Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Wegfrezen ballastgewicht t.b.v. ruimte voor decoder door Lobomotion69
Vandaag om 02:38:43
RTM in 0m door Jan den Haan
24 August 2025, 23:45:34
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door laurent
24 August 2025, 23:17:21
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
24 August 2025, 23:16:01
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door edwin1974
24 August 2025, 22:58:40
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
24 August 2025, 22:51:29
Aachenau West door Erwin 054
24 August 2025, 22:49:57
Rheinburg, TP V/VI door Dennis1984
24 August 2025, 22:17:49
Liliput L382003 Wagen set Rheingold HO - Handleiding door Ronald69
24 August 2025, 22:13:23
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door Roelof R
24 August 2025, 21:50:51
De Projecten van RetroJack door RetroJack
24 August 2025, 21:45:37
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door MOVisser
24 August 2025, 21:42:43
23 augustus modelspoorbeurs Houten door Ronald Halma
24 August 2025, 21:33:51
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door Frank 123
24 August 2025, 21:24:19
Microstepper motoren voor armseinpalen door Dennis1984
24 August 2025, 21:01:37
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
24 August 2025, 20:43:05
Dönsdorfer Bauberichte door Frank 123
24 August 2025, 20:40:18
Au bord de la Cèze door Frank 123
24 August 2025, 20:22:56
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
24 August 2025, 20:01:32
Trix DXI van DC naar AC door wob
24 August 2025, 19:49:25
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer door Wim Vink
24 August 2025, 19:17:44
Mooi weer om buiten te spelen door puntenglijder
24 August 2025, 18:03:55
Heeft de nieuwe oplage reeks 55 van B-models verbeterde aandrijving ? door Benelux795
24 August 2025, 18:03:23
Stichting 3rail 20 jaar jubileumwagen! door Sascha [St. 3rail]
24 August 2025, 17:59:18
Cornfield Junction / Boulder Crossing - Afsluiten Topic door Frank 123
24 August 2025, 17:45:38
Rocrail terugstel tijd wissels door AlbertG
24 August 2025, 17:37:43
Een secundair lijntje in de Puy de Dome en de (Haute) Loire anno 1968 door Wim Vink
24 August 2025, 17:24:50
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Dave.......
24 August 2025, 16:37:20
Artitec goederenwagen door henk
24 August 2025, 16:17:39
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Wim Vink
24 August 2025, 15:42:58
  

Auteur Topic: Treinongeluk Grote Beltbrug, Denemarken, 2 januari 2019  (gelezen 9149 keer)

René 4312

  • Offline Offline
  • Berichten: 822
Re: Treinongeluk Grote Beltbrug, Denemarken, 2 januari 2019
« Reactie #30 Gepost op: 05 January 2019, 20:52:35 »
Wanneer zijn bij ons dan voor het laatst vrachtwagens van de weg gehaald? Bij code rood door het KNMI mogen vrachtwagens nog gewoon blijven rijden.

René
René

mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 1046
Re: Treinongeluk Grote Beltbrug, Denemarken, 2 januari 2019
« Reactie #31 Gepost op: 05 January 2019, 21:31:30 »
Vooral lege of licht beladen vrachtwagens zijn gevoelig voor harde zijwind.

j.ossebaar

  • Offline Offline
  • Berichten: 266
Re: Treinongeluk Grote Beltbrug, Denemarken, 2 januari 2019
« Reactie #32 Gepost op: 06 January 2019, 10:44:11 »
sorry renee , maar vorig jaar zijn een aantal vrachtwagens ( vooral buitenlands kenteken )van de weg gehaald .
Bij code rood is het verboden om met tankwagens met gevaarlijke stoffen te rijden .
Als er bij zo'n wind een klein stukje van het dekzeil los gaat , en de wind krijgt er vat op , dan is er geen houden meer aan .
Ook de beelden op YouTube over het containerschip ,dat in de duitse bocht 200 containers verloor spreken voor zig .

Petertrein81

  • Offline Offline
  • Berichten: 2408
  • Taurus en Vectron fan!!
Re: Treinongeluk Grote Beltbrug, Denemarken, 2 januari 2019
« Reactie #33 Gepost op: 06 January 2019, 11:32:01 »
Ik denk dat dit filmpje de kracht van stevige windvlagen goed laat zien. Hier waaien enkele wagons met containers van een Doublestack containertrein van een brug af tijdens zware storm.

https://youtu.be/U7WfeV01A4g

MvG Peter,
« Laatst bewerkt op: 06 January 2019, 11:33:42 door Petertrein81 »

Erik Mijd

  • Offline Offline
  • Berichten: 716
    • flickr
Re: Treinongeluk Grote Beltbrug, Denemarken, 2 januari 2019
« Reactie #34 Gepost op: 06 January 2019, 12:17:59 »
De brug was ten tijde van het ongeval voor alle verkeer gesloten.

