Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Bahn-AG
Vandaag om 12:42:50
US diorama in H0 door moonlicht
Vandaag om 12:40:54
De (3d) knutsels van Ronald. door MaraNCS
Vandaag om 12:26:42
Doornvliet door raymond erdtsieck
Vandaag om 12:23:03
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door eitreb
Vandaag om 12:06:06
Piko NS 2015 stroomafname probleem door meino
Vandaag om 12:03:59
Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug) door gdh
Vandaag om 11:55:50
7 april De Karel on tour door NL-modelspoor
Vandaag om 11:51:04
NS Tals wagons (kalktrein) door Arjan6511
Vandaag om 11:41:59
Punt- en hartstukken door Klaas Zondervan
Vandaag om 11:41:44
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:19:47
Beekdaelen in H0 door VulcanRaven
Vandaag om 11:00:45
Stroomdetectie bij goederenwagens door henk
Vandaag om 10:32:03
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door NTeering
Vandaag om 10:23:47
nieuw te leggen sporen passend maken door Jelmer
Vandaag om 10:05:07
MSV Post B, even voorstellen... door Rsd1000
Vandaag om 10:01:44
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door Jelmer
Vandaag om 09:52:49
FFA koelwagen door martijnhaman
Vandaag om 09:46:10
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door DJV
Vandaag om 09:42:59
Zoekfunctie ? door henk
Vandaag om 09:18:44
Bouw van materieel 40 treinstellen door Pauldg
Vandaag om 07:52:09
NS 8400 van Werps door MathynK
Vandaag om 07:05:15
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
28 maart 2024, 23:37:18
Al mijn goede ideeën... door bask185
28 maart 2024, 23:12:12
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
28 maart 2024, 22:51:58
21 april Het stoomgenootschap door bloemenvelden door Seinhuis
28 maart 2024, 22:46:29
Raadplaatje door Magic
28 maart 2024, 22:23:21
LokSound 4 decoders, files verbeteren (voor Roco b.v. TEE RAm, NS2400, etc) door Biesje
28 maart 2024, 22:06:44
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Rob Bennis
28 maart 2024, 21:54:12
Engelse wagon uit 1930 opgegraven in Antwerpen door willem2
28 maart 2024, 21:52:45
  

Auteur Topic: Stoom Stichting Nederland, perikelen…  (gelezen 12469 keer)

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 11765
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Problemen door woningbouw bij de SSN?
« Reactie #30 Gepost op: 29 oktober 2021, 18:17:31 »

Toevallig hoor ik van mijn schoonzuster, die in Rotterdam Noord woont , dat de SSN weg zou moeten, door de woningbouw plannen bij het Kralingse bos.  :o   :o
Ik ben er wel van geschrokken, want in hun  laatste nieuwsbrief  stond daar niets over.
Vooralsnog is daar niks over bekend,zowiezo is er nog niks wat hint over dat de SSN weg MOET.
Hun terrein hebben ze voor zoveel jaar gepacht als ik het goed begrijp,en die "concessie" termijn is voorlopig nog niet verlopen zoals ik heb begrepen.
Als het dus al aan "het moeten verhuizen" punt had geweest,dan was daar vast wel iets bekend over gemaakt geworden naar donateurs en andere essentiële partijen die de stichting ondersteunen.
Natuurlijk kan het zijn dat men 1st intern beraad wil,voor men iets naar buiten brengt,maar dan had men vast al dingen gaan doen als men weg had gemoeten,en ik zie nu geen veranderende items die ad hoc geregeld moeten worden omdat men zich klaar maakt voor verhuizen.

En zoals al eerder aangehaald,een gemeente kan veel willen,maar als ze dingen hebben verhuurd/verpacht voor lange termijn,dan is er wel wat nodig om die partij in gang te zien krijgen om zomaar te vertrekken.
Daar zitten vele haken en ogen aan en een kosten plaatje,te voldoen door de gemeente,dus t gaat niet zomaar  ;)
(gelukkig niet)

We gaan meemaken,hoe dat verhaal zich ontwikkelt  (y)
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Modellbahnwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 2994
Re: Stoom Stichting Nederland, perikelen…
« Reactie #31 Gepost op: 29 oktober 2021, 18:31:24 »
Precies, dit speelt niet op korte termijn. Daarnaast zou de SSN als er zeer binnenkort verhuisd zou moeten worden, geen project op touw zetten om de 41 rijvaardig te maken zoals nu gebeurd.
Groeten,
Richard

Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 3692
Re: Stoom Stichting Nederland, perikelen…
« Reactie #32 Gepost op: 29 oktober 2021, 18:35:48 »
Een voorganger heeft hier ook geschreven ,dat als de SSN aan de huidige  milieu eisen voldoet , het  om milieu redenen voor de Gemeente onmogelijk zal zijn de SSN hun activiteiten dwingen te staken. Verhuizen is iets heel anders.
Het wezen van de SSN is nu eenmaal  dat ze wel eens een lok (Moeten) laten fluiten ,er gereden wordt met stoomloks die rook en fijn stof uitblazen.
 En het lijkt mij, dat zwaardere  milieu eisen onder druk van toekomstige bewoners van Nieuw Kralingen  er ook niet van vandaag op morgen  zijn in te voeren.
Peter
NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 op 2 rail /bovenleiding .
  Met   kopstations als Zandvoort en Overveen en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen
Model van lok SSN 01 10 is in aanbouw.

