Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Reactiveren van de 0N30 Mumby Lumber baan (ex-JD) by Ronald door Ronald Halma
Vandaag om 19:39:26
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door barry1972
Vandaag om 19:39:13
Magneet koppelingen voor Bemo door Rob Ellerman
Vandaag om 19:39:09
RhB H0m, Albulisch door Boertje
Vandaag om 19:06:07
Fleischmann Anna ombouw. door Erwin 054
Vandaag om 19:00:26
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Huup
Vandaag om 18:46:43
Aachenau West door Vroeger
Vandaag om 18:13:54
MiWuLa door Olav
Vandaag om 17:29:24
Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
Vandaag om 17:21:08
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door puntenglijder
Vandaag om 17:18:13
H0 U-vormig Pendel-rangeer baantje - door Ronald A.
Vandaag om 17:16:52
23 augustus modelspoorbeurs Houten door nighttrain1
Vandaag om 17:04:20
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door Ronald69
Vandaag om 16:42:47
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 16:29:51
Swalbenburg, N modulebaan door Bjor
Vandaag om 16:08:56
maatvoering AKI door MOVisser
Vandaag om 15:46:52
Stalen rijtuigen van NS door Hans Reints
Vandaag om 15:33:38
br 041 334-4 Fleischmann H0 door 008200
Vandaag om 15:31:19
't Boemeltje door RobVille
Vandaag om 15:29:40
Waar plaats ik de seinen op mijn modelbaan? (duitsland, tp. 3) door Ronald Halma
Vandaag om 15:09:55
NS-seinen bij en in een splitsingsstation door 1200blauw
Vandaag om 14:20:57
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 13:55:17
Onvoldoende trekkracht, loc verzwaren? door Biesje
Vandaag om 13:03:12
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 12:56:19
Roco 70788 2400 met Zimo MX645 acceleratie settings door HugoB123
Vandaag om 12:45:33
Brezelbahn in H0, Duitsland tp III. door Jelmer
Vandaag om 09:20:08
Eyro Interlaken door Bas, Dordrecht
Vandaag om 08:52:15
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 08:19:23
Shapeways failliet, maar NL tak maakt doorstart door Sven
21 August 2025, 23:24:08
Roco ns 309 ac>dc door hmmglaser
21 August 2025, 23:06:07
  

Auteur Topic: Uhlenbrock 76320 decoder in combi met Kato motoren  (gelezen 1471 keer)

Peter Spruit

  • Offline Offline
  • Berichten: 1640
  • SBB en BLS baan in opbouw - Project Goschensteg
Uhlenbrock 76320 decoder in combi met Kato motoren
« Gepost op: 06 January 2008, 18:51:10 »
2 Hobbytrain Ho loks ( gebouwd door  Kato ) en uitgerust met  een Mashima motor zijn voorzien van uhlenbrock decoders.   Op hoger spanning ong 3/4 van vol vermogen lopen deze lekker.  Ook hier is de aanzet  niet echt 100% en moeten er Cv aangepast worden.

Wie kent  hier welke Cv waarde ik moet  aanpassen om een fijner en stiller rijgedrag van deze loks te  bekomen. 


Groetjes
Peter
Petdig1

Wim Ros

  • BHV
  • Offline Offline
  • Berichten: 7820
  • Alleen de waarheid ligt in het midden.
    • Perrongeluk
Re: Uhlenbrock 76320 decoder in combi met Kato motoren
« Reactie #1 Gepost op: 06 January 2008, 21:43:15 »
Peter, dat is niet zo heel erg vreemd, dit is de aller eenvoudigste instap decoder van Uhlenbrock, bovendie heeft deze decoder geen lastregeling, dus zal nooit mooi en langzaam kunnen rijden. Het is gewoon op zijn hollands gezegd troep. Je kunt er aan instellen tot je een ons weegt, maar het enigste wat je er mee bereikt is gewichtsverlies, maar nooit een goed rjdende trein.


