Doel:€250.00
Donaties:€112.50

Per saldo:€-137.50

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 22-01-2019
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door Arjen52
Vandaag om 18:31:40
Externe voeding aansluitingen door 72sonett
Vandaag om 18:19:14
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Patrick1975
Vandaag om 18:14:29
Ecos2 en Artitec Hondekop hebben ruzie door henk
Vandaag om 18:13:12
3D/RM-IG: Onshape - Materieel 1:76 door Merlin674
Vandaag om 17:41:42
Toon hier je nieuwe (model) spooraanwinst(en)... door Falcon10
Vandaag om 17:36:46
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Rik_Hagens
Vandaag om 17:26:31
NS 5500 / HSM 700 spoor 0 / 1 door JaJo
Vandaag om 17:23:24
Verven styreen door Scratchbuilt
Vandaag om 17:22:28
Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 17:18:38
Sehr-am-Üzant II door jerrytrein
Vandaag om 17:17:15
Hoe een ruit voor het toilet blinderen? door hmmglaser
Vandaag om 17:16:49
MB-module "Dolce far N-te" door Scratchbuilt
Vandaag om 17:16:04
Modulebaan.nl Kijk- Speel- en Doedag 26 Januari 2019 door WesleyMunnik
Vandaag om 17:15:18
Artitec / REE 1300 de eerste foto' s door Chris
Vandaag om 17:06:09
Communicatie Decoder Pro en Intellibox Basic door EgbertB
Vandaag om 16:25:54
Artitec 2019 raad-draadje door Bert van Gelder
Vandaag om 16:22:02
BNLS-Werkspoor - Pimp my hondekop door tinus
Vandaag om 16:16:52
Jos en Sven bouwen een nieuw H0e diorama voor Rail 2019 door Sven
Vandaag om 15:25:02
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 14:56:17
Roßnitz door sdz1976
Vandaag om 14:36:57
Geoline wissels elektrificeren door Klaas Zondervan
Vandaag om 13:43:56
Twee centimeter sneeuw verwacht, dienstregeling gehalveerd......... door 72sonett
Vandaag om 13:42:21
Gezocht: foto van rangeerlok met kapotte Blauwe Engel op de miljoenenlijn. door ltmdepot
Vandaag om 12:44:41
The R & J Colliery Ltd. 1:76 Brits. door RobbertJan
Vandaag om 12:02:14
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:36:09
Roco NS1600 (eerste generatie): digitaal maken door Combino
Vandaag om 11:34:33
Brawa loc digitaal maken, welke decoder past hier in? door Remunj
Vandaag om 10:28:27
BMB 00-modulebaan, Algemeen. door St00mboy
Vandaag om 10:25:30
2 verschillende voltages op 1 rail door Timo
Vandaag om 10:14:02
  

Auteur Topic: De bouw van een DB lok Reihe 023  (gelezen 2054 keer)

Peter Kleton

  • Online Online
  • Berichten: 2383
Re: De bouw van een DB lok Reihe 023
« Reactie #15 Gepost op: 03 mei 2018, 11:52:50 »
Het is helemaal geen slecht idee.  :D
ik heb er all e.e.a. over uitgezocht. Het punt is ,dat ik met de trein makkelijk op Rotterdam N kan komen ,maar de loop route is mij  te ingewikkeld.
 20 min  te voet of zo is prima te doen , maar niet als je verkeerd loopt.
 groeten , Peter
Grootbedrijf NS 1924-heden .
 0 baan  met NS loks  2100 en 3900  en  eloks  1100, 1200, 1300 en Mat 24  2 rail en bovenleiding .
 De  baan heeft een kopstation en  een kruisingsstation in een ovaal .Werkende lichtseinen Een  lok BR 023 is  in planning.

Harryku

  • Hoofdconducteur/conducteur ZLSM
  • Offline Offline
  • Berichten: 218
Re: De bouw van een DB lok Reihe 023
« Reactie #16 Gepost op: 03 mei 2018, 12:16:13 »
Kun je er ook niet met het OV dichtbij komen vanaf Station Rotterdam N ?.

Ben niet zo bekend met het OV in Rotterdam,ga zelf altijd met de auto naar de SSN
bij open dagen .
m.vr.gr.
Harry.

Peter Kleton

  • Online Online
  • Berichten: 2383
Re: De bouw van een DB lok Reihe 023
« Reactie #17 Gepost op: 03 mei 2018, 12:25:55 »
Hoi Harry ,
Dat schrijf ik toch al ?
Vanaf Rotterdam Noord is het een loopafstand van ca 20 minuten. Het laatste stuk is langs een groot industrie terrein met allemaal  zij weggetjes.
Peter
Grootbedrijf NS 1924-heden .
 0 baan  met NS loks  2100 en 3900  en  eloks  1100, 1200, 1300 en Mat 24  2 rail en bovenleiding .
 De  baan heeft een kopstation en  een kruisingsstation in een ovaal .Werkende lichtseinen Een  lok BR 023 is  in planning.

