Doel:€250.00
Donaties:€105.00

Per saldo:€-145.00

Steun ons nu!
Actie: steun €2.50 via de Wim Vink kalender 2021!

Laatst bijgewerkt
op 26-10-2020
Algemeen

De stichting

Recente berichten

BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door Duikeend
Vandaag om 00:43:54
Trix C-Gleis ballast kleur door Harold34
Vandaag om 00:43:44
Raadplaatje door Martin Hornis
Vandaag om 00:05:03
Nieuwe baan in schaal nul: station Kloosterp door roadster36
27 oktober 2020, 23:58:28
Een kleine baan in een grote schaal: Laden en lossen in 1:22.5 door NS1220
27 oktober 2020, 23:36:26
Projekt 083-338 door 44
27 oktober 2020, 23:12:13
REE 2020, nieuws van de fabrikant. door Rondje_HO
27 oktober 2020, 22:43:36
Digikeijs Centrale en Boosters: Kortsluiting door spanningsverschil baanvakken door Klaas Zondervan
27 oktober 2020, 22:33:19
Nieuwe datum "Rijswijk", 24-26 sept. ‘21, valt samen met Smalspoormodelbouwdagen door Modellbahnwagen
27 oktober 2020, 22:28:50
Vossloh 4000 functies instellingen door Olivier77
27 oktober 2020, 22:18:05
Volker Rail neemt 3x 1700 over van de NS door ingenium
27 oktober 2020, 22:17:33
NS modelbaan Hoekdam H0 door WesleyMunnik
27 oktober 2020, 22:15:33
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door ingenium
27 oktober 2020, 22:14:30
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door sncf231e
27 oktober 2020, 22:13:00
Hoe zaag je een Lima hondekop door? door Krokodil68
27 oktober 2020, 22:01:50
Je hebt nog een ton of wat op de plank liggen... door Olav
27 oktober 2020, 21:58:54
Spooraccessoires in diverse schalen, 3D-geprint. door spoorfreak
27 oktober 2020, 21:36:56
IC Berlijn in H0. Welke rijtuigen heb ik nodig? door Quinzeedied
27 oktober 2020, 21:32:51
SGM; de laatste loodjes. Fotodraadje. door Sander.
27 oktober 2020, 21:25:59
Polarisatie ofwel keerlus schakeling met een sectie en lichtsluis door Fransx
27 oktober 2020, 21:21:42
Lofzang op een Fleischmann BR 01 door charp
27 oktober 2020, 21:11:15
Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: “Bahnhof Poggendam door cor_b
27 oktober 2020, 21:04:11
Corona, en de toekomst van modeltreinbeurzen? door Syb030
27 oktober 2020, 20:51:57
De Hef in N schaal... door jowi
27 oktober 2020, 20:43:45
Nieuw n-spoor baantje...De Albula door phdirk
27 oktober 2020, 20:42:33
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin. door Forever Rocofan
27 oktober 2020, 20:36:56
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door basjuh1981
27 oktober 2020, 20:26:46
Sehr-am-Üzant II door Pnarfk
27 oktober 2020, 20:17:45
Trix E10: Trix decoder vervangen voor een Esu door Looney Tunes
27 oktober 2020, 20:02:38
De bouw van een modulebaan met Nederlands Landschap door AntonM
27 oktober 2020, 20:00:12
  

Auteur Topic: The Intercontinental Railroad Company  (gelezen 18783 keer)

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 853
  • The perfect is the enemy of the good
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #120 Gepost op: 30 maart 2019, 13:45:57 »
Update over de de keerlusmodule PSX-AR van DCC Specialities: deze gaf toch problemen, gek genoeg pas in combinatie met hun eigen PSX-1 kortsluitingsbeveiliging. Na eindeloos testen toch geen patroon in de storing kunnen ontdekken, conclusie: niet betrouwbaar. Dan maar de Digikeijs DR5013, die met sensoren werkt ipv reageren op kortsluiting. Ook hier een storing, maar het is volkomen helder wanneer die optreedt: als je aan de "verkeerde" kant de ompoolsectie weer uitrijdt. Dat is een situatie die in normaal bedrijf niet gaat voorkomen, dus de DR5013 mag blijven.