Het spoor gaat niet over de hangbrug maar door een tunnel van 8km. Daarna het eiland Sprogø en daarna 2 liggerbrugen naast elkaar van 6.6km, 1 voor het verkeer en 1 voor het spoor.

Duidelijk is te zien waar de intercity tegen aan gereden is.

Er zijn nog 2 lichamen in de trein gevonden, dus 8 doden.

Erik.

VictorPM

  • Offline Offline
  • Berichten: 594
Re: Treinongeluk Grote Beltbrug, Denemarken, 2 januari 2019
« Reactie #35 Gepost op: 06 January 2019, 14:39:02 »
Bij code rood is het verboden om met tankwagens met gevaarlijke stoffen te rijden .
Als er bij zo'n wind een klein stukje van het dekzeil los gaat , en de wind krijgt er vat op , dan is er geen houden meer aan .

Tankwagens hebben geen dekzeil :)

Blausee-Mitholz

  • Offline Offline
  • Berichten: 1255
Re: Treinongeluk Grote Beltbrug, Denemarken, 2 januari 2019
« Reactie #36 Gepost op: 06 January 2019, 14:48:30 »
Een trein onderweg wordt toch ook regelmatig aan controle onderworpen.


Een UKV Hupac trein kreeg tijdens personeelswissel te Frutigen (Zwitserland) controle en een zeil van een wissellaadbak bleek niet goed te zitten.
Trein kreeg een uur vertraging, euvel werd eerst verholpen (de man op de wagon is de mcn) Wissellaadbak werd van een nieuw loodje voorzien.

Heb ook wel gezien te Frutigen dat bij een tussenstop voor personeelswissel de chauffeur van een vrachtwagen op een Rola werd geroepen en verzocht werd dekzeil van zijn vrachtauto beter vast te maken.

Het is dus niet zo dat als een dergelijke goederentrein een maal onderweg is nergens meer naar wordt gekeken.

Mvg, Johan

Jeanne

  • Offline Offline
  • Berichten: 231
Re: Treinongeluk Grote Beltbrug, Denemarken, 2 januari 2019
« Reactie #37 Gepost op: 08 January 2019, 02:01:21 »
Dat is een van de lessen uit de brand in de Simplontunnel een aantal jaren terug getrokken zijn, waar ook een los dekzeil een rol speelde. Het Bundes Amt fuer Verkehr (BAV) als toezichthouder controleerde ook veel strenger dan voorheen.
« Laatst bewerkt op: 08 January 2019, 13:28:28 door Reinout van Rees. Reden: Twee typo\'s gefixt »
Jeanne Kok

Bahn-AG

  • Offline Offline
  • Berichten: 1754
Re: Treinongeluk Grote Beltbrug, Denemarken, 2 januari 2019
« Reactie #38 Gepost op: 08 January 2019, 16:46:14 »
Hallo

De Denen hebben het huckepack verkeer verboden.
Mede ook doordat 2 tests met laadbakken een slechte/ niet aanwezige vergrendeling aantoonden.

http://www.trafikstyrelsen.dk/~/media/Dokumenter/07%20Jernbane/15%20Nyhedsarkiv%20-%20presse/Forbud%20mod%20s%C3%A6ttevogne%20l%C3%A6sset%20p%C3%A5%20lommevogne-2019.pdf

Bart

borotof

  • Offline Offline
  • Berichten: 803
Re: Treinongeluk Grote Beltbrug, Denemarken, 2 januari 2019
« Reactie #39 Gepost op: 08 January 2019, 19:19:56 »
Mooi, heb net een paar maand m'n groot rijbewijs  ;D

mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 1046
Re: Treinongeluk Grote Beltbrug, Denemarken, 2 januari 2019
« Reactie #40 Gepost op: 08 January 2019, 21:35:51 »
Benieuwd of onze minister van I&W er nu ook als de kippen bij is om dit systeem te verbieden in Nederland, zoals eerder met de Stint....

nighttrain1

  • BNLS Forum modulebaan aanspreekpunt.
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 5813
  • Ook deze tijd zal ooit die goeie ouwe tijd worden!
Re: Treinongeluk Grote Beltbrug, Denemarken, 2 januari 2019
« Reactie #41 Gepost op: 10 January 2019, 12:20:30 »
Naast eerder berichten over het verbod met Hupacvervoer in voor vele van ons onbegrijpelijk Deens.
Nu ook in het Nederlands.
« Laatst bewerkt op: 10 January 2019, 12:37:00 door nighttrain1 »
Groeten Richard, nighttrain1

Bouw:Modelbaan & modulebakken