Google+
Doel:€250.00
Donaties:€9.65

Per saldo:€-240.35

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 14-07-2018
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Auteur Topic: Ontwikkelingen Elektrische Museumlijn Amsterdam  (gelezen 5260 keer)

Frans van Meerwijk

• Trolleytrambovenleiding 1:87... AUWWW!!!
  • Offline Offline
  • Ziehier die veelgeroemde RET-Metro in HvH Haven...
Re: Ontwikkelingen Elektrische Museumlijn Amsterdam
« Reactie #45 Gepost op: 28 februari 2018, 13:53:21 »
      Vóór mijn inhoudelijke verhaal alvast "SORRY" voor mijn toon: als Amsterdammer en ex-medewerker zullen de emoties wel meespreken...

• De Museale situatie in 020 voor OV is "problematisch" om het maar vriendelijk te zeggen: ego's botsen nogal snel (en daarnaast spelen er ook een aantal "mannetjes"...
      • Dat verleden is waarschijnlijk óók de grootste hinderpaal voor de toekomst; menigeen associeert Museumtram of Museumbus met personen, die zij liever vergeten! Dat er (gelukkig) véél veranderde blijft dan buiten beeld.
      • Zowel de RETM/EMA (oftewel "de museumtramlijn"als de Stichting BRAM) lopen vrijwel dagelijks aan tegen de ellende die PERSONEN binnen RETM, EMA, MUSA, AOM en 'weet-ik-welke-clubs-nog-meer' veroorzaakten!

Om onze Mods geen overuren te bezorgen: reageer over personen alstublieft via een pb; ik heb deze post al 15 keer 'herschreven' om te voorkomen, dat ik nodeloze problemen veroorzaak...
      Het is te wensen, dat RETM/EMA (voor de stuurloze voertuigen) en BRAM (voor de voertuigen die niet sporen) dit erfgoed inderdaad kunnen behouden!
      Daarbij is het inderdaad een gigantisch verhaal van 'snel geld': de "waarde" van dat terrein is hóóg ingeschat door snelle jongens-met-onbetrouwbaar-métier en daarnaast kent de Gemeente niet alleen OZB maar óók nog eens "erfpacht"...

Groeten van Frans
« Laatst bewerkt op: 28 februari 2018, 16:22:54 door Frans van Meerwijk »
Trams in aanbouw en in de vitrine, ook met trolleystang en dat moet ook nog fatsoenlijk rijden...

brun

• Offline Offline
« Reactie #46 Gepost op: 28 februari 2018, 14:46:52 »
Ik zie overigens op Ruimtelijkeplannen.nl dat het hele gedeelte waar nu de sporen van de RETM liggen volgezet is met blokken met de functie 'gemengd'. Ik zie geen ruimte voor een keerlus waar dan ook.

Ik zag hier een plaatje waarin een lus om het stationsgebouw was getekend (dus achterlangs en voorlangs):
http://www.nul20.nl/tramspoorlijn-en-stalling-verdwijnen-uit-bestemmingsplan-havenstraatterrein

brun

• Offline Offline
« Reactie #47 Gepost op: 28 februari 2018, 14:51:01 »
Groeten van Frans

Dank voor het verhaal, dat maakt het wel wat duidelijker. Best jammer dat mooie initiatieven zo vaak stuk gaan aan grote ego's (al dan niet uit het verleden).

martijn v m

• Henk de Rode Rattenslang
  • Offline Offline
  • Heerwijk in H0
    • vames
« Reactie #48 Gepost op: 28 februari 2018, 21:53:28 »

bron

mijn voorkeur zal dan uitgaan naar de bovenste mooie aansluiting op het stadsnet.

greetz Martijn die hoop houdt
Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk