Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door bigboynl
Vandaag om 07:11:49
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 04:09:19
Raadplaatje door ArjanB
Vandaag om 03:41:34
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door hervé
Vandaag om 01:26:30
Altenburg im Schwarzwald.(H0, TP III/IV) door Ronald69
Vandaag om 00:58:55
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald69
Vandaag om 00:12:53
De Projecten van RetroJack door RetroJack
18 July 2025, 23:59:29
Locverlichting dmv micro-LEDS door Mar-Cas
18 July 2025, 23:43:09
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door Karst Drenth
18 July 2025, 22:55:21
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets door orientexpress
18 July 2025, 21:51:08
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
18 July 2025, 21:43:07
digitaal veranderd in 15 jaar door Ronaldk
18 July 2025, 21:34:32
Fleischmann Profi-koppeling voor Märklin 1139 door Bahn-AG
18 July 2025, 21:21:53
Sikje 225 door Huup
18 July 2025, 21:21:34
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
18 July 2025, 20:38:43
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door arnaud-ns/htm
18 July 2025, 20:00:46
Rocky Rail 6400 door gtw6016
18 July 2025, 19:57:35
Station Roodeschool door Eric B
18 July 2025, 19:28:50
Locatie van foto gezocht door odaoda
18 July 2025, 19:13:38
Aachenau West door Silvolde
18 July 2025, 18:49:20
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Bob11
18 July 2025, 17:54:17
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
18 July 2025, 16:29:07
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Railpassie
18 July 2025, 16:19:54
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
18 July 2025, 16:14:37
Piko 2025 door spoorijzer
18 July 2025, 16:04:09
Fleischmania Nostalgia door hervé
18 July 2025, 15:16:54
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door Blausee-Mitholz
18 July 2025, 13:51:12
Lima plan E bankjes door grossraumwagen
18 July 2025, 13:46:28
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
18 July 2025, 12:51:41
Railpro 607 door henk
18 July 2025, 12:47:11
  

Auteur Topic: Jan Kiepura-rijtuigen  (gelezen 20132 keer)

Ernst-Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 1354
  • PTR
    • Draaistel
Re: Jan Kiepura-rijtuigen
« Reactie #30 Gepost op: 29 March 2008, 14:55:11 »
Die WLAB heeft dus 2 of 3 bedden per coupé, geen 4 of 6, dat is alleen bij couchetterijtuigen het geval volgens mij. Bij een WLA zijn er standaard 2 bedden, bij een WLB 3. Tegenwoordig zijn de meeste rijtuigen echter WLAB's wat inhoudt dat er naar behoefte 2 of 3 bedden opgeklapt kunnen worden.

neudalhausenstadbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 2875
Re: Jan Kiepura-rijtuigen
« Reactie #31 Gepost op: 29 March 2008, 15:54:41 »
Hallo,

Sinds wanneer rijd de Jan kiepura langs eindhoven?
Dat is nieuw dan...

Groeten,
Martin Nuij
Dat is niet heel nieuw dat is door de werkzaamheden tussen Utrecht en de Duitse grens. Info over werkzaamheden is op div. plekken op internet weken van te voren al te vinden ;)

Groetjes Michiel
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.

martinmack

  • PKP liefhebber
  • Offline Offline
  • Berichten: 195
Re: Jan Kiepura-rijtuigen
« Reactie #32 Gepost op: 29 March 2008, 16:26:00 »
Die WLAB heeft dus 2 of 3 bedden per coupé, geen 4 of 6, dat is alleen bij couchetterijtuigen het geval volgens mij. Bij een WLA zijn er standaard 2 bedden, bij een WLB 3. Tegenwoordig zijn de meeste rijtuigen echter WLAB's wat inhoudt dat er naar behoefte 2 of 3 bedden opgeklapt kunnen worden.

Laat is het anders zeggen.
Het Duitse gedeelte is couchette en het Poolse gedeelte zijn slaapplaatsen.
Dat is misschien makkelijker van elkaar te onderscheiden.

Citaat
Dat is niet heel nieuw dat is door de werkzaamheden tussen Utrecht en de Duitse grens.
Dat wist ik helemaal niet.
Dan maakt hij wel een grote omroute zeg, als hij helemaal via eindhoven moet.
Stopt hij dat ook niet in rotterdam en schiphol?

