Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Piko 2200 (52686)+ uhlenbrock 76420(?) door Ben
Vandaag om 16:14:12
IC-trein naar Berlijn in model, welke rijtuigen? door Michiel 80
Vandaag om 16:11:55
Een stukje Odsherreds Jernbane (OHJ) door sdz1976
Vandaag om 16:08:42
Einde Koemo ballast ??? door Ronald Halma
Vandaag om 16:01:55
LS Models 2024 door Servé
Vandaag om 15:59:57
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 15:56:35
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door dh3201
Vandaag om 15:30:48
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door martijnhaman
Vandaag om 15:17:25
Decals voor een Roco 64892 DSG Speisewagen door Falkenberg
Vandaag om 14:43:38
US diorama in H0 door basjuh1981
Vandaag om 14:39:25
ACME 2024 met NS ICNG! door Daan!
Vandaag om 14:09:36
"Nederlandse" modellen door ArjanB
Vandaag om 14:07:20
Aachenau West door wob
Vandaag om 13:41:33
Openen Lima Hondekop door Pauldg
Vandaag om 13:08:22
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 10:52:24
Van Biervliet/B Models 2019, nieuws van de fabrikant door JeroenM.
Vandaag om 10:24:06
Oude metalen trafo's gebruiken....... door Klaas Zondervan
Vandaag om 10:02:44
25 jaar geleden door Willem1951
Vandaag om 09:43:30
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Frans
Vandaag om 09:27:24
Baan in Los Angeles door Jelmer
Vandaag om 08:56:38
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:55:03
Bouw van materieel 40 treinstellen door Jelmer
Vandaag om 08:48:06
NS 8400 van Werps door Huup
18 april 2024, 23:17:50
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
18 april 2024, 23:17:45
Bisonkit verdunner door Deetrein
18 april 2024, 23:16:25
Traintastic - modelbaan besturingssoftware (gratis en open source) door reinderlf
18 april 2024, 23:02:30
Vergelijkings-/conversietabel modelverven door Rob Ellerman
18 april 2024, 22:37:44
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door prutser
18 april 2024, 21:09:01
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door MichielB
18 april 2024, 20:24:46
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MichielB
18 april 2024, 20:05:30
  

Auteur Topic: Welke webcam software voor 4 webcams geeft goede vloeiende beelden?  (gelezen 5450 keer)

ruudns

  • Offline Offline
  • Berichten: 6138
  • ***
Voor het in de gaten houden van het treinverkeer in de schaduw stations wil ik max 4 webcams (USB of IP) monteren. Ik had hiervoor SecureCam2 geïnstalleerd, maar zelfs met één camera er op geeft dit op een AMD quadcore 3200 nog geen vloeiende beelden. Ik denk dat de samplerate gewoon veel te laag ligt. Voor beveiligingsdoeleinden zal het wel voldoende zijn, voor mijn doel echter niet. De trein is al langs voor hij zichtbaar is op beeld :(.
Wie heeft er ervaring met een goede combi van webcam en software (liefst gratis, maar niet noodzakelijk) die vloeiende life beelden geeft? Ik wil de beelden niet opnemen.
Ho, NS periode III tot V. Artitec, Roco, Hamo, FM, Piko, Rivarossi en Liliput.
Verwerken van NS H0 modellen in de NSinmodel treinenlijst (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=67158.0).

72sonett

  • Team encyclopedie
  • Offline Offline
  • Berichten: 2083
    • El Carrilet
Re: Welke webcam software voor 4 webcams geeft goede vloeiende beelden?
« Reactie #1 Gepost op: 12 april 2018, 13:02:08 »
Voor beveiliging heb ik twee Wansview IP camera's in huis waarvan ik met een pc of smartphone via internet beelden kan bekijken en die ik kan besturen. Werken zowel draadloos als met een kabel aan de router. Als je die handig opstelt, zou je er ook je treinen mee in de gaten kunnen houden.



Ook zit er nog een draadloze camera in een oude Jouef 1300 waarvan ik het beeld op een (analoge) TV kan zien.
« Laatst bewerkt op: 12 april 2018, 17:51:39 door 72sonett »
El Carrilet
"te dom om te poepen"
MH

ruudns

  • Offline Offline
  • Berichten: 6138
  • ***
Re: Welke webcam software voor 4 webcams geeft goede vloeiende beelden?
« Reactie #2 Gepost op: 12 april 2018, 13:31:11 »
Aardige, maar te dure oplossing voor dit doel. Werkt die software alleen met hun eigen camera's op ook met usb camera's en ip camera's van andere merken?
Ho, NS periode III tot V. Artitec, Roco, Hamo, FM, Piko, Rivarossi en Liliput.
Verwerken van NS H0 modellen in de NSinmodel treinenlijst (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=67158.0).

jowi

  • Offline Offline
  • Berichten: 2375
Re: Welke webcam software voor 4 webcams geeft goede vloeiende beelden?
« Reactie #3 Gepost op: 12 april 2018, 13:48:36 »
Ik zou het niet alleen in de software zoeken maar vooral in de gebruikte camera's... zijn die wel ok? Drivers ok? USB hub in orde? Er kan zo veel mis gaan... 4 of meer HD camera's met een flinke refresh rate kan best een aardige wissel trekken (haha) op je systeem. Ik zou eens googlen op dit soort zaken als ik jou was.

ruudns

  • Offline Offline
  • Berichten: 6138
  • ***
Re: Welke webcam software voor 4 webcams geeft goede vloeiende beelden?
« Reactie #4 Gepost op: 12 april 2018, 14:06:53 »
@Jowi: klopt allemaal, maar er zat maar één usb scope cameraatje op. Die gaf zonder de softwareapplicatie prima beeld, ook bij beweging.
Ho, NS periode III tot V. Artitec, Roco, Hamo, FM, Piko, Rivarossi en Liliput.
Verwerken van NS H0 modellen in de NSinmodel treinenlijst (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=67158.0).

jowi

  • Offline Offline
  • Berichten: 2375
Re: Welke webcam software voor 4 webcams geeft goede vloeiende beelden?
« Reactie #5 Gepost op: 12 april 2018, 17:38:25 »
Ja het is gewoon uitproberen denk ik. Het enige wat ik ooit gebruikt heb, en wat me toen in ieder geval erg beviel, was WebCamXP. Dat 'XP' komt inderdaad nog uit de tijd van Windows XP, maar het pakket is wel gewoon bijgewerkt, de naam hebben ze alleen maar zo gehouden: http://www.webcamxp.com/home.aspx er is een gratis versie voor 2 camera's, maar ook een full trial versie voor 21 dagen.

ruudns

  • Offline Offline
  • Berichten: 6138
  • ***
Re: Welke webcam software voor 4 webcams geeft goede vloeiende beelden?
« Reactie #6 Gepost op: 12 april 2018, 20:06:06 »
WebcamXP is alleen voor ip camera's :'(.
Ho, NS periode III tot V. Artitec, Roco, Hamo, FM, Piko, Rivarossi en Liliput.
Verwerken van NS H0 modellen in de NSinmodel treinenlijst (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=67158.0).

EricZmS

  • Offline Offline
  • Berichten: 1399
  • Buiten de lijntjes is veel meer ruimte
Re: Welke webcam software voor 4 webcams geeft goede vloeiende beelden?
« Reactie #7 Gepost op: 12 april 2018, 20:39:00 »
Ik heb onlangs bij onze Chinese vriend een achteruitrijcamera incl TFT beeldscherm aangeschaft voor 16 euri incl verzending.
Ik zeg 4 camera,s 4 beeldschermpjes en je het volcontinu vloeiende beelden zonder dat er software nodig is. Bijkomend voordeel camera heeft een zichthoek van 135 graden.