-maar blader vooral één pagina terug, oa voor het nieuws over de bovenleiding! ;-)
« Laatst bewerkt op: 30 maart 2019, 13:47:49 door clickmaniac »
gr, Diederik

Erik_en_kids

  • Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
  • Berichten: 4
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #121 Gepost op: 30 maart 2019, 20:31:12 »
Hoi Diederik,

Die foto met bovenleiding is om van te smullen :-)

Binnenkort de defecte Cobalt motoren omwisselen, dan kunnen de wissels gemotoriseerd worden en kan je 'met een druk op de knop' bepalen of je naar boven rijdt of beneden blijft. Zit trouwens nog na te denken over wat we nog zouden kunnen veranderen om de DR5013 ook in 'het uitzonderlijke geval' goed te kunnen laten werken... Daar kom ik nog op terug (ik vermoed dat er nog mogelijkheden over zijn...); wordt mogelijk nog wel een extra druk op 'een' knop.

Tot ziens !!

Erik.

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 853
  • The perfect is the enemy of the good
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #122 Gepost op: 10 april 2019, 14:03:52 »
Ja zou mooi zijn Erik.
Jouw geniale oplossing voor de wisselmotoren moet ik toch ook maar even in m'n "eigen" draadje plaatsen, voor de volledigheid. 


En de 1308 doet inmiddels ook op de Inter-Continental z'n kunstje:

https://youtu.be/E4di5yChNv8

« Laatst bewerkt op: 10 april 2019, 14:11:12 door clickmaniac »
gr, Diederik

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 853
  • The perfect is the enemy of the good
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #123 Gepost op: 18 december 2019, 23:41:15 »
Toch flink wat gebeurd op e Inter-Continental, de afgelopen tijd. Nu staan we op het punt aan de klimspiraal te beginnen.

In de video, een laatste rondje door de keerlus en om de klimspiraal-in-aanbouw heen. NMBS 1804 trekt de D286 Amsterdam - Brussel - Parijs. (bijschrift youtube is niet correct) Alleen de laatste 4 rijtuigen komen uit Amsterdam, dan komt de Brusselse stam, de voorste twee (DEV) zijn daar dan weer versterking van. De NMBS draagt ook haar steentje bij in de vorm van twee i4-rijtuigen (nieuwe LS Models bakken, waardeloze loopeigenschappen overigens)

Het rondje was bedoeld als tijdelijk, voor de lol, maar het gaat toch definitief worden, als route waarover je de treinsamenstellingstafel (rotwoord) kunt bereiken, zonder dwars door de treinenloop te hoeven. Netjes links invoegen en rechts uitvoegen zeg maar. Als je tegen de klok inrijdt tenminste.


https://youtu.be/hvUPPPeFEdM
« Laatst bewerkt op: 18 december 2019, 23:42:48 door clickmaniac »
gr, Diederik

Modellbahnwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 1550
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #124 Gepost op: 19 december 2019, 11:23:01 »
 :o mooie rijlengte. En er staan nog wat samenstellingen te wachten op inzet (y)
Groeten,
Richard

Peter Spruit

  • Offline Offline
  • Berichten: 1515
  • SBB en BLS baan in opbouw - Project Goschensteg
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #125 Gepost op: 19 december 2019, 15:40:10 »
Ben met interesse je vorderingen aan het volgen.

Kan je eens een paar detail foto's posten hoe je met de wissels door de buisjes heen bedient?  Haal je hierbij ook de veertjes in de Peco wissels eruit of is de servo zwaar genoeg om deze zo om te zetten.  Zou deze methode ook bij enkele van mijn wissels willen toepassen
Petdig1

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 853
  • The perfect is the enemy of the good
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #126 Gepost op: 20 december 2019, 00:18:22 »
Ik zal wat foto's maken als ik er weer ben, aanstaand weekend. Ja de veertjes haal ik eruit. In die witte buisjes zit verenstaal, het kost wat probeersels voordat je dat op de juiste manier gebogen hebt. Erik heeft (alweer, geniaal) gekozen voor een flinke knik in het verenstaal, vlak bij de motor, om de grote uitslag van de cobalt te vertalen naar de veel kleinere uitslag van de wisseltong + de nodige druk voor de elektrische geleiding van de wisseltongen. Je ziet het duidelijk aan het begin van de video. 
Ik kan het alleen maar aanbevelen, in ieder geval voor wissels die niet in het zicht liggen scheelt het je een heleboel gekruip onder de tafel en kramp in je nek.  Maar ook wissels die wel in het zicht liggen trouwens - je zou makkeliljk een kapje over de motoren kunnen leggen.

@Modellbahnwagen: niet alle treinen die daar staan, zijn van mij hoor... toevallig was een Belgische jaren '90 kolentrein op bezoek.
« Laatst bewerkt op: 20 december 2019, 00:38:06 door clickmaniac »
gr, Diederik

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 6670
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #127 Gepost op: 20 december 2019, 10:27:49 »
Heeeeele mooie samenstelling Diederik!  (y)  Waar heb je deze samenstelling vandaan? En welk type/merk zijn die groene franse rijtuigen? Ik gooi die types nogal eens door elkaar als het groene/oudere rijtuigen betreft.

