Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Modelbaan schaal H0 niet geheel sluiten in pc prog door Ronnor
Vandaag om 18:26:10
19 Toen door defender
Vandaag om 18:22:32
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Cegielski
Vandaag om 18:16:38
20 en 21 april MobExpo door class 37
Vandaag om 18:16:26
Baan 'begroenen', hoe, wat en waarmee? door Frank 123
Vandaag om 17:50:26
Piko lok digitaal rijdt direct weg door bellejt
Vandaag om 17:48:47
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE door Rob Bennis
Vandaag om 17:45:39
Al mijn goede ideeën... door maartenvdb
Vandaag om 17:22:59
Raadplaatje door Benelux795
Vandaag om 17:18:39
Aachenau West door Montanbahn
Vandaag om 16:32:57
Gewoon wat busfoto's door mass am see
Vandaag om 16:27:11
diorama, voor lange treinen. door Wim Vink
Vandaag om 16:12:37
18 t/m 21 april Intermodellbau '24 Dortmund door Ronald Halma
Vandaag om 15:58:27
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door bask185
Vandaag om 15:50:37
Station Roodeschool door Ronald Halma
Vandaag om 14:40:57
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door Hans Reints
Vandaag om 14:34:08
NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
Vandaag om 14:24:44
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 14:14:55
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door mass am see
Vandaag om 14:07:41
Frans/Belgisch H0e baantje door NS264
Vandaag om 12:57:17
hoe diep is de kuil van een 23 meter draaischijf door AlbertG
Vandaag om 12:10:11
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 11:20:49
2nd Dutch US Convention, DRU Ulft NL 6/7 april 2024 door RBlok
Vandaag om 10:23:55
Cranicher Altbahn door Eric v C
Vandaag om 10:09:34
Pfarrerwinkel bahn door Eric v C
Vandaag om 09:59:38
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein? door 3dbuildr
Vandaag om 09:55:45
Ijzeren Rijn: militair transport door ijzeren rijn
Vandaag om 09:45:09
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door spoorijzer
Vandaag om 09:35:37
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorijzer
Vandaag om 09:33:32
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
24 april 2024, 22:51:27
  

Auteur Topic: 25 jaar geleden  (gelezen 897822 keer)

Hoontje

  • Offline Offline
  • Berichten: 348
  • "Sik'nLeuren" in O & Station Rijen 1980 1:160
    • Hoontje.nl - 3D modellen van (hulpverlenings)voertuigen in 1:160 en 1:87
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1830 Gepost op: 21 maart 2018, 19:26:19 »
Hey het witte boerderijtje! Erg leuk. Dank

Rockerbox2

  • Offline Offline
  • Berichten: 966
  • Als 'tie rijd zie je d'r nix van.
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1831 Gepost op: 21 maart 2018, 23:38:24 »
Mijn dia scanner is een Nikon Coolscan 5000 (worden allang niet meer gemaakt).
Ik denk overigens dat het type scanner er voor amateurgebruik niet zoveel toe doet.
Veel meer van invloed is de toestand van de dia (verkleurd of verkeerd belicht).
En belangrijkste: de nabewerking van het digitale bestand bepaalt het uiteindelijke resultaat.


Met vriendelijke groeten.
Wim van der Ent

Dank voor je info Wim (y)
Zo te zien is er met je CT 18s (dia's) nix mis, ook na 25 jaar niet.
En zo te zien ben je ook zeer bedreven in het nabewerken want je foto's zien er fantastisch uit.
Ride On

Rino

Willem1951

  • Offline Offline
  • Berichten: 1103
    • flickr fotopagina
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1832 Gepost op: 27 maart 2018, 08:59:43 »
27 maart 1993.


Tussen Roosendaal en Breda, bij Zegge.


3-delige sprinter tussen Oudenbosch en Roosendaal.

Met vriendelijke groeten.
Wim van der Ent

Willem1951

  • Offline Offline
  • Berichten: 1103
    • flickr fotopagina
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1833 Gepost op: 28 maart 2018, 10:51:52 »
Blijkbaar was het op 28 maart 1993 ook mooi weer om treinen te gaan fotograferen.
Nog wat plaatjes van die dag.


