Doel:€250.00
Donaties:€90.00

Per saldo:€-160.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 15-02-2019
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Kappen DH1 Wadloper door prutser
Vandaag om 11:35:33
Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw door Silver Fox 2512
Vandaag om 11:29:29
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door gdh
Vandaag om 11:10:23
Een Elotrains 1500 zelf bouwen uit parts door duikeend
Vandaag om 11:09:03
Piko 2019 door Chris
Vandaag om 10:57:20
Rondje om het Valkenburgse meer door Sven
Vandaag om 10:55:42
NS 5500 / HSM 700 spoor 0 / 1 door spoor0
Vandaag om 10:52:40
St. Janskathedraal van 's-Hertogenbosch in 1:87, de bouw gevolgd door Zoedelaar
Vandaag om 10:49:58
01TREFF Maarn, 16 &17 februari door Joop_L
Vandaag om 10:49:57
Pret met Arduino door RudyB
Vandaag om 10:45:34
Bouw Br 01 226, Ersatzlok Henschel-Wegmann. door Wim Vink
Vandaag om 10:36:14
Loc- en wagonbouw spoor 1 & 0 door puntenglijder
Vandaag om 10:35:48
Heen, En en Weer door DE-II
Vandaag om 10:20:06
Artitec / REE 1300 de eerste foto' s door Daan de leeuw
Vandaag om 10:09:24
Handige informatiefilmpjes iTrain te vinden op YouTube. door peterha
Vandaag om 10:08:57
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door bosje77
Vandaag om 10:02:25
Egyptisch smalspoor ( 0e ) door Wim Vink
Vandaag om 09:41:06
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Andre Pronk
Vandaag om 08:58:11
NS 8100 in Spoor-1 door Ad Cleijsen
Vandaag om 07:49:05
Station Rekerdam door arnout
Vandaag om 07:12:00
Projekt 083-338 door Hlv53
Vandaag om 00:56:46
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door jandejager
Vandaag om 00:36:19
Neutraal Moresnet in H0 door T.Spat
Vandaag om 00:17:21
Terschellinger Spoor door FritsT
16 februari 2019, 23:15:18
Rocrail geeft kortsluiting bij bezetmelding. door San-Markos
16 februari 2019, 22:34:07
Westlandbaan door Wim Vink
16 februari 2019, 22:21:19
Inzetbaarheid ACME 50584 ACME MU 71 84 72-70 622-2 NS door Michiel 80
16 februari 2019, 21:53:46
Saint Tourbière, een Franse enkelsporige lijn door de Ardeche door Wim1969
16 februari 2019, 21:52:34
Discussie over EETC samenstellingen vanaf 2005 door Michiel 80
16 februari 2019, 21:44:48
De Hondsrugbaan, H0 door Dave.......
16 februari 2019, 21:33:22
  

Auteur Topic: NS bestelt 88 extra sprinters  (gelezen 2859 keer)

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 3281
Re: NS bestelt 88 extra sprinters
« Reactie #30 Gepost op: 28 december 2018, 21:52:54 »
Nee hoor. Men wil toch echt een machinist voorin hebben.

Nog wel...

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 3281
Re: NS bestelt 88 extra sprinters
« Reactie #31 Gepost op: 28 december 2018, 21:58:35 »
De Flirt is als een tussenserie besteld om verhoging capaciteit op te vangen. Deze kon snel geleverd worden omdat het een model is dat zo van het 'schap' af te halen was. SNG zat toen al in de pen. Sec gesproken gaat NS nu van 3 modellen (SGM, DD-AR, DDM-1) naar wederom 3 modellen, waarbij aangetekend kan worden dat de Flirt bij Stadler in onderhoud kan blijven/gaan.

DDM-1 is geen sprintermaterieel maar intercity.
Het is maar net in welke tijd je de vergelijking maakt tussen het aantal type sprinters. Plan V is niet in zijn geheel vervangen door SLT. Daardoor is er ook een tijd een sprinterpark geweest van Plan V, SGM, DD-AR en SLT. Teruggaan naar één type materieel per product is ook niet wenselijk overigens. Bij een defect in de gehele serie kun je niets meer rijden. Het was wat betreft standaardisatie mooi geweest als Flirt er niet was geweest en over vier jaar er alleen SNG's en SLT's in de sprinterdienst hadden gereden. Helaas.

