Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 14:33:00
N spur scenery elementen maken van gips of klei? door Dave.......
Vandaag om 14:30:06
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door Cor--24
Vandaag om 14:29:40
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door RK
Vandaag om 14:28:54
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door mass am see
Vandaag om 14:18:46
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
Vandaag om 14:12:48
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 14:07:52
OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
Vandaag om 13:40:42
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30) door MacArthur
Vandaag om 12:55:30
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorijzer
Vandaag om 12:33:37
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Sven
Vandaag om 12:28:41
Al mijn goede ideeën... door Karst Drenth
Vandaag om 11:42:58
NTM P1 in Schaal-1 door MaraNCS
Vandaag om 11:39:38
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 11:35:28
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 11:33:00
Rio Grande Southern - Lizard Head Pass door Hans GJ
Vandaag om 11:30:20
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:27:15
Bauarbeiten im gange door Dave.......
Vandaag om 10:55:26
Variaties op Station Zetten Andelst in HO door Duikeend
Vandaag om 10:54:40
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:42:29
Onze Nederlandse Stoomlocomotieven (nieuwe druk) door R v/d Hoven
Vandaag om 09:24:48
Internationale Spoor 0 en 1 dagen in Gießen, 23 en 24 maart, 2024 door bernhard67
Vandaag om 08:42:53
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 08:15:11
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:00:19
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
Vandaag om 01:00:05
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door WimM
Vandaag om 00:42:50
Raadplaatje door Magic
27 maart 2024, 23:27:03
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ronald Halma
27 maart 2024, 23:17:30
Bouw van materieel 40 treinstellen door Pauldg
27 maart 2024, 22:45:06
Martijn's rariteitenkabinet door Martijn193
27 maart 2024, 22:30:17
  

Auteur Topic: Nederlandse Modelspoordagen in Rijswijk, jullie komen toch ook?  (gelezen 20243 keer)

janw

  • Offline Offline
  • Berichten: 2147
  • Bruggen-IG:
Re: Nederlandse Modelspoordagen in Rijswijk, jullie komen toch ook?
« Reactie #60 Gepost op: 14 januari 2018, 18:49:55 »
en het Hofpleinbaantje had helemaal geen eigen verlichting. Dat kan echt beter mannen.

Ik ben een van de makers van dat Hofpleinbaantje. Je opmerking wordt ook door ons gehoord (Haagse Modelbouw Club).
We hebben er na vrij veel overleg voor gekozen om geen achtergrond, lijst of andere omranding van de baan te maken, om juist het open karakter van het landschap rond de lijn vast te houden (situatie rond 1930 dan  ::) ). Met lijst, achtergrond of verlichting wordt het al snel een soort kijkdoos en dat willen we juist niet. Maar elk voordeel heeft nadelen, natuurlijk. Het kan ook zijn dat we ooit toch weer anders besluiten.
Die grote bouwlamp aan het plafond was inderdaad een probleem; ook omdat hij de infrarood-sensors in de baan stoorde. Schaduwen van passerende toeschouwers werden als trein gedecteerd >:(
Anderzijds gaf die lamp ook een soort zonneschijn-effect met schaduwen dat nog best realistisch was, zie onderstaande foto. Soort van late middagzon-effect

Aankomst Hofpleintreinstel op het station Rotterdam Bergweg


« Laatst bewerkt op: 14 januari 2018, 20:28:50 door janw »

R v/d Hoven

  • Offline Offline
  • Berichten: 920
  • De 162: Terug van weggeweest!
    • Foto's van treinen
Re: Nederlandse Modelspoordagen in Rijswijk, jullie komen toch ook?
« Reactie #61 Gepost op: 14 januari 2018, 19:02:21 »
Zijn er ook foto's van de BNLS modulebaan gemaakt?

Omdat iemand naast mij zei dat er een Berlijnse muur op stond, toch maar afgedrukt. Maar door het beperkte licht moeten flitsen en dat komt de scherpte van de trein niet ten goede. Verder voor mijn eventuele toekomstige bijdrage meer van dit soort plaatjes gemaakt:



Daarnaast nog veel info verkregen uit een gesprek met een bedienaar (sorry, naam vergeten) waardoor ik toch nog even verder moet denken of ik wel een "zakbak" wil gaan maken. Geeft toch veel 'extra's' waar ik als beginner tegen op zie. Misschien toch maar eerst een 'gewone' bak maken, kan ik altijd nog uitbreiden.....