Mvg
Wim.
Intellibox via LocoNet-Interface met s88 via een s88 naar LocoNet adapter.Of L.NET-S88SD16-N Marklin 6021 via een 63820, LocoNet-Interface en een s88 naar LocoNet adapter. Lenz Digital Plus via  LI101F of s88XPressNetLi s88SD16-n. http://rosoft.boards.net

P.Kramer

  • Offline Offline
  • Berichten: 468
    • Digitaalservice
Re: Uhlenbrock 76320 decoder in combi met Kato motoren
« Reactie #2 Gepost op: 06 January 2008, 22:27:03 »
Wim,

Hoe kom je erbij dat de 76320 geen lastregeling heeft. Wel degelijk!  Je verwardt het waarschijnlijk met de 75320 (motorola)

CV 's 53 54 en 58 zijn de parameters voor de motor instellingen.
Kijk in de handleiding welke range je kan proberen.

1 ding . Als een lok met de standaard instaellingen erg slecht loopt krijg je hem vrijwel nooit goed ingesteld. Steek er dan niet teveel tijd in maar probeer een ander en gebruik deze voor een andere lok.

Peter Kramer
Digitaalservice.nl
Peter Kramer

Digitaalservice.nl & Modelbaandigitaal

Peter Spruit

  • Offline Offline
  • Berichten: 1640
  • SBB en BLS baan in opbouw - Project Goschensteg
Re: Uhlenbrock 76320 decoder in combi met Kato motoren
« Reactie #3 Gepost op: 06 January 2008, 22:31:04 »
volgens de decoder beschrijving heeft deze inderdaad lastregeling  !!

Zal mogen eens met de waarden 53-54 en 58 spelen en kijken wat dat  voor effect geeft.

Was een trial met Uhlenbrock decoders...ookal omdat deze juist in de  voorziene ruimte van deze lok pastte.

Petdig1

Wim Ros

  • BHV
  • Offline Offline
  • Berichten: 7820
  • Alleen de waarheid ligt in het midden.
    • Perrongeluk
Re: Uhlenbrock 76320 decoder in combi met Kato motoren
« Reactie #4 Gepost op: 06 January 2008, 22:43:57 »
Ja inderdaad, je hebt gelijk. Dat komt door het feit dat ze bij Uhlenbrock van decoder nummering en types veranderen met de regelmaat van de klok, dat is een al een vaagteken aan de wand. Maar ik blijf bij mijn bewering dat het rommel is. Gewoon investeren in een betere en dus goede decoder, dus nogmaals Zimo MX64, CT-Elektronik (Tran) DCX51, Kuehn T125/T145 en eventueel een Lokpilot V3.

Ook geen Lenz Gold of Silver decoders aanschaffen, die geven ook te veel problemen en ook geen Tams, die vallen in dezelfde categorie als de Uhlenbrock, gewoon de B-Kwaliteit.

Mvg
Wim.
Intellibox via LocoNet-Interface met s88 via een s88 naar LocoNet adapter.Of L.NET-S88SD16-N Marklin 6021 via een 63820, LocoNet-Interface en een s88 naar LocoNet adapter. Lenz Digital Plus via  LI101F of s88XPressNetLi s88SD16-n. http://rosoft.boards.net

Peter Spruit

  • Offline Offline
  • Berichten: 1640
  • SBB en BLS baan in opbouw - Project Goschensteg
Re: Uhlenbrock 76320 decoder in combi met Kato motoren
« Reactie #5 Gepost op: 08 January 2008, 20:37:53 »
Heb volgende  waarde  na wat experimenteren aangepast

cv 53 van 40 naar95 gebracht
cv 54 van 132 naar 50 verlaagd
cv 58 van 8 naar maximum waarde 255

resultaat is verbluffend.   
Vertrekken nu soepel zonder  een  rauw koffiemolen geluid bij aanzet. 

Het typische motorgeluid van deze oude loks ( wat hoog gierend op volle snelheid ) kan je uiteraard  niet wegkrijgen en was ook al analoog kenmerkend maar overal is het resultaat toch stukken beter

Tx voor  de tips  ;)

Peter
Petdig1