Google+
Doel:€250.00
Donaties:€9.65

Per saldo:€-240.35

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 14-07-2018
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Auteur Topic: Teveel mooi artitec spul: wat kiezen?  (gelezen 1172 keer)

Spoorslag 70

• Offline Offline
  • Periode III/IV
Teveel mooi artitec spul: wat kiezen?
« Gepost op: 04 februari 2018, 17:15:37 »
Artitec maakt het wel moeilijk om keuzes te maken, ga ik voor de Blauwe NS 1310 tijdperk IV of voor een (een) malige Hondekop 4 nummer 769 tijdperk IV-V. Je word er wel hebberig van, maar je kunt je geld maar 1x uitgeven.
« Laatst bewerkt op: 04 februari 2018, 19:14:11 door Reinout van Rees »

Pauldg

• Offline Offline
Re: Teveel mooi artitec spul: wat kiezen?
« Reactie #1 Gepost op: 04 februari 2018, 17:17:32 »
Neem die hondekop nou maar. Een 1300 komt heus nog wel eens langs. Oud of nieuw.
When in Paris, do as the romans do....

Klaas Zondervan

• Offline Offline
    • Pagina van klaas
« Reactie #2 Gepost op: 04 februari 2018, 17:33:40 »
Heb ik nou helemaal geen last van. Ik koop geen treinen met waslijnpoetsers meer. ;D
Take it slow, the pace is not what matters, it's the direction that you go. (J.R. Cash)

Paducah

• Offline Offline
« Reactie #3 Gepost op: 04 februari 2018, 18:11:24 »
Ik sla de vakantie gewoon over...

Ik heb de 1300 bijelkaar gespaard, dat gaat nu naar de Hondekop. Hoe ik de 1300 dan weer bij elkaar spaar zie ik dan wel weer. Wil ze wel beide hebben!

Nu maar hopen dat er niks anders uitgebracht wordt waar ik extreem hebberig van wordt.

Bastaard

• Offline Offline
  • NL/NS vanaf 1945
« Reactie #4 Gepost op: 04 februari 2018, 18:14:17 »
keuzes keuzes keuzes  ;D
Oude Lima/Piko verkopen bij elkaar harken en de Artitec kopen.
Marktplaats heeft meer hondekoppen dan ooit !

Bij Artitec heb ik ervaren dat ze vrij lang leveren en niet 1 2 3 uitverkocht zijn, (DE-2 Plan U )
maar de groene hondekop met reclamebanen is nooit eerder geweest, die zal wel het snelst gaan denk ik.
Treinen Vissen Katten Liefhebber, bouw modelbaan op zolder gestart, nu nog 3 plaatsnamen verzinnen, help je mee?

Milocomarty

• FYA !!!
  • Offline Offline
  • Team Mitropa FNDL /No more OntraX!
    • Team Mitropa
« Reactie #5 Gepost op: 04 februari 2018, 18:42:16 »
Verkoop je toch gewoon de boot  :P

Biesje

• Offline Offline
    • Biesje.nl
« Reactie #6 Gepost op: 04 februari 2018, 19:00:53 »
Ik wil het liefst een blauwe 1300 zonder vignetten en een gerenoveerde en ook een hondekop 4 in IC kleuren. Dus in afwachting van de gerenoveerde 1300 en IC HK moet ik logischerwijze voor de blauwe 1300 gaan :) Nu nog besluiten of ik mijn oer Rivarossi weg doe waar ik al veel moeite in heb gestoken om deze digitaal te maken en van sluitverlichting en omgekeerd L sein te voorzien. 

