Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Encyclopedie
Help
Zoek
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€130.00
Per saldo:
€-120.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
US diorama in H0
door
Wim Vink
Vandaag
om 22:54:44
NS 6000 (in schaal 0)
door
FritsT
Vandaag
om 22:52:21
Oude metalen trafo's gebruiken.......
door
bask185
Vandaag
om 22:11:18
Rheinburg, TP V/VI
door
Chris Westerduin
Vandaag
om 22:10:56
Raadplaatje
door
Arjen52
Vandaag
om 22:09:50
Station Roodeschool
door
Torikoos
Vandaag
om 22:07:08
Bahnbetriebswerk "Altendorf"
door
wob
Vandaag
om 21:58:57
firm ware voor 3 D printer
door
jerrytrein
Vandaag
om 21:17:24
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
bigboynl
Vandaag
om 21:15:26
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein?
door
orientexpress
Vandaag
om 21:11:47
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Biessendorf
Vandaag
om 21:02:48
Schrootplaats
door
741230
Vandaag
om 20:38:38
RhB H0m, Albulisch
door
Overlast
Vandaag
om 20:21:53
Bauarbeiten im gange
door
741230
Vandaag
om 20:09:36
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820
door
prutser
Vandaag
om 19:57:45
Motorpost ombouwen ?
door
hmmglaser
Vandaag
om 19:55:38
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE
door
Rob Bennis
Vandaag
om 19:54:05
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen
door
orientexpress
Vandaag
om 19:29:26
19 Toen
door
defender
Vandaag
om 19:22:04
Laag-Baarlo
door
Mark Lin
Vandaag
om 19:02:20
Les Billards du Vivarais
door
Hans1963
Vandaag
om 17:51:03
Gewoon wat busfoto's
door
Joost O
Vandaag
om 17:47:03
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
Keska
Vandaag
om 17:39:07
Piko lok digitaal rijdt direct weg
door
Ronaldk
Vandaag
om 17:15:48
Kortsluiting bij wissels
door
Voske
Vandaag
om 16:57:37
Meedhuizen in H0
door
Scratchbuilt
Vandaag
om 16:31:17
diorama, voor lange treinen.
door
FritsT
Vandaag
om 16:29:17
Amerikaanse "old timer" rijtuigen in spoor 1
door
sncf231e
Vandaag
om 15:37:10
EifelBurgenBahn
door
Reinout van Rees
Vandaag
om 15:29:26
"Nederlandse" modellen
door
spoorijzer
Vandaag
om 15:14:16
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Banen of diorama's
|
Station Amsterdam Weesperpoort 1940-1975
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
Vorige
-
Volgende
-
1
...
14
15
[
16
]
17
18
...
34
Omlaag
Auteur
Topic: Station Amsterdam Weesperpoort 1940-1975 (gelezen 101032 keer)
Modellbahnwagen
Offline
Berichten: 3015
Re: Station Amsterdam Weesperpoort 1940-1975
«
Reactie #225 Gepost op:
01 maart 2021, 16:15:44 »
Klinkt goed
de basis in de zin van het stationsgebouw heb je dus al, ben benieuwd naar resultaten. Het NS materieel kan dan ook eens lekker de baan op
Gelogd
Groeten,
Richard
Modellbahnwagen
Offline
Berichten: 3015
Re: Station Amsterdam Weesperpoort 1940-1975
«
Reactie #226 Gepost op:
03 maart 2021, 21:30:04 »
Weer een tussendoortje....kreeg ineens zin om het lima mat 46 stel van zijn opzichtig oranje interieur-look af te helpen. Dat kan door het interieur opnieuw op te bouwen uit styreen of karton met banken en bagagerekken van FRIE. Dat is me bij dit stel teveel moeite en heb het simpel gehouden door het oorspronkelijke interieur wat te pimpen en verzagen. De vorm van de banken, tafeltjes in de 1e klas en de indeling zijn op zich goed getroffen door Lima. Jammer dat bij de bakovergangen geen bankjes te vinden zijn en dat de helft van de 1e klas het interieur verminkt is zodat daar voor de wisselstroomrijders een omschakelrelais geplaatst kon worden.
In de rommelbak vond ik nog losse Lima interieuren en kon door wat zagen het ongeschonden 1e klas deel uitwisselen tegen het "verminkte". Tevens wat deuropeningen geschapen en het wandje bij de bakovergang geruild tegen een tussenwand met 2e klas banken uit de Bk bak. Deze banken zijn van onderaf zo ver weggeslepen dat de geleide-pen van het jacobsdraaistel eronder vrij kan bewegen. Verder aan de hand van voorbeeldfoto's de boel op kleur gebracht.
