Mensen, hartelijk dank voor jullie tips.Conclusie: -Roco heeft dus nog een eigen onderdelenservice?-We zitten dus niet vast aan een uitbestede dienst waarop een of andere ontslagen medewerker het alleenrecht van claimt? -Kennen jullie het geheim waarom het bij de ene winkelier dan kennelijk wel lukt en de andere niet om onderdelen te krijgenSpeelt onze Rocokoerier uit Hilversum (dacht ik) daar een rol in?Blijft boeien, die treinenhobby van ons..Groet aan u allenJan
De meeste onderelen waren eigendom van Roco in Oostenrijk en ik zou niet weten waarom die niet met de boedel naar het nieuwe Roco zouden zijn meegegaan.Wel had Reyne een eigen voorraadje onderdelen, met name voor de NL modellen. Die onderdelen schijnen na de breuk met Roco dus aan JMRE te zijn verkocht.
Klopt het dat onderdelen van modellen die uitgegeven zijn voor het faillissement, nagenoeg niet meer leverbaar zijn?En welk termijn is normaal om te horen of de onderdelen daadwerkelijk niet meer leverbaar zijn?Gr. Stephan.
Op de site van JRME worden o.a. 2 merken genoemd, ABE en MS.De distributeur van ABE in west Europa is MS, dus dat hoort bij elkaar.De eigenaar van de firma MS heeft laten weten, dat de eigenaar van de firma JRME verhuisd is (weg uit Nederland) en niet meer door hem beleverd wordt.Trek uw eigen conclusie.De opmerking hierboven over TT werd door MS bevestigd.Bron: Achim de Boer, eigenaar MS, gesprek in Lingen (D) 12-01-2008.Maarten van der Burgt
Garantie is hier een loos woord. Coulance van de vakhandel is hier op zijn plaats.
Henk,Je geeft precies het probleem aan : wat is een nieuwe lok ? Ik heb nog niet zo lang geleden bij Woudt in Koog aan de Zaan een nieuwe fleischmann plan V gekocht ,groen en jubileumuitgave van 199....., en een rode 2200 van NS Cargo. Ik weet dat deze onder het regime van Reyne zijn uitgebracht, maar niet iedereen ziet dit. Er zijn in de handel vrij veel locs in omloop die al jaren op de plank staan. (Uiterwaal in Santpoort is ook zo'n voorbeeld) Garantie is hier een loos woord. Coulance van de vakhandel is hier op zijn plaats.
Nee,Met name de nieuwe locs. Op de website van JRME lees je dat oude locs (dus verkocht via Reyne) buiten alle regels vallen. Hier zit geen enkele vorm van garantie meer op, anders dan coulance van de vakhandelaar. De nieuwe constructie Roco, JRME (als officiele vertegenwoordiger voor reparaties ?) en de rol van de vakhandel bestaat onduidelijkheid. Valt de vakhandel terug op Roco of JRME ? Concreet : Wat betekent het statement op de JRME-site: "Wij hebben recentelijk van Modelleisenbahn GmbH accoord gekregen om in Nederland de service en reparaties voor het merk Roco uit te voeren". Er zijn particulieren die door recente akkevietjes over garanties enz geen roco meer kopen.
Bedankt voor de info Jan-Pieter.Over mijn vaste winkel heb ik geen klagen wat de onderdelen betreft, maar voor de oude NL-onderdelen zal ik nog wel een beroep op JRME doen.Weet jij trouwens of de voorraad Belgische onderdelen van De Prest inderdaad aan PB Modelbouw is verkocht?