Google+
Doel:€250.00
Donaties:€9.65

Per saldo:€-240.35

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 14-07-2018
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Auteur Topic: Makkelijkheid qua geld uitgeven (was: nieuwe aanwinsten)  (gelezen 1123 keer)

Tedo

• Offline Offline
  • Wacht tot het rode licht gedoofd is
Makkelijkheid qua geld uitgeven (was: nieuwe aanwinsten)
« Gepost op: 24 februari 2018, 16:39:21 »
Het gemak waarmee die € 500,- (of meer) kostende Artitec hondekoppen over de toonbank vliegen verbaast me toch enigszins. Vooral omdat ze niet ver voor levering zijn aangekondigd (en de liefhebbers er niet voor hebben kunnen sparen). Sommigen tikken er met gemak twee tegelijk af. Nu weet ik wel dat er hier veel hobby’isten zijn die leven (en kennelijk werken) voor modelspoor. Maar toch.
Grtz!
Tedo

Daan!

• Offline Offline
Re: Makkelijkheid qua geld uitgeven (was: nieuwe aanwinsten)
« Reactie #1 Gepost op: 24 februari 2018, 16:41:43 »
Je weet niet of er andere dingen voor zijn gelaten hè.

Rondje_HO

• Offline Offline
« Reactie #2 Gepost op: 24 februari 2018, 16:48:01 »
Ja dat verbaast mij ook wel eens  :)  Met de Plan U was er ook eens iemand die gelijk bij het uitkomen vier varianten kocht, en allen in sound uitvoering. Of wat te denken van de verzamelaars die toentertijd van LS Models alle ICR/ICRm sets in tweevoud hebben gekocht, een voor zichzelf en een als belegging?  :o  Waarschijnlijk alleenstaande mannen met een goede baan of anders zelfstandig ondernemers  ;D

Tedo

• Offline Offline
  • Wacht tot het rode licht gedoofd is
« Reactie #3 Gepost op: 24 februari 2018, 16:50:40 »
Vooral die eerstgenoemde groep is sterk vertegenwoordigd in de modelspoorwereld. Maar verschil moet er zijn.  ;D
Grtz!
Tedo

Arjan6511

• Offline Offline
« Reactie #4 Gepost op: 24 februari 2018, 18:22:37 »
Je weet niet of er andere dingen voor zijn gelaten hè.

Precies. Paar maandjes een gehaktbal met appelmoes ipv tournedos met pepersaus en je bent zo weer 1 van de 4 bakken van een Hondekop rijker terwijl je toch een gevulde maag hebt.

Mvg Arjan.
Die een gehaktbal met appelmoes bijzonder lekker vind (jeugdsentiment) maar (nog) geen Hondekop heeft.
MfG, Arjan

clickmaniac

• Offline Offline
  • The perfect is the enemy of the good
« Reactie #5 Gepost op: 24 februari 2018, 18:25:09 »
Het gemak waarmee die € 500,- (of meer) kostende Artitec hondekoppen over de toonbank vliegen verbaast me toch enigszins. Vooral omdat ze niet ver voor levering zijn aangekondigd (en de liefhebbers er niet voor hebben kunnen sparen). Sommigen tikken er met gemak twee tegelijk af. Nu weet ik wel dat er hier veel hobby’isten zijn die leven (en kennelijk werken) voor modelspoor. Maar toch.
Het is allemaal relatief. Ga maar eens een beetje zeiljacht onderhouden. Dan is zelfs spoor 1 nog een goedkope hobby.
gr, Diederik

ariemat

• Offline Offline
« Reactie #6 Gepost op: 24 februari 2018, 18:49:46 »
Het is allemaal relatief. Ga maar eens een beetje zeiljacht onderhouden. Dan is zelfs spoor 1 nog een goedkope hobby.

Ervaring ?

Arie

Eric B

• Offline Offline
  • NS tijdperk IIIc
« Reactie #7 Gepost op: 24 februari 2018, 18:53:00 »
Definitie van een pleziervaartuig "een gat in het water waar je veel geld in gooit" ;)
Fotodijk(je)
Obdam
Als alles meeloopt hebben we morgen een optocht.

Reinout van Rees

• Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
« Reactie #8 Gepost op: 24 februari 2018, 20:58:27 »
Huishoudelijke mededeling: ik heb dit even afgesplitst uit het nieuw-aanwinsten-draadje, dan kan dat daarover blijven gaan.

Eric: heerlijke definitie :)

Reinout-als-moderator)
(Niet te lang hierover discussiëren trouwens: het onderwerp ontaard traditioneel nogal eens in gekissebis.)
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

Eric B

• Offline Offline
  • NS tijdperk IIIc
« Reactie #9 Gepost op: 24 februari 2018, 21:12:50 »
Maakt subtiele, maar zichtbare buiging "Graag gedaan"  ;D
Fotodijk(je)
Obdam
Als alles meeloopt hebben we morgen een optocht.

