Maar zolang iedereen de rijtuigen met de bekende manco's niet retourneert aan de winkelier (lees: fabrikant) krijgt deze ook geen duidelijk signaal dat er duidelijk een aantal zaken goed mis zijn en dat de klant dit soort afwijkingen niet pikt. Ik vind het in alle eerlijkheid een prachtig rijtuig, maar wacht toch nog echt met de aanschaf totdat men bij ET de problemen goed opgelost heeft. Ik ben trouwens ook best wel benieuwd hoeveel oorspronkelijke kopers hun rijtuig op basis van de manco's hebben geretourneerd. Rob
Ik gaf net in een reactie aan dat ik de rijtuigen had willen retourneren, maar dat ik door mijn winkelier aan de lijntje ben gehouden met reacties als 'we wachten op een reactie van ET' en uiteindelijk 'we verwachten niet dat er iets gebeurt'. Na een maand is de termijn waarop je de rijtuigen terug kunt sturen wel verstreken. Andries
Ik denk dat er nog niet zoveel retouren zijn, omdat er hier in dit draadje steeds de mogelijkheid wordt opengehouden dat er onderdelen geleverd zullen worden (koppelboom, balg) die het mogelijk maken die manco's weg te nemen. Pas als duidelijk wordt dat er door de fabrikant op dit punt niets wordt geleverd, zal een deel van de kopers met hun spullen teruggaan naar de winkelier. Mij lijkt dat nu ondertussen duidelijkeid moet worden geboden aan de kopers van de eerste oplage.
De winkelier moet het ook doen met de info die hij krijgt. En als dat uitblijft, wat moet je dan? Mijn punt: je weet niet precies wat er zich bij de winkelier heeft afgespeeld. Je had ook zelf het besluit kunnen nemen om de boel binnen de termijn terug te sturen. Die keus heb je altijd. Jaja, ik weet het, wellicht een dooddoener, maar wel een die waar is. Als consument heb je ook zelf een verantwoordelijkheid. Wat ik nu wel mis, is de kant van de winkelier. Er is nu maar één kant van het verhaal bekend. En dat zal ook zo blijven. Ik wil overigens niet beweren dat het gevoel dat je hierbij hebt ontwikkelt fout oid is. Ik wil niks aan je gevoel af doen.