Heel interessant allemaal hoor.... maar ik weet echt niet waar ik nou het beste voor kan kiezen?
Met een lenz decoder lijkt me het simpelst.....maar dan moet ik alle treinen ( af en toe afwisselen, bvb een koploper, virm, hondekop enz enz)die ik wil laten pendelen van een lenzdecoder voorzien en laten die nou al een decoder hebben....nee geen lenzdecoder
Misschien moet ik 9 december maar eens naar de digitale treinbeurs gaan in Houten.... Zal best wel ff lastig worden nu mijn maatje Patrick er niet meer is , we gingen atijd samen......
Ronald, dat wil niet zeggen dat je geen voorbeelden mag geven waarbij wel gebruik gemaakt wordt van een Pc, om dit draadje maar als voorbeeld te geven. Mogelijk heeft de vraagsteller iets over het hoofd gezien en blijkt bij nader inzien dat een Pc toch de beste, goedkoopste, makkelijkste oplossing is.Gr, Bert
Tegenwoordig kunnen meerdere fabrikanten met het ABC-systeem van Lenz overweg. Bij Esu is het een CV-waarde aanpassen. Dus kijk even in de handleiding van de decoder of ze het ABC-systeem ondersteunen en dan kan je simpel met de diodes aan de gang.
Klopt. Dat jullie het over-gecompliceerd maken is teleurstellend.
10 diodes voor 2 stop/omkeerstukken en laten we heel dure nemen van 0,50 cent per stuk is 5 euro.Bijkomende voorwaarde: een Lenz decoder (er moet toch een decoder in), de goedkoopste is goed, en een willekeurige DCC centrale of een ander DCC genererend apaaraat. Maar dat is er ook al.Dus 5 euro, wie biedt meer ?
Misschien een Arduino met Loconet een idee?
Ik wil idd pendelen op een spoor waar ook andere treinen rijden die niet pendelen.....ik wil dus pendelen van een groot station naar een ander station....