Groet, Raymond v/d Hoven
http://www.stichting162.nl = alles over de NS-162 !

GerardvV

  • Offline Offline
  • Berichten: 3503
  • Enge buur bij de buren
    • Spoorfoto's
Re: Nederlandse Modelspoordagen in Rijswijk, jullie komen toch ook?
« Reactie #62 Gepost op: 14 januari 2018, 20:21:49 »
Een paar plaatjes van mij;
Een oude bekende maar altijd weer leuk om naar te kijken.




Een mooie baan in het oosten van Duitsland;




En dan dat snoepje uit Polen  (y)







Modelspoor;
http://www.flickr.com/photos/modelspoorvliet/.
Trein1:1;http://www.flickr.com/photos/spoorvliet
Tram 1:1;http://www.flickr.com/photos/tramvliet
172*hier
128* bij buren
Van alle kennis die de geest vergaarde blijkt onzin vaak van meeste waarde

joepDE2

  • Offline Offline
  • Berichten: 126
Re: Nederlandse Modelspoordagen in Rijswijk, jullie komen toch ook?
« Reactie #63 Gepost op: 14 januari 2018, 21:11:13 »
Ja, ik vond die Poolse baan ook heel mooi. Zij verstaan de kunst van het weglaten en toch veel details aanbrengen. (Of spreekt dat elkaar tegen?)
groet, Joep

Edsko Hekman

  • Team Beurzen & PR / BNLS Forumbaan
  • BNLS trambaan-deelnemer
  • Offline Offline
  • Berichten: 8386
  • Nooit uitgeklust....
Re: Nederlandse Modelspoordagen in Rijswijk, jullie komen toch ook?
« Reactie #64 Gepost op: 14 januari 2018, 21:40:50 »
Zeau! Rijswijk 2018 is historie geworden. En ik heb een leren lap in mijn mond van het vele, vele, vele, vele, vele (etc) praten. Ik heb nog wel een redelijk idee wie ik gesproken heb, maar het was wel veel. Mijn kaken gloeien nog na en mijn oren suizen. Heel erg veel gesproken over het concept van de BNLS baan. Hoe kan het ook haast anders. Zelfs nog wat mensen van het MSM forum gesproken, ook leuk!  (y)
Vandaag nog hulp gehad bij het aansluiten van een led strip in Grasland, geen idee hoe je heet en of je dit leest, maar nogmaals bedankt voor je hulp! (y)

Van de beurs zelf heb ik niet veel gezien, maar wat ik gezien heb, vind ik zeer zeker de moeite waard van het kijken. De Poolse baan vond ik erg geslaagd.
Vandaag was er zowaar een kleine konderinvasie op de stand van BNLS. Veel meisjes die zaten te bouwen/knoeien/knutselen met kitjes.  (y) Akela Bas had het er maar druk mee, met deze kinderafdeling van de BNLS baan. ;)

Ben nu redelijk afgedraaid, maar op zich wel voldaan. Er komt nog wel een afterburner denk ik, maar dat duurt nog wel even voordat die komt.

Aan alle mensen waar ik mee gesproken heb, ik vond het top om jullie te ontmoeten. Enkelen zal ik weer ontmoeten als deelnemers van de BNLS baan, want er is sinds afgelopen Eurospoor veel aanwas bijgekomen. Dat is natuurlijk hartstikke mooi dat het concept nog steeds aanspreekt en mensen trekt. Eens zien hoe lang we hier mee kunnen blijven doorgaan.

Volgende optreden van de H0 baan zal Eurospoor 2018 zijn. We verwelkomen jullie graag allemaal daar weer!

Gr.

Edsko

class 37

  • Offline Offline
  • Berichten: 698
  • class 37 verslaafd
Re: Nederlandse Modelspoordagen in Rijswijk, jullie komen toch ook?
« Reactie #65 Gepost op: 14 januari 2018, 21:43:03 »
Ik had 'n top dagje vind rijswijk zowiezo 'n leuk sfeertje hebben...had bij de baantjes zelfs nog wat inspiratie op gedaan,vond bij de bnls baan de russische module erg tof
Gedaan(NS trein die voorbij kwam..hoezo de NS brengt je overal 😊)ook stonden er andere baantjes waar ik leuke dingen op zag oa de poolse baan en het kleine engelse baantje wat ik ook tof vond was de n-spoor usa baan met dat stukje kloof er in verwerkt...verder slap ouwedingese met mede England rijders en Ierse rijder...en dan naar huis gaan met liefst 4 engelse stomers(terwijl ik diesels verzamel)dag kon niet meer stuk..tot de volgende!
Groet Ray British Rail Diesel fan