Rob Ellerman

  • Offline Offline
  • Berichten: 4835
  • Modelspoor is emotie...
Re: Stoom Stichting Nederland, perikelen…
« Reactie #33 Gepost op: 29 oktober 2021, 18:38:11 »
Is er überhaupt al eens iemand geweest die bij de SSN gevraagd heeft hoe die vork nou in die steel zit? Tot nu toe is alleen maar speculaas en hearsay wat er langs komt….

Rob
Op weg naar Culemborg.... in 1:87 (tp. 3)

Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 3692
Re: Stoom Stichting Nederland, perikelen…
« Reactie #34 Gepost op: 29 oktober 2021, 21:06:14 »
Ik heb als donateur  van de SSN hun uitgaven van "Stoomtractie   " van de laatste 3 jaar doorgespit en alleen in het voorwoord van de voorzitter
 in  2 nummers zegt hij alleen dat ze hoop houden en dat in 2020 het tot een oplossing zou kunnen komen.
(Helaas nog niet )
 Zou hier  mss   iemand van de SSN zijn, die er wat over kan/mag zeggen, of meer weet dan ik ?
Peter
NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 op 2 rail /bovenleiding .
  Met   kopstations als Zandvoort en Overveen en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen
Model van lok SSN 01 10 is in aanbouw.

Harryku

  • Hoofdconducteur/conducteur ZLSM
  • Offline Offline
  • Berichten: 522
Re: Stoom Stichting Nederland, perikelen…
« Reactie #35 Gepost op: 29 oktober 2021, 21:49:27 »
Zie post 11 van tijgernootje in dit draadje.

Ik denk dat dit momenteel nog steeds de situatie is rondom de perikelen van de SSN en er nog niet
zoveel veranderd is.
m.vr.gr.
Harry.

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8133
Re: Stoom Stichting Nederland, perikelen…
« Reactie #36 Gepost op: 30 oktober 2021, 13:56:03 »
Een voorganger heeft hier ook geschreven ,dat als de SSN aan de huidige  milieu eisen voldoet , het  om milieu redenen voor de Gemeente onmogelijk zal zijn de SSN hun activiteiten dwingen te staken. Verhuizen is iets heel anders.
Het wezen van de SSN is nu eenmaal  dat ze wel eens een lok (Moeten) laten fluiten ,er gereden wordt met stoomloks die rook en fijn stof uitblazen.
 En het lijkt mij, dat zwaardere  milieu eisen onder druk van toekomstige bewoners van Nieuw Kralingen  er ook niet van vandaag op morgen  zijn in te voeren.
Peter


Ik denk ook dat het milieu niet echt een probleem zal worden maar meer de evenementen die de SSN wel eens organiseert. Daar komt publiek op af en waar dat voorheen op een leeg industrieterrein was, zitten ze nu ineens midden in een woonwijk. De nieuwe bewoners zouden het de SSN nog wel eens heel moeilijk kunnen gaan maken en de SSN heeft (denk ik) geen idee wat de gemeente daarin voor standpunt gaat aannemen. Maar als ik kijk hoe professioneel de SSN overkomt ga ik er wel vanuit dat ze hier en daar heus al eens een oor te luisteren hebben gelegd.

Vr. groet, Martijn.

Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 3692
Re: Stoom Stichting Nederland, perikelen…
« Reactie #37 Gepost op: 30 oktober 2021, 14:03:15 »
Zeker,dat hoop ik ook.
Mogelijk heeft de SSN een paar juridisch   önderlegde mensen onder  hun donateurs.
Peter
NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 op 2 rail /bovenleiding .
  Met   kopstations als Zandvoort en Overveen en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen
Model van lok SSN 01 10 is in aanbouw.

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 11765
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Stoom Stichting Nederland, perikelen…
« Reactie #38 Gepost op: 30 oktober 2021, 18:49:47 »
Ik heb als donateur  van de SSN hun uitgaven van "Stoomtractie   " van de laatste 3 jaar doorgespit en alleen in het voorwoord van de voorzitter
 in  2 nummers zegt hij alleen dat ze hoop houden en dat in 2020 het tot een oplossing zou kunnen komen.
(Helaas nog niet )
Zou hier  mss   iemand van de SSN zijn, die er wat over kan/mag zeggen, of meer weet dan ik ?