De oude pannenkoekmotor zit er nog steeds in en dat blijft vooralsnog zo. Dat ding loopt behoorlijk soepel en voor korte pendelritjes van station naar fidlle yard vind ik het voorlopig wel best.
Erg veel zal er niet van te zien zijn zodra de kap er weer op zit, maar het irritante oranje kleurtje van het interieur zal nu niet meer zo dominant aanwezig zijn.
Gelogd
Groeten,
Richard
MacArthur
Offline
Berichten: 309
Eeuwige knutselaar...
Re: Station Amsterdam Weesperpoort 1940-1975
«
Reactie #227 Gepost op:
04 maart 2021, 10:20:47 »
Mooi Mooi, en nu die 300 zittende Preiser poppetjes nog verven en erin plaatsen...
Gelogd
Wim Vink
Online
Berichten: 22444
Eens komt het goed.
Re: Station Amsterdam Weesperpoort 1940-1975
«
Reactie #228 Gepost op:
04 maart 2021, 10:29:25 »
Met die groene kleur ziet het er gelijk veel beter uit
Gelogd
Met vriendelijke groet,
Wim
Dave.......
Offline
Berichten: 3866
Re: Station Amsterdam Weesperpoort 1940-1975
«
Reactie #229 Gepost op:
04 maart 2021, 10:41:24 »
Hoi Richard,
Dat valt echt wel op hoor.
Ik heb bij mijn ICE bijvoorbeeld de hoofdkussens op de stoelen geschilderd.
Dat zie je echt.
Gelogd
Met hartelijke groet.
Dave
Rheinburg tijdperk V/VI
Modellbahnwagen
Offline
Berichten: 3015
Re: Station Amsterdam Weesperpoort 1940-1975
«
Reactie #230 Gepost op:
04 maart 2021, 13:04:53 »
Citaat van: MacArthur op 04 maart 2021, 10:20:47
Mooi Mooi, en nu die 300 zittende Preiser poppetjes nog verven en erin plaatsen...
gaan er zoveel in een mat 46 tweetje? Voorlopig nog maar ff niet
maar als de treinen dan een keer bevolkt worden denk ik eerder aan een Chinese oplossing, dat drukt de kosten.
@Wim, vind ik ook
jammer eigenlijk dat zo'n oranje interieur het totaalbeeld van het stel omlaag haalt, wat groene verf op de bankjes is dan een dankbaar werkje.
@Dave, volgens mij heb ik die geverfde hoofdkussens van jou ICE weleens gezien in je draadje Rheinburgh, samen met bierdrinkende fahrgäste in het Bistrocafé
geweldig dat!
Gelogd
Groeten,
Richard
Modellbahnwagen
Offline
Berichten: 3015
Re: Station Amsterdam Weesperpoort 1940-1975
«
Reactie #231 Gepost op:
07 maart 2021, 12:26:18 »
Oeff...poging 3 gelukt zonder dat het balsahout splijt tijdens het snijden, de deksteenlaag aan de bovenzijde van de stationsmuur krijgt nu vorm, rest nu het smaller schuren van het geheel en het inkrassen van haakse lijnen zodat het losse dekstenen gaan lijken. Maar nu ff niet meer, zometeen met vriendinlief een wandeling maken van Veenendaal naar Amerongen over de beboste "bult" (utregse heuvelrug). Is ook een hobby
Gelogd
Groeten,
Richard
Wim Vink
Online
Berichten: 22444
Eens komt het goed.
Re: Station Amsterdam Weesperpoort 1940-1975
«
Reactie #232 Gepost op:
07 maart 2021, 12:34:04 »
Ja Richard drie keer is...........
Ziet er goed uit. En nu de andere hobby.
Gelogd
Met vriendelijke groet,
Wim
Modellbahnwagen
Offline
Berichten: 3015
Re: Station Amsterdam Weesperpoort 1940-1975
«
Reactie #233 Gepost op:
07 maart 2021, 19:54:15 »
......scheepsrecht Wim. Eerlijk gezegd was het poging 4, de eerste poging was uit 2mm dik styreenplaat en niet uit balsahout en daarom niet meegeteld
De ronding uit styreenplaat snijden ging veel te zwaar en koste een hobbymes (krak) Vanwege het splijten van balsahout in nerfrichting dacht ik de ronding effe te snijden uit dik styreenplaat maar dat viel dus dik tegen. En omdat ik alleen nog maar gebroken figuurzaag-bladen tegenkwam, de deksteenbocht toch maar uit balsahout gemaakt.
De deksteenlaag beter in model geschuurd en de groeven ingekrast met een redelijk stomp potlood (zo zacht is balsahout). Volgende stap wordt inkleuren met Heki betonfarbe met wat donkers erbij.