Vr. gr. Martijn.

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 853
  • The perfect is the enemy of the good
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #128 Gepost op: 20 december 2019, 15:14:14 »
Daar zijn best wat foto's van, van die trein, maar allemaal onder copyright. Als je de REE catalogus ernaast houdt - en goed kijkt ;-) - kan je ze zo herkennen. In mijn versie: loc, B10 DEV U53, B10 DEV U50, (dit waren eerder in de jaren '70 ook wel Express Nord rijtuigen, tot aan Aulnoye) dan de eigenlijke stam vanuit Brussel 3x B10 UIC-Y, A4B5 i4, A9 i4, Gril express, A9 UIC-Y, dan het Amsterdamse deel A9 UIC-Y, A2 1/2 B5 DEV U48, B10 UIC-Y, Dd4s DEV 63.
gr, Diederik

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 6670
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #129 Gepost op: 20 december 2019, 18:44:54 »
Top, dankjewel!  (y)  Ik kan best een UIC herkennen maar in die kleuren gooi ik de UIC en bv. een DEV door elkaar, en de UIC's heb je volgens mij ook weer in korte versies ... of was dat nu juist de DEV ...  :-\ ???  Nou ja, ik ga nog eens goed kijken in ieder geval!

OlivierV

  • Offline Offline
  • Berichten: 665
  • Idioot op een skateboard
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #130 Gepost op: 21 december 2019, 12:03:41 »
Toch flink wat gebeurd op e Inter-Continental, de afgelopen tijd. Nu staan we op het punt aan de klimspiraal te beginnen.

In de video, een laatste rondje door de keerlus en om de klimspiraal-in-aanbouw heen. NMBS 1804 trekt de D286 Amsterdam - Brussel - Parijs. (bijschrift youtube is niet correct) Alleen de laatste 4 rijtuigen komen uit Amsterdam, dan komt de Brusselse stam, de voorste twee (DEV) zijn daar dan weer versterking van. De NMBS draagt ook haar steentje bij in de vorm van twee i4-rijtuigen (nieuwe LS Models bakken, waardeloze loopeigenschappen overigens)

Bij de slecht-rijdende I4-en van de nieuwe generatie zit vaak de messing aspot niet diep genoeg in de plastiek aspot van het draaistel. ;)
AMSAC - Flickr
H0 - DCC - NMBS/CFL

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 853
  • The perfect is the enemy of the good
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #131 Gepost op: 11 september 2020, 16:29:35 »
Bij de slecht-rijdende I4-en van de nieuwe generatie zit vaak de messing aspot niet diep genoeg in de plastiek aspot van het draaistel. ;)
Ja dat had ik ook begrepen. Maar is het je gelukt die dingen dieper erin te krijgen? 
« Laatst bewerkt op: 11 september 2020, 16:42:33 door clickmaniac »
gr, Diederik

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 853
  • The perfect is the enemy of the good
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #132 Gepost op: 11 september 2020, 16:42:17 »
Aanstaande december komt iemand langs om de automatisering en bedrading van niveau -3 op orde te krijgen in iTrain. Nieuwe keerlus-oplossing, met door iTrain aan te sturen relais. De kastjes die kortsluiting detecteren, eerst van DCC specialities toen Digitrax, werken op zich wel... meestal. Maar dus niet 100%. Laatst ging bij zo'n klap een decoder eraan en toen had ik er genoeg van. 
Dus straks eindelijk automatisch rondjes rijden, maar vooral met klimspiraal verder gaan, en dan... ahh dan, de rest.
Intussen houd ik me onledig met preisertjes van hun benen en achterste ontdoen:


En toch, eigenlijk zitten ze nog steeds te hoog op de bank  :'(
Is er niet een voorzetstukje voor m'n Dremel waarmee ik een kuiltje in de bank kan fresen?
gr, Diederik

Erik_en_kids

  • Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
  • Berichten: 4
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #133 Gepost op: 22 oktober 2020, 18:40:11 »
Hoi Diederik,

Om de messing as-potjes dieper in het plastic frame te krijgen: probeer het eens met een regelbare soldeerbout op zo'n 35 graden, een aantal seconden aandrukken, kijken of het potje al wat gezakt is... zo niet: opnieuw met 5 graden erbij... totdat je merkt dat er beweging in zit: dan meteen de bout er weer af... als het messing as-potje te warm wordt zakt 'ie waarschijnlijk door het plastic frame heen en dat wil je natuurlijk voorkomen. Daarna goed af laten koelen.

Succes !!