Groeten,
Martin nuij
Een persoon is een persoon. Maar achter een persoon kan een monster schuilen en als je pech hebt kan dat monster het monster van lochnes worden.

neudalhausenstadbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 2875
Re: Jan Kiepura-rijtuigen
« Reactie #33 Gepost op: 29 March 2008, 16:40:11 »
Ipv. Amsterdam-Utrecht-Arnhem-Emmerich gaat het nu Amsterdam-Utrecht-Eindhoven-Venlo, zie ook www.somda.nl

Groetjes Michiel
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.

rail4marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 5277
    • grootspoorfoto's
Re: Jan Kiepura-rijtuigen
« Reactie #34 Gepost op: 29 March 2008, 20:27:57 »
Ik zeg prima route dit via Eindhoven  ;D Moeten ze vaker doen. Heb nog nooit zoveel verschillende soorte rijtuigen gezien op 1 dag.
Voor grootspoorfoto's zie site

Gert1

  • Gast
Re: Jan Kiepura-rijtuigen
« Reactie #35 Gepost op: 29 March 2008, 21:30:46 »
Zo vandaag reden er 3 CNL treinen door eindhoven en wie stond die te fotograveren  ;D Als je de foto's wilt zien dan zal ik ze vanavond even posten.

Graag!

mvg,
Gert

rail4marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 5277
    • grootspoorfoto's
Re: Jan Kiepura-rijtuigen
« Reactie #36 Gepost op: 29 March 2008, 21:39:50 »
Beste Gert,

Ik moet nu bijna weg naar school ik ga zo op excursie naar berlijn. MAar als ik volgende week zondag terug ben dan zal ik ze posten. Ik moet ze namelijk eerst verkleinen in paint anders kan de uploader het hier niet aan. Ik heb dus de 2 cnl treinen van vandaag en de EN trein. Wil je van elk rijtuig een foto. Want dat is toch al 1 totaal foto + 14 foto's per trein :S :P

Marcel
Voor grootspoorfoto's zie site

martinmack

  • PKP liefhebber
  • Offline Offline
  • Berichten: 195
Re: Jan Kiepura-rijtuigen
« Reactie #37 Gepost op: 31 March 2008, 14:54:30 »
Hallo Marcel,

Ik zou graag alle foto's van de Jan Kiepura willen zien :)
Maar als het te veel word om ze hier te posten mag je ze ook wel sturen naar mijn mail.
Kijk maar wat je doe.
Maar ik ben zeer benieuwd.

Groeten,
Martin Nuij
Een persoon is een persoon. Maar achter een persoon kan een monster schuilen en als je pech hebt kan dat monster het monster van lochnes worden.

Gert1

  • Gast
Re: Jan Kiepura-rijtuigen
« Reactie #38 Gepost op: 31 March 2008, 16:43:21 »
En ik ook. Heel graag zelfs.
Mag ook per mail. Je hebt mijn mail-adres.
(En veel plezier in Berlijn!)

mvg,
Gert

neudalhausenstadbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 2875
Re: Jan Kiepura-rijtuigen
« Reactie #39 Gepost op: 31 March 2008, 17:31:01 »
De mensen die regelmaitg op de hoogte willen blijven van de actuele samenstellingen/spots van de Jan Kiepura en de CNL's kunnen daarvoor ook terecht op www.somda.net in dit topic

Groetjes Michiel
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.

Janwillem44

  • Gast
Re: Jan Kiepura-rijtuigen
« Reactie #40 Gepost op: 01 April 2008, 21:55:25 »
Zal ik naar jullie zwaaien als ik op 26 april met de Jan Kiepura naar Warschau (Warszawa Wschodnia) reis?  ;)

martinmack

  • PKP liefhebber
  • Offline Offline
  • Berichten: 195
Re: Jan Kiepura-rijtuigen
« Reactie #41 Gepost op: 02 April 2008, 19:30:51 »
Hallo,

Wat gaaf dat je met de Jan Kiepura gaat :)
Ik ken die trein ook zeer goed.
Ik reis er ook elke jaar mee ;D
Maar in welke wagon zat je?
En zat je in het Poolse of Duitse deel?

Groeten,
Martin nuij
Een persoon is een persoon. Maar achter een persoon kan een monster schuilen en als je pech hebt kan dat monster het monster van lochnes worden.

