Dan mis je dus 1 van de grote voordelen van 3rail, nl volledige treindetectie zonder gedoe.grtz rob
En qua lengte van de stopsectie, lijkt me niet van toepassing op doorschieten, alleen dat de neus misschien al voorbij de blokscheiding is als de sleper net de stopsectie raakt. Of mis ik iets? Timo
Als de sleper van de loc dit stopblok raakt, wordt het remmen ingeschakeld.
Dat klop als een bus.
Ik heb bewust gekozen voor stroomdetectie. Waarom? De rails die ik gebruik zijn 2L rails met puko's. Voor de terugmelding was het eenvoudiger om de puko strip te onderbreken om de diverse secties te maken Stel de lengte van het stopblok is 10 cm. De trein heeft een snelheid van 15 km (geijkt en op H0 niveau). Als de sleper van de loc dit stopblok raakt, wordt het remmen ingeschakeld. Bij deze snelheid wordt tijdens het remmen 20 tot 25 cm afgelegd. De loc schiet over het stopblok, dit blok wordt vervolgens vrijgegeven en de loc komt tot stilstand in een ander blok, niemandsland dan wel een wisselstraat. Omdat ik deze trein wil blijven detecteren, kies ik de lengte van dit stopblok door rekening te houden met de lengte van de loc (plek van de sleper), het remprofiel en de positie van de seinen. Groetjes,Rob
Ja maar, dat is nu juist niet de bedoeling volgens mij... Volgens mij is het idee is dat de software voor die tijd al bedacht heeft dat er geremd moet worden en het aankomen in de stopsectie is een bevestiging dat de stopplaats bereikt is. En als alles goed gedaan is staat de trein dan al bijna stil... Zo niet, wordt er harder geremd en leert de software van zijn fout voor de volgende keer.Anderen mogen me corrigeren als ik ongelijk heb, het is ondertussen zeker 3 jaar geleden dat ik voor het laatst met Koploper gestoeid heb Timo
Tsja, volgens mij is het net zo eenvoudig om 2l te voorzien van een draadje en isolatielassen. Met massadetectie had je bovenstaande problemen niet gehad, maar enfin, jouw feestje. grtz rob
Correctie --> ik gebruik iTrain