Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Een diorama in TT (VEB Schwellenrost) door RK
Vandaag om 07:45:48
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door raymond erdtsieck
Vandaag om 07:34:34
Oude metalen trafo's gebruiken....... door Ben
Vandaag om 07:23:52
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door GD
Vandaag om 07:21:20
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door gdh
Vandaag om 06:54:59
Mini baantje `` De visafslag`` door g-j
Vandaag om 06:41:19
Bouw van materieel 40 treinstellen door Jeroen Water
Vandaag om 06:40:02
Bahnstrecke 5867 door frits959
Vandaag om 03:21:09
Baan in Los Angeles door AndrevdG
Vandaag om 02:20:13
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 00:32:25
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
Vandaag om 00:28:49
Grenzbahnhof Ellrich ( DDR ) in schaal TT door eitreb
17 april 2024, 23:06:00
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door mDDM
17 april 2024, 22:40:55
Brezelbahn in H0, Duitsland tp III. door gdh
17 april 2024, 22:26:07
Pools diorama H0 door Cegielski
17 april 2024, 22:26:05
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door raymond erdtsieck
17 april 2024, 22:16:30
Bauarbeiten im gange door Frank 123
17 april 2024, 22:13:30
EifelBurgenBahn door Die Bahn
17 april 2024, 22:12:14
Raadplaatje door Magic
17 april 2024, 22:10:17
3,51° ofzoiets 😉 door kar
17 april 2024, 22:00:24
Pfarrerwinkel bahn door wob
17 april 2024, 21:15:01
US diorama in H0 door Wim Vink
17 april 2024, 21:14:01
RhB modelbaan in Aanbouw die Scalettabahn Davos-Dürrboden door Erjen89
17 april 2024, 20:27:46
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Mispoes
17 april 2024, 20:27:24
Station Roodeschool door Huup
17 april 2024, 20:18:44
18 t/m 21 april Intermodellbau '24 Dortmund door Vroeger
17 april 2024, 20:05:05
"Nederlandse" modellen door Pauldg
17 april 2024, 20:00:13
25 jaar geleden door Willem1951
17 april 2024, 19:37:25
Jouef, Electrotren, Rivarossi en Lima 2024, nieuws van de fabrikant door ex-DR V100
17 april 2024, 18:29:05
De fabriek - Spoor 0 door BartvD
17 april 2024, 18:03:32
  

Auteur Topic: Ho Megabiels topic  (gelezen 5605 keer)

nighttrain1

  • Team beurzen, Powered bij Oltronix: 2x300VA
  • Offline Offline
  • Berichten: 5554
  • Ook deze tijd zal ooit die goeie ouwe tijd worden!
Re: Ho Megabiels topic
« Reactie #15 Gepost op: 07 juli 2018, 00:32:33 »
Hallo BNLS'ers

Het zal je misschien niet zijn ontgaan, maar er is de afgelopen tijd het een en ander gebeurd mbt de forumbaan. Het voormalige kernteam heeft besloten zich terug te trekken en is voor zichzelf begonnen op een nieuw forum. Er was een te groot verschil in de definitie van SAMENWERKEN. Het voormalige kernteam wilde de touwtjes strak in handen houden, terwijl er een steeds grotere roep was vanuit een deel van de deelnemers (met modulebak) om SAMEN de hobby te kunnen beleven en wat meer vrijheden te hebben in de uitvoering.

Zoals dat vaak gaat tijdens afsplitsingen heeft een goede en oprechte communicatie het nalaten en ontstaan er 2 kampen.

BNLS Forumbaan gaat gewoon door, met nieuw elan en energie. En het concept blijft gewoon hetzelfde. De deelnemers zijn vol aan het bouwen om de baan er weer top uit te laten zien. De oude keerlusmodulebakken zijn overgegaan naar het voormalige kernteam en de nieuwe zijn al in de maak. Met voortschrijdend inzicht.

En natuurlijk gaan we weer vol enthousiasme beginnen met Eurospoor 2018.

Iedereen is welkom om met de hernieuwde BNLS Forumbaan mee te doen. "Samenwerken en elkaar helpen met onze hobby" is het nieuwe credo, iets waar de deelnemers voornamelijk behoeften aan hadden en hebben.

