Maar rekenen op stop wil niet per definitie zeggen dat het volgende rood is, het zou wederom oranje kúnnen zijn...
Als een sein groen knipperd.......................dat bij het groen knipper getoont word.
Klaas, werk jij toevallig bij ProFail?
Dat zeg ik, (vast) geel kan alleen getoond worden als het volgende sein een stopopdracht geeft.
groen knipper word vooraf gegaan door geel 4. Groen knipper met cijfer word vooraf gegaan door geel met destbetreffende cijfer.Geel met een knipperend cijfer betekend dat tussentijds de remming niet onderbroken mag worden, dit heeft vaak te maken dat de afstand tot het volgende sein krap is, of op een afgaande helling staat.aanwijzing aki.ahob is voor zover ik weet met 10 km/h ipv 40
Over het hoofdonderwerp, misschien was er een storing bij de overweg, waardoor de ATB daar Rijden Op Zicht gaf (i.p.v. Groen).
Nee hoor, ook meerdere keer geel achter elkaar is mogelijk zonder dat dat wordt veroorzaakt door het opschuiven van spoorbezetting. Niet dat ik het langs de vrije baan al eens heb meegemaakt, op emplacementen is het echter wel vaker voorkomend.