Zie post 11 van tijgernootje in dit draadje.

Ik denk dat dit momenteel nog steeds de situatie is rondom de perikelen van de SSN en er nog niet
zoveel veranderd is.

Zoals ik al is eerder heb verteld,ik ben zelf al jaren donateur van de SSN.
Buiten wat er in het SSN blad word gezegd over dit topic,heb ik praatjes gehad met SSNérs ook over dit topic.
Het is een complex gebeuren waar meewerking van de gemeente gewenst is,en dat is ambtelijke molen,dat gaat traag.
Het scenario,wat als de gemeente besluit om niet meer mee te werken en wat kunnen wij als SSN doen om te voorkomen dat we zouden moeten gaan verkassen over ?? jaar,dat is een nog langere ambtelijke molen waar ook in het slechtste geval advocaten bij komen kijken.
Dan word het een kostbaar(der) en nog trager proces.

Waarbij ik zeg op persoonlijke mening,dat het helaas al vaak is gebleken dat gemeente's die geld ruiken,niet terugdeinzen om (goede) relatie's die ze hebben met wie ook,op het spel durven te zetten vanwege grof geld wat men ruikt,daarbij maakt het niet uit of je al lang ergens zit waar vroeger niemand iets wilde opbouwen,of pas kort.
Als men een nieuw bestemmingsplan uit de hoed kan toveren voor een lang "braakliggend stuk grond" met "iets" aan de rand wat daar iets opbouwt,en dat levert op,dan is een "geweten" zo gesust :-X

Wie dan de langste adem heeft als het die kant uitgaat,en het meest gelijk heeft/krijgt,waardoor die partij een zaak zou winnen,dat is koffiedik kijken.

En voor het op dat punt komt,lijkt het me beter dat beide partijen achter de schermen,met elkaar in gesprek blijven/gaan. 
Er zijn te veel partijen,mitsen en maren en teveel vraagtekens om daar nu al een ding van te maken.
Lopen peuren nu,lijkt me vooral voor de SSN nu niet gewenst,men moet voor elk scenario de kans krijgen om te zorgen dat men bij het moment van een rechtzaak/civiele procedure,zoveel mogelijk aces in there sleeve hebben,waar de andere partij niet van weet.
(zo is mij tenminste wel is verteld  ;) )
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

henk

  • Online Online
  • Berichten: 21633
Re: Stoom Stichting Nederland, perikelen…
« Reactie #39 Gepost op: 30 oktober 2021, 20:46:48 »
Kortom, je weet het ook niet.  ;D

Advocaten zijn er al lang aan te pas gekomen, anders kom je niet bij de Raad van State. Die heeft bepaald dat de woningbouw verder mag en ook dat het bestemminsgsplan zo moet worden aangepast dat 3 evenementen per jaar mogelijk zijn.
Tot op heden is nergens wat te vinden over verplaatsen.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2047
Re: Stoom Stichting Nederland, perikelen…
« Reactie #40 Gepost op: 30 oktober 2021, 22:17:31 »
Daar is dus ook geen sprake van als je de artikelen leest.

Taigagaai

  • Offline Offline
  • Berichten: 575
  • *
    • Flickr
Re: Stoom Stichting Nederland, perikelen…
« Reactie #41 Gepost op: 08 maart 2022, 09:07:10 »
Ander nieuws over de SSN:

De 658 wordt teruggebracht in het groen en krijgt zwart/gele schrikstrepen, zoals rondom Feijenoord gebruikelijk was: https://twitter.com/StoomstNed/status/1500434444225855488?t=rrD5_gBgYBCkXBGN9JE_BQ&s=19
Spoorgroet, Martin

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 4258
    • Filmpjes op YouTube
Re: Stoom Stichting Nederland, perikelen…
« Reactie #42 Gepost op: 08 maart 2022, 09:13:22 »
Nou, dat werd tijd  :D

Idee is al vaker geopperd en zo een lok past het beste bij een Rotterdamse club!
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

hrp

  • Offline Offline
  • Berichten: 4226
Re: Stoom Stichting Nederland, perikelen…
« Reactie #43 Gepost op: 08 maart 2022, 10:00:18 »
 ;)
Een positief bericht verdient een nieuw draadje.
Groet
Ronald
Groet,
      Ronald

Rob Ellerman

  • Offline Offline
  • Berichten: 4835
  • Modelspoor is emotie...
Re: Stoom Stichting Nederland, perikelen…
« Reactie #44 Gepost op: 08 maart 2022, 13:53:12 »
Maar waar nog geen antwoord op is gekregen, is de vraag of die 658 in het verleden ook op Feyenoord z’n dingetjes deed….

Rob
Op weg naar Culemborg.... in 1:87 (tp. 3)