Google+
Doel:€250.00
Donaties:€19.65

Per saldo:€-230.35

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 13-05-2018
Algemeen

De stichting

Recente berichten

  

Auteur Topic: Storm  (gelezen 4027 keer)

Noordernet

  • Offline Offline
  • Berichten: 180
Re: Storm
« Reactie #30 Gepost op: 18 januari 2018, 19:51:23 »
Rond Groningen rijden NS en ARRIVA.

Wolter

Wim1969

  • Offline Offline
  • Berichten: 1082
Re: Storm
« Reactie #31 Gepost op: 18 januari 2018, 20:07:02 »
Groen stroom, wind energie.. ???
Kautenbach
Wolzerdange
Saint Tourbiere
Hopen lol

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 15328
    • Pagina van klaas
Re: Storm
« Reactie #32 Gepost op: 18 januari 2018, 20:59:36 »
het feit dat je die opgeheven (doorgekruiste) treinen nog steeds ziet rijden is toch het bewijs dat het dienstregeling gestuurd is?
Max, voor opgeheven treinen is het inderdaad gestuurd door de dienstregeling. Maar voor treinen die daadwerkelijk onderweg zijn is het de actuele situatie. Ik kijk vaak op die site en daardoor weet ik zeker dat het zo is. Is goed te zien als een trein b.v. meer dan 5 minuten vertraging heeft. Dan zie je op de kaart al dat de trein niet op de positie is waar hij volgens de dienstregeling zou moeten zijn.
Het feit dat de treinen op de Zeeuwse lijn vandaag zo stipt op tijd leken te rijden maakte het wel een beetje verdacht. Achteraf kan je concluderen dat ze vergeten zijn om die treinen als opgeheven te merken.
Take it slow, the pace is not what matters, it's the direction that you go. (J.R. Cash)

Max Roodveldt

  • Offline Offline
  • Berichten: 250
  • 't is maar 'n spelletje...
    • Timesaver
Re: Storm
« Reactie #33 Gepost op: 18 januari 2018, 21:09:33 »
Klaas, dankjewel voor de toelichting. Ik zal in de toekomst eens beter op vertraagde treinen letten.
Eigenlijk zou het logischer zijn als ze uitgevallen treinen niet meer zouden laten zien.

mvg,
Max
"The object of the game is to make the required switching moves in the least time." - John Allen.

R.C.Grootveld

  • Offline Offline
  • Berichten: 25
Re: Storm
« Reactie #34 Gepost op: 18 januari 2018, 22:04:41 »
Kan iemand mij uitleggen waarom mensen uren hebben vastgezeten in een stilgevallen ICE?

Is toch een kwestie van
1: Spanning eraf
2: Aarden
en klaar is kees ?
Lijkt me iets wat een lokale brandweer in no-time geregeld moet kunnen hebben.

Bastaard

  • Offline Offline
  • Berichten: 3018
  • NL/NS vanaf 1945
Re: Storm
« Reactie #35 Gepost op: 18 januari 2018, 22:13:46 »
Hoorde NS zet Dieseltreinen in, deze hebben geen stroom nodig?

DM90? ;D
Treinen Vissen Katten Liefhebber, bouw modelbaan op zolder gestart, nu nog 3 plaatsnamen verzinnen, help je mee?

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 15328
    • Pagina van klaas
Re: Storm
« Reactie #36 Gepost op: 18 januari 2018, 22:22:13 »
Lijkt me iets wat een lokale brandweer in no-time geregeld moet kunnen hebben.
Volgens mij mag de lokale brandweer dat niet. Mag alleen gedaan worden door Prorail of door een aannemer die een bevoegdheid van Prorail heeft.
Take it slow, the pace is not what matters, it's the direction that you go. (J.R. Cash)

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 2491
Re: Storm
« Reactie #37 Gepost op: 18 januari 2018, 22:40:27 »
Spanning schakelen doet het SMC op afstand, ter plaatse hoeft alleen spanningsloosheid gecontroleerd te worden en de Bovenleiding geaard te worden.

Bert van Gelder

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 3035
Re: Storm
« Reactie #38 Gepost op: 18 januari 2018, 23:08:51 »
Overigens jammer dat er vandaag op de reisplanner een heleboel misleidende info staat/stond.

Kan me voorstellen dat er staat dat een trein uitgevallen is, maar er staat ook regelmatig dat een trein wel rijdt. Alleen als je in de app op die trein klikt, dan staat er geen perron aangegeven, en rijdt de trein ook niet. Terwijl deze wel in het overzicht staat van treinen die wel rijden.

Komt bij dat er geen grafisch overzicht is van de baanvakken die wel open zijn. Dan zou je als reiziger kunnen uitvogelen hoe je toch een reis kan maken.

Nog wat werk te doen voor de informatievoorziening...

Gr, Bert

VictorPM

  • Offline Offline
  • Berichten: 138
Re: Storm
« Reactie #39 Gepost op: 18 januari 2018, 23:29:53 »
In Duitsland heeft de storm ook een naam, zie ik nu: "Friederike"  8)
https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?002,8435721

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2132
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re: Storm
« Reactie #40 Gepost op: 19 januari 2018, 00:14:33 »
In Frankfurt moeten mensen overnachten in een ICE stel. Heel Duitsland ligt nog plat.
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 | C Rails | Multiprotokol | D | A | CH

Spoorrelais

  • Offline Offline
  • Berichten: 496
  • Ben uitgeblust
Re: Storm
« Reactie #41 Gepost op: 19 januari 2018, 08:14:14 »
Volgens mij mag de lokale brandweer dat niet. Mag alleen gedaan worden door Prorail of door een aannemer die een bevoegdheid van Prorail heeft.

De brandweer heeft nooit de mogelijkheid gehad om de bovenleiding te aarden.

Wel hadden ze de een spanningstester om vast te stellen of er nog spanning op de bovenleiding stond.

Maar dat is ook al niet meer zo. Ze mochten niet aarden en konden daardoor geen veilige werkplek creëren.
De bouw van Berkendam is begonnen.

v140

  • Offline Offline
  • Berichten: 430
Re: Storm
« Reactie #42 Gepost op: 19 januari 2018, 08:54:03 »
Hoi

De brandweer kan of kon volgens mij wel degelijk aarden.
Door gebruik te maken van de boveleiding tester.
Staat er nog restspanning op de leiding dan klapte de zekering.
Heb zelf de opleiding brandwacht nog gevolgd.



Gr. Ron
« Laatst bewerkt op: 19 januari 2018, 09:15:57 door v140 »

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 15328
    • Pagina van klaas
Re: Storm
« Reactie #43 Gepost op: 19 januari 2018, 09:04:17 »
Hoe verklaar je dan dat het soms uren duurt voordat reizigers een gestrande trein mogen verlaten? De bevoegde monteurs moeten soms van ver komen, en dat kost tijd. Als de lokale brandweer dat mag doen kan het binnen een half uur gepiept zijn.
Take it slow, the pace is not what matters, it's the direction that you go. (J.R. Cash)

v140

  • Offline Offline
  • Berichten: 430
Re: Storm
« Reactie #44 Gepost op: 19 januari 2018, 09:10:36 »
https://www.ifv.nl/advieseninnovatie/Documents/20170925-Voortgangsbrief-ProRail-Elektrisch-veilige-inzet-brandweer-bij-spoorincidenten.pdf

Begin wel te twijfelen over of de staaf nu wel of niet de zaak ook werkelijk aarding geeft.

Gr. Ron
« Laatst bewerkt op: 19 januari 2018, 09:15:09 door v140 »