Wederom bij Gilze-Rijen (richting Breda) met een Plan T.


Meer terug in de richting van het station Gilze-Rijen.

Nog wat dia's in de richting Tilburg.









Tot slot nog een dia bij het station Gilze-Rijen. De trein stond hier even stil en begon weer te rijden (met beide pantografen op).

Pas in 2011 (met een digitale camera) heb ik weer eens treinen gefotografeerd rond Gilze-Rijen.
Met vriendelijke groeten.
Wim van der Ent


Ronald69

  • Offline Offline
  • Berichten: 2231
  • Duitsland TP III
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1834 Gepost op: 28 maart 2018, 11:05:37 »
Willem, staat er op de 1ste foto een veldbaan locje?

Grt, Ronald.
Grt, Ronald.

Willem1951

  • Offline Offline
  • Berichten: 1103
    • flickr fotopagina
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1835 Gepost op: 28 maart 2018, 12:52:28 »
Hallo,
Inderdaad, een veldbaan locje als monument.
Een 100 % uitsnede wordt niet veel duidelijker.



Het huis staat er volgens Google Earth en Street View nog.
De vooruitgang heeft hier ook behoorlijk huisgehouden: het lokje is weg en er is nu een
soort sportterrein.

Met vriendelijke groeten.
Wim van der Ent

F Helm

  • Offline Offline
  • Berichten: 66
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1836 Gepost op: 30 maart 2018, 11:11:12 »
De lokomotief is een diema nr 1293. Heeft dienst gedaan bij steenfabriek de Vijf Eiken. De rare motorkap is het gevolg het inbouwen van een zwaardere motor.

Groetjes Frits

Willem1951

  • Offline Offline
  • Berichten: 1103
    • flickr fotopagina
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1837 Gepost op: 10 april 2018, 11:55:20 »
Dortmund in het Ruhrgebied in Duitsland had en heeft een uitgebreid tramnet.
Op 10 april 1993 zou daar met een museumwagen gereden worden, dus aanleiding om
die kant op te gaan.


Stadtbahn N wagen 117 is net vertrokken van het eindpunt Brambauer (ten noorden van Dortmund).
Destijds was de route naar Brambauer voor een groot deel nog enkelsporig. Inmiddels ligt hier dubbelspoor.


Een teleurstelling: de museumtram bleek de Partytram te zijn. De 435 met bijwagen 712 in de stad (bij halte Fredenbaum).


Eindpuntcomplex Westfalenstadion met Stadtbahn B wagen 306.


Stadtbahn N wagen 151. De trams van dit type zijn al enige tijd niet meer in dienst in Dortmund. De meeste zijn naar Gdansk gegaan.


De partytram is een dubbelgelede tram op 2 vaste onderstellen met zwevend tussendeel. In 1957 gebouwd door Hansa Waggonbau.


Behalve enkelsporige trajecten waren er ook dit soort straten: in het midden van een drukke autoweg (Krückenweg). Dit is de route naar het eindpunt
Hombruch (in het zuiden).


Even later werd er door een fotogenieker straatje gereden.


Hier ook de Partytram afgewacht.


De halte Barop Parkhaus op de route naar Hombruch. Inmiddels rijdt de Stadtbahn hier in een tunnelbak.


De tramlijn van Wickede (in het oosten) naar Marten (in het westen) is heel lang nog een traditionele tramlijn gebleven. Bij het ombouwen naar Stadtbahnbedrijf
met tunnels is deze lijn ook gemoderniseerd.
Mr. 82 in Asseln. Ook dit type tram is allang weg.








Nog wat dia's, gemaakt in Asseln (tussen Wickede en tusseneindpunt Brackel).




Bij tusseneindpunt Brackel.

Met vriendelijke groeten.
Wim van der Ent

Willem1951

  • Offline Offline
  • Berichten: 1103
    • flickr fotopagina
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1838 Gepost op: 12 april 2018, 14:37:45 »
Op 12 april 1993 op station Rotterdam Blaak deze 2 dia's gemaakt.