Wat gaan we doen? Nou, hetzelfde als wat we altijd al gedaan hebben:
- Bouwdagen
- Rijdagen
- Testdag (voor aanvang van het beurs seizoen)
- Beurzen
- Veel lol maken
- Elkaar zoveel mogelijk helpen
- Meer samenwerken

Laat ons weten als je interesse hebt. Tot snel.
« Laatst bewerkt op: 07 juli 2018, 01:56:25 door nighttrain1 »
Groeten Richard, nighttrain1

Bouw:Modelbaan & modulebakken

Tjalling

  • Offline Offline
  • Berichten: 3392
    • modulebaan.nl
Re: Ho Megabiels topic
« Reactie #16 Gepost op: 07 juli 2018, 07:57:32 »
Hallo Richard,

Als buitenstaander betreft de discussie die geleid heeft tot de huidige situatie mbt de module baan heb ik toch de indruk dat deze post te eenzijdig is. Als er een conflict ontstaat, zijn er altijd twee kanten van het verhaal.
Doorgaan zonder lering te trekken uit wat er gebeurd is zal onherroepelijk leiden tot een volgend conflict. Ik heb niet de indruk na lezen van je bericht dat de onderliggende oorzaak van het conflict aangepakt wordt.

Het is prijzenswaardig dat er pogingen gedaan worden het concept van de module baan in stand te houden. Nu doorgaan alsof er niets aan de hand is zal op termijn het concept van de module baan alleen maar verzwakken. Iedereen moet er voor waken dat de module baan de reputatie krijgt een wespennest te zijn wegens iedere paar jaar conflicten.

Daarom ook mijn oproep om de post van Hendrik-Jan nog een keer goed door te lezen, en vooral dit stuk:


.....
Het is te hopen dat er in de toekomst weer naar tevredenheid kan worden samengewerkt met BNLS.
Het is een volstrekte illusie te denken dat dit zonder discussie kan.

groeten
Hendrik Jan

Groet,
Tjalling
modulebaan.nl

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8136
Re: Ho Megabiels topic
« Reactie #17 Gepost op: 07 juli 2018, 08:15:21 »
Tja, het is niet anders. Beide kanten hebben hun verhaal gegeven en beiden zeggen hetzelfde. Als er binnen een groep verschillende meningen zijn kun je maar beter ieder je eigen weg gaan en lekker bouwen op de manier zoals jij wil. De een misschien wat strakker volgens de regels en de ander wat vrijer. Het helemaal uitpraten en in compromis samen verder bouwen kun je vergeten, de mens is een ontzettend koppig dier en al helemaal het treinenmens-dier  ;)  Ga gewoon lekker bouwen en misschien kom je elkaar in de toekomst weer tegen? Voor de potentiele nieuwe module-bouwer is de keuze misschien ook niet zo slecht. Je kunt nu kijken welke groep het beste bij je past.

Met vr. groet, Martijn (ook een complete buitenstaander ;) )

Martijn193

  • Bestuur
  • Offline Offline
  • Berichten: 3829
Re: Ho Megabiels topic
« Reactie #18 Gepost op: 07 juli 2018, 10:00:50 »
Ik denk dat het allemaal heel goed verwoord is. Er is een splitsing ontstaan tussen twee groepen die ieder op een eigen manier willen werken. Lekker doen, misschien kom je elkaar ergens wel tegen.

Blijkbaar (zover ik kan destilleren) is de manier waarop misschien niet de meest handige geweest. Soit, dat kan. Ik denk dat het daarin handig is als eenieder eens in de spiegel kijkt en zich probeert in de ander te verplaatsen.

Maar als ik zo de toon van oa het bericht van HJ lees is daar iig nog niet de bereidheid toe. En dat is jammer, een discussie zal dan alleen maar verzanden in”ja maar jij”. En zolang dat zo is gaan de twee groepen elkaar idd niet vinden.
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor

Martin Welberg

  • FYA !!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 9157
  • OO. Organisatie OntraXS!
    • Martin Welberg Scenic Studios
Re: Ho Megabiels topic
« Reactie #19 Gepost op: 07 juli 2018, 12:57:31 »
Citaat
De oude keerlusmodulebakken zijn overgegaan naar het voormalige kernteam

Heh, sorry maar dat is een onjuistheid. De keerlusbakken zijn in het bezit van Walter en mij...dit was in mijn ogen de enige juiste remedie om verdere onenigheid op financieel vlak te voorkomen.

Citaat
Het voormalige kernteam wilde de touwtjes strak in handen houden, terwijl er een steeds grotere roep was vanuit een deel van de deelnemers (met modulebak) om SAMEN de hobby te kunnen beleven en wat meer vrijheden te hebben in de uitvoering.