Bahn-AG

  • Offline Offline
  • Berichten: 422
Re: De bouw van een DB lok Reihe 023
« Reactie #18 Gepost op: 03 mei 2018, 12:34:41 »
Hier ook nog wat info en plaatjes:

http://www.bundesbahnzeit.de/seite.php?id=601

Bart

Peter Kleton

  • Online Online
  • Berichten: 2383
Re: De bouw van een DB lok Reihe 023
« Reactie #19 Gepost op: 03 mei 2018, 14:33:19 »
Bedankt ,Bert !
Weer iets om te bewaren.
Peter
Grootbedrijf NS 1924-heden .
 0 baan  met NS loks  2100 en 3900  en  eloks  1100, 1200, 1300 en Mat 24  2 rail en bovenleiding .
 De  baan heeft een kopstation en  een kruisingsstation in een ovaal .Werkende lichtseinen Een  lok BR 023 is  in planning.

Modellbahnwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 737
Re: De bouw van een DB lok Reihe 023
« Reactie #20 Gepost op: 03 mei 2018, 15:20:57 »
Hoi Peter, vanaf het begin van het industrieterrein gewoon de Rolf Hartkoornweg blijven volgen, kom je vanzelf op het depot.
Groeten,
Richard

Peter Kleton

  • Online Online
  • Berichten: 2383
Re: De bouw van een DB lok Reihe 023
« Reactie #21 Gepost op: 03 mei 2018, 15:50:21 »
Je krijgt eerst nog wat andere wegen zoals  ,Veilingweg , Boezembocht .en dan een rechte weg de R.Hartkornweg.
Ik ben er een keer geweest ,met iemand in de auto, maar dat is te lang geleden.
 Allemaal op Google Earth te zien.
Peter
Grootbedrijf NS 1924-heden .
 0 baan  met NS loks  2100 en 3900  en  eloks  1100, 1200, 1300 en Mat 24  2 rail en bovenleiding .
 De  baan heeft een kopstation en  een kruisingsstation in een ovaal .Werkende lichtseinen Een  lok BR 023 is  in planning.

Modellbahnwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 737
Re: De bouw van een DB lok Reihe 023
« Reactie #22 Gepost op: 03 mei 2018, 16:13:06 »
Ach, zo lastig is het niet met een plattegrond erbij, als je de 23 écht wilt zien, kom je er vanzelf wel  ;)
Groeten,
Richard

Peter Kleton

  • Online Online
  • Berichten: 2383
Re: De bouw van een DB lok Reihe 023
« Reactie #23 Gepost op: 17 december 2018, 19:25:06 »
Ik heb lange tijd niets laten horen over de bouw van deze lok, die ik in mei van dit jaar begon.
Omdat bleek, dat deze lok niet door sommige meegebogen wissels zou kunnen komen ,waar zijn voorgangers NS 3900 ook last van had ,heb ik de moed ververzameld het kopstation te gaan verbouwen,en een te steile heling  in het station (ca 3 % )weg te gaan werken.
 Dat is allemaal gebeurd ,inclusief de electrische schakelingen (Ik rij nog analoog ) met een vereenvoedigde NX bediening en werkende lichseinen.
 Al ik het voorjaar had ik plannen om bij de echte 023 van de SSN te gaan kijken ,maar er kwam nog niets van. Wel heb ik een stuk of 6 YouTube filmpjes over het reviseren en weer opbouwen van de lok verzameld ,en heel wat "Print Screen "plaatjes afgedrukt.
De lok is nu zover ,dat hij/zij kan rijden met een aantal rijtuigen.
 Hij bestaat nu uit het frame met de wielen ,motoraandrijving. Ook de voetplaat is klaar. Verder heb ik de stoomverdeling zover dat kan nagebouwd ,na eerst mij verdiept te hebben in de Heusinger Steuerung /of Walschaerte stoomverdeling.Als je niet weet hoe het werkt ,kan je het ook niet goed imiteren. >
Veel onderdelen zijn erg klein ,ook in schaal 0 ,en sommige moet je laten vervallen.
Bij de firma Manfrd Bauer heb ik eerder al moeilijke onderdelen besteld.
Vandaag is het nog losse machinisten huis afgemaakt. Deze  week ga ik met mijn zoon naar Rotterdam ,om nog wat details te bekijken.
Zo staan de zaken op dit moment bij.
Groeten ,
Peter

Grootbedrijf NS 1924-heden .
 0 baan  met NS loks  2100 en 3900  en  eloks  1100, 1200, 1300 en Mat 24  2 rail en bovenleiding .
 De  baan heeft een kopstation en  een kruisingsstation in een ovaal .Werkende lichtseinen Een  lok BR 023 is  in planning.