reactie #200 Gepost op: 06 april 2020, 11:41:11 »
Hoi allemaal,

Ik heb zojuist bericht gehad dat Van Biervliet de NMBS 2556 heeft uitgeleverd. (y)


Gr.
Bart

spoorzeven

  • Online Online
  • Berichten: 5170
Re: Van Biervliet/B Models 2019
« Reactie #201 Gepost op: 06 april 2020, 12:08:52 »
Citaat van Sicco: "Het derde deel van boven, waar het onderste deel van het logo in zit (had moeten zitten op het model) is recht, heeft wel een naad maar geen knik. Op het model is die naad een knik, waardoor de schuine rand ook niet klopt".

Misschien gek, maar ik zie wel degelijk een extra knik op de foto die je bij je bijdrage hebt geplaatst, Sicco.
Vrouwlief ziet de knik ook (of ligt het dan aan onze monitor?) ;)

Ik blijf uitkijken naar de oorspronkelijke, gele versie. En blijkbaar is het dan weer afwachten of die Chinezen het wel goed doen en afspraken over proefmodellen nakomen. Toch wel begrijpelijk dat Roco zijn producten weer in Europa maakt. Misschien een voorbeeld om te volgen? Prijstechnisch lijkt het niet veel uit te maken, Roco valt qua prijzen niet uit de toon.
Groet, Frank

Bert van Gelder

  • Offline Offline
  • Berichten: 4387
Re: Van Biervliet/B Models 2019
« Reactie #202 Gepost op: 06 april 2020, 12:23:20 »
Frank,

Hiervoor kun je het beste wel de CITAAT-knop gebruiken, want nu is het onduidelijk waar dit bericht op slaat....

Gr, Bert
Team moderatoren.

Sicco Dierdorp

  • Nostalgist
  • Offline Offline
  • Berichten: 3394
    • Flickr
Re: Van Biervliet/B Models 2019
« Reactie #203 Gepost op: 06 april 2020, 12:26:44 »
Ik kan het niet helpen als je het niet ziet. OK de foto is niet allerduidelijkst, ik heb geen goede foto van de kopse kant van het model, maar het is echt een heel andere bak. De NS Tads heeft van boven naar onder een schuin vlak, knik, schuin vlak, een behoorlijk breed recht/vertikaal vlak en dan knik en een schuin vlak naar de wagen kast  Het model heeft, net als de Belgische Tads, schuin, knik, schuin, knik, dan een smal verticaal vlak, dan knik, schuin vlak, nog een knik en het laatste schuine vlak. Dat is toch echt een wezenlijk verschil.

Het moet toch opvallen dat dat flinke rechte/verticale middendeel wat je op de foto's van de NS wagen ziet, bij lange na niet zo opvallend is op het model.

Edsko Hekman

  • Team Beurzen & PR / BNLS Forumbaan
  • BNLS trambaan-deelnemer
  • Offline Offline
  • Berichten: 8379
  • Nooit uitgeklust....
Re: Van Biervliet/B Models 2019
« Reactie #204 Gepost op: 06 april 2020, 12:29:14 »
Ik denk dat er nunover verschillende knikken word gesproken. Wellicht kan Frank op een plaatje verduidelijken welke knik hij extra ziet.
Dan kunnen we nagaan of iedereen over hetzelfde praat

spoorzeven

  • Online Online
  • Berichten: 5170
Re: Van Biervliet/B Models 2019
« Reactie #205 Gepost op: 06 april 2020, 13:15:03 »
« Laatst bewerkt op: 06 april 2020, 14:06:38 door spoorzeven. Reden: Pijltje bij extra knik »
Groet, Frank

Albert.H0

  • Offline Offline
  • Berichten: 1867
  • Roco Fccpps vriend
Re: Van Biervliet/B Models 2019
« Reactie #206 Gepost op: 06 april 2020, 14:12:55 »
Ik heb zojuist bericht gehad dat Van Biervliet de NMBS 2556 heeft uitgeleverd. (y)
Klopt, hier al meer dan een week in huis.

Het model heeft, net als de Belgische Tads, schuin, knik, schuin, knik, dan een smal verticaal vlak, dan knik, schuin vlak, nog een knik en het laatste schuine vlak.
Heeft iemand een foto van zo'n Belgische Tads?
NS, NMBS. En daarnaast moderne EU cargo loks en werkmaterieel.

Sicco Dierdorp

  • Nostalgist
  • Offline Offline
  • Berichten: 3394
    • Flickr
Re: Van Biervliet/B Models 2019
« Reactie #207 Gepost op: 06 april 2020, 14:45:29 »

Je kijkt naar de knik in de zijkant van de bak (lengte), ik doel op de knikken in de breedte.... Zegmaar waar je op jouw foto een lasnaad zit, vlak onder jouw pijltje, zit op het model ene knik (dus in de diepte) in dat deel)
Deel 3 op mijn vergelijking hierboven is op het model 3+4
Het betreft dus de knikken die je ziet als je recht tegen de kop van de wagen aan kijkt
« Laatst bewerkt op: 06 april 2020, 14:47:00 door Sicco Dierdorp »

Ronald1974

  • Gast
Re: Van Biervliet/B Models 2019
« Reactie #208 Gepost op: 06 april 2020, 15:22:31 »
Ter info



Mvg Ronald Hofmeester.
« Laatst bewerkt op: 07 april 2020, 13:53:40 door Ronald1974 »

Sicco Dierdorp

  • Nostalgist
  • Offline Offline
  • Berichten: 3394
    • Flickr
Re: Van Biervliet/B Models 2019
« Reactie #209 Gepost op: 06 april 2020, 15:25:11 »
Ja die heb ik ook, maar niet gepost vanwege de copyrights. Je kunt daar goed zien dat beide kanten verschillend zijn, en dat er dus na het verticale deel maar één knik zit. Als ik een kopaanzicht van het model zou hebben zou het goed te vergelijken zijn