En niet alleen Artitec maakt het moeilijk, ik wil nog zoveel: er ontbreken nog een blauwe Roco 1200 en een bruine roco 1200 en mijn geel/grijze roco 2200 moet ook vervangen worden door een Piko met geluid. Jarenlang hebben we het moeten doen met steeds een nieuwe variant van een 1600 en de sprinters en plan v die stonden te verstoffen in de etalages bij intertoys, nu is er zoveel keus, eigenlijk best wel geweldig. Behalve voor de portemonnee inderdaad :P

Mvg,

Robert

Sobat Kras

• हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
    • sleutelspoor
« Reactie #7 Gepost op: 04 februari 2018, 19:08:42 »
Verkoop je toch gewoon de boot  :P

Dat had je nu juist niet moeten zeggen :-[ :-\ ;D
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

ingenium

• TM
  • Offline Offline
    • Modeltrein projecten
« Reactie #8 Gepost op: 04 februari 2018, 19:40:11 »
Valt niet mee tegenwoordig, zit helemaal in het slop...
Ben geitjes voeren en bloemetjes plukken, doei...

dh3201

• Offline Offline
« Reactie #9 Gepost op: 04 februari 2018, 20:26:52 »
Tegen de tijd dat je de 1300'en en hondekoppen bij elkaar gespaard hebt, heeft Artitec alweer vier nieuwe modellen aangekondigd die je ook nog moet hebben  ;D
Niels

ArjanB

• Offline Offline
« Reactie #10 Gepost op: 04 februari 2018, 20:57:00 »
hmmm.... heb zowieso moeite om een paar honderd euri neer te leggen voor een treinje dus het dilemma is niet zo groot. 10 x 50 euro uitgeven is hetzelfde maar toch iets gemakkelijker.  ;D ;D
NL baan in Canada

nighttrain1

• Powered bij Oltronix; 2x300VA & plaatser moeilijkste raadplaat 2013
  • Offline Offline
  • Ook deze tijd zal ooit die goeie ouwe tijd worden!
« Reactie #11 Gepost op: 04 februari 2018, 22:10:57 »
Hondekop, heb al 4 1300’en, daar heb ik mooie herinneringen aan en gaan er niet uit.
Is er zoveel mis danmet een Electrotren 1300 of een Rivarossi exemplaar?heb zelfs nog een Lima 1310.
Dus....
Groeten Richard, nighttrain

DCC,NS,H0,Tijdperk 3B t/m 5 + vleugje nu,Koploper,Intellibox
VAM- & Beneluxtreinen

2011-2018 ***** + 22x X
X=extra plaat geplaatst

Bouw: Zwederbaan & (BNLS) Forumbaan module; Ringvaart spoorbrug nabij Buitenkaag.

Bastaard

• Offline Offline
  • NL/NS vanaf 1945
« Reactie #12 Gepost op: 05 februari 2018, 00:27:13 »
Electrotren/Rivarossi is weinig mis mee  (y)
Treinen Vissen Katten Liefhebber, bouw modelbaan op zolder gestart, nu nog 3 plaatsnamen verzinnen, help je mee?

Biesje

• Offline Offline
    • Biesje.nl
« Reactie #13 Gepost op: 05 februari 2018, 03:00:20 »
De meningen daarover zijn duidelijk verdeeld. Hoewel er op technisch vlak niks mis is met de Electrotren/Rivarossi, blijft het een Spaanse locomotief met een NS kleurtje die te breed is met te korte draaistellen. De Lima oogt beter, maar is duidelijke technisch veroudert en mist het één en ander aan detaillering. Tot nu toe was de mooiste 1300 de oude Rivarossi uit de jaren 90 van de vorige eeuw. Als de Electrotren echt goed was zag Artitec er ook niks in om deze op de markt te brengen.

Er waren veel meer draadjes en foto's maar dit is er één:

https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=1055.90

Back on topic: het hele punt van de Reetitec 1300 is nu juist dat er behalve de oer Rivarossi, gebaseerd op de Franse CC7100 (zoals de NS versie ook echt was), geen modellen waren die echt een mooie weergave waren van de NS 1300. Net zoals bij de 1200 eigenlijk (M te klein, Fl te groot en Lima was wel prima maar ze liepen allemaal technisch achter en dan de latere Mätrix die ook best wel ok was maar nog steeds oude technologie en zo tot Roco met een haast perfect model kwam).

Dus hieperdepiep voor Artitec (ook REE wel een beetje) dat we straks een kloppende 1300 hebben (y).

Mvg,

Robert.