Linkje


2 In 1 4.3 "TFT LCD Kleuren Monitor   Parkeer Waterdichte Achteruitkijk Camera
http://s.aliexpress.com/eYZNnEr2?fromSns=Gmail
« Laatst bewerkt op: 12 april 2018, 20:41:09 door EricZmS »
Met vriendelijke groet, Eric

ZmS staat voor mijn koffie, Zwart met Suiker.
3x links is ook rechtsaf

Menno

  • Offline Offline
  • Berichten: 3342
    • Mijn van-alles website
Re: Welke webcam software voor 4 webcams geeft goede vloeiende beelden?
« Reactie #8 Gepost op: 12 april 2018, 20:47:12 »
[...]een AMD quadcore 3200 nog geen vloeiende beelden. Ik denk dat de samplerate gewoon veel te laag ligt.[...]
Prachtig dat het een AMD quadcore is, maar dat zegt niets in videoland.
Video-verwerkende electronica is veel belangrijker.
Onboard videokaarten stellen weinig voor en video over USB is leuk voor analoge TV, maar USB2 (ik heb niets over USB3 gelezen) is absoluut niet in staat om de hoeveelheid informatie van moderne videoformaten tijdig te verwerken.

Onboard videokaarten stellen vaak maar weinig voor: dan mag de processor nog zo krachtig zijn, veel wordt er niet mee gedaan. Een externe videokaart heeft vaak zelfs hardware-implementatie van videostandaarden, waardoor softwarematig decoderen/verwerken geen taak meer is van de computer.

Vaak staat er ergens wel iets in de instellingen over de framerate van de software: als daar iets als 'sequence' of 'timelapse' staat, is het geen vloeiend beeld.

Wat is de beeldkwaliteit (resolutie, framerate, bitdiepte, scan-type (progressive of interlaced))?) van de camera's? Grote kans dat het met HD-camera's sowieso niet lukt om dat vloeiend te doen via USB2. USB3 geef ik nog een kans, maar besef dat USB3 slechts een protocol is waar een bepaalde snelheid van digitale verwerking aan vastzit: het is geen standaard, specifiek bedoeld voor het verwerken van video, waardoor er nog elektronica tussen de camera en de USB-kabel zit om het tot hapklare USB-brokken te krijgen.

Zit er inderdaad een USB-hub tussen de camera's en de computer? Grote kans dat die het probleem is. Je levert flink aan snelheid in met zo'n ding.

@ EricZms: enige nadeel is dat je beeld altijd gespiegeld is én er NTSC uitgespuugd wordt en geen PAL: elke monitor uit Europa met een video-ingang zal er dus hoogstwaarschijnlijk niets van snappen.

EricZmS

  • Offline Offline
  • Berichten: 1399
  • Buiten de lijntjes is veel meer ruimte
Re: Welke webcam software voor 4 webcams geeft goede vloeiende beelden?
« Reactie #9 Gepost op: 12 april 2018, 20:58:08 »
Menno,

Spiegelbeeld is mij niet nog niet opgevallen :).
Maar is voor mijn doel als bewakingscamera voor schaduwstation ook niet van belang.
Maar omdat je er al scherm bij hebt maakt signaal niet uit. Je hebt alleen 4 losse schermpjes, monteer ze naast elkaar, boven elkaar of in vierkant op een plaatje hout en je bent heel lowbudget klaar.

Met vriendelijke groet, Eric

ZmS staat voor mijn koffie, Zwart met Suiker.
3x links is ook rechtsaf

ruudns

  • Offline Offline
  • Berichten: 6138
  • ***
Re: Welke webcam software voor 4 webcams geeft goede vloeiende beelden?
« Reactie #10 Gepost op: 12 april 2018, 23:08:34 »
@Menno: nee, er zit geen usb hub tussen en er zit een los videokaartje in de pc Is een HP SFF met 10 usb poorten. Zullen wel op meerdere controllers zitten. Wel niet zon super zware, maar voor een dergelijk klein beeldje van ca 7x7 te vullen moet hij er toch wel bij kunnen doen. Verder had ik er maar één oud usb web cam op. En daarna één borescope cameraatje. Wil uit eindelijk 2 tot 4 van die dingen aansluiten en het eindbeeld is ca 15x15cm totaal. Dat moet voldoende zijn.