72sonett

  • Team encyclopedie
  • Offline Offline
  • Berichten: 1256
    • El Carrilet
Re: NS bestelt 88 extra sprinters
« Reactie #32 Gepost op: 28 december 2018, 21:59:07 »
Nee hoor. Men wil toch echt een machinist voorin hebben.

Een willekeurig iemand met een NS pet is al genoeg, een opblaaspop kan ook.

Misschien zijn ze inderdaad al wel voorbereid voor autonoom rijden. Brugstekker er uit, decoder er in en gaan...
El Carrilet

Not sent from my Pocketline Swing 380, Xperia Z2, iPhone, C5503, ALE-L21 or SM-G900F using Tapatalk.

MH

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 2704
Re: NS bestelt 88 extra sprinters
« Reactie #33 Gepost op: 28 december 2018, 22:00:14 »
De Flirt is als een tussenserie besteld om verhoging capaciteit op te vangen. Deze kon snel geleverd worden omdat het een model is dat zo van het 'schap' af te halen was. SNG zat toen al in de pen. Sec gesproken gaat NS nu van 3 modellen (SGM, DD-AR, DDM-1) naar wederom 3 modellen, waarbij aangetekend kan worden dat de Flirt bij Stadler in onderhoud kan blijven/gaan.
Die worden gewoon onderhouden door NS zelf in Maastricht, en niet door Stadler.
Hooguit dat die laatste er nog zal lopen vanwege garantie en grotere problemen.

DDM-1 is geen sprintermaterieel maar intercity.
Ik vind DDM1 nou niet bepaald Intercity comfort, en daar heeft het ook de kleurstelling niet voor gehad, maar juist de typische stoptrein livrei nog.
« Laatst bewerkt op: 28 december 2018, 22:04:09 door Thom »

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1039
Re: NS bestelt 88 extra sprinters
« Reactie #34 Gepost op: 28 december 2018, 22:03:37 »
DDM-1 is geen sprintermaterieel maar intercity.
Trekt op als DD-AR, comfort is 0 net als DD-AR en remt als een tierelier, ook net als een DD-AR. ;D  Kortom, prima sprinter materieel  (y) (y)
Groeten Joop, machinist Lls

iarnrod

  • Offline Offline
  • Berichten: 1167
  • Is fada an bóthar nach mbionn casadh ann
Re: NS bestelt 88 extra sprinters
« Reactie #35 Gepost op: 28 december 2018, 22:17:46 »
CAF heeft al jaren wat lopen over Het Kanaal. Zowel rijtuigen als motorwagens.
Naast de Ierse Spoorwegen, Heeft de Transpenninne Express nu leuke bestellingen lopen.
Tot nog toe enkel maar positieve ervaringen als reiziger ermee.
Ook in de Nederlandse stellen is het aangenaam vertoeven.

Die mannen uit Zarragossa boeren wel lekker en blijven groeien.
Ze maken nu ook spullen voor hogere snelheden.
Ní huasal ná íseal ach thuas seal agus thíos seal

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 3281
Re: NS bestelt 88 extra sprinters
« Reactie #36 Gepost op: 28 december 2018, 22:18:11 »
Met beiden eens, maar zolang ik me herinner is ddm1 als intercity/sneltrein ingezet. Zeker nu. De  4500 en 3400 zijn intercity’s.

Dennis van Leuverden

  • Bestuur
  • Offline Offline
  • Berichten: 473
  • Gotthardbahn
Re: NS bestelt 88 extra sprinters
« Reactie #37 Gepost op: 28 december 2018, 23:25:14 »
Goed te zien dat de Europese treinmarkt, die jarenlang werd gedomineerd door Alstom, Bombardier en Siemens nu wat meer concurrentie krijgt. Stadler is sinds een tiental jaar een belangrijke speler geworden en de laatste twee jaar heeft CAF echt een groot aantal aanbestedingen gewonnen.

Nog even aanvullend op productie-technische en aanbestedingsmoeilijkheden die een extra bestelling van SLT onmogelijk maken kan ik mij herinneren van bijvoorbeeld de VIRM-IV dat de reizigersorganisaties behoorlijk ontstemd waren over bijvoorbeeld de hoge instap.

