Google+
Doel:€250.00
Donaties:€58.95

Per saldo:€-191.05

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 21-07-2018
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Dieselgeluiden met functiedecoder? door NS1220
Vandaag om 11:51:15
Keerlus, of niet keerlus...dat is de vraag. door Martijn1974
Vandaag om 11:39:43
Wat is er momenteel te zien op de Betuweroute? door IJsselsteyn
Vandaag om 11:39:17
Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw door nkob
Vandaag om 11:07:55
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Harryku
Vandaag om 10:50:48
Nieuws over oud spul in Colombia door MarcNL
Vandaag om 10:39:30
BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338 door 44
Vandaag om 10:35:57
Lais-decoder programmeren met multimaus en 10764 door hsloesen
Vandaag om 09:53:58
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Rondje_HO
Vandaag om 09:29:34
Westlandbaan door Tulpendaal
Vandaag om 09:03:33
Raadplaatje door Wim Hesselink
Vandaag om 07:18:06
Frans diorama 1:48 door Tulpendaal
Vandaag om 07:00:18
Ferrocarril del Nordeste in Colombia door fc_del_nordeste
Vandaag om 04:18:44
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 04:03:22
CONTRANS; een werkende containerkraan in H0 door ex-DR V100
Vandaag om 02:34:56
Vrije vertaling van station Arnhem jaren 80 door IJsselsteyn
Vandaag om 00:08:07
De toekomst van de modelspoorhobby door jakeman
20 juli 2018, 23:21:46
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Frank103
20 juli 2018, 23:20:24
Conrad wisselaandrijving, geschikt voor Peco Elektrofrog? door NTeering
20 juli 2018, 23:13:12
Dachbodenheim in N - zijlijnstation door NS264
20 juli 2018, 23:05:56
Fleischmann locomotief hapert /trekt niet op door St00mboy
20 juli 2018, 23:04:15
  

Auteur Topic: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0  (gelezen 22459 keer)

Schachbrett

  • Wir bauen fur Sie!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 3678
  • Bahnfahren ist ÖBB !!!
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #225 Gepost op: 24 juni 2018, 20:25:05 »
Hallo Sven,

Gave baan heb je met prachtige en realistische details.


Gr Chris

vanderHoek

  • Offline Offline
  • Berichten: 254
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #226 Gepost op: 25 juni 2018, 00:24:26 »
Hallo Sven,

Een prachtige baan. lijkt allemaal net echt.  (y)
met vriendelijke groet,

Martijn


Quinzeedied

  • Offline Offline
  • Berichten: 335
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #228 Gepost op: 25 juni 2018, 15:00:25 »
Mwa, de "nieuwe" Fleischmann is gewoon een heruitgave van de oude, met nog steeds aandrijving op 1 draaistel, aangegoten handgrepen, etc.
De bedrukking zal waarschijnlijk wat beter zijn er de loc is voorbereid op een decoder, maar daar houdt het ook wel bij op...

waldberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 222
    • Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #229 Gepost op: 25 juni 2018, 15:32:40 »
Hoi,

Bedankt voor de leuke feedback allemaal.

Toen ik de Fleischmann vooraankondiging zag van de H0 DB 120.0 dacht ik: "ha, eindelijk"...
Bij het verder lezen kwam dan de ontnuchtering. Het is inderdaad een heroplage van dat oude hier onlangs beschreven ding van mij....alleen dan nóg slechter dan ooit daar nu uitgevoerd met
stroomafnemers met foutieve sleepstukken en draaistellen van de 120.1 (serie-loc).

Jammer want wellicht duurt het nu nog weer langer voordat een andere fabrikant aan een BR 120 gaat beginnen.
Bij LS Models zie ik het niet meer van komen. Misschien toch maar op jacht naar een voorserie exemplaar van ACME en dan maar hopen dat het wat is....
Ander idee is een Trix serieloc 22603/22604 (orientrood/verkehrsrood met vierwiel-cardan-aandrijving) omkatten naar een voorserie exemplaar. Is wel erg veel werk...pfff


Falcon10

  • Offline Offline
  • Berichten: 948
  • Wel Belg, niet gek !
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #230 Gepost op: 25 juni 2018, 18:40:37 »
Hoi Sven,


Ik heb een BR120 van ACME, wel de blauwe ZDF versie, en naar afwerking enz mag ik daar niet over klagen, technische mankementen, eerlijk gezegd geen weet van zelf, maar heb dan ook nog geen baan, dus durf ik niets over zeggen, bij mij heeft ie enkel een paar meters op de rollenbank gereden.