AndréDev

  • Een trein is nooit genoeg
  • Offline Offline
  • Berichten: 1437
  • Always on track!
    • reichsbahn.nl
Re: Nederlandse Modelspoordagen in Rijswijk, jullie komen toch ook?
« Reactie #66 Gepost op: 14 januari 2018, 21:47:51 »
Nou wat een dolle boel in Rijswijk ???
Voor het eerst en puur toevallig,want in de buurt,de broodfabriek ingestapt.
Ik heb een brug van Roco nodig[zo een aanrijding voor een boogbrug]en dacht;hier vind ik het misschien als ik er toch ben.
Eerst krijg je de schrik van de toegang,10 euro...voor wat :o
Een donkere hal met weinig om de toegang te rechtvaardigen.
Welliswaar waren er hele leuke clubs en banen om naar te kijken maar dan nog.
Twee tientjes armer en 15 minuten later was ik weer buiten en weet dat ik hier nooit iets aan gemist heb.
Het is meer een lokaal evenement dan een nationaal gebeuren hetgeen wel wordt gepretendeerd.
Maar dat is mijn beleving,ik lees dat er velen een mooie tijdsvulling aan hebben gehad.

André
Groetjes,Dames en Heren
André
Some trains never roll.

henk

  • Online Online
  • Berichten: 21631
Re: Nederlandse Modelspoordagen in Rijswijk, jullie komen toch ook?
« Reactie #67 Gepost op: 14 januari 2018, 22:10:25 »
Nou ja, het is dus in de eerste plaats een tentoonstelling, dus het gaat vooral om die clubs en banen. De aankondigingen zijn daar ook wel duidelijk over. Je kan ze moeilijk verwijten dat jij met andere verwachtingen naar binnen bent gestapt.
Ik ga om de zoveel jaar en het was tot nu toe iedere keer weer kleiner. Maar dat is wat anders.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 25180
    • Pagina van klaas
Re: Nederlandse Modelspoordagen in Rijswijk, jullie komen toch ook?
« Reactie #68 Gepost op: 14 januari 2018, 22:20:51 »
Twee tientjes armer en 15 minuten later was ik weer buiten en weet dat ik hier nooit iets aan gemist heb.
Dat vind ik nou echt onbegrijpelijk. Hoe kan je je in 15 minuten een oordeel vormen? Ik was er om half 12 en ben tot de laatste minuut voor sluitingstijd blijven hangen.

AndréDev

  • Een trein is nooit genoeg
  • Offline Offline
  • Berichten: 1437
  • Always on track!
    • reichsbahn.nl
Re: Nederlandse Modelspoordagen in Rijswijk, jullie komen toch ook?
« Reactie #69 Gepost op: 14 januari 2018, 22:27:45 »
Simpel....handel was bekend;molenkamp,kuipers,onze Oldenburgse vriend..en nog een paar scharrelaars.
Toen kwamen wij in het banen gedeelte...zoals gezegd leuke banen en baantjes maar niets wereldschokkend en dus reden om te blijven plakken.
Want ook dit was een klein gebeuren waar je snel doorheen ging.
En die 15 minuten moet je niet zo letterlijk nemen....had al een half uur nodig om van de schrik bij entree te bekomen ;D

André
Groetjes,Dames en Heren
André
Some trains never roll.

ingenium

  • TM
  • Offline Offline
  • Berichten: 4229
    • Modeltrein projecten
Re: Nederlandse Modelspoordagen in Rijswijk, jullie komen toch ook?
« Reactie #70 Gepost op: 14 januari 2018, 22:32:18 »
Maar je schrijft 15 minuten en de toon is alweer gezet.

Het is overigens Molekamp.  8)
Ben geitjes voeren en bloemetjes plukken, doei...