Gelogd
Groeten,
Richard
puntenglijder
Offline
Berichten: 4039
Ik heb geen rommel, er liggen overal ideeen.
Re: Station Amsterdam Weesperpoort 1940-1975
«
Reactie #234 Gepost op:
07 maart 2021, 20:26:16 »
Ziet er strak uit Richard.
Succes met de verdere bouw.
Kees.
Gelogd
Stoom is toch de mooiste aandrijving die er is.
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=82055.new;topicseen#new
BR 44 1263 UK
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=108256.msg3222412105;topicseen#top
Modellbahnwagen
Offline
Berichten: 3015
Re: Station Amsterdam Weesperpoort 1940-1975
«
Reactie #235 Gepost op:
13 maart 2021, 18:58:18 »
Kees, dank je wel!
Het volgende stapje werd
niet
het verven van de deksteenlaag maar het eerst fabriceren van alle deksteenlagen (ben al aardig op weg), zodat straks alles in 1 keer geschilderd kan worden. Dat komt de eenheid in de gebruikte kleur zeker ten goede. En er moet nog flink worden geexperimenteerd om een mooie overtuigende granietkleur te bereiken, de kleurproeven tot nu toe zijn allemaal te doods en te homogeen.
Onderwijl vanuit een stukje XPS-achtig spul de basis voor het "landschap" van de baan gemaakt. U ziet welk een groots model-landschap hier in voorbeiding is
Ook hier staan alle onderdelen nog los maar wel redelijk klemvast omdat er ook nog eens begonnen moet worden met de railbouw en het ballasteren ervan, dan is het prettig werken als de bakken weer even kaal zijn.
Het voegen van de muren durf ik nog steeds niet omdat ik bang ben meer kwaad dan goed te doen, bijwerken van vouw en snijlijnen in het muurwerk met verf dient uiteraard eerst nog te gebeuren, maar dat is niet zo griezelig als het voegen van verhoudingsgewijs grote ononderbroken muurdelen. Zie op zulke grote vlakken maar eens regelmatig voegwerk te krijgen.....
mij is het nog niet gelukt. Ook hierbij is het in ieder geval handig dat alle onderdelen nog los van elkaar zitten, kun je nog steeds overal goed bij.
Gelogd
Groeten,
Richard
Wim Vink
Online
Berichten: 22444
Eens komt het goed.
Re: Station Amsterdam Weesperpoort 1940-1975
«
Reactie #236 Gepost op:
13 maart 2021, 19:12:41 »
Richard ik zou de muren voegen en kleuren met de bekende WV kleurenpotloodmethode
Gelogd
Met vriendelijke groet,
Wim
Modellbahnwagen
Offline
Berichten: 3015
Re: Station Amsterdam Weesperpoort 1940-1975
«
Reactie #237 Gepost op:
13 maart 2021, 23:20:04 »
Hoi Wim,
Om de WV kleurpotloodmethode te gebruiken zouden eerst alle muurdelen grijs geschilderd moeten worden als basislaag voor de voegen. Dat is een werkje waar ik voorlopig geen trek in heb
beter eerst andere dringende zaken aanpakken. Omdat de meeste onderdelen afneembaar zijn kan achteraf altijd nog bekeken worden of de methode van het voegen te heroverwegen is. Komt tijd komt raad in dit geval
Gelogd
Groeten,
Richard
Huup
Offline
Berichten: 7521
May your coffee kick in before reality does.
Re: Station Amsterdam Weesperpoort 1940-1975
«
Reactie #238 Gepost op:
14 maart 2021, 09:22:46 »
Die muur is prachtig zo. Schilderen en voegen... Ach, die voegen...... Waterverf, licht aanbrengen en afwassen als t fout gaat. Enne, hoe netjes is een steunmuur nog gevoegd na zoveel jaren?
Gelogd
Hemelen Haven
,
Zee. Land.
3,51
Modellbahnwagen
Offline
Berichten: 3015
Re: Station Amsterdam Weesperpoort 1940-1975
«
Reactie #239 Gepost op:
14 maart 2021, 11:16:38 »
Bedankt voor het compliment! Met waterverf (Vallejo) al geprobeerd en het voegen lukt op zich daar wel mee alleen blijft er dan (bij mij) een glanzende waas achter op de stenen. En dat is precies wat ik niet wil; de bakstenen zijn nu mat en dat vind ik het mooiste. Wellicht word er helemaal niet meer gevoegd en alleen maar bijgewerkt op de snijlijnen en in de kiertjes waar het wit van de ondergrond nog zichtbaar is.
Gelogd
Groeten,
Richard
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
Vorige
-
Volgende
-
1
...
14
15
[
16
]
17
18
...
34
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Banen of diorama's
|
Station Amsterdam Weesperpoort 1940-1975