@Eric: is het overwegen waard (y).
« Laatst bewerkt op: 12 april 2018, 23:13:12 door ruudns »
Ho, NS periode III tot V. Artitec, Roco, Hamo, FM, Piko, Rivarossi en Liliput.
Verwerken van NS H0 modellen in de NSinmodel treinenlijst (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=67158.0).

Jan-Peter

  • Offline Offline
  • Berichten: 2283
  • Bnlx treinendokter.
Re: Welke webcam software voor 4 webcams geeft goede vloeiende beelden?
« Reactie #11 Gepost op: 13 april 2018, 00:52:53 »
Vier usb-webcam? Hou rekening dat je iedere webcam aan een eigen controler hangt. USB is niet zo heel snel.

Ik heb in een donker grijs verleden een epistle over het gebruik geschreven. LINK

Hangt alles achter een eigen controller dan kun je bijvoorbeeld YAWCam gebruiken om binnen een netwerk de beelden te bekijken.
En met wat simpele html code alle vier op een pagina.

Jan-Peter
10* Dig. HO 3Rail ,HOe DB/OBB IV/V, Maritieme thema's.

ZwolsBas

  • Offline Offline
  • Berichten: 3142
  • NL/NS vanaf 1945
Re: Welke webcam software voor 4 webcams geeft goede vloeiende beelden?
« Reactie #12 Gepost op: 13 april 2018, 00:59:19 »
Waarom maakt 1 van de goedkoopste Smartphones al vloeiende video beelden? (heb zelf een Samsung J7) als ik een video opname maak hoe soepel en mooi dat loopt op Full HD en alle andere lagere resoluties. Die telefoon heeft echt geen mega video kaart of wat dan ook...
Treinen Vissen Katten Liefhebber, bouw modelbaan op zolder gestart, nu nog 3 plaatsnamen verzinnen, help je mee?

hmmglaser

  • Offline Offline
  • Berichten: 251
Re: Welke webcam software voor 4 webcams geeft goede vloeiende beelden?
« Reactie #13 Gepost op: 13 april 2018, 10:24:19 »
Economisch belang camera's die kentekens bij houden kosten al snel een 1500 euro maar ik heb al hobbyisten gezien die het zelfde beeld leveren door zelf iets te bouwen voor een paar 10tjes
Intel leverd toch ook geen i7 voor 30 euro?
Waarom een superieur product leveren voor een klein bedrag als mensen met minder voor meer ook genoegen nemen.
Mvg Mark

rckoenes

  • Offline Offline
  • Berichten: 29
Re: Welke webcam software voor 4 webcams geeft goede vloeiende beelden?
« Reactie #14 Gepost op: 13 april 2018, 11:22:03 »
Waarom maakt 1 van de goedkoopste Smartphones al vloeiende video beelden? (heb zelf een Samsung J7) als ik een video opname maak hoe soepel en mooi dat loopt op Full HD en alle andere lagere resoluties. Die telefoon heeft echt geen mega video kaart of wat dan ook...

Nee hij heeft inderdaad geen mega video kaart, maar wel een GPU (video kaart) met ondersteuning voor het (de)comprimeren van video gegevens.

De HP SFF zegt niks over het type, veel USB hoeft niet te zeggen dat er ook veel controllers inzitten.
Vaak is het zo dat er per controller 4 poorten zijn, dus 4 achter op de computer en 4 voor op. Het plaatsen van een extra USB controller kaart kan al veel oplossen.