Jan-Peter

• Offline Offline
  • Bnlx treinendokter.
« Reactie #10 Gepost op: 24 februari 2018, 22:48:30 »
En ik maar denken: "Koop een boot en werk je dood."

En gedeeltelijk weer terug naar de kern.
Als enigzins geoefend modelspoorenthousiast weet je dat er geregeld modellen uitkomen die een grotere aanslag op de portemonnaie. Daarvoor kun je een potje maken waaruit je de pijn kan verzachten. En als er dan eens iets leuks op je pad terecht komt, de afweging maken of je dat potje aan spreekt.
En ja de aanwas en grote zal voor iedereen anders zijn.

En dat is zo leuk bij fora zoals Beneluxspoor; je kunt over iemands schouder meekijken naar modellen waarvan jij bij bedacht had: "Nee, vandaag toch maar niet.".

Jan-Peter 
10* Dig. HO 3Rail ,HOe DB/OBB IV/V, Maritieme thema's.

Rondje_HO

• Offline Offline
« Reactie #11 Gepost op: 25 februari 2018, 00:32:52 »

Ja want daar komt ook het gezegde vandaan "En anders verkoop je toch gewoon je boot?"  ;D

elt-Mhv

• Offline Offline
« Reactie #12 Gepost op: 25 februari 2018, 23:50:48 »
Het gemak waarmee die € 500,- (of meer) kostende Artitec hondekoppen over de toonbank vliegen verbaast me toch enigszins.

Kom hier op Rotterdam Zuid wonen, dan verbaas je je nergens meer over.
Door de jaren heen heb ik geleerd dat een hoop mensen hier enorm ijdel zijn. Geen geld voor eten, maar wel dure merkkleding en als ze uitgaan huren ze een Mercedes. En ze zijn ook enorm hebberig. Ze moeten de nieuwste Apple of Samsung smartphone hebben, ook al betekent dit dat ze de water- en energierekening niet meer kunnen betalen.

Iedereen is anders, en iedereen heeft zijn eigen manier van leven. Mijn 1e prioriteit is het kopen/betalen van 1e levensbehoeften. Schuin tegenover mij woont een gezin met als 1e prioriteit het kopen/betalen van luxeproducten waarmee ze indruk (hopen te) maken op anderen. Ze waren afgesloten van gas, licht en water, maar dochterlief (8 jaar) had wel de nieuwste iPhone.
Als ik een hypotheek van 200.000 euro afsluit, dan zeg ik dat ik 200.000 euro schuld heb. Eén van mijn vrienden zegt, dat als hij een hypotheek van 200.000 euro afsluit, dan heeft hij 500 euro schuld. Dat is immers wat hij deze maand aan rente moet betalen, de hypotheek aflossen moeten zijn vrouw en kinderen maar doen als hij dood is.
En jaren geleden heb ik als hardlooptrainer iemand leren kennen die ruim twee ton per jaar verdiende, bij wijze van spreken kon kopen wat hij wilde, maar tegelijkertijd zo veel stress had op het werk dat hij overwoog uit het leven te stappen.

Je moet dus niet jaloers zijn op anderen omdat die bijvoorbeeld meerdere Artitec hondekoppen kopen. Want wie weet welk leed er verscholen gaat achter diezelfde aankoop. Misschien zijn diezelfde mensen juist jaloers op jou.

Groeten, Johnnie
Lediggang is maar schijngenot. Arbeid regeert over leven en aanwas

Falcon10

• Offline Offline
  • Wel Belg, niet gek !
« Reactie #13 Gepost op: 26 februari 2018, 08:50:25 »
Zit inderdaad wat in Johnnie, en ik denk dat je verbaasd zou zijn hoeveel zulke schreinende gevallen er bestaan.

Bij mij is het wat makkelijker om wat meer aan de treinhobby uit te geven omdat vrouwlief en ik geen kinderwens hebben, en maw dus ook niet de daarbij horende extra kosten, wat dan weer neerkomt op extra budget voor onze hobbys.
Wat niet wegneemt dat ik ook niet zomaar alles kan kopen. Spijtig genoeg zijn we nog geen miljonairs en moeten we ook nog steeds beiden werken om onze woning af te betalen, rekeningen te betalen etc.

cor_b

• Offline Offline
  • Doornvliet CS 1975 t/m 1995
« Reactie #14 Gepost op: 26 februari 2018, 10:12:28 »
Wat Falcon schrijft heb ik dan ook maar wel een lieve vrouw 2 kinderen en 2 klein kinderen maar zo als een hondekop van 500 euro daar moet ik ook voor sparen en bij klussen
Maar voor mij beroep timmerman lukt het goed.

Cor