Hendrik Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 7031
  • 46%, unchillfiltered, natural colour
Re: Nederlandse Modelspoordagen in Rijswijk, jullie komen toch ook?
« Reactie #71 Gepost op: 14 januari 2018, 22:32:36 »
Als je binnen 15 minuten weer buiten stond, snap ik wel waarom je die brug niet hebt gevonden...
Je bent gewoon langs de kraampjes gehold zonder te kijken... 8)

groeten
Hendrik Jan
Never trust a man who, when left alone with a tea cozy, doesn't try it on
-Billy Connolly

Ronzol

  • Offline Offline
  • Berichten: 158
Re: Nederlandse Modelspoordagen in Rijswijk, jullie komen toch ook?
« Reactie #72 Gepost op: 14 januari 2018, 22:43:52 »
Ik vond het een aangename beurs met leuke baantjes en een leuke markt waar het een en ander aan den vingers is blijven plakken. Absoluut pluspunt is dat er minder rotzooi te koop werd aangeboden dan vorigjaar (y) Jammer genoeg was er, in tegenstelling tot vorig jaar, geen NMJ-spul te koop (beetje op gehoopt), maar dat mocht de pret niet drukken.
Ik heb nu eindelijk de Berekvambaan kunnen bewonderen, echt een topper. De Poolse baan was ook super en was een mooi voorbeeld hoeveel een achtergrond met je modelbaan kan doen (y) Het baantje van Uden was ook werkelijk schitterend qua techniek en details (y)

Martin Domburg

  • Offline Offline
  • Berichten: 1642
  • Discussie is gezond
    • Domburg Train Support
Re: Nederlandse Modelspoordagen in Rijswijk, jullie komen toch ook?
« Reactie #73 Gepost op: 14 januari 2018, 23:06:00 »
Dat vind ik nou echt onbegrijpelijk. Hoe kan je je in 15 minuten een oordeel vormen? Ik was er om half 12 en ben tot de laatste minuut voor sluitingstijd blijven hangen.
Zeau! Rijswijk 2018 is historie geworden. En ik heb een leren lap in mijn mond van het vele, vele, vele, vele, vele (etc) praten. Ik heb nog wel een redelijk idee wie ik gesproken heb, maar het was wel veel. Mijn kaken gloeien nog na en mijn oren suizen. Heel erg veel gesproken over het concept van de BNLS baan. Hoe kan het ook haast anders. Zelfs nog wat mensen van het MSM forum gesproken, ook leuk!  (y)
Vandaag nog hulp gehad bij het aansluiten van een led strip in Grasland, geen idee hoe je heet en of je dit leest, maar nogmaals bedankt voor je hulp! (y)

Van de beurs zelf heb ik niet veel gezien, maar wat ik gezien heb, vind ik zeer zeker de moeite waard van het kijken. De Poolse baan vond ik erg geslaagd.
Vandaag was er zowaar een kleine konderinvasie op de stand van BNLS. Veel meisjes die zaten te bouwen/knoeien/knutselen met kitjes.  (y) Akela Bas had het er maar druk mee, met deze kinderafdeling van de BNLS baan. ;)

Ben nu redelijk afgedraaid, maar op zich wel voldaan. Er komt nog wel een afterburner denk ik, maar dat duurt nog wel even voordat die komt.

Aan alle mensen waar ik mee gesproken heb, ik vond het top om jullie te ontmoeten. Enkelen zal ik weer ontmoeten als deelnemers van de BNLS baan, want er is sinds afgelopen Eurospoor veel aanwas bijgekomen. Dat is natuurlijk hartstikke mooi dat het concept nog steeds aanspreekt en mensen trekt. Eens zien hoe lang we hier mee kunnen blijven doorgaan.

Volgende optreden van de H0 baan zal Eurospoor 2018 zijn. We verwelkomen jullie graag allemaal daar weer!

Gr.

Edsko
Heb je gemist man, hoorde dat je wel even was langs gelopen maar was denk ik net even roken.

Was voor ons de eerste keer Rijswijk maar vind het echt een verademing. Leuke omzet, veel nieuw werk, veel mensen gesproken en ideeën uitgewisseld. Vooral erg veel gezelligheid dus. Vind de sfeer ook erg gemoedelijk.

Wel jammer dat een of andere #*&€#@€ met zijn paardentrailer asociaal met opruimen in de deuropening had geparkeerd... Sta je dan te wachten. Ook mag de beurs van mij wel een uurtje korter.

Maar buiten dat heb ik alleen maar lovende woorden over het weekend. Wat ons betreft een blijvertje in onze agenda!!!!

Groetjes
Er was eens een klein vogeltje, die ging......wat was je vraag ook alweer?

JeanR

  • Offline Offline
  • Berichten: 371
Re: Nederlandse Modelspoordagen in Rijswijk, jullie komen toch ook?
« Reactie #74 Gepost op: 14 januari 2018, 23:22:49 »
Andre, heb je zelf al eens een baan gebouwd en tentoongesteld?