De Baywa heeft geen spooraansluiting meer. Alleen nog spoorstaven op het terrein tussen de bestrating.
Persoonlijk zou ik voor de bovenste versie gaan,alleen dan de Landhandel wel de spoor aansluiting geven.In het echt zorgde dat voor aanvoer van allerlei spullen die in de regio nodig waren en gevraagd werden,en anderzijds export van regionale producten naar elders bracht ook weer geld in t laatje.Voor je baan,betekend het meer mogelijkheden qua wagons en scenery om rondom die landhandel in te zetten.Ofwel meer afwisselend verkeer.Het hoeft niet met 10 wagons tegelijk,een lokale loc met bv 2-3 schuifwandwagens voor aanvoer en later (zogenaamd gelost en geladen) is al afdoende,je krijgt rangeerwerk erbij,is altijd goed voor de levendigheid,vind ik dan
Bert een goed bedoelde vraag. Wanneer gaat het bouwfeest beginnen?
Floris,Dit betekend dat je dan in het station moet gaan rangeren?
Dat hoeft niet perse,je kan een losse loc laten aankomen om de wagons weg te halen bij de landhandel,deze vervolgens gelijk buitenbeeld ergens op een emplacementje die wagons laten wegzetten en dan met de zogenaamde nieuwe vracht terug sturen naar die landhandel,waarna de loc weer los uit beeld vertrekt.Dan is er weinig rangeerwerk.Maargoed zoals ik al zei,dat is mijn persoonlijke ding,ik zou wat extra afwisseling en dus leven in de brouwerij wel willen.Snap even zo goed dat je zegt,t word me dan "te druk"Als je de aansluting laat vervallen en toch interactie met die landhandel zou willen,dan zou een laad/los plaats bij het station ook nog een optie wezen.Dan zou men vanuit de landhandel met een vrachtwagen van/naar het station kunnen rijden om op die manier goederen uit te wisselen.
Helaas heb ik geen ruimte voor een los emplacementje, Lijkt mij een "dure" oplossing, eerst vrachtauto laden en bij wijze van 20mtr weer te gaan lossen. Wat ik zo een beetje zie op het www hebben veel "Baywa" terreinen al geen aansluiting meer op het spoor. Of er komt wat anders in het gebouw, of het wordt gesloopt.