Met vriendelijke groeten.
Wim van der Ent

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8062
  • Spoor N
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1839 Gepost op: 24 april 2018, 19:13:55 »
25 jaar geleden ging mijn vader mee met een rondrit van Werkgroep 1501, die langs Rotterdam en Zwolle kwam. De beschrijving staat in de naam van de foto's:





















Het kantoorgebouw in de achtergrond bestaat nu nog denk ik:


Helaas heb ik enkele eerdere 25 jaar momenten gemist, die moeten maar herkanst worden in 19-toen.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

RdJ

  • Offline Offline
  • Berichten: 208
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1840 Gepost op: 01 mei 2018, 06:15:27 »
1 mei 1993

Vandaag was Railreis 10 bij de VSM tussen Apeldoorn en Dieren.
Ik heb in totaal 89 dia’s van alle fotostops en line-ups, maar ik heb het ‘beperkt’ tot onderstaande selectie  ;).

De 2530 in Apeldoorn




De 2530 in Beekbergen


Line-up te Beekbergen met vlnr. 64.415, 80.036, 52.8053 en de 50.3654




52.8053 en de 50.3654 in Beekbergen


52.8139 en 23.071 in Beekbergen


52.8139 en 52.8053 rangerend en rechts de 23.071 in Beekbergen


Treinkruising te Loenen 50.3654 en 52.8053 wachtend op binnenkomst van de 52.8139 en naast het spoor een Trabi


50.3654 en 52.8053 tijdens fotostop bij Dieren


52.8139 ook bij Dieren


50.3654 en 52.8053 bij fotostop voor Loenen




En de 50.3654 en 52.8053 bij fotostop voorbij Loenen


52.8139 ook bij Loenen




En nogmaals de 50.3654 en 52.8053 bij deze fotostop


50.3654 en 52.8053 bij fotostop voor Beekbergen


52.8139 ook bij Beekbergen


Nogmaals de 52.8139 bij fotostop voorbij Beekbergen


En tot slot de 50.3654 en 52.8053 bij deze fotostop


Groeten,
Ron
 
 
DB Tijdperk III, Lenz, Roco, Brawa, Tillig Elite, Koploper

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 1095
  • The perfect is the enemy of the good
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1841 Gepost op: 02 mei 2018, 20:14:16 »
Goede foto's hoor. Blijkt maar weer dat zonder direct zonlicht foto's veel meer sfeer kunnen hebben. (naar mijn eigen mening dus hè)

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8062
  • Spoor N
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1842 Gepost op: 03 mei 2018, 07:41:22 »
Had de VSM een aantal goederenwagons uit Duitsland laten komen?
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Willem1951

  • Offline Offline
  • Berichten: 1103
    • flickr fotopagina
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1843 Gepost op: 08 mei 2018, 08:06:09 »
Op 8 mei 1993 een ritje gemaakt met de trein (Roslagsbanan) van Stockholm naar Näsbypark.


Het toen modernste materieel van het type X10p op station Stockholms Östra. Spoorwijdte is 891 mm


Halte Vendevägen met ouder materieel.


Het eindpunt Näsbypark.


Bij station Stocksund zat het motorrijtuig van het type X7p goed in het licht. Volgens Wikipedia is dit materieel gebouwd in de jaren 1946 -1949.


Motorrijtuig 54 is bewaard (niet rijvaardig) en staat in het tram/spoormuseum in Stockholm.


In 2020 komt de opvolger van dit materieel (type X15p van Stadler Rail).

Met vriendelijke groeten.
Wim van der Ent


RdJ

  • Offline Offline
  • Berichten: 208
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1844 Gepost op: 15 mei 2018, 07:22:05 »
15 mei 1993

Weekendje Parijs, ook even op Gare de Lyon geweest.

Met TGV treinstel 118


En met de 86 op de achtergrond




En onder de kap de Sybic 26.002



Groeten,
Ron
DB Tijdperk III, Lenz, Roco, Brawa, Tillig Elite, Koploper