Doel:€250.00
Donaties:€180.00

Per saldo:€-70.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 22-10-2018
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Simpele kit voor een NS 600/2000 in N door MOVisser
Vandaag om 12:48:51
The Intercontinental Railroad Company door clickmaniac
Vandaag om 12:39:00
3D/RM-IG: Onshape - Materieel 1:76 door sncf231e
Vandaag om 12:27:28
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Petertrein81
Vandaag om 12:08:59
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Petertrein81
Vandaag om 12:05:00
Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 12:01:21
De soap die Fyra heet door edwin1974
Vandaag om 11:44:09
MB-module: "Groeten uit Jottum" door Hendrik Jan
Vandaag om 11:43:03
Pronsfeld door rotaspeed
Vandaag om 11:27:16
Ostmühle, rangeerbaan in spoor 0 door dimo1_dimo1
Vandaag om 10:52:15
Projekt 083-338 door tothebeach
Vandaag om 10:17:04
HTM stoomwagens 151-157 door skiptram
Vandaag om 10:15:11
NL baan: Frotterdam in h0 door Ben
Vandaag om 09:27:12
VERPLAATST: Welke fabrikant maakt dit type hekwerk? door Bert van Gelder
Vandaag om 09:22:57
Serre bergbaan, knutselproject van mijn zoon Jamie en mij door a.moonen
Vandaag om 09:10:21
Welke fabrikant maakt dit type hekwerk? door Wim Hesselink
Vandaag om 08:23:33
Schrootbaan in spoor 1 door Marco EB
Vandaag om 08:03:34
Toon hier je nieuwe (model) spooraanwinst(en)... door Rick
Vandaag om 07:41:26
Baan in Los Angeles door AndrevdG
Vandaag om 07:13:34
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door mcnjasper
Vandaag om 07:10:33
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Marc tramt
Vandaag om 07:09:11
NS omBC290x van MK modelbouwstudios door Ivo tB
Vandaag om 00:53:25
Elotrains NS1500 door Biesje
Vandaag om 00:34:44
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door Hendrik Jan
Vandaag om 00:09:51
Raadplaatje door GerardvV
22 oktober 2018, 23:48:20
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door DJV
22 oktober 2018, 23:21:49
  

Auteur Topic: Onderhoud goederenmaterieel in Nederland en Europa  (gelezen 2193 keer)

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 2582
Re: Onderhoud goederenmaterieel in Nederland en Europa
« Reactie #15 Gepost op: 28 september 2018, 01:23:31 »
Mis ik in dat lijstje het werkplaats in Susteren niet?
Die deed ook alleen goederen namelijk.

j.ossebaar

  • Offline Offline
  • Berichten: 65
Re: Onderhoud goederenmaterieel in Nederland en Europa
« Reactie #16 Gepost op: 28 september 2018, 21:40:50 »
volgens mij was er alleen een loc depot in susteren.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 6103
  • Spoor N
Re: Onderhoud goederenmaterieel in Nederland en Europa
« Reactie #17 Gepost op: 01 oktober 2018, 14:02:41 »
De wagenwerkplaats in Susteren werd in 1999 gesloten aldus hier en hier.
N spoor, IV-V, Nederlands (met verdwaald Duits en Zwitsers materieel).

58 *

j.ossebaar

  • Offline Offline
  • Berichten: 65
Re: Onderhoud goederenmaterieel in Nederland en Europa
« Reactie #18 Gepost op: 01 oktober 2018, 14:34:21 »
Tot mijn spijt moet ik je gelijk geven . Maar was susteren niet hoofdzakenlijk voor Partculiere wagens ( DSM ) .

