Nee.... daar is over nagedacht.Als de lantarens afgegoten moeten worden, moet je de 0,5 mm draadjes niet meegieten. Kan technisch gezien wel, maar de kans dat het niet scherp wordt is aanwezig. Dus achteraf aanbrengen zou ik zeggen. Dan is het heel practisch om secondelijm te gebruiken (heb ik overigens nog niet gedaan) want dat laat makkelijker los dan soldeer.Maar het kan ook zo zijn dat er wordt afgegoten van mijn prototype..die is nu over en staat in het Oersikkenmuseum.
Hallo Peter,Tja, een paar wagentjes is ook waar de oersik voor gemaakt is, toch? Één as is idd een stuk eenvoudiger.Jullie spoor nullers hebben het ook maar makkelijk! Gewoon lampen kopen....kon ik dat ook maar Michiel
Eindelijk zit de kit van mijn schaal 0 oersik in elkaar Ik ben er vrij lang mee bezig geweest, maar ik heb er dan ook niet ieder moment aan gewerkt; ik heb er de tijd voor genomen. Daarbij komt dat ik gaandeweg de bouw toch regelmatig tot de conclusie kwam dat ik dingen niet goed gedaan had of anders/beter konden, waardoor de bouwtijd ook weer toenam. Vaak ging het ook gewoon fout en moest ik met de nodige 'vreemde tekens' (zoals %#^&$!@#*&^) weer opnieuw beginnen.Aanvankelijk was ik niet van plan de koppeling functioneel te maken, maar ik heb toch de verleiding niet kunnen weerstaan het te proberen. Is me dan toch (wel met de nodige pijn en moeite) gelukt....Hieronder een statieportret van mijn Oersik 113.Kenmerken:Oersik nr 113 (gedigitaliseerd)Bouwtijd: 4 maandenDak, cabine, motorhuif, frame en chassis demonteerbaarPrintplaatje voor aansluiting decoder en stroomafnemers demonteerbaarZijluiken motorhuif: schuifbaarKoppeling: functioneel (beweegbaar en bedienbaar)Remsysteem gemonteerdGewicht: 383 gramAandrijving: Mashima 14 x 24 (12 Volt)Overbrenging: Romford 50:1Decoder: Digikeijs DR1010Verlichting (elke lamp) voor- en achterzijde schakelbaarDe kit zit dan wel in elkaar, maar de loc is nog lang niet klaar; hij moet nog schoongemaakt, gestraald en gespoten worden.Wie volgt?
Ja...en?