Dus die jerrycans zijn een andere soort PE / PP dan dewelke er gebruikt wordt voor het maken van onze dierbare wagonnetjes.
Maar ik zelf denk dat de wrijving van de assen in de asbus (plastic as) meer effect heeft,
Nu nog nadenken over het feit dat we met een schuin loopvlak te maken hebben.
Het druppeltje olie kan je opbreken bij plastic tasjes/aspotten. Doorgaans kan dat in de toekomst trammelant geven. Kunstof houdt niet zo van olie
Je kunt kunstof ook smeren met een beetje grafiet.
af en toe wat prikkelen moet kunnen toch?Anders had je de proef niet gedaan?
Een groter wiel heeft een grotere vliegwielwerking en zal daardoor verder doorrollen. De rolweerstand is netzogoed hoger. De meting wordt dus vertekend.
Kijk ook nog even hier:https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=28845.0
Joost, je hebt mij aan het werk gezet.Leuke klus voor de avond.
Die wagentjes zijn niet meer te stoppen..
Een wagon met stalen wielen heeft iets meer gewicht dan eentje met kunststofwielen.
Plastiek wielen op een plastiek as in een plastiek aspot rijdt letterlijk van geen meter.Stalen wielen op een stalen as in een messing aspot rijdt als een tierelier.Een stalen as in platiek aspotten loopt soms moeilijk en dan gaan we smeren of de aspot voorzien van een messing bus.
Geen spoor van slijtage te zien en ook geen aantasting van het materiaal door de olie. Het is daarom dat ik altijd een beetje sceptisch ben als iemand beweert dat het kunststof wordt aangetast door smeerolie. Ik heb het zelf nog nooit ervaren.