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 1732
Re: Onderhoud goederenmaterieel in Nederland en Europa
« Reactie #19 Gepost op: 01 oktober 2018, 19:38:52 »
Vergeet de wagenwerkplaats Blerick niet (gesloten in 1969)

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 2582
Re: Onderhoud goederenmaterieel in Nederland en Europa
« Reactie #20 Gepost op: 01 oktober 2018, 20:38:15 »
Tot mijn spijt moet ik je gelijk geven . Maar was susteren niet hoofdzakenlijk voor Partculiere wagens ( DSM ) .
Je lijkt een volledig overzicht te geven in werkplaatsen, dat onderscheid lijkt me dan irrelevant :)

j.ossebaar

  • Offline Offline
  • Berichten: 65
Re: Onderhoud goederenmaterieel in Nederland en Europa
« Reactie #21 Gepost op: 02 oktober 2018, 10:57:56 »
Toen ik nog in de goederendienst werkzaam was , waren er standplaatsen waar 1 of 2 wagenlichters kleine reparatie's konden uitvoeren . Ik weet oa te Rotterdam-Pernis , als ook Beverwijk op het Hoogoven-central . Verder hadden we een z.g smeerdienst op het Hout Bereidings Inrichting in Dordrecht , voor onderhoud Dwarsliggerswagens .

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3290
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: Onderhoud goederenmaterieel in Nederland en Europa
« Reactie #22 Gepost op: 02 oktober 2018, 11:50:42 »
Vergeet de wagenwerkplaats Blerick niet (gesloten in 1969)

En de wagenwerkplaats Onnen sloot per 19 december 1974.
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

Bouw H0 Lahntalbahn rond 1961 (Diez, Balduinstein), Traincontroller Gold 8.0 MultiZentrale Roco.

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 8155
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Onderhoud goederenmaterieel in Nederland en Europa
« Reactie #23 Gepost op: 02 oktober 2018, 15:55:26 »
De kans dat op de Hout bereiding in Dordt ooit nog iets van de grond komt is zo goed als nul,nu  :-\
Dat hele terrein is op de schop gegaan en volgens mij zijn de sporen op het terrein onder t asfalt verdwenen,t is nu deels een parkeer plaats voor buitenlandse vrachtwagens die ofwel de avond of het weekend moeten afwachten tot ze mogen/kunnen lossen in de buurt.

jerrytrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 4107
Re: Onderhoud goederenmaterieel in Nederland en Europa
« Reactie #24 Gepost op: 02 oktober 2018, 16:11:48 »
werd matrieel dat rep nodig had,of over datum was in reguliere dienst meegenomen of in aparte treinen

j.ossebaar

  • Offline Offline
  • Berichten: 65
Re: Onderhoud goederenmaterieel in Nederland en Europa
« Reactie #25 Gepost op: 02 oktober 2018, 19:59:18 »
Nadat een voertuig uit de dienst genomen werd , werd afhankelijk van de schade , werdt een noodreparatie uitgevoerd .
Na deze noodreparatie werd het voertuig voorzien van de nodige beplakkingen in een goederentrein opgestuurd naar de werkplaats .
Een personenrijtuig werd OOK in een goederentrein opgestuurd .
Dit gebeurde met een vervoersregeling . Als een rijtuig over de grens komt dan wordt door deze maatschappij een soort huur betaald .
Diegene die het rijtuig buitendienst neemt , moet een procesverbaal opmaken zodat de huur stopgezet wordt .
Ook wordt bij dit rijtuig de rem in de stond goederen geplaatst .
Eventuele vervangende onderdelen moeten verekend worden .

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 2582
Re: Onderhoud goederenmaterieel in Nederland en Europa
« Reactie #26 Gepost op: 02 oktober 2018, 21:15:51 »
Of dat rijtuig in de G-stand gezet werd is afhankelijk van de goederentrein, die rijden namelijk ook niet allemaal in de G-stand.

Daarnaast hebben de meeste rijtuigen overigens geen P-G kraan, en konden niet in de G stand.
Als dat in de trein benodigd zou zijn, moet de rem volledig afgesloten worden in dat geval.

j.ossebaar

  • Offline Offline
  • Berichten: 65
Re: Onderhoud goederenmaterieel in Nederland en Europa
« Reactie #27 Gepost op: 03 oktober 2018, 16:47:24 »
volgens de toen geldende voorschriften was dit verplicht ,of de rem afsluiten en beplakken .