Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Grootspoor in Frankrijk
door
Karben
Vandaag
om 18:23:17
BR-18.6 Schaal-0.
door
Benelux795
Vandaag
om 18:12:48
Op zoek naar ns-seinvleugels in ho
door
AP3737
Vandaag
om 18:00:35
De fabriek - Spoor 0
door
BartvD
Vandaag
om 17:56:39
Met welke tang knip je verenstaal?
door
RetroJack
Vandaag
om 17:54:40
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV
door
Ronald69
Vandaag
om 17:05:24
't Boemeltje
door
bask185
Vandaag
om 16:38:22
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
Montanbahn
Vandaag
om 15:46:25
Terugverende koppeling
door
Trein033
Vandaag
om 15:36:48
LS Models CIWL LX slaapwagens
door
willyTEE
Vandaag
om 15:33:50
Göhrener Viaduct
door
aad52
Vandaag
om 15:19:20
booster vraag
door
Montanbahn
Vandaag
om 14:35:52
Module vliegveld Jan van Mourik
door
Wim Vink
Vandaag
om 14:34:05
US diorama in H0
door
Wim Vink
Vandaag
om 14:07:46
Her-(her-)beginnen
door
Montanbahn
Vandaag
om 13:29:49
Vreemd probleem
door
Treintje_komt_zo
Vandaag
om 13:14:28
BMB-Module: “Corfe Castle Station”
door
Hans van de Burgt
Vandaag
om 13:02:05
N-Wagen; Brawa, ESU of Piko
door
wob
Vandaag
om 12:41:02
Aachenau West
door
Wim Vink
Vandaag
om 12:41:01
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
wob
Vandaag
om 12:37:12
Bauarbeiten im gange
door
Wim Vink
Vandaag
om 12:22:25
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
Montanbahn
Vandaag
om 11:43:25
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
VAM65
Vandaag
om 11:09:35
Update: baan in de tropen
door
Hans Grasmaijer
Vandaag
om 10:58:31
lampjes in huizen willekeurig schakelen
door
Ronald Schreuder
Vandaag
om 10:46:10
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R)
door
Vislijn
Vandaag
om 10:35:31
Wat was jullie allereerste loc?
door
AdLoc
Vandaag
om 10:28:24
Modelbaan Beltheim.
door
Bertje B
Vandaag
om 10:10:38
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 09:52:39
MoBaBro.de
door
Marco1044
Vandaag
om 08:20:47
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Modeltreinproblemen en -vragen
|
Lima V36, hoe open te maken?
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Lima V36, hoe open te maken? (gelezen 895 keer)
brutus142
Offline
Berichten: 80
Lima V36, hoe open te maken?
«
Gepost op:
10 December 2017, 14:24:09 »
Ik ben in het bezit van een Lima V36. Om deze om te bouwen naar de loc van de Belgische artillerie dien ik de loc wel uit elkaar te nemen maar dit lukt mij niet.
Heeft iemand info over hoe je deze lok open krijgt
Alvast bedankt
«
Laatst bewerkt op: 10 December 2017, 17:08:59 door Bert van Gelder. Reden: Titel
»
Gelogd
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Offline
Berichten: 12462
Re: Lima V36
«
Reactie #1 Gepost op:
10 December 2017, 14:25:53 »
Misschien heeft Steef die hamer nog
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
008200
Offline
Berichten: 862
Re: Lima V36
«
Reactie #2 Gepost op:
10 December 2017, 16:47:41 »
https://www.stummiforum.de/viewtopic.php?t=43797
:
Führerhaus gefühlvoll nach hinten "kippen", bis die vorderen Rasten aus dem Vorbau ausklipsen. Danach lässt sich das Führerhaus 1) nach oben abziehen, und 2) nie wieder richtig fest und gerade aufsetzen. Auch aufpassen, dass man nicht die Kabel für die Beleuchtung bei dieser Aktion abreißt. Danach die Schmierpumpe vom Umlauf abziehen, die vordere Leiter vorsichtig aus dem Umlauf abziehen, die Lok in einen größeren Karton stellen, und mit zwei Schraubendrehern, die man vorsichtig vom Führerhausende seitlich unter den Vorbau schiebt, die Rastnasen aushebeln. Der Karton dient dazu, die dabei unweigerlich wegfliegenden Kleinteile (Griffstangen, Lampen, Lichtleiter etc.) aufzufangen. Der Zusammenbau gestaltet sich ähnlich "einfach", zumal nicht mehr alle Kleinteile an ihren Platz zurück, bzw. dort bleiben, wollen.
Kantel de bestuurderscabine voorzichtig naar achteren totdat de inkepingen aan de voorkant loskomen van de stuurpen. Dan kan de cabine 1) naar boven worden getrokken, en 2) nooit echt weer strak en gewoon vastgezet worden(!). Zorg er ook voor dat je bij deze actie de kabels voor de verlichting niet lostrekt. Verwijder vervolgens de smeerpomp van de voetplaat, trek de voorste ladder voorzichtig los, plaats de locomotief in een iets grotere doos en duw met twee schroevendraaiers voorzichtig vanaf het einde van de cabine onder de stuurpen de uitsteeksels naar buiten. De doos wordt gebruikt voor het opvangen van de onvermijdelijk wegvliegende kleine onderdelen (grijpstangen, lampen, lichtgeleiders, enz.). De montage is vergelijkbaar "gemakkelijk", vooral omdat niet alle kleine onderdelen terug naar hun plaats passen, of daar willen blijven zitten.
Ik heb de vertaling van Google translate iets bijgewerkt maar die is vast voor verbetering vatbaar, vooral als je de loc zelf gaat bekijken en opereren...
Succes ermee..
FB
Gelogd
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Modeltreinproblemen en -vragen
|
Lima V36, hoe open te maken?