Met vriendelijke groet,
Dennis

ZwolsBas

  • Offline Offline
  • Berichten: 3104
  • NL/NS vanaf 1945
Re: NS bestelt 88 extra sprinters
« Reactie #38 Gepost op: 29 december 2018, 00:16:09 »
Het hoge instap verhaal heb ik nooit begrepen...  ::)
Ga eens naar Duitsland of Belgie... daar heb je echt hele lage perrons, en geen haan die er naar kraait.
Laten we niet over Spanje hebben... Is ook allemaal West Europa.
Treinen Vissen Katten Liefhebber, bouw modelbaan op zolder gestart, nu nog 3 plaatsnamen verzinnen, help je mee?

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 2704
Re: NS bestelt 88 extra sprinters
« Reactie #39 Gepost op: 29 december 2018, 16:30:18 »
Dus we moeten hier dan ook maar achter blijven lopen zoals in die landen?

Menig minder valide of slecht ter been zijnde mensen zijn daar blij mee dat ze hier wonen en niet in de landen die jij nu opnoemt.

En reken maar dat die discussie onder die mensen wel degelijk speelt in een aantal van die landen.

iarnrod

  • Offline Offline
  • Berichten: 1167
  • Is fada an bóthar nach mbionn casadh ann
Re: NS bestelt 88 extra sprinters
« Reactie #40 Gepost op: 29 december 2018, 17:43:35 »
Goed te zien dat de Europese treinmarkt, die jarenlang werd gedomineerd door Alstom, Bombardier en Siemens nu wat meer concurrentie krijgt. Stadler is sinds een tiental jaar een belangrijke speler geworden en de laatste twee jaar heeft CAF echt een groot aantal aanbestedingen gewonnen.

Maar ook de Aziaten komen hier opzetten: Hitachi-Rail mocht enkele jaren terug in het VK de hoge Snelheidstreinen leveren om vanuit Margate/Dover tussen de Eurostars door naar Londen St. Pancras sporen. De Angelsaxe'en waren er zo tevreden door, dat ze voor het Britse gouverment, nieuwe, deels Hybride HST's aan het leveren zijn aan verschillende operatoren om de snelle diesel en elektrische treinsets van de jaren 1976-1986 te gaan vervangen. Een deel van het spul wordt nu gemaakt in de vroegere, en overgenomen Ansaldo/Breda fabriek in Italië.
En NS dochter Abellion Scotrail nam ook nieuwe elektrische treinstellen van Hitachi-Rail in dienst voor het regionaal verkeer tss Edingburgh en Glasgow.

En ook in het Oostblok timmert men verder. Skoda mocht ook al (met een bescheiden bijdrage) aan de DB leveren.
Dit voor de Snelle regionale diensten tussen Regensburgh-Munchen (Trek/Duw dubbeldekstreinen geschikt voor 200km/u)

Meer info:
https://www.caf.net/en/cafmundo.php#proyectos
http://www.hitachirail-eu.com/
https://www.skoda.cz/en/
Ní huasal ná íseal ach thuas seal agus thíos seal

ZwolsBas

  • Offline Offline
  • Berichten: 3104
  • NL/NS vanaf 1945
Re: NS bestelt 88 extra sprinters
« Reactie #41 Gepost op: 30 december 2018, 11:53:02 »
Dus we moeten hier dan ook maar achter blijven lopen zoals in die landen?

Menig minder valide of slecht ter been zijnde mensen zijn daar blij mee dat ze hier wonen en niet in de landen die jij nu opnoemt.

En reken maar dat die discussie onder die mensen wel degelijk speelt in een aantal van die landen.
Dat zeg ik niet, maar ik begrijp niet dat Brussel die landen kei en keihard aanpakt met een dwangplicht tot perrons te verhogen, de NMBS nog zoveel perrons dat nog op slechts 30cm hoogte zit, wanneer was dat in ons land? volgens mij minstens een halve eeuw terug. Hoe moeilijk is het om die perrons met 50 cm te verhogen? als wij dat kunnen kunnen zij dat ook.
Dat het gelijkvloers beter is voor mensen die slecht ter been zijn 100% mee eens, maar waarom deden ze dat 100 jaar terug niet? ook toen bestonden mensen die slecht ter been waren en gehandicapten... dat heb ik gewoon nooit begrepen, maar beter nu dan nooit.
Treinen Vissen Katten Liefhebber, bouw modelbaan op zolder gestart, nu nog 3 plaatsnamen verzinnen, help je mee?