WillemNS

  • Gast
Re: Jan Kiepura-rijtuigen
« Reactie #42 Gepost op: 02 April 2008, 19:31:37 »
Martin,

Hij moet nog reizen met de Jan Kiepura, dus hij weet nog niet waar die heeft gezeten en in welk deel.

Gr,

Willem

martinmack

  • PKP liefhebber
  • Offline Offline
  • Berichten: 195
Re: Jan Kiepura-rijtuigen
« Reactie #43 Gepost op: 03 April 2008, 12:27:51 »
Hallo,

Ik zat zelf nog na te denken.
Maar als jij met deze trein ga dan kom langs heel wat mooie dingen.
Houdt so ie so rekening met een paspoort controle rond 2-3 uur 's nachts.
En als de duitse douane klaar is dan komt over een half uur de poolse.
Dus berijd je je maar vast voor op een slechtte nacht.

Maar weet je al in wat voor een coupe je gaat.
Dus couchettes of slaapplaatsen?

En wat ook leuk is, is het stuk na Poznan.
Dan zie je veel locs achter en naast elkaar staan.
Dan zie je echt het leven van de PKP.
Veel sporen maar er zijn er maar weinig in gebruik.

Een bezoekje aan het WARS rijtuig kan ook geen kwaad.
Daar kun je bijna alles krijgen.
Je kunt er zelfs alcohol krijgen.
Betalen met euro's is geen probleem.

Als je in het WARS rijtuig gaat zitten dan zul je merken hoe lekker die stoelen zitten.
Neem wel je trein ticket mee.
Want zelfs daar kunnen ze controleren.
Dat heb ik zelf ook mee gemaakt.

Probeer niet naar de Ost-West-Express te gaan.
Mijn vader is het wel gelukt.
Maar die kreeg gelijk ruzie met de russische wagon meester.
Ze willen absoluut niet hebben dat de reizigers van de jan Kiepura samen komen met de Ost-West-Express.
Mijn vader verzon een smoes.
Maar al snel ging hij weg.

na Poznan komt station Konin.
Je zal dan wel denken: 'waarom stoppen wij hier".
Zo dacht ik ook.
Het is echt een verlaten station.
Maar dan te bedenken dat ik een keer mee maakte dat er een wagon kapot was en dat wij daar 50 minuten bleven staan.

Na station Konin komt station Kutno].
Je spreekt het zo uit: Koetno.
Dit is het grootste en sdrukste treinknooppunt van polen.
Het is verder maar een klein station.
Maar alle treinen moeten daar stoppen.
Als wij altijd met de Jan kiepura gaan stappen wij altijd daar uit omdat je dan 1 in het midden van polen zit en ten tweede heb je zeer goede verbindingen met treinen naar andere plaatsen in Polen.

Als je er hier uit stapt raad ik je zeker 1 ding aan.
Er is 1 klein kioskje aan de kant van het station gebouw.
Hij staat er gewoon naast.
Aan de overkant staan 5 kiosken naast elkaar.
Ga naar dat kioskje en bestel een Pizza broodje.
Zij maken echt zalige Pizza broddjes.
Elke keer als ik ga bestel ik ze daar ;)

Maar als je door gaat naar Warschau dan moet je wel weten welke warschau.
Want Centraal ligt onder de grond.
Dat is niet zijn eindpunt.
Hij gaat nog naar een andere stastion van Warschau.

Dus mijn vraag is naar welke station gaan jullie.

Ik hoop dat je wat aan mijn info hebt.

Groeten,
martin nuij
Een persoon is een persoon. Maar achter een persoon kan een monster schuilen en als je pech hebt kan dat monster het monster van lochnes worden.

Anoniem

  • Gast
Re: Jan Kiepura-rijtuigen
« Reactie #44 Gepost op: 03 April 2008, 13:22:50 »
Houdt so ie so rekening met een paspoort controle rond 2-3 uur 's nachts.
En als de duitse douane klaar is dan komt over een half uur de poolse.

In beginsel niet meer. In december is Polen toegetreden tot het Verdrag van Schengen, dus normaal gesproken wordt er niet gecontroleerd aan de Oder. Dat kan slechts anders zijn in het belang van de openbare orde of de nationale veilighed, zulks moet dan tijdelijk van aard zijn.
« Laatst bewerkt op: 03 April 2008, 13:24:56 door Wesley »