Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door bigboynl
Vandaag om 06:27:11
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 06:12:05
Oude metalen trafo's gebruiken....... door Biessendorf
Vandaag om 01:06:45
NS 6000 (in schaal 0) door roadster36
Vandaag om 00:45:36
DCCNext, een nieuwe DCC decoder! door bask185
Vandaag om 00:41:29
Bauarbeiten im gange door Wim Vink
Vandaag om 00:03:55
Schrootplaats door ruudns
26 april 2024, 23:38:00
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door Ronald Halma
26 april 2024, 23:25:57
US diorama in H0 door Wim Vink
26 april 2024, 22:54:44
Rheinburg, TP V/VI door Chris Westerduin
26 april 2024, 22:10:56
Raadplaatje door Arjen52
26 april 2024, 22:09:50
Station Roodeschool door Torikoos
26 april 2024, 22:07:08
firm ware voor 3 D printer door jerrytrein
26 april 2024, 21:17:24
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein? door orientexpress
26 april 2024, 21:11:47
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Biessendorf
26 april 2024, 21:02:48
RhB H0m, Albulisch door Overlast
26 april 2024, 20:21:53
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door prutser
26 april 2024, 19:57:45
Motorpost ombouwen ? door hmmglaser
26 april 2024, 19:55:38
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE door Rob Bennis
26 april 2024, 19:54:05
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door orientexpress
26 april 2024, 19:29:26
19 Toen door defender
26 april 2024, 19:22:04
Laag-Baarlo door Mark Lin
26 april 2024, 19:02:20
Les Billards du Vivarais door Hans1963
26 april 2024, 17:51:03
Gewoon wat busfoto's door Joost O
26 april 2024, 17:47:03
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Keska
26 april 2024, 17:39:07
Piko lok digitaal rijdt direct weg door Ronaldk
26 april 2024, 17:15:48
Kortsluiting bij wissels door Voske
26 april 2024, 16:57:37
Meedhuizen in H0 door Scratchbuilt
26 april 2024, 16:31:17
diorama, voor lange treinen. door FritsT
26 april 2024, 16:29:17
Amerikaanse "old timer" rijtuigen in spoor 1 door sncf231e
26 april 2024, 15:37:10
  

Auteur Topic: Lima V36, hoe open te maken?  (gelezen 810 keer)

brutus142

  • Offline Offline
  • Berichten: 75
Lima V36, hoe open te maken?
« Gepost op: 10 december 2017, 14:24:09 »
Ik ben in het bezit van een Lima V36. Om deze om te bouwen naar de loc van de Belgische artillerie dien ik de loc wel uit elkaar te nemen maar dit lukt mij niet.
Heeft iemand info over hoe je deze lok open krijgt

Alvast bedankt
« Laatst bewerkt op: 10 december 2017, 17:08:59 door Bert van Gelder. Reden: Titel »

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12332
    • sleutelspoor
Re: Lima V36
« Reactie #1 Gepost op: 10 december 2017, 14:25:53 »
Misschien heeft Steef die hamer nog ;D
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

008200

  • Offline Offline
  • Berichten: 760
Re: Lima V36
« Reactie #2 Gepost op: 10 december 2017, 16:47:41 »
https://www.stummiforum.de/viewtopic.php?t=43797:
Führerhaus gefühlvoll nach hinten "kippen", bis die vorderen Rasten aus dem Vorbau ausklipsen. Danach lässt sich das Führerhaus 1) nach oben abziehen, und 2) nie wieder richtig fest und gerade aufsetzen. Auch aufpassen, dass man nicht die Kabel für die Beleuchtung bei dieser Aktion abreißt. Danach die Schmierpumpe vom Umlauf abziehen, die vordere Leiter vorsichtig aus dem Umlauf abziehen, die Lok in einen größeren Karton stellen, und mit zwei Schraubendrehern, die man vorsichtig vom Führerhausende seitlich unter den Vorbau schiebt, die Rastnasen aushebeln. Der Karton dient dazu, die dabei unweigerlich wegfliegenden Kleinteile (Griffstangen, Lampen, Lichtleiter etc.) aufzufangen. Der Zusammenbau gestaltet sich ähnlich "einfach", zumal nicht mehr alle Kleinteile an ihren Platz zurück, bzw. dort bleiben, wollen.
Kantel de bestuurderscabine voorzichtig naar achteren totdat de inkepingen aan de voorkant loskomen van de stuurpen. Dan kan de cabine 1) naar boven worden getrokken, en 2) nooit echt weer strak en gewoon vastgezet worden(!). Zorg er ook voor dat je bij deze actie de kabels voor de verlichting niet lostrekt. Verwijder vervolgens de smeerpomp van de voetplaat, trek de voorste ladder voorzichtig los, plaats de locomotief in een iets  grotere doos en duw met twee schroevendraaiers voorzichtig vanaf het einde van de cabine onder de stuurpen de uitsteeksels naar buiten. De doos wordt gebruikt voor het opvangen van de onvermijdelijk wegvliegende kleine onderdelen (grijpstangen, lampen, lichtgeleiders, enz.). De montage is vergelijkbaar "gemakkelijk", vooral omdat niet alle kleine onderdelen terug naar hun plaats passen, of daar willen blijven zitten.
Ik heb de vertaling van Google translate iets  bijgewerkt maar die is vast voor verbetering vatbaar, vooral als je de loc zelf gaat bekijken en opereren...
Succes ermee..
FB