Bahn-AG

  • Offline Offline
  • Berichten: 355
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #231 Gepost op: 25 juni 2018, 18:43:19 »
Hallo

Technisch is er helemaal niks mis met de ACME 120. Ik heb er 2 probleemloos hier rondrijden.

Optisch...lampen zijn een drama. Hier moet je echt met verf aan de slag wil je alleen het lensje en niet de rand rondom verlicht hebben.
Verder heeft de 120.0 gewoon een vieze kleur. Het rood is bruinachtig.

De märklin (die tegewoordig gewoon een middenmotor heeft) is als 120.0 gewoon fout.
Kap en draaistellen zijn van een serielok. Jammer, want de kap van een märklin is gewoon strakker en fijner gedetailleerd dan die van een ACME.

Mijn rijtje is 1 Märklin (met de koffiemolen), 2 ACME, 3 Marklin nieuw, 4 Lima, 5 GFN, 6 de trix ontwikkeling.
De laatste is ongedetailleerd, maar rijdt subliem.

Bart

DJV

  • MSG-Nienoord
  • Offline Offline
  • Berichten: 470
  • BRrrrrmmmmmm. II-V Diesel Power.
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #232 Gepost op: 25 juni 2018, 20:52:01 »
Piko een mailtje sturen...
Die maken fraaie dingen tegenwoordig.
Groeten Dirk Jan

Mijn andere hobby...
www.centoclub.nl/index.php?threads/djwpks-monster.832/

waldberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 222
    • Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #233 Gepost op: 25 juni 2018, 21:41:32 »
Hallo

Technisch is er helemaal niks mis met de ACME 120. Ik heb er 2 probleemloos hier rondrijden.

Optisch...lampen zijn een drama. Hier moet je echt met verf aan de slag wil je alleen het lensje en niet de rand rondom verlicht hebben.
Verder heeft de 120.0 gewoon een vieze kleur. Het rood is bruinachtig.

De märklin (die tegewoordig gewoon een middenmotor heeft) is als 120.0 gewoon fout.
Kap en draaistellen zijn van een serielok. Jammer, want de kap van een märklin is gewoon strakker en fijner gedetailleerd dan die van een ACME.

Mijn rijtje is 1 Märklin (met de koffiemolen), 2 ACME, 3 Marklin nieuw, 4 Lima, 5 GFN, 6 de trix ontwikkeling.
De laatste is ongedetailleerd, maar rijdt subliem.

Bart




Hey Bart,

Dat van de techniek van ACME is alvast mooi om te horen. Ik neem aan dat het hier dan bij jou het AC-model betreft maar dat deze, op wat kleinigheden na, technisch gelijk is aan het DC-model?


Dat van die lampenringen heb ik reeds vaker gehoord. Hier is het aanbrengen van aparte lampenringen wellicht een optie. Datzelfde heb ik ooit eens bij een Roco stuurstand type BDylbf gedaan:


V.w.b. de kleur rood: Als er iemand hier verstand heeft van kleur ben jij het wel dus daar vertrouw ik blind op. Jammer... :(

Mijn Fleischmenneke slechts op plaats 5 ?? Boehoe..  :'( :'( :'(

Ik kan weliswaar voor weinig aan een Trix 120.1 (22603) komen die als basis voor een ombouw naar een 120.0 zou kunnen gaan dienen, maar de aanpassingen aan kap en draaistellen zijn wel erg ingrijpend. Ik weet niet of dat een haalbare kaart is.

En dan zul je net zien:  Is het ding eindelijk met pijn en moeite af en dan komt inderdaad Piko met een BR 120 op de proppen... ::)


DJV

  • MSG-Nienoord
  • Offline Offline
  • Berichten: 470
  • BRrrrrmmmmmm. II-V Diesel Power.
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #234 Gepost op: 25 juni 2018, 21:54:59 »



En dan zul je net zien:  Is het ding eindelijk met pijn en moeite af en dan komt inderdaad Piko met een BR 120 op de proppen... ::)



Dat geluk zul je net hebben... ;D
Groeten Dirk Jan

Mijn andere hobby...
www.centoclub.nl/index.php?threads/djwpks-monster.832/