Google+
Doel:€250.00
Donaties:€58.95

Per saldo:€-191.05

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 21-07-2018
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Auteur Topic: Modelspoorfabrikanten en hun "fantasiemodellen"  (gelezen 27771 keer)

henk

• Offline Offline
Re: Fleischmann namaak locomotief.
« Reactie #330 Gepost op: 30 juni 2018, 13:54:45 »
Fabrikanten maken modellen waarvan ze denken dat ze die kunnen verkopen. Dat kan een fantasiemodel zijn. Loopt inderdaad een heel draadje over.

De serie ET 99 is kennelijk ook weer niet helemaal fantasie. Maar je moet wel scheel kijken. Dan is dit een lookalike (heel scheel kijken) van een serie die men de aanduiding ET 99 wilde geven, maar die deze aanduiding nooit kreeg.

https://de.m.wikipedia.org/wiki/DR-Baureihe_ET_99
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Bert van Gelder

• Team forummoderators
  • Offline Offline
Re: Modelspoorfabrikanten en hun "fantasiemodellen"
« Reactie #331 Gepost op: 30 juni 2018, 15:20:53 »
Hoi,

Deze vraag toegevoegd aan draadje "Fabrikanten en hun fantasiemodellem".

Gr, Bert
Team moderatoren

Scratchbuilt

• Offline Offline
Re: Fleischmann namaak locomotief.
« Reactie #332 Gepost op: 30 juni 2018, 20:57:29 »
Ik wil niet beweren dat je onder een steen hebt geleefd, maar zeer onlangs is er een lange discussie over hetzelfde vraagstuk langsgekomen  :)
.  😁😁.  In april lig ik altijd onder een steen. Voorjaarsslaap.  En er liep een deadline voor de RH Special 😉

Noordernet

• Offline Offline
« Reactie #333 Gepost op: 30 juni 2018, 22:25:55 »
Die RH Special heb ik vanwege de sluikreclame die er een paar keer voor is gemaakt toch maar aangeschaft. Best een leuk stukje geworden, trouwens.

Wolter

clickmaniac

• Offline Offline
  • The perfect is the enemy of the good
« Reactie #334 Gepost op: 01 juli 2018, 00:12:28 »
Ik had nooit gedacht hier een LS Models locomotief tussen te kunnen zetten maar pindakaas, het is echt zo: hun CC40103  "Brioude" (LSM10020) is een raar mormel. De loc is zoals hij een paar jaar vóór 1967 heeft gereden, maar het wapenschild is in 1975 aangebracht.

(foto "atelier du train" op ebay)

De "lanterneau", de zilveren kap op het dak die denk ik een soort afzuigkap is, kreeg in '67 zijn definitieve, veel grotere, afmetingen, ergens begin jaren '70 kreeg hij tussen de voorruiten de strips ten behoeve van de ruitensproeiers wat ook zijn "smoel" behoorlijk veranderde, boven de buffers komen tankjes tbv het zandstrooien, en dan zou er nog iets met de draaistellen zijn.
Kniesoor die daarop let? Ja vast, noem mij maar een kniesoor maar als ik tegen de 300 euri uitgeef aan een modeltreintje dat mijn eind jaren '70 - treinen zou moeten trekken, wil ik dat dat ook zo is.  Valt me vies tegen van LS Models- deel van hun belachelijk hoge prijzen was toch altijd vanwege de grondige research die ze deden bij het ontwerpen van hun modellen.
Dacht ik.
Niet meer dus.
Avant, c'était mieux.
« Laatst bewerkt op: 01 juli 2018, 00:15:33 door clickmaniac »
gr, Diederik

Bello

• Offline Offline
  • Trains are Toys, Toys are trains
    • Leovardia
« Reactie #335 Gepost op: 01 juli 2018, 14:00:52 »
Onderstaand model vind ik fantasie

(Foto van 2e hands. be)

Het LS Model staat daar toch wel heel ver vanaf. Ik vind hem wel heel echt.
Er zijn een paar details niet geheel juist zijn. Maar ik zou toch wel van zo’n mooi model gaan genieten.