Het kernteam was er om het concept te bewaken en de gang van zaken met beurspresentaties strak te regelen. Ze waren er niet als autoriteit. Gebrek aan overleg plus wat andere zaken is onder andere een oorzaak van dit wat er nu gebeurd is. Jammer dat daarbij de basis van het concept, het deelnemen en pleier aan bouwen krijgen, een beetje aan de kant is geschoven.

Om effe terug te komen op de mega en midibiels, die ijn via Paul Bender te bestellen. Dat gaat dan wel via modulebaan.nl gebeuren om een bepaalde reden.

Esperopt

  • Offline Offline
  • Berichten: 2227
  • Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
Re: Ho Megabiels topic
« Reactie #20 Gepost op: 07 juli 2018, 14:09:16 »
Beste modulebouwers en geïnteresseerden,

Het is begrijpelijk dat er vragen rijzen over de gang van zaken binnen de groep modulebouwers. Maar een nieuwe discussie over dit onderwerp sta ik niet toe. De afgelopen maanden is wel gebleken dat een forum hiervoor geen geschikt middel is. Buiten dat is, zoals ik al eerder schreef, het bestuur/BNLS geen partij in het conflict.

Een deel van het kernteam en een aantal modulebouwers hebben zich afgesplitst van de BNLS modulebaan en een plaats buiten het forum gevonden. Voor vragen hierover kun je terecht op modulebaan.nl. Samen met HJ hoop ik dat deze groep zich op termijn weer aansluit bij de BNLS modulebaan.

Voor vragen over de BNLS modulebaan en alles wat daarmee te maken heeft, zie deze mededeling en dit bericht.

Mocht je toch een brandende vraag over dit onderwerp hebben waarmee je niet op bovenstaande adressen terecht kunt, stel deze dan niet op het forum maar stuur mij een PB.

Vriendelijke groet,
Gerard.

Esperopt

  • Offline Offline
  • Berichten: 2227
  • Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
Re: Ho Megabiels topic
« Reactie #21 Gepost op: 08 juli 2018, 05:57:19 »
Slotje is er weer af. Voorwaarde is wel dat het geen wij tegen zij discussie wordt. Daar heeft niemand iets aan.

gvandersel

  • HCC!m maar toch Selectrix (RMX)
  • Offline Offline
  • Berichten: 3602
  • Als het maar elektrisch is.
    • Homepage Gerard van der Sel
Re: Ho Megabiels topic
« Reactie #22 Gepost op: 08 juli 2018, 08:47:19 »
Zijn er al stappen gezet om weer te verzoenen?

Groet,

Gerard van der Sel.
Holzburg (IIIb/IVa) schaal N.
Kijk ook eens bij de bouw en lees de avonturen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12316
    • sleutelspoor
Re: Ho Megabiels topic
« Reactie #23 Gepost op: 08 juli 2018, 10:49:18 »
Even voor de goede orde, ook al zou ik het niet willen, maar als ik modulebaan.nl.  in tikt zorgt BNLS er zelf voor dat ik op bedoelde pagina uitkom. t'maar dat je het weet.
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 7811
Re: Ho Megabiels topic
« Reactie #24 Gepost op: 08 juli 2018, 11:00:31 »
Hans, wat heeft BNLS ermee te maken?
modulebaan.nl is een geldige URL.
Via een DNS server wordt je daar naartoe geleid. De standaard manier hoe internet werkt.
Daar heeft BNLS niets mee van doen. Of bedoel je wat anders.
Gr.
Eric

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12316
    • sleutelspoor
Re: Ho Megabiels topic
« Reactie #25 Gepost op: 08 juli 2018, 11:04:37 »
Nee, maar zo kan je onbedoeld reclame maken voor iets wat je niet bedoeld, zoals mij van de week is duidelijk gemaakt. Heeft niets van doen, is gewoon een constatering. Niets meer en niets minder.
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Esperopt

  • Offline Offline
  • Berichten: 2227
  • Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
Re: Ho Megabiels topic
« Reactie #26 Gepost op: 08 juli 2018, 11:49:28 »
Zijn er al stappen gezet om weer te verzoenen?

Dit bericht van HJ lezende (laatste twee zinnen), zou ik denken van niet.

Nee, maar zo kan je onbedoeld reclame maken voor iets wat je niet bedoeld ...

Klopt Hans. In dit geval geheel mijn schuld. Ik meende geen stiefkinderen te moeten maken door beide groepen in het bericht op te nemen. Dit met de bedoeling dat modulebouwers en geïnteresseerden daar zelf informatie kunnen halen, zodat hier niet nogmaals een wij tegen zij discussie ontstaat.

Vriendelijke groet,
Gerard.